November 22 2024 06:48:37
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Máte nebo plánujete VR headset?
Fiks
Jo Magote a bylo to na mapě kanálu,ne na Normandii.
 
magot
Ok.
 
magot
Tapi napsal:

MSFS je zatím ještě DX11 (DX12 to má nyní nově jako volitelnou druhou možnost, ale je to neodladěné s běží to na DX12 jednoznačně hůře). Je zajímavé, že ve VR mi MSFS ukazuje, že úzkým hrdle je stále CPU a nikoli GPU i když to jako celek šlape teď velmi slušně. Ve 2D je to naopak, tam je CPU v poho a grafika by snesla přidat.

U DCS je holt znát, že je to už letitý engine, pro VR primárně dost nevhodný. Takže souhlas, můžeme být rádi, že to alespoň nějak jede.

To je zajímavé, já v tom interním testování létal jen pod DX12.
DX11 jsem ani nezkusil Úsměv
 
Tapi
No nevím, DX12 uvedli jako novinku teď na podzim, do té doby bylo MSFS jen a pouze DX11 Úsměv
viz https://www.theve...pport-date
WARBIRDS-BLOG.CZ
http://www.warbir...
 
magot
no oni ty buildy na který jsem testoval nebyly veřejné a jestli si dobře pamatuju tak ani DX11 nebylo na výběr.
Teď mě teda překvapuje že je DX12 mizernější než DX11 Úsměv
YouTube Video




team "Direct-X" nějak usnul na vavřínech od té doby, co kdysi porazil team Windows CE aby stvořil "osudové" api tohoto světa Šklebící se
Upravil/a magot dne 19-12-2021 23:09
 
Tapi
Ono asi záleží hodně na tom, jak je DX implementováno. Samotné API jako DX12 nebo třeba i VULKAN jsou asi v podstatě OK, tj. mají potenciál, nabízí nové věci (lepší multi-threading, Ray-tracing atd.), ale záleží pak na programátorech, jak to prakticky "nasadí" na simulátor.

Zdá se, že se jedná o dlouhý proces zkoušení a ladění než to začne být použitelné nebo dokonce přínosné. Proto bych řekl, že to DCS tak dlouho trvá nasadit VULKAN a Asobo taky tvrdí, že uvedení DX12 je jen první pokus a že to rozhodně ještě "není ono", to prý teprve přijde až za čas...
WARBIRDS-BLOG.CZ
http://www.warbir...
 
Tapi
Apara 5K a MSFS:
YouTube Video




Srovnání Apara 5K vs Varjo Aero (včetně záběrů skrze čočky):
YouTube Video



WARBIRDS-BLOG.CZ
http://www.warbir...
 
Tapi
CES 2022 přináší info o řadě novinek pro VR:
BTW: Bude připravované Sony PS VR2 fungovat i na PC platformě?
YouTube Video



WARBIRDS-BLOG.CZ
http://www.warbir...
 
Tapi
PS VR2 specs and info:
https://blog.play...ng-on-ps5/
WARBIRDS-BLOG.CZ
http://www.warbir...
 
magot
Ten forcefeedback u VR maj asi na konzolové porno tituly Šklebící se
 
Tapi
Šklebící se ale na spínače do kokpitu by to taky nebylo marné. BTW konečně se do VR začíná implementovat eye tracking + foveated rendering. IMHO nejrozumnější způsob jak v blízké budoucnosti zvýšit FPS na 90 v simech (pokud to ovšem podpoří také autoři simů).
WARBIRDS-BLOG.CZ
http://www.warbir...
 
Hot_Dog
Tapi napsal:

BTW konečně se do VR začíná implementovat eye tracking + foveated rendering. IMHO nejrozumnější způsob jak v blízké budoucnosti zvýšit FPS na 90 v simech (pokud to ovšem podpoří také autoři simů).


1) Očekával bych podporu Il-2 2031, DCS 2044Šklebící se
2) Nesouhlasím, že eye tracking + foveated rendering je nejrozumější způsob... Nejrozumější způsob by byl konečně zavést Simultaneous Multiprojection, rázem získáme odhadem 20-30% výkonu navíc... https://www.techn...projection Ta fičura je tady od dob GTX 10xx, jenže žádnej sim jí nemá, oni jí nemaj skoro žádný hry, myslím, že podmínka je DX12, ale nejsem si jistej... Toliko k tomu, jestli v simech zprovozněj eye tracking + foveated rendering, když za 4 roky nedokázali udělat Simultaneous Multiprojection...

