VR set, který předběhl přeběhl současný vývoj VR o 32 let!
Protože dodnes není na trhu VR suit, který se v r. 1989 prodával. Včetně rukavic a helmy. Nepočítaje název VR helmy Eye-phone, který později vykradl apple pro svůj telefon .. YouTube Video
potrebujem poradiť: mám zapožičaný Oculus Quest 2. Napodiv sa nemôžem pripojiť cez USB 3 - teda môžem, ale iba keď dám dole predlžovací kábel a ten čo je v Oculuse je hodne krátky. Takže idem cez "obyčajný" port s predlžovačkou a tam to ide v pohode. Ale nie o tom som chcel. Problém je ten, že sa nedokážem pripojiť do Šturma vo VR. Pritom DCS aj WarThunder čo som skúšal, bežia bez akýchkoľvek problémov (aplikáciu Oculus mám samozrejme nainštalovanú, vrátane aplikácie zo Steamu). Bez VR beži korektne (aj s nasadeným Oculusom) ovšem keď zaškrtnem VR v settingoch, nenačíta sa. Niečo mi ho blokouje a neviem prísť nato čo. V záujme objektivity treba povedať, že raz sa mi podarilo spustiť testerskú verziu hry, ale pri ďalšom spustení to už robí to isté čo oficiálna verzia, teda niečo ho tam blokuje.
Ďaší problém je v DCS - stáva sa mi, že keď sa objavím v hlavnej obrazovke v hangári pod SU-27, často mám pohľad tak nejak bokom. Ako ho dostať pred seba? Zatiaľ som na to neprišiel. Tiež neviem prísť na to, ako ovládať spínače v DCS - kurzor myši sa mi nezobrazuje, a ovládať spínače tými dvomi ovládačmi Oculusu je, hm, trochu nepraktické.
Oculus mám u seba iba tretí deň (doniesli mi ho v nedeľu večer), včera som vlastne prvýkrát rozchodil niektoré hry.
...ešte dotaz - dá sa niekde upraviť rozlíšenie Oculusu?
Ďakujem vopred za odpovede.
Upravil/a Baron dne 14-12-2021 10:55
mnoho neporadím, ale obraz vr se dá vycentrovat klávesou.
Myslím že to je nějaké Fko. Nastavuje se někde v steam vr či Windows ar nastavení.
Šipku v dcs si nastavíš v nastavení general, já to mám na L-alt c.
Jinak tlačítka můžeš mačkat i bez ovladačů a bez myši a to prstama skenovanýma kamerou. Ale žádnej echt gold to taky není.
Jo taky můžeš používat oc bez kabelu, pokud máš min. 5ghz wifi ..
Bohuzial, nie kazdy kabel funguje spolahlivo s Oculus Link. Ten kratky, ktory dostanes ku Quest 2 na to pokial viem oficialne tiez nie je urceny a opticky Oculus Link kabel, ktory sami predavaju je predrazeny. Daju sa ale kupit lacnejsie alternativy, ktore funguju rovnako dobre, ako ten oficialny.
Neviem, preco ti hry headset nedetekuju, ale odoporucal by som ti nainstalovat si OpenComposite https://gitlab.co...an/OpenOVR a obist cely SteamVR, co ti s najvacsou pravdepodobnostou prida nejake FPS. Takisto si nainstaluj OculusTrayTool https://apollyonv...-tray-tool. Je to mala utilita beziaca na pozadi a vies si v nej pekne nastavovat supersample pre jednotlive aplikacie alebo vseobecne pre cely system, zapinat/vypinat reprojekciu a pod. Je tam aj cela jedna sekcia pre Oculus Link, kde si mozes napr. nastavit datovy tok cez kabel.
S tym problemom v DCS, nepomoze ti ked jednoducho stlacis namapovane tlacitko pre "recenter VR view" alebo tak nejak?
Na tvojom mieste by som skusil nainstalovat tieto 2 programy a ak ti stale hry nebudu detekovat headset, potom mozeme skusit nieco dalsie.
Edit: Pripadne este skus aj Air Link, co je v zasade bezdrotovy Link, ci ti hry ten detekuju spravne.
