Vyhodnocení příběhu mise:(aktualizováno i v prvním příspěvku, kdyby to někdo někdy chtěl zjišťovat)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Spojenci zvítězí, když se jim podaří splnit minimálně dva body ze tří:
1)
Bastogne a okolí
Minimálně 50% ztráty obrněných jednotek Panzergrenadier Versuchs Regiment 901 v oblasti Bastogne - Nepotvrzeno
Minimálně 50% ztráty jednotek 26. Volks Grenadier Division - Potvrzeno
100% likvidace všech těžkých flaků - Nepotvrzeno
100% likvidace všech artillerií - Potvrzeno
Výsledek: Cíl nebyl splněn
2)
Minimálně 50% ztráty 89. Infanterie Division - Potvrzeno
Výsledek: Cíl by splněn
3)
100% likvidace muničních skladů (pozice bude uvedena v soukr vláknu)
Výsledek: Cíl by splněn
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Osa zvítězí, když se jim podaří splnit minimálně dva body ze tří:
1)
Bastogne
Minimálně 70% ztráty Abramsovi 37th Tank Battalion v Assenois - Splněno - potvrzeno
100% likvidace artillerie v Assenois - Splněno - potvrzeno
Minimálně 50% ztráty tanků 10th Armored “Team O'Hara” - Splněno - potvrzeno
Výsledek: Cíl by splněn
2)
Luftwaffe zabrání minimálně 50% ztrátám 89. Infanterie Division - Nesplněno - potvrzeno
Výsledek: Cíl nebyl splněn
3)
100% likvidace zásob během vykládky z vlaku. Likvidace vlaku a nákladních aut na nádraží. - Splněno - potvrzeno
Zásobování Ju-52 8./TG3 bude doručeno minimálně do dvou určených oblastí zhozu ze třech. - Nesplněno - potvrzeno Tety ač hrdinně přežívaly a umíraly splnili 100% shozu u Malmed a 50% shozu východně od Bastogne.
Výsledek: Cíl nebyl splněn
Shrnutí: US Army zvítězila s pomocí RAF, ale prolomení obklíčení nenastalo 27.12.1944, protože většina obrněných jednotek (primárně jednotek Abramse, který měl prolomení realizovat) byla zničena či poškozena Luftwaffe.Upravil/a magot dne 14-02-2021 15:24
Předně bych rád poděkoval tvůrcům, jak myšlenky, tak provedení a všem lidem, kteří se na tomto podniku nějak podíleli.
Atmosféra byla dokonalá a z mého pohledu šlapalo vše jak mělo, až na některé technické problémy.
Dále děkuji Tempíkovi co-by hlavnímu veliteli za profesionální přístup a velení. A všem ostatním letkám za přístup za spolupráci na opravdu vysoké profesionální úrovni.
Posílám sem Combat report z první mise, které jsem měl čest velet. Zbylé dva reporty buď doplním později, nebo je přenechám 311_Martovi, kterému jsem musel předat velení, díky svým technickým problémům, které se mi podařilo vyřešit až restartem PC.
Combat report No.180 RAF 26.12.1944
Mise č.1
Situace: Město Bastogne, je jediný spojenecký opěrný bod ve výběžku fronty v Ardenách. Stále je v držení obklíčených pozemních jednotek, doplněné o výsadkáře ze 101. praporu. Panuje obava v prolomení obrany a ztráta tohoto opěrného bodu. Naším úkolem je zničit silniční most ve městě Houffalize a zabránit německým jednotkám v postupu k městu Bastogne ze severu.
Primární cíl:
Zničení silničního mostu ve městě Houffalize 13 km severovýchodně od Bastogne na trase Houffalize - Manhay
Home Base: Le Culot (A-89)
Aircraft: A-20 B (16 250 lb bombs) nastavení - Low level se zpožděním roznětek 15 s.
Start: 12:00
Pilots:
Flight Leader 311_Vont
Flight Wingman 310_Cibule
Element Leader 311_Mart
Element Wingman 606_Sparrowhawk
Provedení:
„DIVE BOMBING“ v úhlu 30-45° z výšky 4000 ft ve směru W
Cíle jsme dosáhli v čase 12:16 relativně silný vítr snesl formaci jižně od stanoveného kurzu
cíl jsem byl nalezen a lokalizován bez větších problémů. Během útoku došlo k zaseknutí dveří pumovnice u jednoho stroje, kterému tím bylo znemožněno zaútočit. Bezprostředně po útoku byla formace napadena nepřátelskými stroji, dle identifikace střelců se jednalo o Me-109 K nebo G.
Nastavením časovačů na 15 s nebylo možné v nastalé situaci ověřit zničení mostu, neboť jsem vydal rozkaz k návratu na letiště Le Culot.
V boji jsme přišli o jeden stroj A-20 B pilotovaný Capt. 606_ Sparrowhawkem, kterému se podařilo vyskočit na padáku, (celá posádka zachráněna) a který po úniku z německého zajetí potvrdil zničení cílového mostu.
Hodnocení mise:
Velmi dobré S/L No.180 Sq. RAF 311_Vont
Upravil/a 311_Vont dne 14-02-2021 14:38
Je vždy velmi užitečné stát proti nepříteli, který je připraven zemřít pro svou vlast. Znamená to totiž, že máte oba společný cíl. (Generál Tacticus)
............................. Také moc děkuji Colonelovi, že mě těsně před koncem ušetřil jisté smrti
Poďakuj sa mojej ...... "šmatlavosti"......, nebol v tom žiaden "rytiersky" úmysel, ale skôr pud sebazáchovy.
Keď sme k Vám už 2x krát nepozorovane s Lukym prilietali ( prvý krát to bolo pri zostrele tej P-38čky), vedeli sme, že nemáme veľa času na mútenie vody.
Bolo Vás tam ako hadov....a my len dvaja.
Zaradili sme za Vás do ľavého okruhu až na druhý krát. Raz sme to museli prerušiť, lebo by sme sa dostali pred laufy práve Vašej dvojice spitov.
Veru s "adrenalínom" v srdci sme sa ako "hadi" s Lukym približovali a ja som chcel streľbu na istotu, Luky už varuje nech vystrelíme, lebo sme blízko.....a asi som viac predsadil ako som mal......, keď si brejkol dolu, ešte som to skúsil....., ale prenasledovať Ťa nebol čas..... "Hadie klbko " sa totiž zobudilo ...... a teraz sme boli my dvaja lovení....... Lukyho cieľ mal menej šťastia. Nás zachránili rýchle K-4.
PS: Ten záver misie mal veru riadny adrenalín. Bol som ním tak "napumpovaný", že hoci som zaľahol okolo 01,00 hod, zaspal som až niekedy okolo 02,30 hod.
Asi sme to viacerí takto mali, presne ako písal aj ATA_Vasilij.
