November 22 2024 19:09:32
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 6

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Máte nebo plánujete VR headset?
LesniHU
Jenom nejsi zvyklý. A mimo to vario ve kft/min je o řád užitečnější než v m/s.
 
Hot_Dog
Přesně tak, uvažte jak byli ti němci pokrokoví, jak to měl němeský "der pilot" vlastně jednoduché...

c.stocksy.com/a/pUM700/z9/1754775.jpg
Kokpit letounu FW-190 na přelomu 44/45Cool

A to ještě považte, že z čistě estetických důvodů byla velká část kokpitu vybavena v ručně opracovaném dřevě, takový luxus si ani dnes neumíme představitPff
 
magot
Se divím že angláni nepřevzali i římské číslice, bylo by jim to podobné Šklebící se
 
Hot_Dog
magot napsal:

Se divím že angláni nepřevzali i římské číslice, bylo by jim to podobné Šklebící se


Ano abych nevypadal zaujatě, musím říct že jejich "lodní kompas" ve stíhačkách a levobok/pravobok na trimu směrovky (port/starboard) mě teda vždycky dostanePff
 
magot
to jsem si taky posledně říkal když jsem študoval zkratky myslím na tomcat.
Left I Right, R/L by bylo příliš jednoduché a srozumitelné ..

To mě vždycky připomene jednu situaci ze Simpsonů.
Ptá se redaktor novin režiséra proč je ten kůň strakatý.
Rejža: "Ten má představovat krávu"
Redaktor: "A jak uděláte koně"
Rejža: "Obvykle svážeme pár koček."
 
1stCL_Fucida
LesniHU napsal:

Jenom nejsi zvyklý. A mimo to vario ve kft/min je o řád užitečnější než v m/s.


LesniHU, přemýšlím, hlavu si namáhám a znovu přemýšlím Úsměv. Napadlo mě jen to, že dokážu snáze odhadnout, v jaké výšce budu za minutu. Cítíš tam ještě něco, co jsem myšlenkově přehlédl, ale je to zajímavé? Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
LesniHU
1stCL_Fucida napsal:

LesniHU napsal:

Jenom nejsi zvyklý. A mimo to vario ve kft/min je o řád užitečnější než v m/s.


LesniHU, přemýšlím, hlavu si namáhám a znovu přemýšlím Úsměv. Napadlo mě jen to, že dokážu snáze odhadnout, v jaké výšce budu za minutu. Cítíš tam ještě něco, co jsem myšlenkově přehlédl, ale je to zajímavé? Úsměv
Cítím tam to, ze nedocenujes užitečnost toho snadného výpočtu, protoze létáš pouze v dobrém počasí Úsměv
Snadný odhad, jestli budu za pet minut stale ve vzduchu nebo uz v zemi je pomerne zásadní, kdyz je nějaká nouzova situace, a během takove situace se těžko řeší matematika. A nejde jen o nouzovky, ale i obecne létání podle přístrojů nebo v rizenem prostredi - jakou rychlosti klesat, abych se dostal na paprsek? Atd.

Naopak neintuitivni je treba AOA indikátor US palubnich letadel a opravdu, ale opravdu spatne je E bracket na HUDech tech novějších z nich. Nějaký port/stbd je problém pouze pro ty, co se v daném prostředí nenarodili.
 
1stCL_Fucida
1stCL_Fucida napsal:

Možná ano, možná ne Úsměv. Proto jim zavolám, ať mi dají vědět, jak s ním naložit. Vzhledem k tomu, že se jedná o výměnu kus za kus, tak HP de iure rozhoduje, co s tím původním.


HP řeklo, že to vracet nemusím Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Hot_Dog
1stCL_Fucida napsal:

1stCL_Fucida napsal:

Možná ano, možná ne Úsměv. Proto jim zavolám, ať mi dají vědět, jak s ním naložit. Vzhledem k tomu, že se jedná o výměnu kus za kus, tak HP de iure rozhoduje, co s tím původním.


HP řeklo, že to vracet nemusím Úsměv


Dík za infoMrknutí

jinbak já to teda nechal vyhnít a zatim nic... Když se časem ozvou, vymlouvat se budu na to, že v mailu mi přišlo že to budu vracet a že podrobné info dostanu v zásilce, jenže v zásilce byla akorát nálepka na balík pro odeslání, kde je mimo jiné napsáno cituji doslova: "RETURN INSTRUCTIONS: VYMĚNĚNÝ DÍL ZODPOVĚDNĚ ZLIKVIDUJTE. K DISPOZICI JSOU SBĚRNÁ MÍSTA PRO ELEKTRICKÁ ZAŘÍZENÍ". Takže budu hrát blbýho kdyžtak, bo ten kabel, přesto že už poškozen, furt sem mohl používat a vzhledem k jejich nedobré mechanické životnosti si myslím, že je to dobrá záloha...
 
