No, toto je potřeba trochu korigovat, aby člověk neměl zkreslený představy:
Ano, Reverb G2 je už poněkud zastaralý, nicméně lítám v něm prakticky denně poslední skoro 3 roky, poslední 2 roky ve spojení s RTX3080. Reverb má na jedno oko rozlišení 2160x2160, což je prakticky více, než má 2K monitor (2560x1440). Navíc renderuji v rozlišení cca 2800x2800, to interpoluji na rozlišení 3600x3600 a nakonec ještě proženu 4xFXAA antialisingem a sharper filtrem...
Co tím chci říct? No, bych teoreticky měl vidět víc, než na 2K monitoru, protože:
1) Je tam víc informace
2) Celý to vidíte podstatně větší
A praktickej výsledek? Skutečně toho vidíš víc, než na 2K monitoru! Myslím čitelnost přístrojů (myslím nejdrobnější nápisy uvnitř budíků a pod...), identifikace letadel atd...
Ano, na monitoru to vidíš krásně vyhlazené, protože je to malé! V Reverb G2 je to při tomhle nastavení mírně kostičkované, když se na to soustředíte tak tak tam ty hrany vidíte, ale za letu to absolutně ignorujete. Nicméně množství informace, které je skryté v tom obrazu je větší, než na 2K monitoru s 4xMSAA nebo 8xMSAA...
Příklad:
-Já bez přiblížení z normální polohy hlavy přečtu na Fokáčovym palivoměru uvnitř budíku nějaký ty nápisy "Vorn" a "Hinten"
-2k monitoráři si ve standartní poloze hlavy jak ve hře tak vůči monitoru bez přiblížení tyhle nápisy leda tak domýšlej, když věděj, co je tam napsaný...
Takže ano, G2 je zastaralej, existujou daleko lepší brýle dnes, nicméně ve výsledku budete neustále stejnak limitování GPU, i já bych s 4090 dokázal dostat na G2 ještě podstatně lepší obraz než mám nyní, (vyšší rozlišení a MSAA namísto FXAA)...
Takže říct, že G2 ani za 500Kč mi přijde docela silné... Jasně, pokud má někdo 20 000 - 200 000Kč na něco lepšího, tak by nedal za G2 ani 500Kč, ale pro kohokoliv jiného je to dnes stále naprosto dostačující vstupenka do VR za pár tisíc... A sem si jistej tím, že pokud to berete na "Váš výkon" jako "e-sport" a chcete být nejlepší, tak s mým nastavením G2 rozhodně nebudete online horší pilot/stíhač než na 4k/2k monitoru. Co se mně týče, na monitoru bych byl určitě horší..
DCS je jinej problém, tam v zásadě tu hru ve VR neutáhne pořádně žádná GPU a s lepšími brýlemi si stejně moc nepomužete, bo sice budou mít krásně ostrý obraz a jemné rozlišení, ale vy tam to rozlišení nedostanete...
Kuci jsem jen uživatel PC (co se tady bavíte je pro mě Španělština). Potřeboval bych poradit, jak to vše nastavit, abych z toho vyždímal co nejvíce. Conf.: 4090, vr G2, RIZEN7 Uvažuji o PIMAX Crystal
Dík předem za odpo
Kuci jsem jen uživatel PC (co se tady bavíte je pro mě Španělština). Potřeboval bych poradit, jak to vše nastavit, abych z toho vyždímal co nejvíce. Conf.: 4090, vr G2, RIZEN7 Uvažuji o PIMAX Crystal
Dík předem za odpo
První nejdůležitější dotaz dotaz je, jestli BOSko s G2 lítáš aktuálně pomocí:
1) SteamVR?
2) OpenXR?
3) Nevim, na co se mě to kurva ptáš?
A jinak Ryzen 7 je docela širokej pojem, jakej procík máš konkrétně?
Kuci jsem jen uživatel PC (co se tady bavíte je pro mě Španělština). Potřeboval bych poradit, jak to vše nastavit, abych z toho vyždímal co nejvíce. Conf.: 4090, vr G2, RIZEN7 Uvažuji o PIMAX Crystal
Dík předem za odpo
První nejdůležitější dotaz dotaz je, jestli BOSko s G2 lítáš aktuálně pomocí:
1) SteamVR?
2) OpenXR?
3) Nevim, na co se mě to kurva ptáš?