Popravdě jsem byl v této fázi již velmi unavený a moje ostražitost se zužila na kontrolu teplot a držení se spitů letících přede mnou. Prolétávající kulky mě řádně probudili a i poměrně slušně poškodili a jen pud sebezáchovy mi zachránil můj virtuální život. Pak už jsem bojoval spíš se špatně ovladatelným spitem a škitajícím motorem. Dotáhl jsem to z posledních sil. I díky této chvíli kdy můj tep blížící se 200 jsem také dlouho nebyl schopen zaspat. Mám to natočené a určitě z celé akce budu dělat videjko
............................. Také moc děkuji Colonelovi, že mě těsně před koncem ušetřil jisté smrti
Poďakuj sa mojej ...... "šmatlavosti"......, nebol v tom žiaden "rytiersky" úmysel, ale skôr pud sebazáchovy.
Keď sme k Vám už 2x krát nepozorovane s Lukym prilietali ( prvý krát to bolo pri zostrele tej P-38čky), vedeli sme, že nemáme veľa času na mútenie vody.
Bolo Vás tam ako hadov....a my len dvaja.
Zaradili sme za Vás do ľavého okruhu až na druhý krát. Raz sme to museli prerušiť, lebo by sme sa dostali pred laufy práve Vašej dvojice spitov.
Veru s "adrenalínom" v srdci sme sa ako "hadi" s Lukym približovali a ja som chcel streľbu na istotu, Luky už varuje nech vystrelíme, lebo sme blízko.....a asi som viac predsadil ako som mal......, keď si brejkol dolu, ešte som to skúsil....., ale prenasledovať Ťa nebol čas..... "Hadie klbko " sa totiž zobudilo ...... a teraz sme boli my dvaja lovení....... Lukyho cieľ mal menej šťastia. Nás zachránili rýchle K-4.
PS: Ten záver misie mal veru riadny adrenalín. Bol som ním tak "napumpovaný", že hoci som zaľahol okolo 01,00 hod, zaspal som až niekedy okolo 02,30 hod.
Asi sme to viacerí takto mali, presne ako písal aj ATA_Vasilij.
No - já jsem byl v tom druhém Spitu, který letěl před Barracudou - když jsem uviděl trasírky a otočil hlavu, málem jsem spolknul žvejkačku :-) musím říct, pánové, že jste nás na závěr tedy dokonale překvapili :-)
Ahoj všichni - všem velký dík. Letěl jsem podobnou akci poprvé a moc jsem si to užil! Ta atmosféra je prostě ještě něco úplné jiného než běžný multiplayer. A spešl dík Sokolovi, našemu veliteli letky!
Čaute, pridám sa k poďakovaniu smerom ku tvorcom špeciálky, užil som si to náramne, bola to moja prvá druhovojnová špeciálka (prvú som absolvoval ešte na RoF) a prevelenie k džbánkom považujem za výhru, výborne som sa bavil spoluprácou troch letiek, ktorým rázne velil Hot-dog a všetko šlapalo na 100%, taktiež sa chcem poďakoviť Leprovi, ktorý sa chopil velenia naše 354 letky, myslím si, že to zvládol výborne až po dobu, kedy ho odpálila moja bomba, čo mi je lúto.
Problémy pred štartom, neistota a čakanie bolo podľa mňa úplne skvelé a dotváralo napätú atmosféru.
Jediné mínus bolo, že bolo málo príležitosti na legitímne pitie piva. :-D Musel som podvádzať a upíjať počas tankovania džbánku. Ďalšie mínus pre mňa je, že sa už teraz neviem dočkať na najbližšiu akciu.
Absencia väčšej aktivity nepriateľa nad Bastogne mi vôbec nevadilo, pretože neustále sme boli napätí ako gumy v trenkách, hlavne vo chvíľach, keď nás Hot-dog odkláňal kvôli veľkej početnosti Fw a už už to vyzeralo na silný stret.
No jo zničit flak, když ti parchanti nestříleli. To se to pak těžko hledá ...
No já si z toho vodnáším, že jak kvalitně jsme bitevničili, tak mizerně jsme průzkumničili Tyhle okamžiky, kdy od nepřítele očekáváš, že se snadno prozradí a vono ne, to mi přišlo, že také výrazně přispívalo k realističnosti specky.
Mě mrzí, že panzery byly odhaleny, až na konci specky, kdy bomby měl už jen jediný thunder. To jsem si říkal "a kua"
Zdar pánové,musím jen podepsat vše, co už bylo řečeno. Všem moc dík ,hlavně tvůrcům akce.Potom taky našemu hlavnímu velení a vedoucím jednotlivých skupin, za čas věnovaný přípravě akce.Bylo to moc fajn.
PS: O kopcích a korunách stromů se mě ještě zdálo.
První pocity sou takové, že to bylo velmi realistické. Aspoň pro nás v P-47, ale myslím, že asi pro všechny stran toho, že smyslem nebyl dogfight nad Bastogní, anóbrž podpora pozemních jednotek - 101. výsadkové divize. K soubojům docházelo zřídka, nikoliv samoúčelně, ale jako výsledek vzniklé situace. Když k souboji došlo, bylo to velmi rychlé, opatrné, každý chtěl přežít, to bylo hodně znát... Strana která překvapila se držela v dogfigtu pouze, dokud si držela kontrolu nad situací, jakmile došlo k vyrovnání situace, strany se stáhly, nikdo zběsile nehonil ustupujícího nepřítele riskujíc vlastní život, tohle mi fakt přijde dost reálný. Jen se podívejte, letělo 66 pilotů a došlo k 16 sestřelům na obou stranách! Kdo by tohle čekal???
Druhá strana mince je, že kdo čekal víc akce (myslím, že velmi běžné na běžných serverech i jiných speciálkách), tak se možná ani do žádné adrenalinové akce nedostal, čímž může být zklamán. Adrenalin byl však přítomen neustále, byla taková ta hrozba "nevím co nás tam čeká" a ubíjející válečná rutina, jen co přistanu rychle dozbrojit, zformovat, a znova na frontu, žádný odpočinek.
Myslím, že tohle shrnutí "nepřítele" je téměř dokonalé a vyjadřuje pocity drtivé většiny německých i spojeneckých pilotů. Velké poděkování tvůrcům akce, oběma velitelům a hlavně všem účastníkům. Určitě se neletělo naposled
Ta čtvrthodina průzkumu o který jsme přišli byla pro nás dost fatální (a paradoxně i fatální o 4 hodiny později pro I./JG2).
(pro zůčastněného: ten fokáč neschytal 80 zásahů z hispan, ale tak třetinu. Achileovi statistiky říkají, že jsem těch 80 zásahů nasypal celkem do 4 letadel. Takže si vyprošuji nařknutí, že jsem jej chtěl sestřelit )
V tom je ta krutost války. Kdyby (vím, že na kdyby se nehraje) jsme přiletěli o necelou minutu dříve, hloupě před tím neztratili naši druhou Rotte, atd, atd
Díky všem, jako wingman vedoucího tempestí skupiny jsem si to užil relativně bez stresu, i když frekvence sledování prostoru byla asi dvojnásobná oproti běžnému lítání na DF servrech. Ale to tak měl asi každej. Výsledkové zhodnocení naší skupiny nechám na vedoucím a jen za sebe řeknu, že jsem si to užíval každým letem víc a víc. Přičemž posledním letem jsme se konečně dostali do kontaktu s adekvátním protivníkem a tento střet zvládli. Takže u nás po přistání panovala spokojenost.
