November 24 2024 07:25:23
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 8

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Máte nebo plánujete VR headset?
Hot_Dog
Ano i ne... Koukat se přes to dá oběma očima zároveň, ale míří se jenom jedním... Z principu kolimátoru je jasný, že když budeš koukat oběma očima skrz zaměřovcí obrazec, na cíli i na tom sklíčku ten obrazec uvidíš každým okem jinde posunutej o rozteč tvých očí...

Většina lidí dokáže skrz to koukat oběma očima a ten zaměřovací obrazec jednoho oka jakoby v mozku ignorovat... Navíc když budeš mířit na letadlo 300metrů před sebou, tak nerozeznáš, že jedno oko míří o 65mm jinam než to druhý...

To co se zobrazuje ve VR je správně. Je správné, že jedním okem vidíš ten obrazec v levý části sklíčka a druhym v pravý části sklíčka...

Ale pokud mas VR spatne nastaveny, například pokud bys měl naprosto špatně svoje IPD vůči setu, tak to možná nějaký problémy způsobovat může a může to být horší než v reálu...
Upravil/a Hot_Dog dne 09-04-2021 18:38
 
1stCL_Ricrd
ja to řešim tak že na stojance dam hlavu mirně doprava vycentruju a zaměřovač mam uprostřed(G1)
 
1stCL_Fucida
Tak to Ričrde děláš úplně špatně :-).

To letadlo má zaměřovač vyosený záměrně. Je zcela korektní přes něj koukat pravým okem, naopak je u LW úplně mimo se centrovat na zaměřovač.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
1stCL_Ricrd
Úsměvjj ale mě to vyhovuje
 
magot
Tady vzniká nějaké nové VR
YouTube Video


 
alfik
1stCL_Fucida napsal:

Tak to Ričrde děláš úplně špatně :-).

To letadlo má zaměřovač vyosený záměrně. Je zcela korektní přes něj koukat pravým okem, naopak je u LW úplně mimo se centrovat na zaměřovač.

Tenhle klam vzniká tím, že PC (vč. via VR) se to neustále snaží zobrazovat tak, jak to v reálu nikdy neuvidíte. Nikdy nemůžete v reálu vidět objekt vzdálený 300m ostře, a souč. vidět ostře mířidla či zaměřovač vzdálený jen desítky cm. V příp. pušky je dokonce muška na konci hlavně a mířidla jen několik cm od oka Úsměv
Takže, kromě toho že se pilot dívá jedním očkem, se dívá na cíl, a zaměřovač má tím pádem rozmazaný.
Jenže na monitoru, resp. v helmě, má ostré oboje.
Další věc je, že lidské oči paralaxují jen do vzdálenosti o chlup větší než je délka natažených rukou. To je prostý geometrický fakt - oko, žlutá skvrna i oční čočka mají nenulovou velikost. Když si nakreslíte oči (cca 2,4 cm, zhr. 8-10 cm od sebe), a na něm žlutou sqrnu (cca 4-5mm) a zornici (cca dtto), a povedete čáry z vnější strany žl. s., přes vnitřní strany zory, protnou se vám tyto čáry cca 80-90cm před xichtem.
Nad tuto vzdálenost tudíž oči čučí rovnoběžně, a pouze provádějí zaostřování dle vzdálenosti.
To VR celkem logicky musí "nějak nafixlovat", softvérově, protože ty vzdálenosti tam jsou mnohem nižší než u reál letadla, kde je cíl opravdu stovky metrů daleko. Je to, jak jsme psal výše, rozdíl i u monitorů, ale na ty přeci jen koukáme trošku zdaleka oproti VRku Úsměv

PS: "klam" byl myšlen ve smyslu tvrzení "mě to vyhovuje", což je sice na PC pravda, ale z hlediska "loregamingu" je to vlastně špatně Úsměv Měli bychom čučet pouze jedním okem a na cíl, hrajíc si na pajloty Úsměv A zaměřovač bychom měli mít rozostřený.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
magot
Tedy přesně co je ukázáno v tom videu nad tím Úsměv
 
1stCL_Fucida
alfik napsal:
A zaměřovač bychom měli mít rozostřený.


Což máme Úsměv

nebo můžeme zaostřit zaměřovatč, ale pak rozostříme letadlo. Nebo něco mezi tím. Ještě že to oko doáže ostřit tak bleskově Úsměv.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
falkon
alfik napsal:

Nikdy nemůžete v reálu vidět objekt vzdálený 300m ostře, a souč. vidět ostře mířidla či zaměřovač vzdálený jen desítky cm. V příp. pušky je dokonce muška na konci hlavně a mířidla jen několik cm od oka Úsměv

Toto ale plati len pre fyzicke mieridla ("musku" ), nie pre opticky zameriavac (kolimator).

