Nevím jestli jste někdy viděli přistání kluzáku do pole, ne na hlaďounké letiště.
Ještě jako malý kluk jsem viděl možná Blaníka (bylo to dvoumístné se zakrytou kabinou) sednout do zbytku kukuřičného pole, zůstali tam klasy asi dvacet čísel vysoké. Ti dva odešli po svých a pak tam dva dny sbírali kousky toho letadla a házeli je do přívěsu. Největší kus co zůstal v celku byl kousek trupu s palubkama a překryt kabiny.
Videl i zkousel, zadny drama (i kdyz v techto pripadech se muze spousta veci pokazit velmi rychle). Docela by me zajimalo, co se tam semlelo, jestli skutecne dokazali rozlamat i trup. Pokud to nemyslis tak, ze to bylo vzrostle pole a klasy byly zkraceny na dvacet centimetru v brazde po letadle, pak bych to chapal. Na Blanika to moc nevidim, to je kov a ten se ohyba, nekouskuje.
No bylo to někdy v roce 84/85, takže jistotu nemám. Ale doteď si pamatuji pole plné posekané kukuřice, klasy jsem měl do pasu, to v té době mohlo být lehce nad půl metru, v tom všem byla brázda a žluté kousky doslova odsekané z letadla.
A ohledně videa, já si uvědomil co to je za letadlo až asi na páté shlédnutí....
Za timto se skryva trochu vic, nez jen "poznej letadlo" - to by bylo trivialni. A nemyslim tim to dalsi male letadelko v pozadi, ktere ale take stoji za rozpoznavani :-).
Pan Sitenský má teď někde výstavu z prostředí cyklistiky a turistiky. Některé jeho fotografie jsou naprosto fenomenální. Tenkrát byl pan Sitenský oficiálně zbrojíř a staral se o fotokulomety těch letadel. Myslím, že snad dokonce fotil na fotoaparát, který mu půjčil některý z příslušníků perutě, protože v té době vlastní neměl. Mám za to, že vzpomínal, že jeho fotoaparát zůstal u bytných ve Francii.
A jinak, ano Hurricane Mk.I ve Speke, z vlastnictví
312. perutě a v dálce Whitley, ale to asi vážně dáme všichni na první dobrou.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.