P.S. K nějaké formě dilataci času na serveru určitě došlo. Snažil jsem se na začátku zaznamenat herní čas s reálným a jak jsem čuměl na hodiny v kabině, tak se asi o minutu vrátili zpět. To jsem se začal trochu bát
Upravil/a 606_Druindin dne 14-02-2021 18:47
No jo zničit flak, když ti parchanti nestříleli. To se to pak těžko hledá ...
No já si z toho vodnáším, že jak kvalitně jsme bitevničili, tak mizerně jsme průzkumničili Tyhle okamžiky, kdy od nepřítele očekáváš, že se snadno prozradí a vono ne, to mi přišlo, že také výrazně přispívalo k realističnosti specky.
Mě mrzí, že panzery byly odhaleny, až na konci specky, kdy bomby měl už jen jediný thunder. To jsem si říkal "a kua"
Holt se dobře zašily, pěkně k lesu. Jet ještě jednu rundu tak jsme je vyhmátli.
Já třeba měl za to, že se ty kolony budou pohybovat.
Ale stejně to bylo super. Takhle si představuju lítání nad frontou.
Ten stres, okusování nehtů z nervozity, ukroucený krk, pak ten zadírající se motor, nefungující křidélko, stromy bušící do spodku trupu, pomalá dlouhá cesta domů, klacek z vrtule a hledání nějakého pěkného pole v těch lesích kolem.
Mráz po zádech.
Ale usnul jsem v pohodě a spokojeně. Svůj cíl jsem splnil na 200%.
Upravil/a ringlett dne 14-02-2021 19:05
Cibule: to je nedbalost mechaniků, kteří asi nepochopili, k čemu je na té závlačce ten praporek s nápisem "remove before flight"
Půjdou před polní soud, hajzlíci.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Zde přikládám report 474th FS z 26.12.1944 - Operace Repulse
Ze 4 operačních misí proběhlo celkem 22 operačních letů a 2 průzkumné lety, 1x mise převážně nad oblastí výběžku fronty vychodně od Malmed, kde se měla nacházet nepřátelská kolona, 2x mise nad muničním skladem a vlakovou stanicí u Gerolsteinu a 1x nad prostorem severně od Bastogne.
Ztráty:
606_Vencour - CRASH/KIA nad spojeneckém územím (technická závada na letounu při klesání)
CSW_606_Demon - CAPTURED severovýchodně od Houfalize ( po úspěšném použití 12° ležáku a prokázaní žolíka, lstivě utekl ze zajetí)
CSM2Mav1cz - BAIL OUT (těsně za hranicí fronty dopadl na spojenecké území v sektoru 2620)
Potvrzené zničení pozemních cílů - dle pilota:
CSW_606_Demon - 2 AA, 20 TV = 22 cílů
CSW_Karlos - 2 LT, 3 AA., 5 Vag.+1 Loko., 10 TV = 21 cílů
CSW_606_Thomas - 5 Vag., 4 TV = 9 cílů
CSM2Mav1cz - 2 TV = 2 cíle
CSW_606_Dzori = 0 cílů
606_Vencour = 0 cílů
Mise #1:
Po dvou restartech servru přišel rozkaz z velení k okamžitému odstartování dvou průzkumných P-38 směrem nad operační průzkum východně od Malmed, kde se původně měla nacházet kolona 26. Volks Grenadier Division, která směřuje směrem na Malmedy a potom k Bastogne (pořád jsme si mysleli, že kolona bude pohyblivá). Vzhledem k tomu, že bylo špatné počasí a mraky byly rozlezlé všude, tak průzkumáci nenašli vůbec nic, až teda na jednu partizánskou jednotku s počtem 3 transporťáků, 1 stan a AA kulomet a to bylo vše. Bohužel Demonovi spadla hra a Vencour zabloudil, tak jsme dostali od Tempa rozkaz, vydat se směrem na Spa, kde jsme měli sraz s RAF a Mustangama, a zkusit v operační výšce 15000Ft lokalizovat kolonu a napadnout ji. Po 10 minutách neúspěšného hledání, jsme oblast opustili v domnění, že zde budou operovat nepřátelští stíhači, tak jsme to nechtěli riskovat a vydali se rovnou směrem nad Bastogne, kde jsme provedli severně útok na nepřátelská postavení nepřítele, ale bez stíhací ochrany, protože letka P-47 zrovna přezbrojovala na domovském letišti. Po provedení náletu jsme v počtu tří P-38 směřovali zpět na letiště, kde jsme se míjeli s druhou skupinou Demon+Mav, kteří šli napadnout cíle hned po nás, jižněji od Malmed, ale tam už na ně čekali nepřátelští stíhači a démona sestřelili nad nepřátelským územím a byl zajat ( lstivě naplánoval únik a stopem se dopravil zpět na základnu ) Mav a my ostatní se vrátili bez poškození na domovskou základnu.
Mise #2:
Během konce prvního letu se předem plánovalo mezi letkami A-20 a P-38 nálet na skladiště a vlakovou stanici ve městě Gerolstein v operační výšce 17700ft. Po přezbrojení a odstartování naší skupiny byl úkol se sejít s A-20 nad městy Barvaux/Manhay, kde potom měl být změněn kurz přímo nad Gerolstein, kde jsme se měli sejít s našema stíhačema, odhodit a pokračovat zpět to přebalit, ale nad Manhay A-20 ve 13-14000ft hlásí nepřátelské stíhače ( nejspíš Dory), odhazují to a vrací se rovným kurzem k našim pozicím na západ, my jsme se zrovna nacházeli v oblasti 2802 za Ciney v 16000ft, rozkazuji všem v P-38 zahodit bomby a připravit se na případný stíhací boj, potom mě Dzori upozornil, ať jdeme pod mrak, protože v téhle výšce a oblačnosti stejně prd najdeme, takže jsme tak i učinili. Když jsme se při ostrém klesání vynořili z mraku, tak přesně na moji 1 hodině vyletěl Mart a za ním Vont s Cibulí už bez známek nepřátelského útoku, tak jsme je chvili doprovodili nad naším územím a potom nabrali kurz na domovské letiště to přezbrojit. Při přistávání si všímám velikého hloučku P-47, které vyčkávají na prahu západní dráhy, až my dosedneme. Mezitím dostávám zprávu, že Vencour to nezvládl a je KIA, takže momentálně operujeme v 5 P-38.