Kolimator (alias HUD) zobrazuje "zdanlivy obraz v nekonecne", takze pri rovnakom nastaveni ocnej sosovky je vykresleny ostry obraz ciela 300m pred tebou ako aj zamerny obrazec kolimatoru (rozdiel medzi 300m a nekonecnom oko uz prakticky nerozozna).
 
LesniHU
alfik napsal:
Další věc je, že lidské oči paralaxují jen do vzdálenosti o chlup větší než je délka natažených rukou. To je prostý geometrický fakt - oko, žlutá skvrna i oční čočka mají nenulovou velikost. Když si nakreslíte oči (cca 2,4 cm, zhr. 8-10 cm od sebe), a na něm žlutou sqrnu (cca 4-5mm) a zornici (cca dtto), a povedete čáry z vnější strany žl. s., přes vnitřní strany zory, protnou se vám tyto čáry cca 80-90cm před xichtem.
Ne uplne, do tohoto vypoctu nemuze zapadnout velikost zlute skvrny, ale velikost tycinek/cipku, tedy ve vysledku uhlove rozliseni oka (jedna uhlova minuta, typicky).

falkon napsal:

alfik napsal:

Nikdy nemůžete v reálu vidět objekt vzdálený 300m ostře, a souč. vidět ostře mířidla či zaměřovač vzdálený jen desítky cm. V příp. pušky je dokonce muška na konci hlavně a mířidla jen několik cm od oka Úsměv

Toto ale plati len pre fyzicke mieridla ("musku" ), nie pre opticky zameriavac (kolimator).

Kolimator (alias HUD) zobrazuje "zdanlivy obraz v nekonecne", takze pri rovnakom nastaveni ocnej sosovky je vykresleny ostry obraz ciela 300m pred tebou ako aj zamerny obrazec kolimatoru (rozdiel medzi 300m a nekonecnom oko uz prakticky nerozozna).
Tech 300m je pro nejaky konkretni typ? Zatim jsem nemel moznost kouknout skrz zapnuty HUD, coz me trochu mrzi, ale z ruznych vypoctu a pokusu jsem vyvodil, ze do cim vetsi vzdalenosti chcete obraz promitnout, tim vetsi naroky na presnost cocek to nese (a na jejich pocet, kompenzace atd.). Nedivil bych se, kdyby druhovalecny kolimator sazel obraz jen par desitek metru dopredu, protoze tehdy nebyla technologie, a moderni jen o malo vic, protoze udelat sirsi uhel pohledu, aby byl stale citelny, je dulezitejsi nez posazeni obrazu jeste dal.
 
alfik
falkon napsal:

alfik napsal:

Nikdy nemůžete v reálu vidět objekt vzdálený 300m ostře, a souč. vidět ostře mířidla či zaměřovač vzdálený jen desítky cm. V příp. pušky je dokonce muška na konci hlavně a mířidla jen několik cm od oka Úsměv

Toto ale plati len pre fyzicke mieridla ("musku" ), nie pre opticky zameriavac (kolimator).

Kolimator (alias HUD) zobrazuje "zdanlivy obraz v nekonecne", takze pri rovnakom nastaveni ocnej sosovky je vykresleny ostry obraz ciela 300m pred tebou ako aj zamerny obrazec kolimatoru (rozdiel medzi 300m a nekonecnom oko uz prakticky nerozozna).

Přesně tak, díky za doplnění.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
alfik
LesniHU napsal:

alfik napsal:
Další věc je, že lidské oči paralaxují jen do vzdálenosti o chlup větší než je délka natažených rukou. To je prostý geometrický fakt - oko, žlutá skvrna i oční čočka mají nenulovou velikost. Když si nakreslíte oči (cca 2,4 cm, zhr. 8-10 cm od sebe), a na něm žlutou sqrnu (cca 4-5mm) a zornici (cca dtto), a povedete čáry z vnější strany žl. s., přes vnitřní strany zory, protnou se vám tyto čáry cca 80-90cm před xichtem.
Ne uplne, do tohoto vypoctu nemuze zapadnout velikost zlute skvrny, ale velikost tycinek/cipku, tedy ve vysledku uhlove rozliseni oka (jedna uhlova minuta, typicky).

No to je možné, já to četl takhle, ale nejsem očař Úsměv Budeme muset najít nějakého a dotáhnout jej sem, aby nám to vysvětlil přesně Úsměv
A jsou to už roky, nebo spíše desítky let, kdoví jestli si to pamatuju přesně Šklebící se

falkon napsal:

alfik napsal:

Nikdy nemůžete v reálu vidět objekt vzdálený 300m ostře, a souč. vidět ostře mířidla či zaměřovač vzdálený jen desítky cm. V příp. pušky je dokonce muška na konci hlavně a mířidla jen několik cm od oka Úsměv

Toto ale plati len pre fyzicke mieridla ("musku" ), nie pre opticky zameriavac (kolimator).

