November 24 2024 13:21:11
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 6

· Piloti on-line: 1
batoh

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Pedály Happy Mk. II.
310_cibule
Onehdy jsem tu reportoval problém s Happyho pedály (verze I). Postupně přestávaly fungovat a wokna hlásily chybu ovladače.

Napsal jsem Happymu, ten mne odkázal na svého dodavatele elektroniky Marka. Oba byli neuvěřitelně vstřícní a nápomocní. Marek mi poslal arduino Leonardo s tišťákem (250 Kč plus poštovné), abych si ho vyměnil za staré MJoy. A k tomu podrobný návod, jak na to (jiná věc je, že na to čumím jak tele na nový vrata, ale to si snad sedne).

Tak jen abyste věděli, že tihle kluci poskytují naprosto dokonalý servis.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
magot
A teď kdo poskytne servis tobě? Šklebící se
U mne skončili Happy MKI ve skříni, ale jsou stále plně funkční Úsměv
 
310_cibule
No, to je dobrá otázka : )))) Ve skříni je jich škoda, jsou výborné.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
Cinemarker
Sledování tohoto tématu mě pravidelně bolí, hahaha
 
http://www.seoplanner.com
magot
310_cibule napsal:

No, to je dobrá otázka : )))) Ve skříni je jich škoda, jsou výborné.

Kdyby se ti tam ty tvoje pedály rozsypaly, tak ti je můžu dát Úsměv
 
AH_Cutora
Zdravím,

Vracím se k tématu. Proč složité vačky? Měl jste někdo rozebranou modelářskou vysílačku, jak je udělaný pákový ovladač? V jednoduchosti je síla. Nedaří se mi rychle najít na webu vhodnou fotku, jdu to nakreslit jak to ideově vypadá a funguje...

proks-martin.cz/il2sturmovik/pedaly-mechanismus-dvoukladkovy.png
Upravil/a AH_Cutora dne 19-07-2021 00:14
 
AJaromir
Vačky jsou potřeba kvůli linearitě sil.
 
LesniHU
Co si predstavujes pod pojmem linearita sil?
 
AJaromir
To, že v neutrální poloze na ovladač nepůsobí žádné síly a s rostoucí výchylkou plynule roste i zpětná síla.
 
LesniHU
Na to nejsou potreba zadne vacky.
 
AJaromir
Nejsou. Můžeš dát osu mezi dvě předpjaté pružiny, ale síla nebude tak velká, protože na mechanismu vačky je jednozvratná páka. Navíc si myslím, že by byla navíc i potřeba zbytečně velká konstrukce pro zajištění rozsahu náklonu třeba 30° a možnosti upravit předpětí pružin pro zvětšení síly.
Upravil/a AJaromir dne 21-07-2021 21:20
 
LesniHU
Takze ti nejde o rust sil, ale jejich maximum? Stejne silna pruzina bude pri stejnem pomeru protazeni produkovat stejnou silu na pedalu, nezavisle na designu prevodu a prepakovani.
 
Richi
Jestli se nemýlím, je největší problém u pružiny v tom, že jde jen natahovat nebo stlačovat, tedy pracuje v jednom směru.
Při použití vačky s jednou pružinou bude konstrukce pedálů nabízet jednodušší, přesnější a levnější řešení než vymyslet to, aby pedály fungovaly pomocí jedné nebo dvou pružin bez vačky stejně dobře.
Dvě pružiny budou mít stejnou sílu na pedálu/pedálech, ale problém bude v tom, kam s tou silou když ji nepotřebuji.
Tedy když nepotřebuju "zatlačit" do pedálu a překonat sílu pružiny, ale naopak, když potřebuji ten pedál "přitáhnout" k sobě.
Ten nákres asi funkční nějak bude, ale tipuji, že to ve větším měřítku a rozsahu nebude chodit správně a proti vačce to lepší nebude zcela určitě.
Ale třeba se pletu. Úsměv
Upravil/a Richi dne 21-07-2021 23:48
 
AH_Cutora
Zdravím,

Ritchi a AJaromíre, nějak nerozumím řeči vašeho kmene.