Mise #3:
Třetí misi jsme cíle útoku s A-20 neměnili (pořád byl v hledáčku muničák ve městě Gerolstein) a radši zvolili bezpečnější cestu přes sever, v doprovodu P-51 a nad Eupenem navázat kontakt s RAF. Všechno vycházelo jak mělo, přibližně severně ve 14500ft od Liege jsme navazali kontak s A-20 a pokračovali na domluvený kurz na Zulpich, kde na nás čekali kluci z RAF a potom hned jih na Gerolstein. V těsné formaci jsme se přibližovali k cíli, ale bohužel přes vysokou oblačnost nebylo možné cíl pořádně zaměřit, tak se pokračovalo dál na jih, po pár minutách zpět na sever a znovu se pokusit o nálet. Nastalo to samé, cíl se ztratil v mraku, ale zase jsme dobře v kurzu náletu, tak to Mart zkusil odpočítat naslepo a provedli odhoz. Když jsem se zpětně potom koukal na záznam, tak trochu zíral, protože kdyby jsme to odhodili o 3 sekundy později, tak celý nádraží i s vlakem a ostatníma pozemákama lehla popelem na jeden nálet (muničák by přežil), za to půlka města kvůli počasí při tomhle náletu lehla nechtěně popelem, holt to už je válka. Po odhozu jsme nabrali zpáteční kurz na domovská letiště, za doprovodu našich stíhačů bez známek nepřátelské aktivity. U města Huy došlo k rozdělení s A-20 a šli jsme opět na přistání a přezbrojení.
Mise #4:
Když si to zrekapituluju, tak tahle mise byla pro nás 474th FS zásadní a hlavně díky nesmírně veliký náhodě i důležitá a klíčová. Během přezbrojování si předáváme s Martem informace o dalším útoku na Gerolstein, protože už zbývá čas zhruba na jednu akci před skončením speciálky. Rozhodnuto, půjdeme to znovu zkusit, ale ve výšce mraků, A-20 zaútočí levelem a P-38 divem na "jistotku" jedním náletem . Při vyčkávání na prahu dráhy 08 čekáme, než dosedne zrovna vracející se roj P-47 z Bastogne a po startu tam hned dáváme stejný kurz 55° na Liege. Všechno zase časově šlapalo jako hodinky, jižně od Liege máme opět kontakt s A-20, kde je doprovázejí Spitfiry a část Mustangů, po pár minutách máme i vizuál s Tempestama. Mart zvolil obletovou trasu směr Zulpich - Ulmen a rovnou otočka na západ k Gerolsteinu, potom kurzem 335° nad naše území a dál na domovské letiště. Před Gerolsteinem si každý určujeme cíle a jdeme na útok, A-20 jedním náletem ničí skladiště a za nimi P-38 se starají o zbytek, kouknu za sebe a skoro vše končí v plamenech, hlásím ústupový kurz a pomalu se vzdalujeme od města, zatím vše bez žádného kontaktu s nepřítelem. A v tomto bodě nastává ta úžasná náhoda. Při ústupovém kurzu 335° jsem se držel já a zbytek mojí skupiny za A-20 obklopen našima stíhačema z RAF od 2-6000ft (někteří i míň), a v tu chvíli by mě vůbec nenapadlo, že letíme přesně v kurzu přímo na 26. Volks Grenadier Division, neboť jsme si všichni mysleli, že kolona bude pohyblivá a dávno se bude pohybovat severněji od Bastogne. Po nahlášení Demonem, že nejspíš asi vidí kolonu v sektoru 2620 a střílí tam lehká AA obrana na nízkoletícího Spitfira, který to v podstatě objevil ( mimochodem po zpětném zkouknutí záznamu nad půlkou kolony přeletěl celý svaz a nikdo si toho ani nevšiml). Rozkaz zněl jasně, otočit to a co nejvíc se pokusit to vymlátit na kulomety, dokud nebude každý na suchu. Během pár minut se objevila hláška, že 26. Volks Grenadier Division utrpěla těžké ztráty a mise je splněna a v podstě jsme se vyhnuli remíze celé specky, v tom byl zasažen Mav Bf-109 K4 do motoru, začal hořet a úspěšně vyskočil pár set metrů za hranicí fronty na přátelském území. Dávám rozkaz k ústupu, protože jsme bez munice a paliva, mezitím se tam začínají kluci z RAF prát s dalšíma enemákama, ale situaci zvládají na výbornou. V tuhle chvíli jsem si říkal, že to je i o štěstí a opravdu o náhodě, že jsme to nenašli už na začátku, ale v podstatě úplně na konec specky a v tom je to obrovský kouzlo. Po návratu na domovskou základnu, nás ještě uvítaly P-47 s nádherným průletem a přidaly pěknou tečku za celou speckou.
Rád bych chtěl poděkovat organizátorům a tvůrcům za super speciálku, která mně připomněla dávné časy speciálek ve starém Šturmu, dále všem velitelům za součinnost a komunikaci a především všem pilotům co se jí zúčastnili.
Za mě tahle specka měla skvělou atmosféru s nádechem historické předlohy a náležitě jsem si ji užil, jak z pozice velitele, tak i pilota.
CSW_Karlos - velitel 474th FSUpravil/a CSW_Karlos dne 14-02-2021 23:18
Velký dík všem tvůrcům, skinařům, velitelům i řadovým účastníkům. Bylo to povedené a mělo to super atmosféru.
Doplním ještě report A-20.
O 606_Sparrowhawka jsme přišli až při druhém letu - cestou na rande s Lajťasy nás vyhmátly Bf-109. Nicméně Sparrowhawk takticky vyskočil u Houffalize a potvrdil zničený most z prvního náletu, načež se mu podařilo uprchnout ze zajetí a když jsme se vrátili na Le Culot, tak si v klid popíjel pivko v kantýně
Mise č. 3
Situace: Německé pozemní jednotky v Ardenách utočí ve směru na město Bastogne s cílem prolomit jeho obranu a získat tak rozhodující iniciativu v postupu na západ. Dle našich zjištění je ve městě Gerolstein vybudováno centrální skladiště munice a pohonných hmot pro ofenzívu v Ardenách. Pro snížení tlaku na naše pozemní jednotky je životně důležité toto skladiště zničit.
Primární cíl:
Zničení muničního skladiště , ležícího západně od vlakového nádraží ve městě Gerolstein.
Home Base: Le Culot (A-89)
Aircraft: A-20 B (16x "250 lb bombs" nastavení: Kontakt - zpoždění roznětek 0 s.
Start: 13:15
Pilots:
Flight Leader 311_Vont
Flight Wingman 310_Cibule
Element Leader 311_Mart
Element Wingman 606_Sparrowhawk
Provedení:
„LEVEL BOMBING“ z výšky 17 700 ft ve směru S
Po technických potížích Vonta a Cibule pokračovaly na místo setkání s Lajťasy jen dvě A-20, kryli nás Mustangy, které doplnili Spity a Tempesty. Od startu bylo jasné, že odhoz bude proveden pudovou metodou a čím víc jsme se blížili ke Gerolsteinu, tím více bylo jasné, že od severu to nepude - město bylo pod dekou mraků a byli jsme nakonec asi tři kiláky západně. K velké radosti stíhačů jsme pokračovali na jih, otočili se a zkusili to znovu. Tentokrát jsme osu náletu trefili přesně, ale město bylo stále pod mraky. Části coveru už docházelo palivo, takže jsme se rozhodli odhodit naslepo a Lajťasy podle nás. Stíhači hlásili výbuchy ve městě, ale asi žádná velká hitparáda. Následoval návrat na základnu, přezbrojení a další pokus, tentokrát již pod mraky.
