"Stabilizační plošinu" se zařízením pro to označování cílů? Nevím, jak se ta "stabilizace" jmenuje - Bukanýr vypadne od cíle, točí, ale pořád značkuje... Přilítnou třeba Tornada a nasází to podle jeho značek. Četl jsem to ve Forsythově knize Boží pěst. Snad bývalý pilot RAF nekecá.
EDIT: Přehlédl jsem: v kabině? Omlouvám se, jsem nyní unaven, nevím...
Upravil/a batoh dne 14-12-2020 21:09
Vitez :-).
Protoze letadlo melo utocit v male vysce pri velke rychlosti, nedalo se spolehat na to, ze pilot bude mit cas podivat se na pristroje, takze byl vytvoren zamerovac zobrazujici i vysku a rychlost. Panovala v to tehdy takova duvera, ze si zadavatel vymohl sklapeci sklo, aby to pilotum neprekazelo ve vyhledu.
Znackovani, inercialni plosina - nemohu ani potvrdit, ani vyvratit. Spis myslim, ze prvenstvi bylo jinde, nekde s vetsim rozpoctem nez RN. Buccaneeri znackovali jeste za valky v zalivu, ale to je spis neschopnosti Tornad nez schopnosti Buccaneeru.
Mimochodem, v popisku te fotky je "A Blackburn Buccaneer carrying the Prince of Wales takes off from the aircraft carrier 'HMS Ark Royal' 100 miles off the Scottish coast, 22nd September 1977. Lieutenant-Commander Tony Morton is piloting the Prince, who had spent several hours on board the 'Ark Royal'.". Asi dost zvlastni prilezitost :-)
Dnes mozna tezsi hadanka takhle z podhledu, ale v zadnem pripade ne neuhodnutelne. Kdyz sem dam fotku prakticky z jakehokoliv jineho uhlu, bude to trivialni.
[img]http://oshi.at/HEoFxg/smpz.JPG[/img] is not a valid Image.
Podle toho megabaku to bude B-58 Hustler.
Co se týká Bukanýra, kdysi jsem myslím na to narazil a celkem mě to tenkrát překvapilo, tak nějak jsem čekal HUD zobrazující hodnoty až od 4. gen letadel
Je to Hustler. Ten "pod" mel v sobe nadrze i bomby a v prave casti je videt motorova gondola - takto podvesene motory jsou u nadzvukovych letadel dost unikat. Mozna uplne. Zaroven je videt, jak to bylo technologicky vyhnane na hranu moznosti, treba ten komplikovany podvozek s malymi kolecky.
Zase trocha smerem k prototypum, posunovani hranic a probadavani neprobadaneho, co je to?
[img]http://live.staticflickr.com/65535/48543125601_4763e0b860_c.jpg[/img] is not a valid Image.
Jeste neco k X-24: je to z obdobi, kdy se zjistilo, ze asymetricky tvar telesa pri navratu z kosmu muze produkovat trochu vztlaku i bez kridel (*) a navrat na zem by mohl byt bezpecnejsi a mozna i praktictejsi. Vznikla mensi serie kulatych podivnosti tohoto stylu a kdyz prisel pozadavek na zvyseni klouzavosti zmenou spodni casti ze zakrivene na plochou, tak se usetrily penize a jen se pristavela cast okolo dole, cimz z X-24A vznikl X-24B :-). Tahle potvurka pak byla prvni sveho druhu, co dokazala pristat na normalni drahu, nejen na solne jezero, a pomohla na ceste k raketoplanu.
Co je tohle?
[img]http://live.staticflickr.com/7586/26871469152_7bc5004e1e_c.jpg[/img] is not a valid Image.
EDIT (*) ono totiz jen tak pridelat kridla temer nejde, cim udelate ostrejsi hranu, tim vic se bude pri navratu zahrivat (zatimco placaty spodek navratove kabiny pred sebou tak trochu hrne vzduch a ten ho chrani). To ve znacne mire vyresil novy material - keramika. Tim sly u raketoplanu vyrobit tak velka kridla, aby to splnilo i pozadavky vojaku na dokluz, a to bylo nasledne duvodem spatnych vykonu raketoplanu. Ale to je jiny pribeh.
