No otazka je zda za to muze AMD nebo je ten problem, ze si uzivatele nainstalovali hotfix pro radu 7900.. YouTube Video
Kazdopadne jestli zato opravdu muze AMD, tak je to pro zakazniky WIN situace! Muzou si updatnout v podstate zadarmo.. jelikoz radu 6000 asi nejspis prodejce uz nesezene, tak te vrati prachy a to z dob mining silenctvi..
Upravil/a Shadowdeath dne 12-01-2023 14:21
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Zda se me tam trochu vetsi, nez u 4080, ale on je celkove ten obraz takovej jinej.. V popisu videa pisou MSAA 2x, ale ten obraz u 7900x me prijde dost zubatej, ze bych skoro rekl, ze to bezi bez AA.. Kazdopadne test bych uplne smerodatne nebral, protoze to bezelo na dvouch ruznych sestavach a snad i jinym clovekem..
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Mel bych otazku na zeleny team.. Existuje u nvidia nejaka featurka neco jako Radeon Chill? -> https://www.amd.c...ware-chill
V podstate to je hlavne pro dobry pocit, ze clovek "setri" elektrinu a tim padem vlastne zachranuje trochu i planetu
Co featurka dela - muzu nastavit minFps a maxFps, kde:
- Na minFps to klesne pri vicemene statickych scenach (napr. dialogy)
- Na maxFps to vyleze pri dynamictejsich scenach (napr. souboje)
Jsem to zkousel na Horizon Zero Dawn a funguje to celkem hezky. Kdyz se Alloy s nekym vykecava a nebo se celkove nic moc na obrazovce nedeje, tak mne hra jede na 30 fps a grafika zere treba 20W, kdyz s nekym bojuji, tak to stoupne na 120 fps a mam krasne plynuly obraz pri soubojich
Co jsem tak googlil, tak si muzu u nvidia nastavit fps limit, ale to rekneme neni uplne ono.. a nic jineho jsem nenasel..
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Tak jako když si nastavíš limit FPS ve hře, tak teoreticky ten nástroj nepotřebuješ. Protože když máš limit snímků, tak to není tak, že by ostatní snímky byly zahozeny, ale ani nejsou generovány. Já si třeba dávám limit FPS ve Dyson Sphere program, protože tam hra jinak nechá jen GPU na 100% a dělat třeba 200fps. Tak to limituji na 60, protože to na tu hru stačí.
Mel bych otazku na zeleny team.. Existuje u nvidia nejaka featurka neco jako Radeon Chill? -> https://www.amd.c...ware-chill
V podstate to je hlavne pro dobry pocit, ze clovek "setri" elektrinu a tim padem vlastne zachranuje trochu i planetu
Co featurka dela - muzu nastavit minFps a maxFps, kde:
- Na minFps to klesne pri vicemene statickych scenach (napr. dialogy)
- Na maxFps to vyleze pri dynamictejsich scenach (napr. souboje)
Jsem to zkousel na Horizon Zero Dawn a funguje to celkem hezky. Kdyz se Alloy s nekym vykecava a nebo se celkove nic moc na obrazovce nedeje, tak mne hra jede na 30 fps a grafika zere treba 20W, kdyz s nekym bojuji, tak to stoupne na 120 fps a mam krasne plynuly obraz pri soubojich
Co jsem tak googlil, tak si muzu u nvidia nastavit fps limit, ale to rekneme neni uplne ono.. a nic jineho jsem nenasel..
Dost divočina... Nvidia efektivně škáluje frekvenci s napětím, podle náročnosti scény.
Navíc je optimální nastavit undervolt, kde docílíš při podobném výkonu výrazně nižší spotřebu: https://www.sveth...konu/58672
Btw, nastavte si takové maximální FPS per hra, které vašemu oku přijde zcela plynulé. Vyšší FPS pak je házení perel a iluze, že plynulost může být ještě plynulejší ..