Hodnocení mise:
Dobré S/L No.180 Sq. RAF 311_Vont
Mise č. 4
Situace: Německé pozemní jednotky v Ardenách utočí ve směru na město Bastogne s cílem prolomit jeho obranu a získat tak rozhodující iniciativu v postupu na západ. Dle našich zjištění je ve městě Gerolstein vybudováno centrální skladiště munice a pohonných hmot pro ofenzívu v Ardenách. Pro snížení tlaku na naše pozemní jednotky je životně důležité toto skladiště zničit.
Primární cíl:
Zničení muničního skladiště , ležícího západně od vlakového nádraží ve městě Gerolstein.
Home Base: Le Culot (A-89)
Aircraft: A-20 B (16 "250 lb bombs" nastavení: Kontakt - zpoždění roznětek 0 s.
Start: 14:15
Pilots:
Flight Leader 311_Mart
Flight Wingman 310_Cibule
Element Leader 311_Vont
Element Wingman 606_Sparrowhawk
Provedení:
„LEVEL BOMBING“ z výšky 6 000 ft ve směru W
Opět jsme si dali rande s bitevními Lajťasy a coverem a tentokrát jsme na Gerolstein nalétli od východu pod mraky. Bohužel Cibule si vybral smůlu i tentokrát, jak už psal výše, takže na muniční sklady odhazovali jen tři á dvacky, ale stačilo to. Karlos a jeho Lajťasy si vzali do parády nádraží a také byli úspěšní. Po varování od coveru jsme se vraceli severněji, než jsme původně plánovali a narazili jsme na německou kolonu - zde opět zaúřadovali kluci od P-38. Cesta domů už byla bez problémů.
Hodnocení mise:
Vynikající S/L No.180 Sq. RAF 311_Vont
Na závěr děkuji všem stíhačům za doprovod, Lajťasům za spolupráci a bombarďákům za super polet
a ) za JG-27 so 4x Bf-109G-14 .............................. Veliteľ Letka_13/Kami
b ) za JG-77 so 4x Bf-190K-4 ................................ Veliteľ Letka_13/Colonel
Obe skupiny z našej Letky 13 sa aktívne zúčastnili testovania, rekognoskácie terénu v okolí cieľov a aj nácvikov a spolupráce s bitevníkmi pred "ostrou" misiou.
Týmto sa chcem poďakovať Algymu za nádherné skiny do akcie a aj Kukulovi, že nás Letku_13 ..." uvŕtali a nahovorili" na túto špeciálku a to aj v dobe, keď sme aktívne lietali TAW kampaň.
Toto bolo ďaleko lepšie, ako kampaň TAW a hlavne spolu na virtuálnom frontovom nebi so starými a novými nadšencami BoS.
Hlavná úloha našich dvoch stíhacích skupín bola priama podpora bitevníkov Fw-190 v oblasti Bastogne a potom krytie vzdušného priestoru a našich pozemných cieľov v oblasti Bastogne+ dropp zóny 2, južne od Malmedy dropp zóny 1. a sklady v priestore Gerolstein. V kooperácii s TG-3 našimi zásobovacími Tante JU im čistiť v priestore výsadku vzdušný priestor.
Úloha znie jednoducho a jasne, ale s počtami 8 chlapov nič jednoduché. Zvážiť čo je lepšie, či výškové krytie, alebo len tesne pod hranicou mrakov nebolo jednoduché. Najhoršie na tom bolo to, že celú situáciu aj nám zhoršovalo to, že sme nemohli niesť prídavné nádrže a tak na boj v priestore Bastogne nám zostávalo sotva 25-30 min a museli sme sa pri hodnote 150 l v nádrži dekovať domov "prebaliť".
Väčšinou práve v ten najnevhodnejší čas. Čiže podobná situácia akú zažívali aj naši RED súperi, viď 606_Tempíkov príspevok.
Ako sme to absolvovali sa pokúsim opísať v podrobnom časovom raporte :
Po zdržaní s problémami so serverom dostávame od veliteľa pokyn štartovať napred. Bez prieskumu a bez priamej podpory Fw-190 ako sme to cvičili. Nič neobvyklé. Zväčša skutočné bojové siztuácie prebiehali inak, ako boli v pláne.......teda nezažili sme nič mimoriadne.....a v tom bolo to kúzlo...
Obe skupiny JG-27 a JG-77 štartujeme spoločne na prvý štart.
1. sortie :
19:28 štartujeme smer Gerolstein-Prum do výšky 1800m pod mraky v kurze 218 stupňov. dosahujeme priestor Bastogne a tam krúžime a čakáme na našich bitevníkov. Okrem pár flakov neregistrujeme žiadnu EN aktivitu. Fw-190ky urobia svoju robotu a vracajú sa, zostávame krúžiť v oblasti. 19:40 Hlási z JG-27 Letka_13/Toci problém s motorom a chystá sa na núdzak. 19:43 Letka_13/Toci prisitáva núdzovo a pripisuje sa na konto AI - 72-k-AAA gun. A máme prvú stratu stroja a pilota bez vážnejších zranení, ale na ceste na domáce letisko. Ide si dať studené pivo...... :lol: 19:48 Po dohode s veliteľom vyráža moja skupina JG-77 kurzom 35 ponad Houfalize vyčistiť priestor Dropp zóny 1 južne od Malmedy. Skupina JG-27 zostáva hliadkovať v priestore Bastogne- Prum-Gerolstein tak dlho ako sa dá a palivo im dovolí. 150 litrov je kritická hranica pre návrat domov. 19:49Cestou na Houfalize mi moje číslo Letka_13/Indy hlási podozrivý kontakt na 1 hodine v oblasti za Houfalize. Preverujem rádiom, či tam nemáme nášho prieskumáka a keď mám negatívne potvrdenie, vyrážame naplno preveriť tento kontakt. Silueta P-38J jasne prezrádza, že máme v oblasti narušiteľa...asi bojový prieskum, lebo je ovešaný ako vianočný stromček. 19:51 Hlásim zostrel 1x P-38J/ CSW_606_Demon v priestore medzi severovýchodne Houfalize a južne Malmedy. Pokračujeme do dropp zóny 1, tam čakáme Ju-52, ale podľa pokynov veliteľa musíme ísť rýchlo prezbrojiť a čo najskôr vystriedať skupinu JG-27 Nad Bastogne.Chtiac nechtiac teda musíme opustiť priestor a Ju-52ky tak zostávajú v kritický moment bez krytia. Úlohu v dropp zóne1 ale splnili. 20:03 Pristáva skupina JG-27 a prezbrojuje. 20:11 Pristávam ako posledný z JG-77. Prezbrojujeme a podľa pokynov veliteľa rozdeľujeme naše sily.
