"Příznivci tahových taktických her by měli začít otáčet kalendář a kroužkovat u 14. 7. 2023. V tento den totiž na PC vyjde Jagged Alliance 3 od vývojářského studia Haemimont Game a společnosti THQ Nordic. Cena hry byla stanovena na 44,99 eur." No to jsem na to zvědavý...
[img]https://i.gifer.com/origin/b1/b1ba38ccc7244261501dc6510a75741c_w200.gif[/img] is not a valid Image.
[img]https://img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpg[/img] is not a valid Image.[img]https://img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpg[/img] is not a valid Image.
Vyšla Jagged Alliance 3. Pokračování 24 let staré kultovní klasiky nejklasičtější. Nejlepší taktické hry ever. A zároveň RPGčka a béčkové parodie na banánové republiky. V posledních pár letech se zdálo, že je to mrtvý žánr. Vyšlo několik pokusů o oživení s názvem Jagged Alliance, ale nefungovalo to. Zdálo se, že ten žánr je mrtvý. A při tom byla hra ve stejném žánru, UFO (X-Com), jedna z nejkultovnějších PC her ever.
Posledních dvacet let jsme byli zásobovaní nějakými indie napodobeninami, zprimitizovanými pokračováními UFO od 2KGames, které zcela rezignovaly na taktiku a realismus a trapnými recykláty. Obvykle od teamů někde z Ruska.
A teď, pro změnu z Bulharska, ale s přispěním původního tvůrce Jagged Alliance 2 konečně vychází hra hodná toho jména. A všechno funguje jako dřív. Všechny ty zastaralé složité mechaniky, obtížná hratelnost, nekorektní vtípky, kterými je hra prolezlá od sklepa až na půdu. Skvělá strategická nadstavba, kde musíte spravovat celou banánovou republiku, kterou osvobozujete od proradných pučistů, revolucionářů, zombií a obchodníků s diamanty.
Zase je hra těžce nelineární a nevodí vás za ručičku, takže si na všechno musíte přijít sami. Zase je tu mraky questů s více řešeními. Prostě pecka.
Doporučuji si vybrat jako jednu z postav polskou napodobeninu Arnolda jménem Steroid, který celou dobu hláškuje "I need a choppa!". Když musí chodit a "Doufám, že tam bude proteinový prášek" když otevírá truhly.
Navíc to má krásnou grafiku, která je taky plná vtípků a narážek na staré dobré časy.
A krásně se ukázalo, čím se liší tohle, od všech těch moderních neslaných nemastných napodobenin. Nejde o grafiku, nejde o dokonalé ovládání ani napodobení pravidel žánru. Jde o mix herního designu, super prostředí, skvělých a sympatických postav, sice švihlého béčkového příběhu, který je ovšem o dost zábavnější než všechny patetické Last of Us a God of Wary dohromady.
Co ale je k zamyšlení je fakt, že ta hra je vlastně jen remake původní hry z roku 1999. Není tam prakticky žádná herní mechanika, která by nebyla už v tehdejší hře. Dokonce některé věci jsou zjednodušené. Mapy jsou menší. Bojujících postav je míň. Je fascinující, že hra, která byla už v době vydání technicky zastaralá, měla herní mechaniky, které nebyly dodnes překonány. A ne že by nešlo to AIčko udělat lepší. Ne že by nešlo líp simulovat život ve městech.
Každopádně vřele doporučuji. To, že to vydává náš vydavatel Embracer pod hlavičkou THQ Nordic je čistě náhoda
Osud šeptá bojovníkovi: "Nemůžeš odolat bouři" a bojovník šeptá: "já jsem bouře!"
"...a trapnými recykláty (her UFO). Obvykle od teamů někde z Ruska."
Aneb jak v necelých dvou větách urazit české vývojáře z Chaos Concept (UFO: Extraterrestrials) a z Altar Games včetně aktuálního kolegy z Warhorse - Martina Klímy, který stál za celou trilogií UFO: After...
Kdyby ten Vávra alespoň nebyl takový ignorant když už chce rozdávat rozumy.
...taky sem si nemyslel že bych mohl sestřelit německý letadlo. Dva roky po válce se mi to konečně podařilo.
Abraham Simpson
U JA3 ted uz cekame jen na to, az nekdo zmoduje zbrane do pouzitelne podoby a aby tvurce vydal druhy dil, chci rici ctvrty, kde nebudou mit vojaci oci i vzadu...
JA1 a JA2 bylo přitažlivé díky pěkné izometrické 2D grafice. 3D grafika to pro mne osobně o něco degraduje stejně jako pozdější verze C&C.
Jinak to vypadá docela dobře
"...a trapnými recykláty (her UFO). Obvykle od teamů někde z Ruska."
Aneb jak v necelých dvou větách urazit české vývojáře z Chaos Concept (UFO: Extraterrestrials) a z Altar Games včetně aktuálního kolegy z Warhorse - Martina Klímy, který stál za celou trilogií UFO: After...
Kdyby ten Vávra alespoň nebyl takový ignorant když už chce rozdávat rozumy.
No jo, jenže Extraterrestrials nebyl nic moc a trilogie After byla vyloženě nepodarek, jediný co od Enemy Unknown za něco stálo, byli Xenonauts.
magot napsal:
JA1 a JA2 bylo přitažlivé díky pěkné izometrické 2D grafice. 3D grafika to pro mne osobně o něco degraduje stejně jako pozdější verze C&C.
Jinak to vypadá docela dobře
Trochu mám obavu z tohohle:
některé věci jsou zjednodušené. Mapy jsou menší. Bojujících postav je míň.
Za všech okolností zůstávám klaunem. To mě staví na daleko vyšší úroveň než je jakýkoliv politik.
Tak hlavně si to nikdo nekupujte a počkejte na čtvrty díl kde to bude 2D, nepřatelé nebudou mít oči vzadu, budou tam zbraně v použitelné podobě, nebude to zjednodušené, mapy budou velké, postav bude hodně a především to už nikdy nevyjde a to ani od Altar Games
Osud šeptá bojovníkovi: "Nemůžeš odolat bouři" a bojovník šeptá: "já jsem bouře!"
Ale ten JA3 jsem zaregistroval a dal jsem si jen do hledáčku :))
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.