"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Ne Cibule, má to 3 mikrofony (sekce specs)
Má to ještě nějaké mušky, viz. uvedené problémy na ofiko webu. Ještě to není v prodeji, takže Datart nemá šanci, ale cenu počítej 1.6k emerických vočí https://pimax.com...
Zajímají mě zkušenosti majitelů HP Reverb G1 po několika letech používání. Kazí se na tom něco?
G1 jsem měl něco přes rok, G2 teď myslím skoro 3 roky, oboje v mém případě bez problémů. Jednomu našemu pilotovi ale na G1 prasknul ten plast, kterej to celý drží na hlavě. Tak to něčím snýtoval .
Páni, vážne som začal uvažovať nad VR okuliarmi. Mal som k dispozícii Oculus Quest 2 - a to ma tak nejak nepresvedčilo, že je to to pravé orechové pre simulátory. Aké okuliare by ste odporučili? (obzvlášť na DCS). Ďakujem za prípadné rady.
P.S. na OQ2 mi vadilo hlavne nízke rozlíšenie. Platí to aj pre iné VR?
No kdyby neměl tuhle "třetí generaci" VR doma (G2, stejná třída +- je i QQ2) bych nejen nekupoval, ale už bych jí nechtěl asi ani zadarmo.
Pokud to myslíš s lítáním ve VR vážně a víš, že nebudeš stále potřebovat kýbl po ruce, tak si nekupuj nic horšího než ten Crystal. https://www.amazo...B0BZSGFLQ7
Jednoduše proto abys normálně ostře viděl to co na monitoru. Ty předchozí generace to víceméně neumí a je tedy zbytečné si je pořizovat pokud netrpíš nějakým retro sběratelstvím.
Pokud si chceš nejdřív vyzkoušet jak to dopadne se zvracením, tak si od někoho pujč nebo pořiď HP Reverb G2. Ovšem já bych za to už nedal ani 500 kč.
Létat se v tom dá, je to stále zážitek, ale je to něco co prostě nechceš asi jako CRT monitor 14". Tak to vidím i s Q2.
No, niečo na tom bude. Oculus Quest 2 som práve preto nevzal, že to bolo akoby som lietal 320x200 obrazne povedané (zo simulátorov testovaná v DCS, IL2 GB a WarThunder, paradoxne najkrajšie vyzeral WT). Takže kúpu VR ešte odložím. Vďaka Magote.
No, toto je potřeba trochu korigovat, aby člověk neměl zkreslený představy:
Ano, Reverb G2 je už poněkud zastaralý, nicméně lítám v něm prakticky denně poslední skoro 3 roky, poslední 2 roky ve spojení s RTX3080. Reverb má na jedno oko rozlišení 2160x2160, což je prakticky více, než má 2K monitor (2560x1440). Navíc renderuji v rozlišení cca 2800x2800, to interpoluji na rozlišení 3600x3600 a nakonec ještě proženu 4xFXAA antialisingem a sharper filtrem...
Co tím chci říct? No, bych teoreticky měl vidět víc, než na 2K monitoru, protože:
1) Je tam víc informace
2) Celý to vidíte podstatně větší
A praktickej výsledek? Skutečně toho vidíš víc, než na 2K monitoru! Myslím čitelnost přístrojů (myslím nejdrobnější nápisy uvnitř budíků a pod...), identifikace letadel atd...
Ano, na monitoru to vidíš krásně vyhlazené, protože je to malé! V Reverb G2 je to při tomhle nastavení mírně kostičkované, když se na to soustředíte tak tak tam ty hrany vidíte, ale za letu to absolutně ignorujete. Nicméně množství informace, které je skryté v tom obrazu je větší, než na 2K monitoru s 4xMSAA nebo 8xMSAA...
Příklad:
-Já bez přiblížení z normální polohy hlavy přečtu na Fokáčovym palivoměru uvnitř budíku nějaký ty nápisy "Vorn" a "Hinten"
-2k monitoráři si ve standartní poloze hlavy jak ve hře tak vůči monitoru bez přiblížení tyhle nápisy leda tak domýšlej, když věděj, co je tam napsaný...
Takže ano, G2 je zastaralej, existujou daleko lepší brýle dnes, nicméně ve výsledku budete neustále stejnak limitování GPU, i já bych s 4090 dokázal dostat na G2 ještě podstatně lepší obraz než mám nyní, (vyšší rozlišení a MSAA namísto FXAA)...
Takže říct, že G2 ani za 500Kč mi přijde docela silné... Jasně, pokud má někdo 20 000 - 200 000Kč na něco lepšího, tak by nedal za G2 ani 500Kč, ale pro kohokoliv jiného je to dnes stále naprosto dostačující vstupenka do VR za pár tisíc... A sem si jistej tím, že pokud to berete na "Váš výkon" jako "e-sport" a chcete být nejlepší, tak s mým nastavením G2 rozhodně nebudete online horší pilot/stíhač než na 4k/2k monitoru. Co se mně týče, na monitoru bych byl určitě horší..