Vačkou řešíte to, že chcete mít:
- rozpoznatelný střed
- cca symetrický průběh sil na výchylce vlevo-vpravo
- máte jen jednopružinový mechanismus, který má proti dvojpružinovému výhodu, že odpadá otravné ladění aby uvolněný mechanismus držel střed.

Velikost sil a strmost charakteristiky je pak daná v každém případě tvrdostí a předepnutím pružiny a poměru pák k pružině a k vačce, vs. délka ramene šlapky. Stejně tak dvoujpružinový mechanismus je zase daný pákováním, předepnutím a strmostí charakteristik pružiny. Když člověk umí trošku počítat, obojí je schopen silově navrhnout podobně.

Proti vačce byly námitky, že je drahá na výrobu - nutnost přesného obrábění tvarového dílu plus ne každý umí navrhnout správný tvar vačky aby fungovala jak si představujete. Tak jsem navrhl jednodušší variantu. Koukněte se znova na to schema co jsem nakreslil. Není to jen teoretické schema, používá se to u modelářských vysílaček na pákových ovladačích. A tam je sakra třeba aby to chodilo dobře, jemně a symetricky, rukama to na těch páčkách poznáte sakra dobře.

Dvojpružinový mechanismus jsem léta spokojeně používal, ale jak říkám byla otrava naladit střed a symetrii výchylek. Teď po 10 letech co se vracím k virtuálnímu létání, pedály a plynovka umřely a tak si konstruuju nové pedály. A právě filozofuju jestli znova dvojpružinový mechanismus, nebo jednopružinový ale s kladkama. Rozpoznatelný střed je sice herně pohodlnější, na kalibraci pedálů to také bude výhoda, ale méně realistický - rozhodně u WWII letadel. Roury jsou jiná kapitola, tam to některé mají uměle docilované. Roury nohy běžně potřebují v nule a když už je pilot potřebuje šlapat, tak není od věci aby to věděl že opouští střed.
 
LesniHU
Ja dosel k tomuto:
[img]https://oshi.at/rbodUp/Wmhs.JPG[/img] is not a valid Image.
Mam to asi patnact let a za tu dobu jsem musel jednou pootocit trimrem. Je to fotka konstrukce z prubehu stavby, samozrejme.
A nedavam to sem ani tak proto, abych ukazal, jak je jednoduche a funkcni reseni s gumovym svazkem (svazek byl zvolen jako testovaci reseni a zachovana kvuli hluku), ale abych ilustroval jeste jeden aspekt konstrukce, a to, jak zajistit, aby byly "tlapky" pedalu stale natoceny k vam. Protoze ve stredove poloze jsou z vaseho pohledu daleko od sebe, dal, nez kycelni klouby, takze tlapky musi smerovat k sobe, zatimco pri vetsi vychylce jsou z vaseho pohledu bliz sobe a tudiz musi byt vic rovnobezne. Tady je to vyresene tim, ze delka od vzdalenost otaceni k otaceni jednotlivych pedalu (velky jekl a dvojite matice na fotce nahore) je vetsi nez delka tech stabilizacnich zavitovych tyci (ctyri cerne matice). Na to cele jsem potreboval vrtacku, pilku na zelezo, elektrickou svarecku a sverak na ohybani. Zadne CNCcko na vyrobu krivek a podobne komplikace.
 
