Hlidaci pes demokracie steka, ze nekdo dela hlidaciho psa simulatoru. Fascinujici.
Re Tommy:
No ano. S tim zbouchnutim nekde mimo, tomu bych veril, protoze to tak vypada. A ted to sezere petset mandayu, nez se to dotahne do stavu, kdy nekdo rekne, uz dost dobry, staci. S tim Jasonem na mnoha funkcich, tomu bych take veril, protoze ten design presne tak vypada, viz vyse.
Normandie: tak predne je prazdna sama o sobe, nehne se tam ani steblo travy. Jestli by se mela ozivit, tak se zaprve musi investovat usili do civilniho provozu na silnicich a v ulicich a na mori a do dalsich detailu, ktere naznacuji, ze tam ziji lidi. Viz ty koure z komina.
Ozivovani pridanim pechoty neni ozivovani mapy, je to prinejlepsim prikrasleni vymezeneho ciloveho prostoru.
No a za druhe, fakt myslis, ze z letadla uvidis tisice vojaku? Myslim prakticky, ne teoreticky pri premysleni v obyvaku. Z letadla, ve kterem letis 500+ ve vysce pokud mozno nad dostrelem malych razi, zatimco se dole bojuje se vsemi efekty z toho vyplyvajicimi a ty koukas po obloze, hlavne za sebe a nahoru, a zaroven se snazis najit vhodny cil, coz muze byt vsechno mozne, jen ne par lidi na plazi, protoze utok na ne by byl naprostym plytvanim usili vlozeneho do cele tve mise.
Ne, klikatelne kokpity nejsou kontroverzni tema. Ale, bingo! Mely byt uz od zacatku a nerad to pisu, ale rikal jsem to tehdy uplne stejne, jako ted.
Nicmene to dulezite je: klikatelne kokpity neznamenaji modelovani dalsich systemu. Opakuji, klikatelne kokpity neznamenaji modelovani dalsich systemu. Klikatelny kokpit hlavne znamena, ze kdyz chce clovek treba rozsvitit svetla, tak prepina prepinac v kabine, ktery rozsvedcel svetla, misto toho, aby se clovek odtrhl od simulace, zapremyslel nad tim, ktera ze klavesa prepina svetla, vratil se do duchem ze vzduchu do sveho pokojicku a nasel a zmackl klavesu. Divite se, proc jsou tak oblibene hotasy s desitkami tlacitek, i pro druhovalecne simulatory? Dilem samozrejme pro pohodli a rychlost, kdyz je tlacitko primo pod prstem. Jenze taky velkym dilem proto, ze umoznuji neco prepnout, aniz by se clovek vracel do sveho pokojicku.
Bonus k tomu je, ze potom muzes snadno implementovat ruzne komplexni systemy v ruznych letadlech, protoze nejsi omezeny nejakym standardnim klavesovym schematem, ale skutecnou podobou kabiny, ktera, nikoliv prekvapive, odpovida tem systemum letadla. A zaroven to odpovida osobnosti letadla. A taky novacek nemusi travit hodinu hledanim, ktera ze klavesa dela to, co chce. A taky se nemusi hra kriplit obezlickama, protoze je neco potreba, ale neni ochota pro to udelat zbrusu novou klavesu.
S tim startupem je to presna ilustrace, v dobe prvniho ila, kdy nekteri lide volali o detailnejsim zpracovani ovladani motoru, si to vyvojari, resp. jejich marketing, PR nebo kdo, ztrivializovali na volani po komplexni startovaci sekvenci. A nasledne argumentovali, ze to nema cenu. Ne nemelo. Ale melo by cenu udelat detailnejsi model funkce motoru a z realnych omezeni, hlavne tech, co nejakym zpusobem ovlivnovaly taktickou pouzitelnost letadla ve vzduchu a v boji, pak odvodit potrebne schema do simulatoru, aby vzajemne odpovidala ta pouzitelnost a omezeni. Ne, ze hra vsechny donuti se naucit startovaci checklist, ale ze realne vyhody a nevyhody se prenese i hry (hry jako gameplay, ve smyslu hratelnosti, letani, zpusobu pouziti).
Ano, bezpochyby je vzdycky kompromis mezi zpracovanim a objemem. Jakou ze online valku muzeme simulovat? Zapadni frontu samozrejme ne. Vychodni nevim, ptam se - da se naplnit 200 kilometru fronty jednotkami tak, aby se to hybalo a dalo hrat?