Zlepší se mi výkon ve VR? Jako momentálně je to na hraně a se shaderama a upravenou openVR knihovnou to jede hezky, ale 10 - 20 FPS navíc by neuškodilo
ps: tohle je snimek FPS VR na Native rozlišení SS 100% na serveru kde je 35 lidí. A to nemam nastavenou ani tu reprojekci.
A pimax8KX dostal update u native rozlišení na 90hz (což je mazec jako prase)
Imho upgradem procesoru revoluci u FPS moc nečekej. Já po dlouhém zvažování usoudil, že ani generace 30xx není dostatečně výkonná a že se upgrade z 1080 za cenu okolo 40 tisíc nevyplatí. Uvidím, co ta generace 40xx.
Zlepší se mi výkon ve VR? Jako momentálně je to na hraně a se shaderama a upravenou openVR knihovnou to jede hezky, ale 10 - 20 FPS navíc by neuškodilo
ps: tohle je snimek FPS VR na Native rozlišení SS 100% na serveru kde je 35 lidí. A to nemam nastavenou ani tu reprojekci.
A pimax8KX dostal update u native rozlišení na 90hz (což je mazec jako prase)
já se rozhodnul s upgradem CPU vydržet, jestli do DCS konečně dorazí ten multicore
mám i7 7820x (8 jader 4.5Ghz fix) +3080Ti a když na SoW dva tři bombardéry vysypou paragány, tak je to ve VR naprosto brutal shutter fest, v podstatě se nedá útočit protože se to neskutečně trhá;
je to situace ve který IMHO nepomůže žádné CPU, jen snad to multicore.
Snad se dočkáme
DCS WWII asset žádné paragány nemá a online je nepodporuje, alespoň o tom nevím, takže jestli si na SoW bastlej nějaký neoptimalizovaný pomatený mody a je z toho sekaná, tak problém vůbec nemusí být na straně klienta.
Výkon měř pouze na čisté verzi a to i online.
Já přešel před pár týdny na i7-12700 a výrazně to VR pomohlo, ale v DCS ne dost V MSFS je to ale teď paráda, mám ve VR 45 FPS stabilně a ve slušné grafice. V DCS se u mne situace otočila, dříve jsem byl limitován CPU (ms byly pořád v červených), teď mám CPU stabilně v zelených ms, ale pořád nestíhá grafika (3080). Proto VR v DCS pro mne stále nic moc - musím příliš omezit kvalitu grafiky, aby se to dalo, a to se mi nelíbí...
Ale dokud nespadnou ceny grafik na rozumnější úroveň, nejde si tím nic moc dělat, maximálně tak šetřit do prasátka a doufat. že až za rok budou 4xxx, budou už ceny lepší....
Takže dobré CPU je potřeba, ale grafika taky (těch 10 GB co má 3080 je pro DCS ve VR málo, pro MSFS to ale stačí, tam si to i v náročných lokacích bere tak maximálně 8 GB ).
Upravil/a Tapi dne 19-12-2021 18:15
Nemusíš mít žádný paragány.Stačí dělat cover 12 B-17náctkám a ty to najednou vysypou.To je mazec,ale pak se to uklidní.A to v off line.
Na SOW pokud vím tak žádný mody nejsou.Tam neprojdeš ani s upravenejma texturama.
MSFS je DX12/ multi-thread což je obrovská výhoda i na tak zabržděný stream engine, který nelze stavět vedle DCS.
DCS samozřejmě trpí s DX11 ... a Vulcan v nedohlednu.
Ale i tak, na to co vše renderuje a počítá na těch našich mizerných pc je to v podstatě luxus
Ty B-17 testnu, ale nedávno jsem zkoušel masivní formaci B-52 s pořádným kobercem a žádnou fps ztrátu jsem v offline nezaznamenal. Ale není vyloučeno že ty B-17 jsou stále zabugované.
MSFS je zatím ještě DX11 (DX12 to má nyní nově jako volitelnou druhou možnost, ale je to neodladěné s běží to na DX12 jednoznačně hůře). Je zajímavé, že ve VR mi MSFS ukazuje, že úzkým hrdle je stále CPU a nikoli GPU i když to jako celek šlape teď velmi slušně. Ve 2D je to naopak, tam je CPU v poho a grafika by snesla přidat.
U DCS je holt znát, že je to už letitý engine, pro VR primárně dost nevhodný. Takže souhlas, můžeme být rádi, že to alespoň nějak jede.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.