A vůbec nejlepší fíčura na Reverbu G2 je, že má 60Hz mod... Už půl roku ho jedu v Il-2 BoX a teď se 3080 se dá říct, že sem plně spokojenej, renderovaný rozlišení 100% SS takže nějakých 3200x3200, k tomu uměle zvednutý pomocí FSR na nějakých 3800x3800 a podpořený 4xFXAA a detalily skoro plný s vyjímkou: Preset medium + tráva, terain rughnes a zrcátka 2. nejvyšší, zbytek na max... 60fps adieuŠklebící se Při porovnání s lidma co maj 2560x1440 monitor na plný detaily už to vypadá, že mám mírně lepší čitelnost budíků, nápisů atp, prostě tam mám už víc informace v tom obraze... Když letím nad městem, všímám si tam též věcí, které sem na 2k monitoru neviděl...

Takže tímto tedy opravuju bod č. 2 následujícím způsobem:
2) Vůbec nejrozumější by bylo, kdyby udělali headset s V-Syncem (G-syncem), protože mít 60Hz+60FPS vs. třeba 60Hz+58FPS je teda z mýho pohledu kurva rozdíl, to poznám okamžitě... Takže Headset s dynamickou obnovovací frekvencí by řešil mega problémů... IMHO je teda 60Hz+60fps asi i rozhodně lepší než třeba 90Hz+85FPS...
Upravil/a Hot_Dog dne 06-01-2022 17:00
 
Tapi
Jo souhlas, SMP by zdá se bylo také dobrým řešením (možná opravdu tím nejlepším). A samozřejmě, pokud by ve VR fungovalo něco jako G-Sync tak by to také bylo super.

Chci být optimistou a věřit, že se nějakého řešní v simech jednou dočkáme, ale asi to bude záviset na množství VR userů pro daný sim (v poměru k ostatním používajícím 2D). Zatím je to žel zdá se práce, která by se finančně nevyplatila, tak do toho žádní vyvojáří nechtějí jít Smutný
WARBIRDS-BLOG.CZ
http://www.warbir...
 
LesniHU
FYI, SMP uz mela HTC Vive.
 
Hot_Dog
FYI, neni to funkce Headsetu, ale GPU, implementovana od rady GTX 10xx. Vubec to nemusi bejt ve spojeni s VR, ale treba 3 monitorama a na headsetu to vubec nezavisi a to, o cem pisu je, ze to musi podporovat hra, coz krom par titulu nepodporujou, letecke simy zadne, coz je ten kamen urazu...

Jak sem psal, hra myslim musi byt DX12, ale ani kdyz je, tak to automaticky implementovane nema...
 
LesniHU
Ok, psal jsem to na telefonu, nemohl jsem tedy psat elaboraty a vyjadril se nejasne, spise k clanku nez technologii. Mea culpa.

Resil jsem jen VR, ale zacnu take od vice monitoru: Hrani na trech monitorech neudelalo zrovna moc pokroku od tripplehead2go. Tam si muzete vybrat, bud date monitory v linii zleva doprava, pak bude subjektivne viditelny obraz spravne, ale tim, ze ke strednimu monitoru musite byt bliz, nez ke krajnim, mate vysledne rozliseni ve stredu obrazovky mensi, nez na krajich, kde ho tak moc nevyuzijete, nebo date monitory do U, cimz se dostanete tak trochu do doby DN3D, ktery, jak se rika, pro rychlost obetoval pythagorovu vetu :-). Proste obraz na krajich bude zprohybany, hlavne ve vertikalnim smeru. Alternativne pak nechate vykreslovat tri separatni obrazy, do kazdeho monitoru jeden, coz ale trva dele. SMP umoznuje, alespon v nejake mire, pri vykreslovani trech obrazu nedelat stejnou praci dvakrat.

Cimz se dostavame k VR. Podobnou cast prace muzete usetrit pri rendrovani pohledu dvou oci. Super ne? Ano i ne. Kazdopadne je chybou vysvetlovat efekt tehle technologie tim, ze se nebude muset kreslit cast obrazu, ktera neskonci na disleji, jak to udelal linkovany clanek.

