Jinak nepřijde vám, že ten scale sveta v DCS je v reverbu nějakej malej? Jako ten mig v menu mi prijde 1:1. ale kdyz treba vyskočim ze spita, tak mi to prijde jak detská hračka že je tam o 30% menší než by měl bejt
Ano, prijde mne svet mensi (30% je mozna moc, ja tipuji tak 15-20%) a vsude, ne jen v DCS. Uz jsem to tu zminoval, VR bryle na me pusobi effektem dioptrickych bryli na dalku. Na overeni jsem si pujcil manzelky bryle, ma 5 dioptrii a kdyz se kouknu treba z pohovky na televizi, tak s brylemy ma tak 2/3 velikosti.
I FOV je zkrze deformaci v cockach zuzeny. Objekty co jsou na hranici cocky vidim dvakrat, jednou mimo bryle a jednou v brylych.
Takze pro lidi co nosi bryle ve skutecnosti a VR pouzivaji bez nich. Tak jim to muze prijit OK nebo naopak i vetsi, to pak asi bude zavyset na poctu dioptrii.
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
No mohl jsem srovnat jen BOX u Cibuleho. Přišel mi tam ten džbán trochu menší než u mne, to je fakt. Ale neměl jsem na očích své brýle v helmě a už vůbec né ty Cibuleho .. jo a nepočítaje vliv kubánského rumu
Zhruba 85%.
Upravil/a magot dne 23-03-2021 10:13
Jinak nepřijde vám, že ten scale sveta v DCS je v reverbu nějakej malej? Jako ten mig v menu mi prijde 1:1. ale kdyz treba vyskočim ze spita, tak mi to prijde jak detská hračka že je tam o 30% menší než by měl bejt
Ano, prijde mne svet mensi (30% je mozna moc, ja tipuji tak 15-20%) a vsude, ne jen v DCS. Uz jsem to tu zminoval, VR bryle na me pusobi effektem dioptrickych bryli na dalku. Na overeni jsem si pujcil manzelky bryle, ma 5 dioptrii a kdyz se kouknu treba z pohovky na televizi, tak s brylemy ma tak 2/3 velikosti.
I FOV je zkrze deformaci v cockach zuzeny. Objekty co jsou na hranici cocky vidim dvakrat, jednou mimo bryle a jednou v brylych.
Takze pro lidi co nosi bryle ve skutecnosti a VR pouzivaji bez nich. Tak jim to muze prijit OK nebo naopak i vetsi, to pak asi bude zavyset na poctu dioptrii.
Mně to přijde jako optický klam způsobený tím výrazně menším FOV, než jaké je ve skutečnosti. Když jsem si třeba sedl do virtuální místnosti a měl před sebou virtuální počítač (na kterém se promítal můj reálný desktop), nevnímal jsem, že by cokoliv bylo špatně. A jak už jsem psal jinde - jakékoliv významnější deformace vůči reálu by vyvolávaly nic moc pocity.
magot napsal:
Jinak volal jsem na HP support a vysvětlil jsem jim že jsem to testoval u Cibuleho a tak říkali že už nic víc netřeba, že support u Cibuleho stačí
A co sis jako myslel, he?
Jinak jste mě ale nasrali. Jak to, že mám malýho spita?!?!?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
To by se muselo se sejít a otestovat více VR v jedné místnosti křížem a odfiltrovat vliv "pocitu" našeho vnímání.
Jestli je fakt každá helma jiná, nebo máme jen různá vnímání ..
To sice jo, ale já jsem dost paranoidní resp. sugestibilní a odteď budu mít ze svého malého spita mindrák.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Jinak nepřijde vám, že ten scale sveta v DCS je v reverbu nějakej malej? Jako ten mig v menu mi prijde 1:1. ale kdyz treba vyskočim ze spita, tak mi to prijde jak detská hračka že je tam o 30% menší než by měl bejt
Ano, prijde mne svet mensi (30% je mozna moc, ja tipuji tak 15-20%) a vsude, ne jen v DCS. Uz jsem to tu zminoval, VR bryle na me pusobi effektem dioptrickych bryli na dalku. Na overeni jsem si pujcil manzelky bryle, ma 5 dioptrii a kdyz se kouknu treba z pohovky na televizi, tak s brylemy ma tak 2/3 velikosti.
I FOV je zkrze deformaci v cockach zuzeny. Objekty co jsou na hranici cocky vidim dvakrat, jednou mimo bryle a jednou v brylych.