Hot_Dog
BTW Fuči, po tvé anabázi s 3080ti a zdrojem si to teda vrátil a na lítání si zanevřel?
 
alfik
LesniHU napsal:

1stCL_Fucida napsal:

LesniHU napsal:

Jenom nejsi zvyklý. A mimo to vario ve kft/min je o řád užitečnější než v m/s.


LesniHU, přemýšlím, hlavu si namáhám a znovu přemýšlím Úsměv. Napadlo mě jen to, že dokážu snáze odhadnout, v jaké výšce budu za minutu. Cítíš tam ještě něco, co jsem myšlenkově přehlédl, ale je to zajímavé? Úsměv
Cítím tam to, ze nedocenujes užitečnost toho snadného výpočtu, protoze létáš pouze v dobrém počasí Úsměv
Snadný odhad, jestli budu za pet minut stale ve vzduchu nebo uz v zemi je pomerne zásadní, kdyz je nějaká nouzova situace, a během takove situace se těžko řeší matematika. A nejde jen o nouzovky, ale i obecne létání podle přístrojů nebo v rizenem prostredi - jakou rychlosti klesat, abych se dostal na paprsek? Atd.

Naprosto souhlasím. A uzly spolu s námořními mílemi jsou už úplná pohoda. Mám to (příklad) 180NM, pohybuji se 180kts, tudíž budu tam přesně za hodinu. Z hlavy i idiot spočte.
A co víc, hnedle budu vědět i kde jsem na mapě, protože (definice) 1 námořní míle je jedna úhlová minuta na rovníku. Pro všechny délky a valnou většinu šířek (delme tomu do 60 stupně, čili prakticky kamkoli poletíte pokud se nechystáte na přelet pólu Úsměv ) tedy platí, že 60NM ve směru východ-západ, nebo sever-jih, je právě jeden stupeň.

Naopak neintuitivni je treba AOA indikátor US palubnich letadel a opravdu, ale opravdu spatne je E bracket na HUDech tech novějších z nich. Nějaký port/stbd je problém pouze pro ty, co se v daném prostředí nenarodili.

Nesouhlas. Oboje mi přinde naprosto přehledné, intuitivní, a snadno použitelné.


Btw: ke kompasům: Jsou tam dva, náměrový a přehledový. Ten náměrový je ten, co mu říkáte "námořní" Šklebící se
A upřímně, pokud někdo nechápe už z názvu jak se používá náměrový kompas, tak asi bloudí při každém letu Šklebící se
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
1stCL_Fucida
Hot_Dog napsal:

BTW Fuči, po tvé anabázi s 3080ti a zdrojem si to teda vrátil a na lítání si zanevřel?


Na lítání jsem nezanevřel, ale kartu jsem vracel. Spíš si vnitřně myslím, že budu čekat až na příští generaci a rovnou s tím pořídím i zbytek nového PC.

Na to občasné blbnutí na Berloze ta 1080 ještě stačí Šklebící se
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
magot
copak se stalo s 3080ti? Úsměv
 
LesniHU
alfik napsal:

Naopak neintuitivni je treba AOA indikátor US palubnich letadel a opravdu, ale opravdu spatne je E bracket na HUDech tech novějších z nich. Nějaký port/stbd je problém pouze pro ty, co se v daném prostředí nenarodili.

Nesouhlas. Oboje mi přinde naprosto přehledné, intuitivní, a snadno použitelné.
No prijde mi, ze AoA indexer je proste nejaka pomerne nahodne vybrana sestava carek a krouzku, ktera ma sice svoje vysvetleni a mozna ma i nejakou vizualni ci jinou asociaci, kterou ja neznam, ale tehdy to pilotum pomohlo. Neni vsak jasne dana indikace, jako je na rucickovem pristroji, spis jako by se autor nemohl rozhodnout, jestli by mela byt indikace sipkou nebo rozsvicenim svetylek v horni ci spodni casti, a pak se rozhodl to zkombinovat tak, aby to nedavalo smysl. At uz to vzniklo jakkoliv, ja na to instinktivne reaguji naopak. Vzdycky.