Asi si budu zase muset nafackovat, že sem sem něco veřejně psal
Nicméně pár postřehů:
-500 mandayú ta pěchota nejspíš opravdu nezabrala ani nezabere, to je přehnaný
-Simulovat východní/západní frontu, ano to je skutečně věcí kompromisu/názoru, nicméně v BoX to de rozhodně o několikset % lépe než v DCS
-Od té doby, co lítám ve VR, tak vidím věci na zemi (budovy, auta, tanky, techniku) daleko lépe, než sem viděl a vnímal na monitoru... Asi holt mým očím s brýlemi nepomáhali ultra malé pixely na 27palců 1440p 4xAA monitoru, ve VR je to větší a vidím to lépe... Pěchotu běžící po pláži ve VR docela jistě mnohokrát uvidím
-Klikatelné kokpity, je to věc názoru, ale pro mě není většího odtržení od reality než vzít do ruky myš a něco honit po kokpitu... Ano, je pravda že můj současný kokpit vypadá asi tak, že na klávesnici šahám s trochou nadsázky jenom když píšu něco do chatu přičemž můj hotas sestává z 4 tlačítek na kniplu a 0/1 tlačítka na plynovce a když du lítat Spitfira, tak mi trvá několik minut, než přestavím Kokpit z Mustanga nebo Thunderbolta, kterýho sem lítal předtím, ale i kdybych musel ovládat podvozek klávesou G, tak mi to přijde blíž realitě než honit něco myší na rozklepaný obrazovce s TrackIrem nebo ve VR...
Teď upozorňuju, že budu jako naprosto arogantní, jsem si toho vědom ale už si tuto poznámku neopustím:
Vy tu hru skutečně hrajete, nebo sou to spíše jako že teoretické úvahy? Já totiž Vaše jména povětšinou na servrech nevidím, respektive za posledních X let krom dvou speciálek sem nikdy neviděl... Ale pokud hrajete na jiných full real serverech, které neznám (čemuž nevěřím, bo je povětšinou znám), nebo pod jinejma jménama, nebo trávíte hodiny času denně v offlinu, pak ok, beru... Nicméně pokud ne, tak mi to přijde jako takové teoretizování o něčem, co moc neznám
Takže všechno při starém a na svém místě. Jen jsem si to chtěl tak trochu zkontrolovat ; )
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Ještě to nikdo neví , ale závažná chyba po updatu rozmrdala integritu většiny offline misí... někdo se taky hrabal v editoru takže je ještě nestabilnější než předtím, navíc avizované vylepšení v editoru jsou ve skutečnosti zhoršení , takže nyní u toho vydrží jen ti neotrlejší.
Asi si budu zase muset nafackovat, že sem sem něco veřejně psal
Nicméně pár postřehů:
-500 mandayú ta pěchota nejspíš opravdu nezabrala ani nezabere, to je přehnaný
-Simulovat východní/západní frontu, ano to je skutečně věcí kompromisu/názoru, nicméně v BoX to de rozhodně o několikset % lépe než v DCS
-Od té doby, co lítám ve VR, tak vidím věci na zemi (budovy, auta, tanky, techniku) daleko lépe, než sem viděl a vnímal na monitoru... Asi holt mým očím s brýlemi nepomáhali ultra malé pixely na 27palců 1440p 4xAA monitoru, ve VR je to větší a vidím to lépe... Pěchotu běžící po pláži ve VR docela jistě mnohokrát uvidím
-Klikatelné kokpity, je to věc názoru, ale pro mě není většího odtržení od reality než vzít do ruky myš a něco honit po kokpitu... Ano, je pravda že můj současný kokpit vypadá asi tak, že na klávesnici šahám s trochou nadsázky jenom když píšu něco do chatu přičemž můj hotas sestává z 4 tlačítek na kniplu a 0/1 tlačítka na plynovce a když du lítat Spitfira, tak mi trvá několik minut, než přestavím Kokpit z Mustanga nebo Thunderbolta, kterýho sem lítal předtím, ale i kdybych musel ovládat podvozek klávesou G, tak mi to přijde blíž realitě než honit něco myší na rozklepaný obrazovce s TrackIrem nebo ve VR...
Teď upozorňuju, že budu jako naprosto arogantní, jsem si toho vědom ale už si tuto poznámku neopustím:
Vy tu hru skutečně hrajete, nebo sou to spíše jako že teoretické úvahy? Já totiž Vaše jména povětšinou na servrech nevidím, respektive za posledních X let krom dvou speciálek sem nikdy neviděl... Ale pokud hrajete na jiných full real serverech, které neznám (čemuž nevěřím, bo je povětšinou znám), nebo pod jinejma jménama, nebo trávíte hodiny času denně v offlinu, pak ok, beru... Nicméně pokud ne, tak mi to přijde jako takové teoretizování o něčem, co moc neznám
Mozna, ale:
nejdriv se nekdo zamyslel, jestli vubec pechotu
nekdo zjistoval, jak to implementovat a co vsechno by to znamenalo
nekdo musel udelat 3D modely
nekdo musel udelat textury
nekdo musel udelat animace
nekdo musel vyprogramovat samotne vlozeni do enginu, vcetne tvorby vsech konfigu apod.
