Tak a teď Buttkicker, nebo Jetseat? A jsem v koncích
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
- Override World Scale – Enables adjusting the perceived scale of the world (e.g. to get the size of an aircraft cockpit to feel just right, or help short people reach tall places).
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Rozhodně krok dobrým směrem. Nejvíc z toho budou určitě těžit hry, kde to ošetřené není. V DCS a IL-2 nějaké možnosti jsou, ale vždy je lepší, když to jde univerzálně. Do budoucna se tím vývojáři nebudou muset trápit, uživatel to bude mít plně pod kontrolou...
Zkoušel jste někdo to druhou inovaci Field-of-view? Pro simy to ale asi k ničemu nebude, protože to sníží FOV, které už je i tak dost malé... Chtělo by to, aby bylo možné vybrat pouze středovou oblast displeje, pro kterou by šlo nastavit vyšší supersampling - tedy v podstatě "Forward foveated rendering" - a okolí ponechat v nižší kvalitě. Tím by se neztratilo alepoň to minimum periferního vnímání, které teď máme. To co nyní ovladače v betě nabízí je v podstatě konstantní zoom, chápu-li to správně...
First is a ‘Field-of-view’ adjustment which works a bit like foveated rendering—you can optionally choose to reduce the size of the application’s field-of-view, thereby concentrating all of the available processing power in a smaller region.
Although every VR headset is ultimately limited in clarity by its lenses and resolution, in many cases ‘supersampling’ (rendering the image at a much higher resolution before scaling it down to fit the display) can make for a significantly sharper image. Similarly, the new feature in SteamVR essentially allows you to trade some peripheral view for a sharper view in a smaller area.
Dík, rozhodnuto (ještě že ho zrovna teď nemají, už nevím, kde ty prachy brát).
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Že by Vive Pro 2 bylo nový Reverb G2 killer? 5K rozlišení, 120 FOV, 120 Hz, nový způsob komprese dat z grafické karty, aby bylo headset možné krmit daty + kompatibilita s bezdrátovým připojením.... YouTube Video
Je možné, že bude lepší než Reverb, jenže... Ani Reverb nenakrmí v simech žádná současná grafika, takže zvyšovat rozlišení, natož 120Hz je mimo současnou (virtuální) relalitu. Navíc se bojím cenové politiky HTC když se podívám na současné a nedávné ceny jejich jiných obsloletních VR, očekávám, že bude výrazně dražší jak Reverb.
Na druhou stranu věřím, že třeba můžou zlepšit sweet-spot a podobný "drobnosti", to určitě ano, to může na obrazu přidat dost... Naopak se bojím tvaru rozměrů a váhy, jestli to bude podobný jako předchozí HTC Vive PRO (1), tak v tomhle je Reverb mnohem dál... A co tracking? Stanice už sou dnes taky velký handicap, v inside-out je budoucnost...
Troufnu si tvrdit, že by aktuálně víc lidí uvítalo 80Hz radši než 120Hz. Samozřejmě nejlepší by byla nastavitelná obnovovací frekvence dejme tomu po deseti >> 60Hz, 70Hz, 80Hz, 90Hz atd... No a vůbec nejlepší by byla ve VR nějaká obdoba G-Sync/Free-Sync
Upravil/a Hot_Dog dne 12-05-2021 00:13
Přesně tak. Vyšší rozlišení a frekvence jsou teď k ničemu a ničemu to už asi nepomůže.
Lepší sweetspot, eye tracking, vícevrstvý displej ala Varjo, wireless, možná ten myšo prst nějak udělat profi. To je to co se může pohnout kupředu.
Vive umí jen wireless. Ale i to je krok kupředu. Ten kabel je do budoucna slepá cesta odsouzená k zániku.
Vidím to velmi podobně. 4K, bych řekl, úplně stačí POKUD se renderuje kvalitní obraz s dostatečným antialiasingem (což zatím je problém).
Také bych dal přednost 80 Hz, které by šly utáhnout bez reprojekce. Na druhou stranu paradoxně 120 Hz s reprojekcí znamená 60 Hz a to je lepší než 45 Hz. Ale pořád je to reprojekce, že...
Vyšší FOV je výhoda, to je pravda, ale otázkou je, jak bude kvalitní optika, aby nebyl obraz ostrý jen uprostřed jako u G2.
Líbí se mi vyšší rozsah mechanického IPD a zadní kolečko na utahování uchycení k hlavě. Jsem ale zvědav o kolik těžší celý headset bude než G2.
Co mi ale hlava nebere, je, že v novém headsetu není eye tracking. 3xxx řada grafik už umí foveated rendering, tak proč to sakra nechtějí výrobci HW (headsetu) využít? Když to bude umět HW, tak toho pak využijí i tvůrci SW, ale naopak to nefunguje...
Upravil/a Tapi dne 12-05-2021 07:11
Ona ani kvalita obrazu nakonec nebude asi lepší a hlavně jemnější, protože to vyšší rozlišení se "rozpustí" do vyššího FoV. Samozřejmě v případě, že by ty displeje byly stejné... Ve výsledku může být obraz díky použitému displeji horší i lepší než Reverb...
Tak už sem našel cenovou politiku Vive PRO 2, myslím že nebudem litovat, že sme pořídili Reverby:
"If you’re upgrading from the original Vive Pro, HTC is running a special promotion during the preorder period, selling the headset on its own (without controllers or external trackers) for $749 / £659 / €739. Once that promotion ends, the price for the standalone headset will be $799 / £719 / €799. A fully kitted-out Pro 2, including Base Station 2.0 and controllers, will be available to buy from June 4th for $1,399 / £1,299 / €1,399."
Společně s faktem, že to není inside-out řešení si myslí, že výhody Reverbu převáží ten asi lepší displej, co to bude mít...
Takže HP po 2 měsících zasílá úplně jiný kabel, redukci mDP - DP.
Tzn. až vám někomu u G2 selže kabel, tak se s celým G2 definitivně rozlučte. HP je zcela neschopné. A že nejsem jediný komu se stalo zde z SVK už vím taky, takže je to jen otázka času
Kdo by měl tendenci si G2 koupit - silně doporučuju nekupovat. Byť je VR helma super.
Celé bych to přirovnal k motorům Junkers Jumo 004 (Me-262) - je to super, ale vydrží to jen 20h.
[img]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/35/JUMO_004_Jet_Propelled_Engine_GPN-2000-000369.jpg/2560px-JUMO_004_Jet_Propelled_Engine_GPN-2000-000369.jpg[/img] is not a valid Image.
Upravil/a magot dne 18-05-2021 23:07
A o CZ brýlích XTAL už jste něco slyšeli?
Vidím prvně, že se v česku něco takového vyrábí.
8K rozlišením (3840 × 2160 pixelů na oko), 180 FoV nebo integrovaným trackováním pohybu rukou.
Kolik ta sranda asi stojí.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.