A jinak Ryzen 7 je docela širokej pojem, jakej procík máš konkrétně?
2/ je správně.
Jsem zjistil, že se to natavuje:
a/ widle mixet realiti
b/ openXR
c/ v samotným Ilu - to mám asi vše na max
desku mám Aorus B450
64G RAM - 4 (2x2 16G) kvůli DCS
Rizen 7 je 5800X
Jsem netušil, že to má VR podporu, ale jak teď koukám na YT, tak zjevně ano . Asi to zase nainstaluju .
Fuči vyzkoušej. VR upozadí nejslabší stránku BMS a tou je grafika. Vůbec jsem netušil jak úžasně může vypadat kokpit F-16 v BMS. Pocit z rychlosti ve VR je taky skvělý. A navíc ten neskutečně živý svět kolem.
2/ je správně.
Jsem zjistil, že se to natavuje:
a/ widle mixet realiti
b/ openXR
c/ v samotným Ilu - to mám asi vše na max
desku mám Aorus B450
64G RAM - 4 (2x2 16G) kvůli DCS
Rizen 7 je 5800X
OK, zkus následující nastavení, víc z toho +- nevytáhneš...
Varianta 1 (60Hz)
-ve Windows Mixed Reality přepni obnovovací frekvenci na 60Hz
-Ve šturmu nastav všechno na max, ultra s vyjímkou Antialising 2x, typ MSAA a Vypni políčko sharpen napravo.
-V tom openXR overlay, co se ovládá ve hře šipkami a je vidět jenom při puštěný hře v brýlých nastav rozlišení na 3600x35xx, na předposlední liště zprava. Na liště performance nastav rozlišení 100% (aby zůstalo to samý jako na tý druhý kartě 3600x35xx), Zapni fičuru FSR a dej na 95%
Varianta 2 (90Hz)
- Tady počítej s tím, že 90fos ti někdy neutáhne CPU ať budeš dělat cokoliv...
- graficky musíš něco snížit, objetovat, aby ses dostal na těch 90FPS graficky...
- Možnosti sou vyměnit 2xMSAA za 4xFXAA, nebo dát rozlišení na kartě performance na cca 120-130%, čímž se sníží renderovaný rozlišení a nebo stáhnout hlavní preset z Ultzra na Medium, a nebo nějaký kombinace toho...
2/ je správně.
Jsem zjistil, že se to natavuje:
a/ widle mixet realiti
b/ openXR
c/ v samotným Ilu - to mám asi vše na max
desku mám Aorus B450
64G RAM - 4 (2x2 16G) kvůli DCS
Rizen 7 je 5800X
OK, zkus následující nastavení, víc z toho +- nevytáhneš...
Varianta 1 (60Hz)
-ve Windows Mixed Reality přepni obnovovací frekvenci na 60Hz
-Ve šturmu nastav všechno na max, ultra s vyjímkou Antialising 2x, typ MSAA a Vypni políčko sharpen napravo.
-V tom openXR overlay, co se ovládá ve hře šipkami a je vidět jenom při puštěný hře v brýlých nastav rozlišení na 3600x35xx, na předposlední liště zprava. Na liště performance nastav rozlišení 100% (aby zůstalo to samý jako na tý druhý kartě 3600x35xx), Zapni fičuru FSR a dej na 95%
Varianta 2 (90Hz)
- Tady počítej s tím, že 90fos ti někdy neutáhne CPU ať budeš dělat cokoliv...
- graficky musíš něco snížit, objetovat, aby ses dostal na těch 90FPS graficky...
- Možnosti sou vyměnit 2xMSAA za 4xFXAA, nebo dát rozlišení na kartě performance na cca 120-130%, čímž se sníží renderovaný rozlišení a nebo stáhnout hlavní preset z Ultzra na Medium, a nebo nějaký kombinace toho...
Díky.
Zkusím a dám vědět, jestli to pomohlo.
A štourání v configách jste nezkoušely?
Při tom nastavení na 60Hz by si u výškoměru u Miga měl přečíst ty hodnoty tlaku (číslo kolem 760), co sou v tom okýnku dole v tom přístroji bez přiblížení a při standartní pozici hlavy... Samozřejmě, pokud vidíš dostatečně dobře na to, abys to přečetl, ale v tom reverbu G2 je to naprosto jasný a čitelný při tomhle nastavení...