Upravil/a LesniHU dne 16-12-2020 23:53
EDIT (*) ono totiz jen tak pridelat kridla temer nejde, cim udelate ostrejsi hranu, tim vic se bude pri navratu zahrivat (zatimco placaty spodek navratove kabiny pred sebou tak trochu hrne vzduch a ten ho chrani). To ve znacne mire vyresil novy material - keramika. Tim sly u raketoplanu vyrobit tak velka kridla, aby to splnilo i pozadavky vojaku na dokluz, a to bylo nasledne duvodem spatnych vykonu raketoplanu. Ale to je jiny pribeh.
Jen tak pro zajímavost - proto se taky v "dřevních dobách", kdy bylo málo hasičů a nejen chalupy, ale i všechno v nich dřevěné, dělaly hrany zaoblené. U zárubní, i u nábytku. Hrana by zahořela rychle, v případě požáru, ale oblé tvary stolů, židlí, skříní, ty odolávaly déle
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Byl tak nepovedený, že jeho tech. dokumentaci prodali američanům, kteří podle ní udělali svou pětatřicítku
Prostě to letadlo nepotřebovali. Jeho výkony, TTD, i možné varianty použití nebyly pro podmínky SSSR/Ruska k ničemu.
Jestli ono to nebude spíš jako ty pověstné "závody o měsíc", kdy se sověti rozhodli hodit na to celé bobek, jakmile si uvědomili že vzorků mají metráky ze sond a Měsíc je prakticky vojensky nepoužitelný.
USA na to potřebovaly 6 výprav... a jakmile si to uvědomili také, přestali tam lítat
A tam i tam rozhodli vojáci. Co si budem nalhávat.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
No Jak-38 měl dost problémů, ale nebylo to tím že byl nepovedený, bylo to prostě první velké sousto. Ta inspirace pro F-35 je Jak-141, což byl další vývoj ruského VTOL letadla do kterého nakonec lil peníze Lockheed Martin.
Osud šeptá bojovníkovi: "Nemůžeš odolat bouři" a bojovník šeptá: "já jsem bouře!"
Jeste neco k X-24: je to z obdobi, kdy se zjistilo, ze asymetricky tvar telesa pri navratu z kosmu muze produkovat trochu vztlaku i bez kridel (*) a navrat na zem by mohl byt bezpecnejsi a mozna i praktictejsi. Vznikla mensi serie kulatych podivnosti tohoto stylu a kdyz prisel pozadavek na zvyseni klouzavosti zmenou spodni casti ze zakrivene na plochou, tak se usetrily penize a jen se pristavela cast okolo dole, cimz z X-24A vznikl X-24B :-). Tahle potvurka pak byla prvni sveho druhu, co dokazala pristat na normalni drahu, nejen na solne jezero, a pomohla na ceste k raketoplanu.
No Jak-38 měl dost problémů, ale nebylo to tím že byl nepovedený, bylo to prostě první velké sousto. Ta inspirace pro F-35 je Jak-141, což byl další vývoj ruského VTOL letadla do kterého nakonec lil peníze Lockheed Martin.
LesniHU napsal:
Ano, je to A-36 Apache, i kdyz oznaceni Apache se pry tehdy moc neuzivalo.
Standart list of names for aircraft, as aproved by the joint aircraft committee.
až si přečteš tento dokument z roku 44, zjistíš proč se "... prý tehdy moc nepoužívalo"
Muzu poprosit o link nebo citaci? Nedari se mi dohledat...
JM2 napsal:
Jak-38, nepovedený ruský protějšek Harrieru
Byl tak nepovedený, že jeho tech. dokumentaci prodali američanům, kteří podle ní udělali svou pětatřicítku
Prostě to letadlo nepotřebovali. Jeho výkony, TTD, i možné varianty použití nebyly pro podmínky SSSR/Ruska k ničemu.
Jak jinak nazvat letadlo, co nema pozadovane vykony/TTD, nez nepovedene?
Samozrejme to stale jeste muze byt uzitecny vyzkumny projekt, zvlast, kdyz se da koupit o hodne levneji, nez to zkoumat znovu :-).
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.