nekdo z toho musel natocit video a napsat k tomu nejake pindy okolo
to, rekneme, je minulost, a dal bude treba:
nekdo bude muset udelat textury pro ostatni strany konfliktu
nekdo bude muset predelat 3D model pro ostatni strany konfliktu, protoze se ukaze, ze treba tvar helmy texturou nezmenis
nekdo bude muset predelat animace, protoze ted jsou priserny
nekdo bude muset predelat AI, aby pechota nevypadala jako uplni idioti
nekdo to bude muset otestovat
nekdo bude muset implementovat podporu do mission builderu
nekdo bude muset otestovat mission builder
nekdo bude muset udelat 3D model lezici pechoty, protoze popojit-zakleknou-popojit je taktika z napoleonskych valek
nekdo bude muset udelat animaci pro lehnuti, vstavani atd. (ok, tohle ve skutecnosti neocekavam animovane)
nekdo bude muset predelat engine, aby umel detekovat misto, kde se kryt pred nepratelskou palbou, protoze se ukaze, ze jet dopredu a strilet je taktika tanku, ale ne pechoty
nekdo bude muset implementovat zpusob, jak na zaklade tvaru objektu nasazenych na mape takove misto urcit
nekdo bude muset predelat AI pechoty, aby takove misto brala v uvahu a skryla se
nekdo to bude muset otestovat
nekdo bude muset vymyslet plan, co ma vlastne pechota delat potom, co se do krytu dostane
nekdo to bude muset implementovat
nekdo to bude muset otestovat. Veskere otestovat samozrejme znamena vcetne online, tj. vic zucastnenych lidi.
no a tady bude jeste par desitek radku, nez se dostaneme k tomu, ze to nekdo bude muset zabalit do nejake distribucni verze, napsat k tomu dokumentaci (ok, to taky nemyslim vazne) a poskytovat k tomu uzivatelskou podporu.
A to cele, co jsem popsal, vede jen k uplne tupemu AI, ktere treba vubec neresi otazky, jako kam se schovat pred leteckym utokem, co delat v noci jinak a tak dal. Petset je muj odhad, pokud bychom chteli pechotu, ktera by znamenala vic, nez dalsi "jen si do me vystrel, od toho tu jsem". Samozrejme pokud by vam stacilo to, co vidite, tak to se vejde do triceti. Jen to vylodeni pak bude vypadat jako utok na Klendathu.
Jestli ti staci ctyri tlacitka, tak to svedci spis o tom, ze to mozna je dobra hra, ale urcite spatny simulator. Kdyz treba Spitfire ma v kabine 40+ ovladacich prvku. A nemyslim, ze jsem k porovnani vybral nadprumerne komplexni letadlo. Schvalne, stalo by ti za to si pamatovat klavesu pro kazdy z nich, nebo bys ocenil popisek primo u kazdeho z tech vypinacu a pacek a moznost kliknout na ten popsany prepinac? Nicmene chapu, ze mysovani muze kazdy videt ruzne, ja mam na plynovce pod prstem trackball a zadne problemy necitim. Jedine minus je, ze kombinovany mod z prvniho blacksharka zmizel a nikdo ho nedela (mysi se zaroven rozhlizeno a zaroven jezdil kurzor po obrazovce, takze se tim dalo hladce delat oboji).
S tim VR: no, a VR je prave duvod k tomu, aby byly klikatelne kabiny ve hre, misto hledani klavesy ve svem pokojicku...
Ja osobne hru skutecne nehraju. Jedine, co by me mozna primelo ke koupi tech dilu, co zatim nemam, je primerena specialka, to jest prave ten obsah, ktery ve hre chybi (<- !!!).
Jestli ti staci ctyri tlacitka, tak to svedci spis o tom, ze to mozna je dobra hra, ale urcite spatny simulator.......
Hu, s tema 4 tlacitkama si me spatne pochopil, ja to myslel tak ze mam 4 tlacitka na Hotasu, ne ze ovladam BoX 4ma tlacitkama zbytek mam najake repliky realnych ovladacu, ktere menim podle toho, co litam za letadlo...
Moc pekny. Ocividne nejsi prumerny uzivatel. I kdyz, koneckoncu, to ja s tim trackballem na rozhlizeni taky ne.
Jenze co udelas, az budes potrebovat prepinac vpravo nad hlavou? Dodelas ram, abys ho mel kam pripevnit, namapujes to na nejake tlacitko klavesnice, nebo proste nebudes to letadlo litat? Vsechno ma svoje negativa. Klikaci kabina taky, prirozene.
Mám takový dotaz na lidi co lítaj a hlavně potom na Barona. To vážně nikomu nevadí, že se nedá vůbec sednout na břicho? Že při sebemenším dotyku se zemí následuje chcípnutí? Jdou koukám od extrému k extrému. Nejdřív přežiju v pohodě 800 do lesa a teď zas tohle. Proč sakra?
Já bych všechny ty internety a počítače zakázala. Věra Pohlová, 72 let, důchodkyně.
Mám takový dotaz na lidi co lítaj a hlavně potom na Barona. To vážně nikomu nevadí, že se nedá vůbec sednout na břicho? Že při sebemenším dotyku se zemí následuje chcípnutí? Jdou koukám od extrému k extrému. Nejdřív přežiju v pohodě 800 do lesa a teď zas tohle. Proč sakra?
Řekl bych, že po posledním patchi došlo k nějaké úpravě, protože mně to teď chcípá statisticky podstatně méně, byť případy naprosto neopodstatněného zdechnutí tam jsou pořád. Na druhou stranu řada lidí se dušuje, že ten problém nemá.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.