Hot_Dog napsal:
-V tom openXR overlay, co se ovládá ve hře šipkami a je vidět jenom při puštěný hře v brýlých nastav rozlišení na 3600x35xx, na předposlední liště zprava. Na liště performance nastav rozlišení 100% (aby zůstalo to samý jako na tý druhý kartě 3600x35xx), Zapni fičuru FSR a dej na 95%
Tak přes tohle jsem se už nedostal, protože jsem starej a blbej. Ale chtěl bych. Any help?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Pro ty co zkoušejí BMS ve VR. Musíte si FOV nastavit v nastavení SteamVR na 125%. Jinak se ocitnete v nereálně smrsknutém světě. Při FOV 125% je nejen mnohem lepší pocit z kokpitu, ale hlavně pocit při manévrování je snad o 300% lepší.
Pro ty co zkoušejí BMS ve VR. Musíte si FOV nastavit v nastavení SteamVR na 125%. Jinak se ocitnete v nereálně smrsknutém světě. Při FOV 125% je nejen mnohem lepší pocit z kokpitu, ale hlavně pocit při manévrování je snad o 300% lepší.
Já mám pro Šturma nastaveno v OpenXR 150% V tu chvíli můj knipl doma vypadá jako ten před očima
Pro ty co zkoušejí BMS ve VR. Musíte si FOV nastavit v nastavení SteamVR na 125%. Jinak se ocitnete v nereálně smrsknutém světě. Při FOV 125% je nejen mnohem lepší pocit z kokpitu, ale hlavně pocit při manévrování je snad o 300% lepší.
Já mám pro Šturma nastaveno v OpenXR 150% V tu chvíli můj knipl doma vypadá jako ten před očima
Vtip je v tom, že nakonec je jedno jak vypadá to co držíme. Miluju ten pocit v rFactor 2, když sednu do čehokoliv a mám pocit, že držím v ruce realný volant GT3, LPM nebo BTCC. Ale chápu, že když to souhlasí i na stole, tak je to paráda.
Já mám právě v ruce taky knipl KG13, takže se to dá porovnat s tím, co je vidět ve VR . Když jsem poprvé četl, že to lidé zvětšují na takhle vysoká %, tak mi to přišlo zvláštní, protože si můj mozek to špatné měřítko vůbec neuvědomoval. Ale když jsem pak začal porovnávat právě ten velký joystick s tím mrňousem, co vidím, tak jsem pro G2 dospěl k těm 150%
Já mám právě v ruce taky knipl KG13, takže se to dá porovnat s tím, co je vidět ve VR . Když jsem poprvé četl, že to lidé zvětšují na takhle vysoká %, tak mi to přišlo zvláštní, protože si můj mozek to špatné měřítko vůbec neuvědomoval. Ale když jsem pak začal porovnávat právě ten velký joystick s tím mrňousem, co vidím, tak jsem pro G2 dospěl k těm 150%
To by mě zajímalo na jakou hodnotu to má nastavené Hot-Dog
Na procenta nemá cenu koukat, každej to vidí trochu jinak, záleží jak máte daleko oči od sebe atd... Mimochodem, když děláte tohle zvětšování, zmenšování a zavřete jedno oko, tak přesně vidíte co to dělá, s obrazem pro jedno oko to nedělá vůbec nic vzhledem k jeho velikosti, ale posová ho to jen doprava či doleva... Navíc já to nenastavuju ve SteamVR ale přímo ve hře Il2 BoX, steamVR vůbec nepoužívám už asi rok a půl...
A Mám to nastavané tak, abych v kokpitech 2 válečných stíhaček měl pocit, že se mi tam jen tak tak vejdou ramena, a skoro je mám opřené o boky kokpitu... Vzhledem k mé vejšce (182cm) a šířce ramen bych měl v dost ww2 stíhačkách problém se tam pohodlně vměstnat... Druhý takový docela dobrý způsob je představit si, jestli tam složíte nohy do pedálů... V defaultním nastavení ty kokpity byly taky malé, takže sem taky docela výrazně zvětšoval, v defaultu sem měl skoro ramena venku z kokpitu...
Tohle si musí každej přizpůsobit tak, aby mu to připadalo co nejreálnější, bohužel přesná metodika na to moc neni, nejlíp vychází vzít si nějakej známej rozměr, třeba tu šířku kokpitu a porovnat jí s tím, co vidím ve VR, docela slušně de změřit v reálu na židli metrem, kde to zhruba tak vidim...
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.