ringlette, sice tentokrát nesosám, ale díky za tvoji práci a psaní o některých strojích
Já velmi děkuji.
Ona je to pro mě taková náhrada plastikové modelařiny.
Stejnak dělám hlavně to co se mi líbí. A co mě zaujme. No a pokud k tomu je nějaká omáčka, tak ji domaluji taky. Ony v podstatě všechny letouny které jsem tu uveřejnil mají nějaký příběh. Někdy je ale potřeba hledat.
Teď mě hodně zastavila práce a pěkně procítěně zažitá chřipka a zánět průdušek.
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
[img]https://www.2i.cz/images/2021/03/08/12705.jpg[/img] is not a valid Image.
A-20 s/n 12705
Dvojice veteránů dodaných do Sovětského svazu v létě 1942 zobrazená v barvách 13. GDBAP VVS Černomořského letectva. Tato dálková bombardovací jednotka tyto stroje používala, kromě jiných až do samého závěru války. Tedy v případě těchto dvou kusů minimálně dva roky ostrých bojů nad Kavkazem, Tamaní a Krymem. Letouny jsou v podobě doložené fotografiemi z dubna 1944 v době bojů o přístav Oděsa.
[img]https://www.2i.cz/images/2021/03/08/13235.jpg[/img] is not a valid Image.
A-20B s/n 13235
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
[img]https://www.2i.cz/images/2021/03/09/Early-P-40-from-Capt.-Fred-Krutzels-D-flight.-Note-red-dot-insignia..jpg[/img] is not a valid Image.
Generál Joseph Kruzel se narodil ve Wilkes-Barre v USA. Vystudoval vysokou školu se zaměřením na pedagogiku a absoulvoval s magisterským titulem. V květnu 1940 vstoupil do armádního leteckého sboru USA a po absolvování základního leteckého výcviku v Randolph Field v Texasu byl povýšen na podporučíka, a pilotní křídla získal v prosinci 1940.
[img]https://www.2i.cz/images/2021/03/09/Kruzel-P-40.md.jpg[/img] is not a valid Image.
Byl umístěn v Nichols Field v Manile, když Japonci zaútočili na Pearl Harbor a Filipínské ostrovy. Během prvních let druhé světové války generál Kruzel jako pilot bojových stíhačů v severní Austrálii, na Jávě a na Filipínách létal na stíhačkách P-40, sestřelil jednoho Zero a nalétal 175 operačních hodin. Jeho P-40 ze stavu 17 PS byl jediný stroj s malůvkou na trupu ve stavu jednotky.
[img]https://www.2i.cz/images/2021/03/09/Kruzel.md.jpg[/img] is not a valid Image.
V roce 1943 se stal velitelem letky a později zástupcem velitele 361. stíhací perutě v Richmondu ve Va. V listopadu 1943 odjel se skupinou do Anglie, kde létal na letounech P-47 a P-51. Během svého nasazení v Evropě zaznamenal 325 bojových hodin, zničil tři německé Bf-109 a jeden Fw-190, čímž se stal jedním z mála spojeneckých pilotů se sestřely jak z evropského, tak i pacifického bojiště.
[img]https://www.2i.cz/images/2021/03/09/Kruzel-P-51.md.jpg[/img] is not a valid Image.
Protože šílencům a lidem od lítacích serverů by se nemělo odporovat ....
Dva nejprofláknutější růžovéSpitfiry F.R. Mk.IX od 16. perutě, 34. průzkumného křídla RAF, Bayeaux, Normandie, září 1944 pro osobní potěchu uživatele letce AJVN, ať jsou mu pro radost
[img]https://www.2i.cz/images/2021/03/10/MK716.jpg[/img] is not a valid Image.
MK716
[img]https://www.2i.cz/images/2021/03/10/MK915.jpg[/img] is not a valid Image.
MK915
P.S. než na mě začnete křičet jako ve skupině o Il-2 BOX na Ksichtknížce (tam to ale bylo kvůli mému odporu k věcem lesknoucím se jako psí koule), tak ta růžová je přesně podle vzorníku RAF!