2.sortie :
20:09 Štart JG-27 ako prvej do priestoru Bastogne. 20:16 Štart mojej skupiny JG-77 20:19 Hlási Letka_13/Kami skupinu A-20B neďaleko Houfalize....zahajuje útok. 20:21 Hlási Letka_13/Kami zostrel 1x A-20B/ CSW_606_Sparrowhawk a Letka_13/Toci poškodenie druhej A-20B. Niektoré odhadzujú svoj smrtonostný náklad do lesa.
(Poznámka: viď hlásenie 311_Vont, A-20ky splnili svoj cieľ a zničili most v priestore Houfalize.... napriek strate jedného stroja ) 20:28 Vidíme v priestore severozápadne od Bastogne strieľajúci AAA objekt. Vydávam pokyn druhej letke JG-77 pod vedením Letka_13/Algy na jeho likvidáciu. 20:30 Letka_13/Luky ničí 1x AI 61-K AAA Gun. 20:44 Pristáva JG-27 a prezbrojuje. 20:49 JG-27 Okamžite štartuje do priestoru Gerolstein-Prum-Bastogne pre priamu podporu bitevníkov s Fw-190 a našich TG-3 s Tante JU. 21:05 Pristáva moja skupina s JG-77 a prezbrojuje
3.sortie :
21:11 Štart celej skupiny JG-77 smer Gerolstein-Prum-Bastogne. Úloha od velieteľa bola vystriedať našu JG-27 nad Bastogne, tak aby priestor Bastogne nezostal bez krytia. Letíme čo to dá, aby sme šetrili čas našej skupine JG-27. Žiaľ nie naše palivo. 21:25 Striedame na pozícii Bastogne našu JG-27. Tá odlieta. Delím sily na dve výšky. Letka_13/Algy spolu s Letka_13/Luky ide na výškový kover do 4000-5000m nad vrstvu oblačnosti. Letka_13/Indy a Letka_13/Colonel zostávame tesne pod mrakmi vo výške 1600-1800m a začíname točiť v prvotočivej zátačke patrolu okolo Bastogne. 21:27 Moje číslo Letka_13/Indy mi hlási kontakty na deviatej hodine vyššie zo západného kurzu 270. Točím ľavú stúpavú zátačku a vyhýbam sa útoku P-47D-28/CSW_310_Snake. Napriek tomu inkasujem pár zásahov. V tom vidím nad sebou jeho číslo a chystám sa k útoku na toho prvého a hneď útočím.
Chvíľu váhame, po kom z nás pôjde ten prvý v P-47 a ide po mojom čísle. Varujem ho, ale žiaľ neskoro. 21:27 Letka_13/Indy hlási poškodenie a "tmu". Žiaľ máme prvého KIA a ja som prišiel o svojho verného a dobrého "katschmarka" ktorý ma nasledoval aj do pekla.....
Jeho premožiteľom sa stal P-47D-28/ CSW_HOT_DOG. 21:28 Doháňam svojho súpera v stúpavej zátačke a z bezprostrednej blízkosi pálim zo všetkého čo mám. Vidím jasné záasahy, ale nemám čas sledovať čo sa s ním stalo. 21:28 Odpútavam sa zo súboja a výškové krytie mi prichádza na pomoc. 21:28 Letka_13/Luky basorboval zopár zásahov od P-47D-28/ CSW_FMF_Tommy544, ale bez vážnejšieho poškodenia. 21:36 Poznámka: až štatistika mi potvrdila zostrel. Nárokujem 1x P-47D-28/ ATA_Ringlett. 22:02 Pristáva moja skupina v Bonne_Hangelar. Žiaľ , je nás o jedného pilota menej. Nemáme čas. Rýchlo prezbrojujeme, lebo JG-27 Letka_13/Kami nám hlási EN kontakty smerujúce na sever kurzom 320 od oblasti Gerolstein. Zaznamenali stret s 1x P-51D, ktorý nezvládol prudký dajv a útok na Letka_13/Toci a bez poškodenia nášho kolegu to zapichol to do lesa. 22:09 Poznámka: zo štatistík to vyzerá na stroj P-51D-15/ZVP_Ozzy. 22:23 Pristáva prvá skupina z JG-27 22:37 Pristáva druhá skupina a Letka_13/Kukulo pri pristátí poškodzuje stroj. Ide do opravy a pilot na pivo do miestnej pilotnej krčmy.
4. sortie :
22:06 Moja skupina v zostave troch stíhačov JG-77 štartujeme okamžite ako sa dá a letíme smerom 280 stupňov do priestoru predpokladanej polohy nepriateľského zoskupenia. Rýchly štart ma za následok mierne poškodenie motora u stroja Letka_13/Algy, ktorý nakoniec končí jeho vysadením neďaleko za Bonnom a za riekou Rín. 22:11 Letka_13/Algy núdzovo sadá v poli. SAtroj na odpis, Pilot mierne otrasený. Putuje po vlastných na letisko a dáva si Pivo v miestnej krčme. 8-) 22:12 So svojim číslom Letka_13/Luky spozorujeme na našej 12 hodine veľkú formáciu lietadiel. Dávame hlásenie nášmu veliteľovi o polohe nepriateľa a pridávame na bojový režim, aby sme boli v oblasti čo najskôr.
Poznámka: v ten moment keď sme zostali len dvaja....napadlo ma...... ponáhľame sa zomrieť...... Čo sa si tak honilo v hlavách skutočných aktérov takýchto vzdušných súbojov ??
22:13 Prízemným letom sa doslova votrieme medzi skupinu krúžiacich súperov. Letka_13/luky mi varovne hlási P-47čku, ale mne križuje moju dráhu zrazu ľahko identifikovateľná P-38J. Okamžite zahajujem paľbu zo všetkého čo mám. P-38J/CSM2-Mav1cz zasahujem a ten začne horieť z oboch motorových gondol. 22:14 Nárokujem zostrel 1x P-38J/CSM2-Mav1cz. Nemám však veľa času na obzeranie sa. Mastíme kurzom 50 preč z nebezpečnej oblasti a očakávame, že sa niekto za nami pustil. Našťastie náš kúsok zostal bez odozvy. Asi mysleli, že to bola AAA, alebo si nás nik nevšimol...to už neviem. 22:15 Vraciame na miesto činu. Letíme nízko ako hadi ku svojej koristi. Vidíme pred sebou tak okolo 8 ks strojov ktoré útočia na naše pozície. Strely sa odrážajú od zeme a and miestom pohromy robia spitfire ľavotočivé "čertovo kolo". Vidím dvoch spitfire nič netušiacich, ale musím prerušiť priblíženie, lebo by sme sa dostali okamžite pred laufy druhej dvojice spitfire. Potláčame dolu a doprava a robíme obaja esíčko a radíme sa za tú poslednú skupinu. Pomaly sa doťahujem na posledného. Chcem strielať na istotu, Luky ma varuje, že sme už blízko. Strieľam....a žiaľ asi veľa predsadzujem. Vidím zásahy, spitfire sebou šklbne a strháva to dolu. Ešte ho párkrát pokropím, ale nie je čas na prenasledovanie. 22:18 Nárokujem poškodenie Spitfire Mk.IXe/FMF*BarracudaCZ.
