November 24 2024 16:10:11
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 6

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna(od v.4.004)
311_Vont
No nejspíš to bude v použitém palivu, (dle dostupnosti) pod některé kotle se házelo dřevo, které produkovalo světlý kouř a někde se topilo uhlím. Navíc se s kouřem "mísila" pára z pístů pohánějících kola, píšťaly a přetlakových ventilů.
Ve šturmu kouří mašiny v zásadě bíle, což asi nebude úplně správně...
www.311raf.com/images/signature/sig_Vont.jpg

Je vždy velmi užitečné stát proti nepříteli, který je připraven zemřít pro svou vlast. Znamená to totiž, že máte oba společný cíl. (Generál Tacticus)
 
http://www.311raf.com/viewpage.php?page_id=97
1stCL_Fucida
311_Vont napsal:

No nejspíš to bude v použitém palivu, (dle dostupnosti) pod některé kotle se házelo dřevo, které produkovalo světlý kouř a někde se topilo uhlím. Navíc se s kouřem "mísila" pára z pístů pohánějících kola, píšťaly a přetlakových ventilů.
Ve šturmu kouří mašiny v zásadě bíle, což asi nebude úplně správně...


O palivu asi taky, ale hlavně o tom režimu jízdy. Tady na tom Hoperově videu se mrkni (čas 5:15), jak máš nejdřív kouř hodně světlou barvu a během pár vteřin se změní na skoro černou. Je to myslím víceméně o poměru páry, která jde do válců a která jde do komína. Bílý kouř obecně značí (pokud si vzpomínám) nízkou zátěž, tmavý bude při akceleraci a ve stoupání.

YouTube Video



"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
magot
Ano, bílý kouř minimální nebo žádný záběr kol, černý kouř maximální záběr kol.
 
alfik
Barva toho kouře záleží na režimu spalování. Parní stroj (a ano, i když jsem mladší než Cibule tak u nás, z Jeseníka do Zábřeha, jezdily poslední osobní "páry" v republice když jsem byl dítě Úsměv , i když v Praze už je vyřadili Šklebící se ) je vybaven dmychadlem, naháněným od samostat. stroje. Ten také pohání dopravník uhlí a vzduchový kompresor (pro brzdy), a pro kondenzátor.
Pokud je potřeba zvýšit výkon kotle, při souč. pomalém chodu, tak se pustí dmychadlo. Tím se zvýší teplota v kotli, a tím se zlepší spalování, ubude pevných částic (prcentuelně), a tím se jednak kouř "vybělí", a jednak také "zméněviditelní". To proto že má vyšší teplotu.
Další věc je odfuk. Jak správně píše Fučida, do komína vede i odtah od regulátoru, takže když je páry víc než stroj dokáže okamžitě prohnat válci, tak se odvede a smíchá s kouřem.
No a třetí věc je, že do stejného komína vede i odtah z kondenzátoru. Parní stroj pracuje s výparným teplem, stejně jako turbíny (třeba elektrárny). Takže, tak jako ony mají chladící věže, tak musí mít i parní stroj kondenzátor, kterým se prohání vzduch, a ten chladí zpětnou páru na vodu.
Takže logicky, pokud je takový režim, že je hodně té zpětné páry, musí se přidat na proudu chladícího vzduchu.
Tudíž, barva kouře z komína je daná teplotou kouře, poměrem kouře a sazí, a také poměrem kouře, páry a vzduchu proudících tím komínem.
Pro zajímavost: Parní stroj je VELMI náročný na vodu. Mnohem víc než na uhlí. Ve skutečnosti je cca 80% tendru nádrž na vodu, jen asi 20% je pro uhlí. A navíc jsou na lokomotivě velké tanky na vodu. Na každém nádraží byly za mých mladých let hydranty na vodu, zpravidla nad montážní jámou, sloužící jednak k případným opravám, ale hlavně k vypopelení a vystruskování, a samozřejmě k mazání "spodku" Úsměv a na těch hlavních, v depu, byly místnosti zvané "výtopna".
Parní stroj se totiž musel před začátkem provozu vytopit na teplotu kdy se vyrobila pára v dostatečném množství a tlaku. A ty nejlepší stroje, s třístupňovým systémem válců, potřebovaly (přesná hodnota se lišila podle výrobce) cca 120 stupňů - 1,9 at.
A takové vytápění z chladna do plna, u velkých lokomotiv, nákladních či rychlíkových, zabralo i celou šichtu - kolem osmi hodin!
A ještě jedna na konec: Když parní lokomotiva končila, tak najela nad montážní jámu, popel a struska se napřed strojně vysypaly, a pak musel do kotle vlézt nějaký čičmunda a dočistit to. Teplota tam byla těsně pod sto stupňů. Pak lokomotiva dojela do depa, sama, na zbytkovou páru. Jak jsem už napsal, za provozu měla pára na výstupu z kotle okolo 120 st. a 1,9 at, tedy jako v moderním papiňáku. Takže, i desítky minut po vyhasnutí kotle, pořád bylo dost páry okolo 100 stup. a dostatečný tlak na popojíždění po nádraží Úsměv
A pak se zbytek odpustil a šlo se na pívo Úsměv
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
magot
Ten čičmunda tam lezl když tam bylo 100 st? Úsměv
 
606_vencour
magot napsal:

Ten čičmunda tam lezl když tam bylo 100 st? Úsměv


Kde jsem to jen slyšel ... člověk se potí, proto to snese, maso na jídlo vedle něj se upeče, když je necháte vedle sebe.
 