To Ecko je uplne jasna chyba interfacu. Problem je v tom, ze je "E" referencovane na pohybujici se vektor letu, zatimco by mel byt vektor letu referencovan na to "E". Rozdil je v tom, ze kdyz pilot chce nekam letet, posune tam ten ukazatel vektoru, on, da se rici, pilotuje ten ukazatel. Tak jak to, ze ten pilot nemuze pouzit stejny system a uvahu i k rizeni rychlosti? Proste mam moc energie, letim "nad", tudiz by to E melo byt pod vektorem, a korekce ubrani energie, uplne stejne, jako kdyz je pod vektorem pristavaci draha - taky ubrat, mene, dolu. Ta vzajemna pozice je ale naopak. Kdyby byl spravne, tak by se to dalo i vyladit tak, ze kdyz pilot treba pri pristani kouka skrz hud na drahu, tak by vektor letu ukazoval, kam se to letadlo pohybuje, a Ecko ukazovalo, kam by se pohybovalo, kdyby melo spravny uhel nabehu a aniz by se pritom zmenil uhel nosu vuci horizontu. Proste to E by byl cil, kam dostat vektor letu, zatimco ted je treba dostat Ecko na vektor letu, ktery se uz ale snazime dostat treba na drahu - jsou tam dva stupne, podobne jako kdyz se ve formaci dve cisla drzi velitele kazdy z jedne strany a nebo jsou na stejne strane a ten treti chudak se zkousi drzet toho druheho, ktery neustale koriguje svoji pozici.
 
1stCL_Fucida
LesniHU napsal:
Cítím tam to, ze nedocenujes užitečnost toho snadného výpočtu, protoze létáš pouze v dobrém počasí Úsměv
Snadný odhad, jestli budu za pet minut stale ve vzduchu nebo uz v zemi je pomerne zásadní, kdyz je nějaká nouzova situace, a během takove situace se těžko řeší matematika. A nejde jen o nouzovky, ale i obecne létání podle přístrojů nebo v rizenem prostredi - jakou rychlosti klesat, abych se dostal na paprsek? Atd.


Jop, tohle mě právě napadlo - snadno zjistitelná informace, kde budu za minutu, ale říkal jsem si, jestli tam není ještě nějaká další vyfikundace, která mi uniká. Nicméně pravda je, že při svém létání tohle moc nedoceňuju Šklebící se. Já, když jsem ještě býval aktivní, měl v hlavě jednoduchou převodní tabulku ve smyslu 15 m/s = cca kilometr, 8 m/s = cca půl kilometru...a tak. Nicméně kouzlo přístroje je v tom, že tam tabulka být nemusí Úsměv.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
alfik
No, když máš moc energie (éčko nahoře), tak ubíráš, a naopak.
Nahoře = hodně = ubíráš. Dole = málo = přidáš. Co je na tom neintuitivního? Pořád stejné směry.
A to éčko je orientováno proti symbolu snosu, tedy vektoru v němž se skutečně pohybuješ, což je správně.
Na bod přistání míříš tím vektorovníkem, ne "nulovou čárou" na ukazateli horizontu.
Ten AoA index je taky podobný. Šipka nahoru, přidej. Šipka dolu, uber. Óčko, jsi OuKej a pak už řešíme jen přechody, pokud svítí červená šipka (kterákoli) a jedna polovina oranžového óčka, tak jsi mezi - čili jen lehce přidej/uber ale ne moc.
Ale, jasně, pro někoho to může být intuitivní a pro někoho ne. Ostatně třeba takové ženy blbě couvají a zajíždějí do vrat, a mužům to připadá jako trivium Šklebící se
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
LesniHU
Hele, vysvetlit to umím taky Úsměv. S výjimkou toho, proč "sipka" na aoa indexeru mířící nahoru je dole a naopak.

Jenze mám vektor letu, chci ho dostat niz, uberu. Mam vektor letu, chci ho dostat niz, uberu. Jen v prvnim pripade by to bylo proto, že ho chci dostat někam treba na letiště, ve druhem by to bylo proto, ze ho chci dostat do "E". Ale je to oboje stejný vizuální vjem a následně stejný pohyb plynovou pákou = spravna implementace.
 
alfik
LesniHU napsal:

Hele, vysvetlit to umím taky Úsměv. S výjimkou toho, proč "sipka" na aoa indexeru mířící nahoru je dole a naopak.