Existuje neco, cemu se rika stencil buffer, a to je, da se rici, maska, ktera urcuje, ktery pixel se bude vykreslovat a ktery nebude. To existuje dobu, 30+ let. Kdyz tedy hrac kuprikladu kouka skrz dalekohled, tak muzeme vypnout kresleni rohu obrazovky, nebot tam stejne bude takova ta cernota, ktera naznacuje pohled trubkou dalekohledu.
Ve VR je jeden z nejvetsich problemu, ze neni realisticke zaplatit optiku, ktera by zobrazovala obraz dobre. Nastesti muzeme v SW zkazit obraz opacne, ze nam ho optika svymi chybami zase srovna. Tudiz je treba (mimo jine...), resp. vyhodne, nevykreslovat cele obraz, protoze nektere jeji casti by se tou preventivni anti-deformaci dostaly mimo obrazovku. K tomu nam slouzi nas stary kamarad stencil buffer. Tudiz "SMP" ve smyslu tvrzeni, ze nebudeme kreslit veci navic, tak to ma VR uz leta. HW dela jednu cast, ovladace druhou. Co, kam a jak kreslit se dozvite v SDK daneho headsetu a opravdu bych se divil, kdyby existovala jedina hra, co tohle nepodporuje.

No a co nam tedy nova technologie prinasi. Pokud jde o vykon, tak cast prace se nedela dvakrat. Jenze je to jen cast prace, konkretne vertex, tessellation, geometry shadery. Jinymi slovy prace, ktera vezme jeden trojuhelnicek ze souradnic sveta a spocita z toho jeho polohu na obrazovce plus vsechny mozne efekty, ktere si nad tim vymyslime. Simulatory jsou specificke tim, ze maji tendenci mit opravdu hodne geometrie, ale pouzite dost trivialne. Vubec nam to neurychli druhou cast, to jest, ze se musi projit kazdy bodik obrazovky, ktery je v tom trojuhelnicku, a najit jeho barva, dle vsech textur a osvetleni, plus efektu, ktere si nad tim vymyslime. Coz zrovna u simulatoru muze byt problem, kdyz mame mraky a kazdy pixelik tudiz musime prepocitavat mnohokrat pri pohledu skrz ne.

Ono kdyz se take podivate na prezentaci o te multiprojekci primo od nvidie, tak uvidite, ze vlastne nepropaguji zvyseni vykonu, ale ze rozliseni pri kresleni bude lepe odpovidat rozliseni ve vyslednem pohledu. Coz je tim, ze to anti-zkresleni v SW musi obraz natahovat a smrstovat, aby vykompenzovalo chyby optiky, a promitnutim na sikmou plochu se muze natahovat mene. Tim ziskate krapet vice kvality obrazu, coz se v kontextu VR, ktere neustale funguje jako supersampler s promennou kvalitou, da povazovat za ekvivalent zvyseni vykonu.


Pouziti G-sync/V-sync narazi na to, ze podsvetleni je stroboskopicke, takze nastava problem, ze nevime, jakou energii bliknout, protoze nevime, jak dlouho ma zustat obraz "vypaleny" na sitnici uzivatele, protoze nevime, za jak dlouho se nam podari vyrenderovat dalsi frame.
 
Tapi
Zajímavý příspěvek, díkes moc za podrobné vysvětlení!
WARBIRDS-BLOG.CZ
http://www.warbir...
 
310_cibule
Velmi zajímavé, díky všem.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
1stCL_Chroustall
Recenze na HP support po roce používání headsetu:

Po porodních bolestech a vyměňování třech kabelů na reverbu G2 (a to support z počátku ani nevěděl, že nejaké VR vyrábí) sem se k němu zase po 3-4 měsících vrátil. Po dvou týdnech se mi zobrazila na levém displayi vertikální čára, která neskutečně problíkává. Volám na support, že to chci vymenit prostě kus za kus nebo chci vrátit peníze, že na to nemám nervy. Borec z callcentra mi napsal, že to je mechanická závada a že s tím nemůže nic dělat. Dneska jsem tam volal celej rozzuřenej, že to mechanická závada rozhodně není a popsal jsem mu kýžený problém.Že je to chyba elektroniky buď zobrazovacího čipu nebo se tam někde podělalo něco mezi tim Šklebící se. Odpověď byla zarážející - přý na to má PDF soubor s popisem chyby, kde je podobná čára přes display a že mi to VR prostě nevymění Šklebící se. Takže Reverb G2 z tohoto důvodu už rozhodně nedoporučuju. Objednal sem na zkoušku Aero, než budem mit na skladě víc XTAlU 3 Šklebící se
 
1stCL_Fucida
Reklamuj to u prodejce, ne u HP.

...tedy pokud jsi to nezakoupil přes HP Šklebící se A pokud ano, tak jim pohroz nějakým drobným správním řízením...a uvidíš. Ono je de iure úplně jedno, proč tam ta čára je. Pokud jsi to mechanicky nepoškodil a zacházal jsi s tím v souladu s návodem k použití, pak dodavatel nemá na výběr.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,013,321 návštěv