Rozzúrili sme sme "čertovo kolo" a teraz sa z lovcov stávame lovenými my dvaja. Tlačím to dolu na plný plyn. Letka_13/luky v pravo odo mňa sleduje spitfire, čo sa ku mne nebezpečne približuje. Stáčam to mierne k nemu, aby som mu uľahčil útok......on neváha. Ako v TOP GUN..... pasca sklapla. 22:20 Letka_13/Luky perfektnou streľbou zasahuje spitfire Mk.IXe/CSW_Rannísokol, ktorému ustreľuje krídlo. Pilot to žiaľ neprežil a ostatných to odradilo od ďalšieho prenasledovania. Letka_13/Luky nárokuje 1x spitfire Mk.IXe/CSW_Rannísokol. 22:22 K našej dvojici sa pridáva Letka_13/Algy po výmene stroja, ale do bojovej činnosti sa už nezapojil, lebo dostávame informácie o stratách v zostavách Fw-190 a rozhodujeme sa pre návrat. 22:28 Spoločne pristávame na letisku Bonn_Hangelar a ideme do spoločnej TS3 miestnosti na rozbor toho, čo sme zažili za 4,5 hodiny za monitormi a hardware
našich "virtuálnych poletúch"....
22:45 Koniec misie.
Záver:
Napriek tomu, že naša skupina JG-27 a JG-77 zaznamenala nejaké tie zostrely, celkovo nám to nepomohlo zvrátiť katastrofálnu situáciu pri obrane množstva pozemných objektov. Bolo vidieť, že máme naozaj preriedené počty....a to vlastne aj odpovedalo "skutočnej bojovej sile" luftwaffe v roku 1944-45. Čiže sme boli naozaj historickí.
Žiaľ pozemná "vojna" na nevyhráva leteckými zostrelmi. Jasným príkladom tohoto hesla bolo letecké ESO Erich Hartmann.
Toto si musia oddrieť bitevníci a pozemné jednotky.
O dôležitosti bitevníkov a ich "chirurgickej práci hovorí činnosť nášho súpera v podobe 514 FS s Ich P-47D s 15 misiami a pri strate len jedného pilota.
Páči sa mi aj toto prirovnanie : Hot Dog na mago 514 FS a ich výbornej práce poznamenal :
"Sice to tak dobře nebalí roštěnky na baru v důstojnickym klubu, ale zato to docela slušně vyhrává válku:
Hlavne všetkým tvorcom misie, plánovačom a chlapom čo zvládli ten nápor na hardware a problém so serverom hneď na začiatku. Bez toho by sme my všetci utreli hubu naprázdno.
Akcia je za nami. Vyhrali sme všetci....lebo sme sa zúčastnili a naučili sa zase zopár nových vecí. To, že sme sa zišli v takom hojnom počte a server "NEKLAKOL" na kolená....... je už samo o sebe víťazstvo.
Páni....LETECKÚ KUKLU skladám v hlbokom úklone.
PS: Za celú Letku_13 môžem povedať, že sa tešíme na ďalšiu akciu ... nech nám teda všetkým zdravie a naše virtuálne kokpity slúžia aj naďalej....
Upravil/a Letka13_Colonel dne 14-02-2021 22:53
Letiště: A-78 Florennes / Juzaine Letoun: Republic P-47D-28 Thunderbolt Roster: CSW_Hot_Dog, CSW_FMF_Tommy544, CSW_310_Snakes, CSW_AB1Richard Primární úkol: Stíhací podpora a krytí 354th FS USAAF a 514th FS USAAF v oblasti Bastogne Sekundární úkol: Bitevní podpora 354th FS USAAF a 514th FS USAAF v oblasti Bastogne Počet bojových misí: 5 Počet bojových letů: 20 Letový čas: 12 hodin 14 minut Počet sestřelených nepřátelských letounů: 2 Počet poškozených nepřátelských letounů: 2 Počet zničených pozemních cílů: 28 Počet ztrát na životech: 0 Počet ztrát na letounech: 0 Počet letounů poškozených během boje: 1 - opraveno Speciální poznámka: Napsat dopis do firmy Republic a zjebat je za ten stroj, kterej nafasoval Richard. To byl snad druhojakostní kus určený pro USSR, daleko pomalejší, než ostatní stroje!
1. bojová mise
Společně s 354th FS USAAF a 514th FS USAAF chystáme bojový průzkum nad oblastí Bastogne s následným útokem na nepřátelské pozice. Víme, že tam budeme dle plánu první let sami, pouze Thunderbolty spoléhajíc na Thunderbolty. Jelikož neočekáváme silnou německou vzdušnou aktivitu nad oblastí, jsou i naše Thunderbolty vybaveny dvojicí 1000lb pum doplněnou o jednu 500lb pumu. Na dráze se řadíme ve dvojstupu, s úderem 12:00am startuje mohutný svaz 13 Thunderboltů a nabírá kurz 110 - Bastogne. Stoupáme do operační výšky 5000ft a po cca 9 minutách dosahujeme operační oblasti Bastogne: Na místě nacházíme v okolí města obklíčenou 101. výsadkovou divizi, Německých pozic nepočítaně kolem celého města, zejména však na východě. Okamžitě zahajujeme útok, odhazujeme bomby na nepřátelské pozice a následujících 5 minut pokračujeme v ůtoku palubními zbraněmi. Zapisuji: "Dobrý účinek na cíli". Tommy a Snakes hlásí kontakty cca 20km na severu, rozhodujeme se proto opustit operační prostor a v Kurzu 290 se vracíme na domvské letiště, kde bezpečně přistáváme. Objevuje se první názor, "že by si stejně dal to pivo" - CSW_310_Snakes. Povolení uděleno!
2. bojová mise
Naše letka přezbrojuje na čistě stíhací konfiguraci, nyní je naším prioritním cílem za každou cenu ochránit 354th FS USAAF a 514th FS USAAF, kteří budou pokračovat v útocích na německé pozice v okolí Bastogne. Očekávána silná nepřátelská vzdušná aktivita. Dotaz na generální štáb, zda může poskytnout další stíhací podporu - zamítnuto pro nedostatek sil. Vyrážíme napřed, cca 3 minuty před bitevními Thunderbolty, prohlédnout okolí Bastogne a případně odvrátit/pozdržet bitevní útok. 40km před bastogní zahlédnut kontakt na severu, identifikován Me-262 Schwalbe, rozhodujeme se pro pronásledování, avšak nepřátelský letoun uniká na vyšší rychlosti směr severo-východ a my po minutě přerušujeme pronásledování a vracíme se k původnímu plánu. Nad Bastogní není nepřátelská vzdušná aktivita a tak povoláváme do oblasti naše bitevníky, aby zatočili s německými pozicemi. Po odhozu bomb nechávám bitevníky ještě 2 minuty útočit palubními zbraněmi a poté již bezproblémový návrat na domovské letiště. CSW_310_Snakes se ptá, zda bude možné počítat do budoucna, kdyby náhodou nedoletěl, že už popíjí to pivo předem. Na odpovědi "NE" se shodujem všichni a rozhoří se již větší debata o pivu s více zaujatými piloty P-47D...