No protože jsi dole - s energií. Jsi "pod", takže šipka nahoru - a je dole, aby to, že jsi pod, dole, bylo ještě jasnější.

Jenze mám vektor letu, chci ho dostat niz, uberu. Mam vektor letu, chci ho dostat niz, uberu. Jen v prvnim pripade by to bylo proto, že ho chci dostat někam treba na letiště, ve druhem by to bylo proto, ze ho chci dostat do "E". Ale je to oboje stejný vizuální vjem a následně stejný pohyb plynovou pákou = spravna implementace.

Jenže ten ukazatel vektoru nestačí, resp. je dobré mířit vektor kormidly na "box". A to "éčko" pak ti ukazuje jak s plynem.
Vektor snadno uřídíš kormidly, tak to dělej kormidly. Ale když vektor např. dáš níž, no tak zrychlíš, předchozí plyn neplyn, a musíš s tím pak s obojím moc vexlovat.

Postup je jednoduchý, ty si jej asi zbytečně komplikuješ.
1) namíříš vektor na "bod dotyku" (jasně, pak přitahuješ, ale... víš co tím myslím). Držíš jej tam.
2) energii pak řídíš plynem, podle "éčka". S vektorem už nic neděláš, jen jej udržuješ kde jej potřebuješ.

Chápu že tobě to připadá neintuitivní a asi i chápu proč, ale jsi v tom dost osamocený Úsměv RL piloti si tento způsob (resp. oba) oblíbili a pochvalují si jej.
A já (jen ubohý simulant; "prostý sedlák, na poli za pluhem, a on, sám Čurila Plenkovič, Jasné Slunéčko..."*) taky Úsměv

*Někdy ti ten vtip na srazu řeknu Šklebící se
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
LesniHU
alfik napsal:
Vektor snadno uřídíš kormidly, tak to dělej kormidly.
V tom to prave je, vertikalni rychlost se neridi kormidly, ridi se plynem. Pripadne brzdou, kdyz letadlo motor nema. Pri cestovni rychlosti mas vytrimovano a pridanim ci ubranim plynu stoupas ci klesas, pri pristani je to jeste vyraznejsi.
A kdyz ridis vektor plynem, jak mas, tak nevyhnutelne dojdes k tomu, ze je to opacne.
 
alfik
Tvůj problém je, že se snažíš postupovat podle příručky Úsměv
Jasně, tam je napsáno, že ten vektor máš dělat plynem. Ale to je právě "jen" příručková rada, potom ti samozřejmě to éčko jezdí od alelujá do alelujá Úsměv
Vykašli se na příručku. Miř vektor kormidly, a stále jej opravuj kormidly, a to éčko k němu připasovávej plynem. Jen plynem.
A bude to ajncn cvajcn, jak říkali staří Čechové na Řípě Úsměv

Ten systém je udělaný právě proto (a na to), aby umožnil zjednodušení pro piloty. Řídit příručkově osmitunového ptáka co se blíží k zemi rychlostí okolo (no spíše víc než) 200km/h, a má se strefit do boxu který má z té výšky menší úhlový rozměr než půlka nehtu natažené ruky, a k tomu je třeba sladit pohyby obou rukou podle naprosto neintuitivního pravidla že plynem se stoupá/klesá, a čumákem se - něco jiného, je těžké.
Tenhle systém to zjednodušuje. Říká: "Já ti ukážu jak na tom jsi, a ty uděláš jednoduchou věc, která to vyřeší." Ty ukazatele ti ukáží, co je jednodušší a vede to k témuž cíli, jako ta příručková rada.

Ono se popravdě s "normálním" letadlem přistává stejně. Vytrimuješ si jej, pak si vybereš myšlený bod někde před sebou, a tím bodem míříš na dráhu. Kde ten bod je, to už je u každého letadla jinde, ale zpravidla tak "dlaň nad kapotou". Protože přistáváš zpr. s klapkami, a ty ti to letadlo postaví tak, že trošku dají čumák dolů.
No a pak už jen kontroluješ, jestli ti práh dráhy ubíhá pod ten bod (ubereš plyn), nebo se ti vzdaluje před něj (přidáš plyn).
A to je úplně přesně to samé, co ti píšu! Čumák nastavíš a držíš. Vektor upravuješ. A AoA bohužel vůbec nevidíš... a jeho vztah k vektoru taky ne...
Pokud ovšem nemáš HUD právě toho typu co se o něm bavíme Šklebící se
Ten by se ti vážně moc hodil Vyděšený
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,017,814 návštěv