Takze pro lidi co nosi bryle ve skutecnosti a VR pouzivaji bez nich. Tak jim to muze prijit OK nebo naopak i vetsi, to pak asi bude zavyset na poctu dioptrii.
Mně to přijde jako optický klam způsobený tím výrazně menším FOV, než jaké je ve skutečnosti. Když jsem si třeba sedl do virtuální místnosti a měl před sebou virtuální počítač (na kterém se promítal můj reálný desktop), nevnímal jsem, že by cokoliv bylo špatně. A jak už jsem psal jinde - jakékoliv významnější deformace vůči reálu by vyvolávaly nic moc pocity.
Udelal jsem dalsi test a vzal jsem dva vnitrky od roli hajzl papiru to FOV snizi razantne, ale meritko sveta zustava zachovano, takze klam zpusobeny pouze snizenim FOV bych vyloucil. Takze za me to porad vypada na nejakou tu deformaci na cockach.
Ale porad oproti monitoru (27palcu u me) je to jine kaficko v tom VR :-) takze trochu me to sere, tojo, ale neni to uplne deal breaker.
EDIT: jeste bych dodal k "jakékoliv významnější deformace vůči reálu by vyvolávaly nic moc pocity." to mas pravdu a take, ze vlastne vyvolavaly, prvni chvile ve VR, nebyly uplne prijemne (a nemyslim jen zbesilou jizdu autem nebo letani, ale treba i Alyx, kde by vylozene problem byt nemel), ale mozek se zda byt "nastesti" velice adaptivni.
Upravil/a Shadowdeath dne 23-03-2021 10:37
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Kdybys měl "zmenšené rozměry", tak bys zrovna v té Alyx jen hodně těžko nahmatával předměty. Jednoduše bys je viděl v jiné vzdálenosti, než bys sahal rukou. Možná by se to dalo nejsnáze otestovat právě tady - ve VR natáhnout ruku i s ovladačem, sundat brýle a podívat se, jestli ji vidíš +/- stejně daleko.
Schválně si ale ještě zkusím porovnat moje auto, se kterým denně jezdím, s autem v AC .
V Il2 BOX sou dvě tlačítka, kterejma můžete svět ve VR trochu zvětšovat a zmenšovat, právě kvůli tomuhle doladit na ideální velikost. Asi záleží, jaký má člověk IPD. Když sem zkoušel Reverb G1, tak mi to přišlo +- ok s defaultním nastavením, kdyby mi někdo mermomocí nutil, že je to špatně, tak bych řek, že ten kokpit byl malinko menší, ale opravdu jen malinko, ale nikdy sem neseděl v kokpitu Thunderbolta, spíš sem to řešil jak by se mi tam vešly ramena a jak nohy na pedály při mé výšce 182cm...
Třeba Tommy v Rift S si ale ten kokpit musel docela dost zvětšit, protože jeho slovy (v defaultním nastavení) by se do toho kokpitu nemohl vejít. Pak sme asi půl hodiny porovnávali kokpit Thunderbolta, kam došáhnem, kde máme nohy, kde ramena a dospěly sme ke stejným závěrům, přitom já v defaultu a on se zvětšením.
Pokud je ten svět zobrazen špatně tímhle způsobem, blbě se z toho nedělá. Před mnoha lety sem zkoušel RiftCat s mobilem ve šturmu, bylo to v době, kdy ještě byl právě v tomhle problém v Il2 se vším kromě Oculus Rift a HTC Vive, měli tam špatně ohniskovou vzdálenost a IPD ve všem ostatním, ten svět byl špatně no, ale tam si člověk připadal, že má hlavu strčenou v dětský hračce nebo v modelu.
Takže ty rozdíly tam sou, asi záleží, jestli je člověk zvyklej koukat se na svět s očima 58mm od sebe (obrazy očí sou si víc podobné) nebo 66mm od sebe (obrazy očí sou si méně podobné). POkud má ten svět pro danou osobu špatnej "scale", nezpůsobuje mu to, že by mu bylo blbě ale pro dobrej pocit je potřeba si to doladit tím zvětšením/zmenšením ve hře, který tam kvůli tomu je..
Upravil/a Hot_Dog dne 23-03-2021 11:05
V Il2 BOX sou dvě tlačítka, kterejma můžete svět ve VR trochu zvětšovat a zmenšovat, právě kvůli tomuhle doladit na ideální velikost. Asi záleží, jaký má člověk IPD. Když sem zkoušel Reverb G1, tak mi to přišlo +- ok s defaultním nastavením, kdyby mi někdo nutil, že je to špatně, tak bych řek, že ten kokpit byl malinko menší, ale opravdu jen malinko.