3. bojová mise
Ani se neptám, zda nad Bastogní můžeme očekávat nějakou podporu, vím, že bude zamítnut pro aktuální nedostatek sil. Stejný plán jako u druhé bojové mise, tentokrát nepřerušen kontaktem na cestě. Avšak ihned po příletu k Bastogne spatřujeme Me-262 Schwalbe letící v protikurzu a pomalu stáčející se k útoku směrem na jih. Zahajuji palbu z palubních zbraní z velkého úhlu a dálky s cílem náhodného zásahu do kolmo letící Me-262. Na více jak kilometr bez šance, avšak věší se za ní CSW_310_Snakes a zkouší jí trefit ze 6tky, rovněž neúspěšně. Schwalbe však pod stresem nabzučených Thunderboltů přehazuje pumou pozice o zhruba 200 metrů - úkol splněn. Následuje povolání bitevních Thunderboltů a scénář, až po přistání schodný s předchozím letem. Situace s Pivem začíná být neúnosná. Dostávám stále více dotazů a připomínek, že pijeme málo piva. Někteří se dokonce přiznávají, že již požívají nějaký čas alkoholické nápoje bez mého vědomí. V zájmu povzbuzení bojové morálky vyhovuji kladně všem požadavkům...
4. bojová mise
Dotaz na generální štáb, zda může poskytnout další stíhací podporu - zamítnuto pro nedostatek sil. Stejný plán jako minule, stejné provedení. Při příletu nad Bastogne spatříme dvojici nepřátelských letounů Bf-109 pod mrakem v naší výšce letících z 1 na 11 hodinu. Po prozkoumání, že vidíme pouze tyto dva stroje zahajujeme útok. Vybírám si číslo dvě a po agresivním manévru utaženou levou zatáčkou ve stoupáku na jeho 6 zahajuji palbu, trefuji se. Poté následují další zásahy ve stoupání a vypadá to, že nepřátelský letoun se pokusí uniknout střemhlavým letem pryč, jelikož zbylí tři stíhači drží v šachu druhou 109tku, rozhoduji se pro pronásledování, avšak zjištuji že zasažený letoun neuniká ale míří neovladatelně k zemi. Přerušuji proto pronásledování a du pomoci ostatním klukům, ztratil sem však mnoho výšky. Vidím jak CSW_310_Snakes a CSW_AB1Richard visí za nepřátelským letounem ve stoupáku a pak mi mizí nad mrakem, během střelby několikrát zasáhnou nepřátelský letoun avšak kvalitní německý pilot prvotřídním manévrem Hammer-Head přepadá a trefuje CSW_310_Snakes. To už ale drží tento letoun v šachu CSW_AB1Richard a situaci kontroluje z dálky CSW_FMF_Tommy544. Těsně předtím, než by byl sestřelen i druhý nepřátelský letoun Me-109 se však za CSW_AB1Richard objevuje další dvojice Me-109, CSW_AB1Richard po upozornění na poslední chvíli breakuje a jelikož jsme aktuálně proti trojici Me-109 v energetické nevýhodě, volíme ústup směr 270, kde nám de 20km na západ naproti 8 Thunderboltů 354th FS USAAF a 514th FS USAAF, kteří nouzově odhodili pumy a vydali se nám na pomoc poté, co zjistili, že se na nás vrhli další dvě Me-109 a že nad Bastogní aktuálně není prostor pro pozemní útok. Přesto, že bysme rádi tyto 3 nepřátelské letouny natáhli na naší stranu do spárů 12 Thunderboltů, k masivnějšímu souboji nedojde, ale němcům se podaří poškodit stroj ATA_ ringlett. Ten musí asi po 2/3 cesty na domovské letiště nouzově přistát na poli a s radostí si dává pivo, zatímco se snažíme dotáhnout CSW_310_Snakes domu, protože nic nevidí skrz olej na skle. Po přistání je jeho stroj opraven mechaniky v RRRR Zóně. Rozhoduji, že další mise bude již posledním letem a proto přikazuji natankovat do Thunderboltů plné nádrže. Po odhození pum budeme plnit se všemi 12 P-47D do konce mise na Bastogne stíhací krytí. Jelikož se začínají objevovat pochyby o tom, jak zvládne P-47D let s plnou nádrží, rozkazuji, že si před letem musí každý dát pro povzbuzení bojové morálky pivo, nebo jiný alkoholický nápoj. Rozkaz je přijat bujarým jásotem!
5. bojová mise
Na dotaz, zda budou Thunderbolty v okolí Bastogne podpořeny dalšími silami odpovězeno kladně, cca 10 minut po našem příletu můžeme očekávat posili v podobě P-51D, Tempestů, Spitfirů i P-38. Přílet k operační zóně jako v předchozích případech. Na východní straně Bastogne spatřeny 4 nepřátelské letouny, pravděpodobně FW-190, některé u země, jiné v naší výšce 5000ft pod mrakem. Bitevní Thunderbolty pozastaveny a čekají na rozkaz v bezpečné zóně. Rozhodujeme se pro rychlý průlet se snahou zasáhnout nepřátelské letouny a poté ústup směrem na západ. Během přiblížení zjištujeme, že nepřátelských letounů je daleko více, odhadem 8-10. Já, CSW_310_Snakes a CSW_FMF_Tommy544 vybíráme cíl a útočíme, CSW_310_Snakes se trefuje, ale dle jeho slov málo a hlásí, že se jednalo pravděpodobně o FW-190 s řadovým motorem. Nepřátelský letoun však později havaruje a CSW_310_Snakes si připisuje sestřel. Na rychlosti se vracíme 3km na západ, kde na nás pod mrakem čeká CSW_AB1Richard a zjištujeme, že se nepřátelské letouny FW-190 dali na útěk směrem severo-východ. (Kdyby tak věděli, že je zahnali na ústup pouze 3 x P-47D Thunderbolt, tak by se s námi možná pustili do křížku, ale to asi nevěděli) Po prozkoumání oblasti povolány všechny bitevní P-47D. Nařízen odhoz Bomb na nepřátelské pozice, ale ponechání veškeré munice v palubních zbraních pro případný vzdušný střet. Následuje 15 minut CAP nad Bastogne v rozdělených sektorech. 15:45pm nařízen útok na pozemní cíle palubními zbraněmi tak, aby každému zbyla zhruba polovina munice pro případný vzdušný střet. Útok probíhá v každé letce na dvě poloviny, jedna útočí, druhá provádí krytí, následuje střídání. 16:00 zahlášen konec mise, všichni se vrací na domovské letiště v kurzu 290. Nad řídící věží povolen vítězný výkrut ve formaci s následným přistáním!
Upravil/a Hot_Dog dne 15-02-2021 02:01
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.