Ten nápad, že cut scény mohou separátně běžet pouze v 30 FPS je zcela rozumný a myslím, že by za ten nápad ty pomatené herní korporace zaplatili zlatem ..
Tzn. hry by mohly mít v options tuto možnost konfigurace
Upravil/a magot dne 18-01-2023 19:55
Btw, nastavte si takové maximální FPS per hra, které vašemu oku přijde zcela plynulé. Vyšší FPS pak je házení perel a iluze, že plynulost může být ještě plynulejší ..
Ten nápad, že cut scény mohou separátně běžet pouze v 30 FPS je zcela rozumný a myslím, že by za ten nápad ty pomatené herní korporace zaplatili zlatem ..
Tzn. hry by mohly mít v options tuto možnost konfigurace
Já mám za to, že nové díly Doom tohle dokonce dělají automaticky. Jakmile je nějaká scéna, tak snímky jsou zamknuté na 30
No to co ma AMD neni jenom fps limiter, maxFPS se tedy tak chova, ale slo mne hlavne o tu moznost, automatickeho snizeni fps, kdyz se zrovna nic moc nedeje. Tak treba to casem nvidia take prida..
Jinak podtaktovani/undervolt dobry tip, ale zase si rikam, kdyz si koupim takovou bestii, tak proc ji takhle krotit respektive ve VR nejspis budu chtit/potrebovat plny vykon.. no mimo VR to holt poresim tim fps limitem, neni to holt uplne ono, ale lepsi nez dratem do oka A vidim je to celkem novinka (tedy asi dva roky..) co to nvidia pridala primo do driveru, takze to bude i jednoduche nastavovat.
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
No to nevim jestli resi ten problem, tady to chapu tak, ze kdyz se prepnu ze hry na plochu (hra pobezi nekde v pozadi) tak dojde k omezeni fps. Ale ja chci byt porad ve hre, hrat hru, jen mit takove FPS jake aktualne potrebuji. Jak jsem psal vyse, v nejake akcni pasazi hry, chci mit vysoke fps, abych tam mel hru plynulou a ve zbytku, nejake vykecavani s NPC, cut sceny, atd.. tam nemusim mit 200fps, ale spokojim se 30fps, usetrim planetu a gpu si trochu orazi
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Když nedokáže AMD efektivně škálovat méně náročné scény musí používat Chill no.
Muzu se v klidku projizdet v RDR2 a kochat se sceneriema a nebo po nekom strilet. To co se bude renderovat ve scene muze byt z pohledu narocnosti v podstate stejne (nejake siroke plane, hory, lesy, reky, nejake npc..), akorat v jednom jsem ok s 30fps, ale na to aby se mne lepe mirilo bych radeji 100+ fps.
Nevim jak funguje to zminovane skalovani u nvidie, resi to ten problem?
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Je někde ukázka jak Chill funguje v praxi, podobná funkce jako adaptivní řízení napájení, jen se to od AMD jinak nazývá.
Red dead mají 30fps na cutscény nativně.
Je někde ukázka jak Chill funguje v praxi, podobná funkce jako adaptivní řízení napájení, jen se to od AMD jinak nazývá.
Red dead mají 30fps na cutscény nativně.
Jednoduše řečeno takový nástroj jako Radeon Chill na nVidii není.
Vypada to tak... jako zit se bez toho da, ale celkem jsem si to u Horizon Zero Dawn oblibil.. a urcite bych pouzival i u jinych "oddychovek"
Btw, kdyz uz koukam na to video, tak radeon software ma moznost si zapnout overlay s fps, utilizaci gpu/cpu, teplotou, atd.. ma tohle nvidia, nebo se musi pouzivat software tretich tran? jako napr. MSI Afterburner/Riva tuner (tam co jsem slysel, je ted budoucnost nejista...)
Upravil/a Shadowdeath dne 19-01-2023 14:38
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.