Richi
Tedy v tom výkladu "pedalu stale natoceny k vam" jsem se trochu ztratil. Úsměv
Nicméně u Happyho se pohybují dvě ramena na dvou otočných čepech, u tebe HU jedno rameno na jednom čepu a závitové tyče jako dvě samostatná ramena na dvou čepech, ale to mi příjde v principu stejné.
To je tak zásadně poznat rozdíl mezi tím, že je bod otáčení závitové tyče o cca 2 cm jinde než u druhého Happyho ramena?
OK, já se teď zvedl a šel to přeměřit. Když ještě na úvod poznamenám, že jsem oproti originálu Happyho s jednou pružinou díky vačce získal výrazně delší chod, který jsem musel doladit použitím jiných delších a silnějších magnetů, je rozdíl vzdálenosti ve středové poloze proti krajní plné výchylce cca. 15 mm na jednom pedálu. Tedy to "blíž k sobě" znamená celkem o cca 3 cm.
Jestli se bavíme o tom stejném, možná jsem tě nepochopil a plácam o něčem zcela jiném, tak tlapky jsou stále ve stejném úhlu vůči mým "tlapkám", jen o pár mm + nebo - od sebe.
Naprosto nerozpoznatelné ani v plné výchylce.

A ta středová poloha u vačky jak píše Cutora a "méně realistická u WWII letadel".
Já nikdy neletěl jako pilot ve skutečném letadle, ale tipuji, že pilot pozná v nohách polohu kormidla, asi stejně, jako řidič pozná polohu volantu při jízdě v autě.
Ale v simu není žádný aerodynamický odpor a tak ani pedály nemají odezvu na polohu. Joy má přeci taky pružinu, vačku nebo FFB, jinak by to bylo jako píchat klackem do hovna.
A to mi naopak strašně vadí, protože nejsem schopen kontrolovat jestli mám jednu nohu tam nebo tady a nejsem schopen poznat pozici kormidla, tedy ani určit středovou polohu.
Proto jsem si udělal vačku i když uznávám, že to moje "Dřevoplech" řešení má blíže k tomu gumicuku u Hu než něčemu profesionálnějšímu. Šklebící se
Upravil/a Richi dne 22-07-2021 02:48
 
LesniHU
Asi tomu rozumíš správně, rozdíl v "sirce" je malý. Mozna mám trochu víc nez ty diky odlisnym rozměrům pedálů. Je nutné to resit? Urcite ne. Vhodne? Imho ano, kdyz uz se to dela a nic to nestojí. Podle me je nerozum udělat dva průběžné jekly zleva doprava, nároky na přesnost se dramaticky zvednou - kdyz bude něco vyvrtane o trochu mimo, cele se to uzamkne. Celkova koncepce není z mojí hlavy, mimochodem, je to okouknute z jednoho starého Mila ve Vyškově.

Volant v aute nema definovanou pevnou středovou polohu, kdyz pojedeš po vyspadovane silnici, tj. budes mit pravá kola niz nez leva, bude se snažit auto zatočit doprava - volant se bude snazit vrátit do polohy s koly mirne stocenymi vpravo. V okolí tohoto mista je sila temer nulová, a o to jde, o ten průběh. Jak to priblizit: kyvadlo u hodin, skrz středovou polohu chodí hladce, velmi velmi mala sila stačí na odchycení o velmi velmi malý kus. Ale PETka stojící na stole, na odchyleni o sebemensi úhel je treba vyrazna sila - ta ma pevne danou středovou polohu.
 
AJaromir
Volant auta se vystřeďuje díky gyroskopickým silám působící na kola. Čím rychleji se kola točí a čím větší je odchylka od rovnovážné polohy, tím větší je vystřeďovací síla.
 
1stCL_Fucida
AJaromir napsal:

Volant auta se vystřeďuje díky gyroskopickým silám působící na kola. Čím rychleji se kola točí a čím větší je odchylka od rovnovážné polohy, tím větší je vystřeďovací síla.


Tak proč se pak volant vystřeďuje i při velice, velice, ale opravdu velice pomalé jízdě Mrknutí.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
magot
U té prastaré oktávie se nevystřeďoval, ta jela defaultně do příkopu a člověk vytvářel proti-síly aby jela rovně Šklebící se
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,034,884 návštěv