Kolimator (alias HUD) zobrazuje "zdanlivy obraz v nekonecne", takze pri rovnakom nastaveni ocnej sosovky je vykresleny ostry obraz ciela 300m pred tebou ako aj zamerny obrazec kolimatoru (rozdiel medzi 300m a nekonecnom oko uz prakticky nerozozna).
Tech 300m je pro nejaky konkretni typ? Zatim jsem nemel moznost kouknout skrz zapnuty HUD, coz me trochu mrzi, ale z ruznych vypoctu a pokusu jsem vyvodil, ze do cim vetsi vzdalenosti chcete obraz promitnout, tim vetsi naroky na presnost cocek to nese (a na jejich pocet, kompenzace atd.). Nedivil bych se, kdyby druhovalecny kolimator sazel obraz jen par desitek metru dopredu, protoze tehdy nebyla technologie, a moderni jen o malo vic, protoze udelat sirsi uhel pohledu, aby byl stale citelny, je dulezitejsi nez posazeni obrazu jeste dal.

Nééé těch 300m bylo jen pro příklad. Může být i o sto méně nebo více, jak je ctěná libost. Sluchátko už to nějak zařídí Úsměv
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
606_Temp
Jen tak malinko k tématu - kolimátor může fungovat i v "režimu" neprůhledový. Tedy že sice vidíte zaměřovací obrazec, ale za ním máte neprůhlednou klapku. Jedno oko vidí cíl, druhé kouká "přes" kolimátor a mozek dokáže ten obraz spojit. Samozřejmě v té chvíli vidíte cíl jen 2D. Ale pokud je tak slunečný den, že nevidíte svítící obrazec zaměřovače, nebo máte bahno na přední čočce, tak je to použitelná pomůcka.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
petsild
Jak si pořádně Úsměv užít VRko…
YouTube Video



img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpgimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpgimg33.rajce.idnes.cz/d3302/16/16984/16984634_736d48680dbea871c244e75c34d27f32/images/SClogom.jpg
 
310_cibule
Tak jsem si dneska u optika nechal přeměřit "světla" a objednal si dioptrické vložky do G2. https://vropticia...reverb-g2/ Mají přijít nejpozději do měsíce, dám pak vědět.

A PD mám prakticky symetrické – 34 a 33,5. Takže zaokrouhleno: standardních 68 od jedné zornice ke druhé.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
ATA_Vasilij
Jen takové info. Asus už vydal bios s opravným AGESA 1.2.0.2 který má opravovat usb disconnecting issues.

Je to beta.
Jako já se bojím to nahrát.
Když jsem nahrával minulou verzi 1201 patch A, musel jsem to odinstalovat, bo system byl dvakrát pomalejší.

Tak co teď? Jít do toho, nejít do toho ? .... nechce to někdo vyzkoušet ? Šklebící se
 
Tapi
https://www.roadt...rsampling/
Nvidia jde stále dopředu a do ovladačů pro řadu 3xxx přidává VRSS2 s dynamickým "foveated renedering". G2 Omnicept (i když je drahý) je headset, který eye tracking má, takže teď už jen zbývá, aby to bylo implementováno v simulátoru. Úsměv Jsem zvědav, zda časem alespoň některé SW studio do svého simu doplní podporu pro foveated rendering. Podle citátu (viz níže), stačí základní forward foveated rendering a o tu dynamiku se už postarají ovladače...Osobně v tom vidím budoucnost a velký potenciál ať už pro vyšší kvalitu zobrazení či vyšší výkon... Asi bude ale hlavně záležet na tom, zda na trhu budou i další headsety s eye tracking, aby se vývojářům vyplatilo investovat prostředky do úpravy svého SW.

Nvidia says that applications don’t need to be modified in any way to get the benefits of VRSS 2, provided they support DirectX 11, forward rendering, and MSAA. That’s a good thing because it means developers don’t need to rely on any technology that’s specific to Nvidia GPUs in order to benefit from VRSS 2.

Developers with compatible titles need only to submit their application to Nvidia for consideration. If the application benefits from VRSS 2, Nvidia will whitelist the app to use VRSS 2 in a future driver update.

Upravil/a Tapi dne 13-04-2021 08:07
WARBIRDS-BLOG.CZ
http://www.warbir...
 
magot
Je. Varjo VR-3 to umí. A mělo by to být podporováno i v DCS toto VR. Aspoň to kdysi psali na Twitteru.
Ovšem cena je tragikomická.
 
Tapi
Njn, dokud nebude mít eye-tracking alepoň jeden běžně dostupný mainstreamový headset, tak se IMHO s úpravou simů nikdo nebude chtít zabývat...
WARBIRDS-BLOG.CZ
http://www.warbir...
 
magot
Vive to přece umí.
Ovšem tohle VR taky nikdo nehce Šklebící se
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,032,859 návštěv