Timofejic
magot napsal:

Ten čičmunda tam lezl když tam bylo 100 st? Úsměv
Nelezl, topeniště se dočišťovaly za studena, aby se tam čičmunda protáh, musely se sundat dvířka.

alfik napsal:Další věc je odfuk. Jak správně píše Fučida, do komína vede i odtah od regulátoru
Dyšna se to jmenuje a využívá to odpadní páru z parního stroje, nikoliv regulátoru a zvyšuje to tah. U mašin vybavených kondezátory je místo toho to dmychadlo.
Upravil/a Timofejic dne 03-03-2021 15:38
 
Richi
Byly to nádherný stroje, ta jejich vůně je nezapomenutelná.
 
LesniHU
Hoper napsal:

Cibule, ty by sis to mohl ještě pamatovat - když jezdily parní lokomotivy, tak ten čmoud z komína byl takhle čistě bílý?
(https://forum.il2sturmovik.com/uploads/monthly_2021_02/_BoBpRailyard.jpg.f53db4711ef3b943667d6e750dff17b8.jpg)


hm, tak spíše nebyl:
https://www.youtube.com/watch?v=aytGovwLUyo
https://www.youtube.com/watch?v=l07XJ8usodE

ale i mohl Úsměv)
https://youtu.be/5T81sWQI-dY?t=104
Kdyz jsem videl parni lokomotivu z letadla ja, byl bily. Kalibracni kartu jsem nemel, abych rekl uplne bila nebo mirne seda, ale od pohledu normalne: zelena zeme, bila para a neni co resit :-). Nicmene to nebyl velky nakladni vlak, jen malo zatizena vyhlidkova jizda.
 
alfik
Timofejic napsal:

magot napsal:

Ten čičmunda tam lezl když tam bylo 100 st? Úsměv
Nelezl, topeniště se dočišťovaly za studena, aby se tam čičmunda protáh, musely se sundat dvířka.

Těžko. Bylo to nad jámou, ještě před pojezdem do depa. To by ji museli do toho depa odtáhnout Úsměv Nemohla by popojíždět na zbytkovou páru. Konkr. v Lipové Lázních, kde si to pamatuju, byla jáma (dnes už není) na druhé straně než depo a výtopna, u výjezdu na Horní Lipovou, zatímco točna, depo a výtopna je u výjezdu na Javorník. Doptám se, penzionovaných nádražáků a fírů pár znám.

alfik napsal:Další věc je odfuk. Jak správně píše Fučida, do komína vede i odtah od regulátoru
Dyšna se to jmenuje a využívá to odpadní páru z parního stroje, nikoliv regulátoru a zvyšuje to tah. U mašin vybavených kondezátory je místo toho to dmychadlo.

Dík. Stále je co se učit Úsměv
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
Timofejic
alfik napsal:fírů pár znám.
Já taky. V první řadě sám sebe a pak spoustu dalších. Plus s párou nějaký zkušenosti mám.
 
606_Temp
Taky sem při každém novém příspěvku jdete a očekáváte ohlášení vydání Normandie? A ona jen pára nad hrncem.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
Timofejic
Nějak si to čekání krátit musíme, no.
 
alfik
Timofejic napsal:

alfik napsal:fírů pár znám.
Já taky. V první řadě sám sebe a pak spoustu dalších. Plus s párou nějaký zkušenosti mám.

Tak to jsem se nemusel snažit Úsměv
Budeme se tedy na tebe obracet coby na odborníka Úsměv
A hned něco co sám nevím, lomeno zatím jsem nenašel: Prosím tě, jak funguje tzv. sušička páry na lokomotivě? Tedy pokud je to správný termit. Mám na mysli tu část potrubí, kde se z páry odlučují kapky sražené vody a odvádějí se zpět.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
Baron
Tyvoe toto vlákno sa mení na debatu o Railroad Tycoon Šklebící se
Hals - und Beinbruch!
 
Timofejic
...aby nám teda chlapce z toho nemejkloŠklebící se:
https://vwings.net/forum/viewthread.php?thread_id=6224
 
ringlett
Baron napsal:

Tyvoe toto vlákno sa mení na debatu o Railroad Tycoon Šklebící se


Však nic optimistického z chlapců kolem Ila nevypadlo Mrknutí
 
Tommy-
Baron, nie si nahodou jeden z tych troch ludi, ktorym Jason ukazal o com je to DVD, s ktorym nas uz tyzden natahuje (a evidentne este dalsi tyzden bude)? Ze by sme otestovali na kolko si zaviazany tej ich NDA. Šklebící se
https://forum.il2...nt=1066385
 
saldy
Neblázněte, kdo obsah DVD vyzradí, na toho prý pošle NKVD!
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
magot
Oni ještě existují DVD? Šklebící se
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,035,848 návštěv