Super díky za info. Ještě poladit tu grafiku ..
Já měl za to, že tam máme 150 oktanovou P47 D a docela mě překvapilo, že P51 je na hoře rychlejší, ale to bude asi tou verzí H?
Tapi naprosto souhlasím. Do teď si pamatuji jaké měla super zvuky strategie z Pána Prstenů (bitva o Středozem).
V DCS rád mačkám F3 a jenom se kochám.
Jo vypadá to, že ten zakopaný pes bude především ve způsobu namodelování turba. Tenhle koncept mají ED v prvním letadle, tak to zdá se podle toho zatím dopadlo. No třeba to časem poladí, ono u ED všechno trvá neskutečně dlouho...
Máš pravdu, že 9L ty grafy asi moc řešit nebude/nechce, to by musel Yo-Yo nebo někdo z těch co programují FM...
Z fóra
"It is correct behavior, turbo boost regulator keeps constant exhaust pressure, this mean that in climb when outside pressure get lower ,difference in pressure will increase between inlet and out let of turbine, this will end up with higher boost, so in cl9imb you need to retard boost lever in order to keep constant boost.
Only at very high alt you will need to advance boost lever for max power.
There was many types of turbine regulators, some of them was working in different way, DCS P-47 has this regulator modeled in certain way.
In P-47 manual for full power take off boost lever is required to be latched to throttle for max take off power." https://forums.ea...g-properly
Greg hned na začátku svého nového videa (odkaz níže) potvrzuje, že výkony P-47D u země byly průměrné. I s vodou dělal podle něj P-47D u země 340 mph (547 km/h), což víceméně koresponduje s tvým grafem.
Srovnává pak P-47D s FW 190 A-8 a ten podle něj dosahoval u země 350 mph (560 km/h). Což je o 10 mph více než Jug. V DCS jsem u země ale naměřil pro Antona 336 mph (542 kmh) a u Juga 382 mph (615 kmh)...
Jj, Greg nebude asi žádný super guru, ale jeho videa se dobře poslouchají Byla náhoda, že právě včera uveřejnil poslední video ze série P-47, tak mně přišlo zajímavé to sem hodit...
No každopádně se zdá, že v reálu by Anton měl být u země rychlejší než Jug.
Různé grafy (https://forums.ea...ost7148121) pro A-8 ukazují pro 2700 @ 1,58 ATA rychlosti v rozpětí 565-580 km/h.
Jug by měl dělat podle tvého grafu těch cca 555 km/h (345 mph).
V DCS je to ale u země přesně naopak: 615 km/h (Jug) a 542 km/h (A-8)
Tedy Jug je nadhodnocen a Anton podhodnocen, ve skutečnosti by si měli svými rychlostmi být mnohem blíž.
P.S. Včera na SoW jsem letěl v A-8 a jeden Jug mě kousek před Lessay, kde jsem chtěl přistát, načapal u země. Neměl jsem šanci utéct, tak jsem bojoval až do hořkého konce BTW zkoušel jsem všechno - utočit ho s povytaženýma klapkama, nůžkovat, ale měl převahu rychlosti a kočíroval Juga dobře, takže si vždycky včas vystoupal, aby mi nešel přes čáru 9-3 a pak na to šel znovu...
Samozřejmě máš pravdu, pro Antona s 1,42 ATA je v těch grafech u země 545 km/h takže to je OK. No, kdo ví, třeba nám jednou přidají Erhohte Notleistung a bude i "náš" Anton těch 1,58 ATA u země mít taky I když tedy na Juga i Ponyho by to pořád bylo málo..
Ale co fakt v DCS nesedí je ten výkon Antona nad 6000 m. Když už kompresor nepomáhá, tak je z těch reálných grafů vidět, že křivka pak dost klesá a v 10 000 m by A-8 měl mít cca 570 km/h, ale v DCS podle tvých měření má 619 km/h. To už je 50 km/h rozdíl!
Také: The new Damage Model improvements
Multi engine aircraft support
AI reaction on different damages
Visualisation of a fuel leakage stops when the fuel ends
Removing control surfaces disproportionally reduces size of the connected airfoil - fixed
Bearing damage model is added to FW 190A-8 and P-47D
Stutters on hits to the fuel tanks are fixed
AI
Improved WWII AI tactics for attacking bombers.
AI B-17G collides when climbing in formation Bomber element - fixed.
AI. B-17 and two-piston engine bombers formation lateral separation fixed.
Upravil/a Tapi dne 17-12-2020 16:07
The November update brought us the new WW2 DM, but it soon became obvious that Flak was not adapted for it. This made all my WWII missions nearly unplayable, impossible to survive.
I reported this to ED, and they came up with a fix in today's patch. The problem is very far from being solved, but it gave me options and room to move: so I updated all my WWII campaigns to make sure they are playable. You will still need to be very cautious with Flak, but it's not impossible to complete them anymore.
The good news is that ED is working hard on fine tuning the flak, with historical data in their hands, making it more realistic than ever before. Once they're done with that I will again update all my WWII missions to properly adjust the flak, and take care of this problem once and for all.
3. According to Kate, the new clouds are "already optimized" (you won't need the 3080 to run it). They will be released in multiple stages: 1. Presets only (release date - with the 2.6, "as soon as possible", "we're almost there", "no, not 'in two weeks' - more like 'in two months'" 2. Configurable weather 3. Dynamic weather. Apparently, the new clouds will be synced in multiplayer at stage 1 already.
8. Dynamic Campaign will be given to beta testers in the first half of 2021. It's already playable, but users should not expect anything breathtaking at start. This will be a long continuous work.
15. Marianas map will first be released in modern version. WWII variant will follow. Development of this map has been slowed down because of the COVID.
18. Me.262 is NOT in the works.
21. WWII Zero from ED - "probably" (in the internal wishlist).
22. Soviet WWII planes - not planned. When asked about La-7, teased by OctopusG this Summer, Kate replied "I don't know anything about it".
24. ED can't yet figure out how to merge multiple maps into one (e.g. Normandy and The Channel).
I would like to stop the speculations about 262.
It is not in development at the moment. I do not want to tell you which aircraft will be started after Mosquito.
Right now we focused on Mosquito and we want to make at high level.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.