No to jo, je to asi nejpokročilejší třída v rámci těch "lehkých" nosičů, ale startují a přistávají tam jen VTOL/STOL stroje. F-35B, Osprey a vrtulníky.
Hornet nebo Rafale tam neodstartuje. A o ty ani japonsko zájem nemělo.
Aby se Gee hyperbolicky našel až bude hledat cíl bombení.
PS: Ringlette, gee je hoboj? Slovník k tomu mlčí.
PPS: Vy ovšem Geeho neznáte hrál jsem s ním dříve MMOčka
Ne, já si spletl dva systémy, máš pravdu, tohle je Gee.
Gee je zkratka pro Chain Executive Committee, která se tímhle oborem zabývala.
U Gee podle těch linek, což jsou radiové signály naviguješ, prostě letíš po signálu který vede k tvému cíli. Ve zkratce.
Hoboj je Oboe, ten sice využívá částečně stejnou techniku, ale ne mapu. U Oboe letíš po křivce, radiovém signálu, a v místě kde se ti protne s druhou křivkou jiného vysílače, odhodíš pumy. myslím, že tohle je okopírovaný, respektive upravený systém Knickelbein.
Mimochodem, u Gee, Gee-H a Consol se nepoužívali pro navigaci jen vlastní, ale i nepřátelské radiomajáky a vysílače. Tyhle mapy se poměrně často aktualizovali a tiskli zas a znovu. K záznamům charakteristiky nepřátelských vysílačů se používal jak odposlech Enigmy, tak lety upravených průzkumných letounů (pozdější 100 Group RAF).
Ale moje angličtina je moc základní abych to chápal tak abych byl schopný to osvětlit.
ringlett napsal:
Hoboj je Oboe, ten sice využívá částečně stejnou techniku, ale ne mapu. U Oboe letíš po křivce, radiovém signálu, a v místě kde se ti protne s druhou křivkou jiného vysílače, odhodíš pumy. myslím, že tohle je okopírovaný, respektive upravený systém Knickelbein.
A tááák no mě právě zmátlo to naznámé (další) slovíčko, díval jsem se do slovářů a nic
Jj, ten systém Oboe byl vskutku okopčen od Němců. Neletíš po křivce ale po přímce. Jsou to dva přímé signály, po jednom letíš a druhý ti dá pípnutí k odhozu.
Mimochodem, u Gee, Gee-H a Consol se nepoužívali pro navigaci jen vlastní, ale i nepřátelské radiomajáky a vysílače. Tyhle mapy se poměrně často aktualizovali a tiskli zas a znovu. K záznamům charakteristiky nepřátelských vysílačů se používal jak odposlech Enigmy, tak lety upravených průzkumných letounů (pozdější 100 Group RAF).
Ale moje angličtina je moc základní abych to chápal tak abych byl schopný to osvětlit.
Moje angl. taky stojí za... ale vysvětluješ to celkem správně. Ona ta náměrová navigace (přímky protože radiový signál se šíří po přímce) a hypebolická se trošku liší.
Pro příkl. ta první, tedy náměrová, je i to, když máš v aeru dva budíky s COM1 a COM2, a ony ti ukazují směr k vysírači, ať už vysírají spojenci či protivníci, plus samozřejmě stejně dungují radiomajáky pro systémy ADF a VOR, popř. VOR/DME.
Předtím se používaly morse kódy pro zaměření ze země, tzv. Q-kódy, R-kódy apod. Po dotazu ti pozemní stanice sdělila, pod jakým azimutem tě slyší. Ode dvou stanic a namalovat do mapy a voilá - jsem tady
Pro příklad té druhé je to např. GPS, která měří vzdálenost od družic vyjádřenou jako zpoždění časového signálu (alias ping) od těch družic. Ty mají nahránu databázi časových signálů závislou na poloze i rychlosti, kvůli vynálezu starýho Ajnštajna, a odchylka od této databáze se naměří jako zpoždění signálu. Ta databáze se furt vypočítává, aktualizuje, a nahrává, nejsem si jistý jak často (páč se to tají) ale možná i každý den.
Při porovnání nejméně tří družic tím pádem dostaneš polohu na povrchu koule, a pokud máš nejméně čtyři údaje, tak i výšku. Protože to není, a ani nemůže být, stopro přesné, redunduje se signál a vynechávají se ty nezapadající, takže se za ideální považuje alespoň signál od šesti - sedmi družic.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Doplnim/poopravim:
Knickebein, nebo jak se to pise, byl nemecky system, kdy pilot letel po primce dane teckami na jedne strane, carkami na druhe, ktere se ve stredu slily do souvisleho tonu. Kdyz doletel na prusecik dany dalsim paprskem, odhodil. Presnost staci +- na bombardovani mesta ve stredni vzdalenosti, vysilace na zemi vysilaji a letadla jen prijimaji.
Oboe: tam se skutecne letalo po kruznici, merila se vzdalenost od vysilace. Je to uplne jiny princip (dotaz-odpoved). Tudiz mohlo najednou letet jen par letadel, ale zase to bylo presne na zasah fabriky. Dosah byl omezen horizontem, tj. zavisel na vysce letu (tohle omezeni se vztahuje na vetsinu tehdejsich systemu).
Gee (od toho je ta mapa): v letadle se meri rozdil casu, kdy prisel puls (tj. rozdil vzdalenosti), od dvojice vysilacu. Kazda prohnuta cara jsou mozne pozice, kde je prave ten jeden rozdil. Je to stejne jako GPS, i tam se meri _rozdil_ vzdalenosti k nekolika satelitum, proste proto, ze extremne presne hodiny se daji dat do satelitu, ale ne do kazdeho prijimace. U Gee to bylo to same, vysilace se nasynchronizovaly a prijimac pak mohl byt relativne jednoduchy. Dve dvojice vysilacu daly dve krivky, ktere se protinaji na velmi malo mistech. Je to navigacni system, podle toho se nic nevybombarduje. LORAN na stejnem principu, ale nizsich frekvencich, bezel az skoro do konce tisicileti.
Dalsi diskusi, pokud bude zajem, prosim do separatniho vlakna.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.