DCS je jinej problém, tam v zásadě tu hru ve VR neutáhne pořádně žádná GPU a s lepšími brýlemi si stejně moc nepomužete, bo sice budou mít krásně ostrý obraz a jemné rozlišení, ale vy tam to rozlišení nedostanete...
Upravil/a Hot_Dog dne 10-11-2023 13:22
... no obecně bych se nerozhodoval na základě jednoho negativního posudku dané problematiky, ale počkal si na vyjádření víc uživatelů. Zrovna G2 je v našich luzích a hájích docela zastoupna a ti lidi do toho nečuměj proto, aby zvraceli...
... no obecně bych se nerozhodoval na základě jednoho negativního posudku dané problematiky, ale počkal si na vyjádření víc uživatelů. Zrovna G2 je v našich luzích a hájích docela zastoupna a ti lidi do toho nečuměj proto, aby zvraceli...
Díky Druidine, očividně sme to napsali ve stejnou dobu
No o tomhle to úplně není. Někteří nemají na výběr.
Já např. můžu v pohodě létat neomezeně na G2 DCSko, ale jak naskakuju na lokomotivu v Derail Valley, tak bych nejradši házel kačenám
606_Druindin napsal:
... no obecně bych se nerozhodoval na základě jednoho negativního posudku
To přece vůbec není negativní posudek. G2 sloužilo dobře a svého času to bylo nejlepší VR. Ale čas jaksi pokročil ..
A "ostrost" a "ostrost" jsou dvě věci. Ano v G2 to ujde, dá se to přečíst, ale jak jsem psal .. jak člověk uzří, že to jde lépe, už není cesty zpět k nějakým "technologiím" z minulosti. V tomhle případě to velmi rychle zastaralo.
Když v DCS v P-47 strafuju pozemní jednotky, a chci se pořádně podívat co je na zemi, odlišil spřátelené panáčky od nepřátelských, tak tam ten potřebný detail prostě nemám a to VR už na to nemá i při nejlepší konfihuraci.
Btw G2 se už nevyrábí a v technickém muzeu už na něj připravují expozici
Měl jsem za to, že jedním z důležitých faktorů bude zorný úhel/zorné pole, ale o tom jste se nikdo nezmínil.
Hm, Reverb G2 má jeden z nejmenších zorných úhlů, reálně něco kolem 100-110°. No mě to stačí, pocit takovejch lyžařskejch brýlý, no... Jediný v čem to trochu vadí je, že se hůř kouká na 6, protože v reálu vytočíš krk a ještě i oči... Tady vytočíš krk a oči když vytočíš, tak už seš mimo zornej úhel, no... Nicméně i to koukání na 6 se takle naučíš, jen je to trochu namáhavější...
A víte co, já jsem vlastně rád, že G2 má tak malej zornej úhel, proč? No jednoduše, když do zornýho úhle 110° narveš rozlišení 2160x2160x2 tak to má z logiky věci lepší obraz, než když stejný rozlišení narveš do zornýho úhlu třeba 130°... No a rozlišení, to je to na čem sme prostě ve VR limitovaný, ať už z hlediska výkonu GPU nebo fyzického rozlišení brýlí... Z toho důvodu byl obraz Reverbu G2 i G1 tak dobrý oproti ostatním konkurentům té doby, nejen velké rozlišení ale ještě ho narvaly do menšího zorného pole...
Takže ano, na zornym úhlu záleží, a to že ho má Reverb G2 tak malý já osobně považuju za výhodu pro letecké (zejména bojové) simulátory! Pro jiné hry, kde je důležitější periferní vidění možná ne, ale v simulátoru je to výhoda, periferní vidění tolik nepotřebuješ ale zato potřebuješ co nejlepší obraz!
Ten Magotem prezentovanej Pimax Crystal má sice 2880x2880x2 rozlišení, ale roztáhnutý do 140°, tudíž hustota pixelů bude téměř stejná, jako u Reverbu G2... Jasně, muže to mít lepší čočky, lepší displej a pod, na hlavě sem to neměl, ale ta prostorová hustota lepší nebude...
Takže výsledkem je akorát to, že to musíš krmit silnější GPU nebo budeš mít méně FPS
PS: BTV měl sem na sobě ten slavnej českej headset za 200 000Kč a víte co, obraz ve středu nebyl lepší než na G2... V čem to bylo lepší bylo akorát to, že to mělo širší úhel a lepší čočky, takže dále od středu byl obraz lepší než na G2, ale nikoliv v tom středu, kde je to nejdůležitější...
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.