Která dvě tlačítka/kombinace kláves takto fungují ve VR?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Shadowdeath napsal:
Takze za me to porad vypada na nejakou tu deformaci na cockach..
Ano to je právě teoreticky možné, že se v tomhle jednotlivé kusy liší ..
Jj, mohlo by to byt. Nejaka vyrobni tolerance...
Taky muze byt problem v tom nastaveni IDP... kdyz pohybuji tim HW sliderem, tak nejake zmeny velikosti sveta vubec nepozoruji, pouze FOV ze zuzi nebo zvetsi. Skoro to vypada, jako by se ta hodnota nepropisovala tam kam ma na softwarove urovni.. A jen to oddaluje/priblizuje fyzicky cocky.
Ja mam treba (samomerenim) 66-67mm, kdyby byl svet softwarove natvrdo treba 63mm jako u predchozi generace. Mel bych svet videt mensi nebo vetsi?
Ale stale je fajn, ze nektere hry umoznuji si ten svet zvetsit/zmensit. V DSC to jde, jsem zkousel nejake nastaveni IDP ve hre a neco to delalo.. v BOSku tady ctu, ze take jde, ale tam jsem to nezkousel. Bohuzel Dirt 2.0 to neumoznuje, sice existuje nastaveni "eyeDistanceMultiplier" v configuracnim xml, coz se podle nazvu nabizi, ale zmena hodnoty nic nedela..
@Fucida
V Alyx uplne problem nemam, jelikoz tam saham virtualni rukou na virtualni predmety a tou rukou hybu jak ji v tom virtualnim svete vidim. Mozek si asi nejake rozdily "dopocita". Ale treba jsem tam uplne marnej ve strelbe, ale to nevim jestli je spatnym meritkem
Zkusim vecer, jeste jednou testnout treba tu pozici ovladace realita vs pozice v tom SteamVR Home nebo WMR Cliff housu. Myslim, si, ze tam neni jinak vyrazne mimo, ale kdyz ho mam odlozeny na stole a pak po nem chnapu, tak to neni uplne 100%. Ale zase nevidim svou ruku, takze to muze byt ovlivneno tim.
Ale jeste z opaknu ten muj testik, prave z techto "home" prostredi. V realu polozim oba ovladace na stul pred sebe, cca 1m ode mne.. a cca 20cm mezi ovladaci. Pak sundavam nandavam headset a proste 1:1 to neni. Velikost i vzdalenosti se lisi.
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Pokud máš oči od sebe 66 ale Reverb to zobrazuje pro 63, tak ti mezi pravým a levým okem zobrazuje víc podobné obrázky blízkých předmětů, než seš zvyklej z reálného světa. A tudíž ti ty předměty připadají menší, protože ti to evokuje, že sou od tebe jako dál, kde už není mezi obrazem levého a pravého oka takový rozdíl? Ńěkdo to radši potvrďte tuhle úvahu
Edit: Co se stane, když zavřeš jedno oko? Tam by pak na IPD teoreticky nemělo záležet aměl bys to vidět +- ok, jako když zavřeš jedno oko v reálu... Samozřejmě to chce zavřít na delší dobu, ideálně se tak dostat do kokpitu, aby si to mozek neuzpůsobil předchozímu vjemu..
Edit2: U těch, co jim svět připadá malý to chce pro ověření této teorie najít v rodině někoho, kdo má opravdu malé IPD, <60mm, ideálně nejmenší jaké de na G2 nastavit a pak se ho zeptat, jak on v tom samém headsetu vidí ten obraz, ideálně kokpit letadla nebo kabina auta, jestli náhodou tomuto jedinci nebude na tom samém headsetu připadat svět mírně větší... Takže kdo má doma G2, větší děti nebo přítelkyni s očima opačně než Bosana, zkoušejte:-)
Upravil/a Hot_Dog dne 23-03-2021 12:24
HA! otestováno ... nejlip na tom je oculus (1:1) Index je na to podobně, ale reverb to má fakt menší. ale to sem zjisti lze se da nastavit forcnutim "IPD (scale dcska -> nevim proč se to jmenuje stejně)" primo v nastaveni DCS. Takze dneska budu laborovat
HA! otestováno ... nejlip na tom je oculus (1:1) Index je na to podobně, ale reverb to má fakt menší. ale to sem zjisti lze se da nastavit forcnutim "IPD (scale dcska -> nevim proč se to jmenuje stejně)" primo v nastaveni DCS. Takze dneska budu laborovat
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.