o vývoj a to kdo byl pilotem čeho ani nešlo.
Ale o konstrujci křídla, letadla a motorů už jo.
Mechanizace křídla byla skoro neznámá, profily tenké, vyztužení dráty, pozemní letiště malá a moře neomezeně velké ...
Ta fotka je z Cataliny, Ringlett samozrejme spravne. Obrazek z nevedome laskavosti flight-manuals-online.
S tema hydroplanama me to vubec neprekvapuje: i dnesni trida F1 v Renu ma silene pozadavky na delku drahy a pritom se zda, ze je to vlastne ultralight - velikostne i vykonem motoru. Jenze ultralight se zvedne na par desitkach metru, protoze je na to staven, na rozdil od zavodniho stroje. Uz jen prvni problem, vrtule ucinna pri velke rychlosti musi byt mala s velkym stoupanim a to je zase jen s velkymi potizemi pouzitelne pro start (az pozdejsi stavitelne vrtule to z velke casti vyresily). Kdyz se k tomu prida bezpecnost (muzete pristat bez motoru kdekoliv na trati) a to, ze i tehdejsi dopravni letectvi z velke casti zaviselo na letani z vody, tak, jak rikam, neni to prekvapive.
No a to jim nedošlo, že smykat sebou ty pontony z důvodu většího odporu vzduchu není to pravé ořechové? Asi ne.
No a zase praštit sebou o vodu je snad horší než o zem. Tam se jenom zabiješ kdežto ve vodě se ještě k tomu utopíš.
No a to jim nedošlo, že smykat sebou ty pontony z důvodu většího odporu vzduchu není to pravé ořechové? Asi ne.
No a zase praštit sebou o vodu je snad horší než o zem. Tam se jenom zabiješ kdežto ve vodě se ještě k tomu utopíš.
Ony ty pontony byli plné paliva, někdy zastavěné i chladiči. Složitá věc. Doba už byla taková. Utopených překvapivě ani moc nebylo.
Ajvn napsal:
Jo toho strejdu jsem už někde viděl. Ale kde?
No na Tajfunech a Tempestech. Nebo jsi ho možná potkal ve Zhořelci nebo Farborough. S touhle červenou mrchou, jejíž předek už tu taky byl, se dostal na víc než tisíc km/h. Letadlo navíc postavili jen v jediném exempláři. Produkční varianty pohořeli v Koreii a excelovali jako noční stíhačky v Izraeli. Češi na tom samo lítali taky. Dokonce se jednalo o koupi pro naše letectvo.
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Vím stoprocentně, že jsem, kde jinde než v L+K, četl celou tu historii a vasvětlení proč se rychlostní rekordy lítaly na hadroplánech. Ale už si navzpomenu proč.
Pozn. k těm závodním hydroplánům: Žaponci si na svých letadlech, kde byly modely s plováky i s podvozkem, v reálu pokusně změřili, že u letadel s plováky nedochází k nijak významnému poklesu rychlosti ani obratnosti, oproti letadlům s pevným podvozkem.
Nárůst, a to signifikantní, byl u letadel se zatahovacím podvozkem.
Dělat zatahovací plovák je čertvíproč nenapadlo
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.