Ringlette, díky. Sice spita nelétám, ale dneska na prasomlejnu si v něm budu připadat jako Leoš Mareš v růžovém kožichu. Chělo by to propašovat do ofiko skinů, aby se mohli pokochat i ostatní
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
[img]https://www.2i.cz/images/2021/04/11/S-92_1.jpg[/img] is not a valid Image.
S-92.1, VZLÚ, Letňany 1946
Me 262 se do výzbroje německé Luftwaffe dostaly až v průběhu léta 1944. Proudové letouny Me 262 ohrožovaly spojeneckou vzdušnou nadvládu nad Evropou až do konce války. Efektivní bojové využití těchto vynikajících letounů však limitoval relativně nízký počet nasazených Me 262, nedostatek paliva, neujasněná koncepce jejich taktického nasazení, přesila spojeneckého letectva a celková, již katastrofální situace nacistického Německa.
Většina útvarů vyzbrojená Me 262 se koncem války nacházela na českém území. Během okupace se v Avii stavěly přídě a další díly těchto letounů, v některých dalších továrnách se vyráběly součásti motorů Jumo 004. Po skončení války tak na našem území zůstalo mnoho použitelných draků a jejich částí, a proto bylo již v roce 1945 rozhodnuto sestavit co největší počet těchto letounů. Draky se kompletovaly v letňanské Avii a motory v Malešicích. Do Vánoc 1945 byl připraven první stroj, který zalétal Antonín Kraus 27. srpna 1946.
Celkem mělo československé letectvo pouze 10 těchto strojů, z toho sedm jednomístných Me 262 A, označovaných jako S-92 a tři dvoumístné Me 262 B (CS-92). Počátkem padesátých let byla vytvořena 5. stíhací letka vyzbrojená těmito letouny, která měla za úkol školit piloty a a další perzonál v ovládání proudové techniky. Po nástupu sovětských proudových typů byly zbylé S-92/CS-92 rozptýleny po ČSR jako učební pomůcky.
[img]https://www.2i.cz/images/2021/04/11/S-92_4.jpg[/img] is not a valid Image.
S-92.4, 5. Stíhací letka, Žatec 1949
Letoun Avia S-92 s trupovým kódem V-34, výrobní č. 4, byl jediným letounem zalétaným v roce 1947. Zálet provedl 18. června 1947 šéfpilot A. Kraus. Po ukončení služby byl prostřednictvím VZLÚ předán na konci roku 1951 do sbírek Národního technického muzea. Poté byl dlouhá léta vystaven v Dopravní hale NTM. V říjnu 1979 pak byl předán do Leteckého muzea VHÚ a následně pečlivě renovován. Celkovou opravu provedly Letecké opravny Kbely v roce 1987 a po ní byl stroj vystaven v nové expozici jako vzácná ukázka proudových letounů první generace.
Letecké muzeum VHÚ vlastní i dvoumístnou cvičnou verzi Avia CS-92, odpovídající Me 262 B. Tento letoun původně sloužil jako učební pomůcka ve Vojenské technické akademii v Brně, odkud jej převzalo Technické muzeum v Brně. Odtud byl v dosti poškozeném stavu získán v roce 1967 do sbírek LM, které zajistilo jeho generální opravu a vystavení.
V balíčku jsou všechny jednomístné i V-36.
Ale Micky je výmysl pana Balouse, prý podle vzpomínky jednoho z pilotů. Ale neexistuje žádná fotka ani nikdo kdo by ho potvrdil. No přemýšlel jsem o tom, že bych ji taky sfoukl ...
[img]https://www.2i.cz/images/2021/04/25/NIbel.jpg[/img] is not a valid Image.
W.Nr. 210079, Theo Nibel, 10. /JG 54, letiště Varrelbusch, Německo
[img]https://www.2i.cz/images/2021/04/25/Hohenberg.jpg[/img] is not a valid Image.
W.Nr. 210194, Werner Hohenberg, Stab I./JG 2, letiště Merzhausen, Německo
[img]https://www.2i.cz/images/2021/04/25/XKrageloh.jpg[/img] is not a valid Image.
W.Nr. 500093, Dieter Krageloh, letiště Furstenau, Německo
Nejsem odborník, až na ty divné čáry na kýlovce se mi ale všechny moc líbí : )
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.