December 28 2024 10:49:15
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 3

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,751
· Nejnovější pilot: VGR-Spawn
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
DCS - Dora (Fw 190 D) - režimy motoru
Tapi
Dotaz na zdejší odborníky na FW 190 D:

Jak chápat různé časové limity při stejných 3250 RPM jak je udáváno v Chuck's guide, kde je uvedeno: 3 min pro vzlet a nouzový výkon (startleistung a notleistung) a 30 min na stoupání a bojový výkon (steigleistung a kampfleistung)?
http://www.warbir...limity.jpg

Podle mého chápání se Bediengerät v motoru JUMO staral o vše a pilot se řídil primárně podle RPM (a ATA používal jen pro kontrolu).
(Pouze pokud přepínačem povolil MW50, aktivoval se při maximálním výkonu (plynovka na maximu) tzv. sondernotleistung, kdy se vstřikovala do válců směs MW - tady byl limit 10 min s 5 min pauzou)

Jak tedy pilot mohl rozlišit různé režimy při stejných 3250 RPM?
WARBIRDS-BLOG.CZ
http://www.warbir...
 
Tapi
Dík, přesně takhle bych to chápal. Tj. je pouze limit na 30 min při max RPM 3250. Ten limit 3 min bude nesmysl...
WARBIRDS-BLOG.CZ
http://www.warbir...
 
Tapi
Možná ty tři minuty vysvětluje tento příspěvek:
https://forums.ea...ost6137204

Omezení se prý týkalo původní verze Jumo 213 používané pro bombardéry. U verze pro stíhací letouny byl výkon navýšen na 30 min pro 3250 RPM.
WARBIRDS-BLOG.CZ
http://www.warbir...
 
1stCL_Fucida
Nemyslím, že ten 3 minutový limit je ovlivněný možností nízké teploty. Ostatně ten motor se při plném výkonu za ty tři minuty zahřeje i tehdy, pokud by ho na zemi nenechali zahřát mechanici.

Ale jinak souhlas s tím, co píše Saburo Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Tapi
Ok, díkes moc za komentáře.
Hledal jsem teď ještě nějaký zdroj o zmíněném navýšení výkonu Juma 213 A-1 na 1900 hp a našel toto:

Early D-9s reached service without the MW 50 installation, but in the meantime Junkers produced a kit to increase manifold pressure (Ladedrucksteigerungs-Rüstsatz) that increased engine output by 150 PS to 1,900 PS, and was effective up to 5,000 m (16,400 ft) altitude. It was fitted immediately to D-9s delivered to the units from September, or retrofitted in the field by TAM. By the end of December, all operational Doras, 183 in total, were converted.[52] From November 1944, a simplified methanol water (MW 50) system (Oldenburg) was fitted, which boosted output to 2,100 PS. By the end of 1944, 60 were delivered with the simplified MW 50 system or were at the point of entering service. The 115 L tank of the Oldenburg system would hold the MW 50 booster liquid, which was single purpose, while later systems were to be dual purpose, holding either MW 50 or additional fuel


Zdroj: https://military....#Fw_190D-9 čerpáno pravděpodobně od Dietmara (knihu nevlastním): https://www.amazo...764318764/

Pokud je to pravda, tak Dora v DCS, protože už má MW50, měla by také mít Ladedrucksteigerungs-Rüstsatz zvyšující výkon na 1900 hp, tj. úpravu, která dovoluje 30 min limit při 3250 RPM bez MW50.
WARBIRDS-BLOG.CZ
http://www.warbir...
 
Tapi
Ah so :-)
No, když v DCS máme MW50, máme tedy zdá se třetí variantu (2100 hp). Otázkou tedy je, zda tato třetí varianta, která dosahovala nejvyšší hp jen díky MW50, umožňovala bez MW50 i těch 30 min na 3250 RPM a nebo měla bez MW50 stejný menší výkon jako základní varianta, a tedy těch 30 min neumožňovala?
WARBIRDS-BLOG.CZ
http://www.warbir...
 
1stCL_Fucida
Tak nějak. Tapi, na to MW samo o sobě tolik nekoukej. Lépe se ve výkonech a vlastně i režimech zorientuješ dle kombinace plnicího tlaku a otáček. Ta verze s MW 50 je výkonnější právě proto, že motor pracuje s vyššími plnicími tlaky. Ne proto, že by se do něj vstřikovalo něco alkoholu a vody (jako antidetonátoru).
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Tapi
OK Fuči,chápu-li tedy správně co píšeš, lze to interpretovat tak, že motor je kvůli použití MW50 certifikován na vyšší ATA a tedy by měl vydržet i bez použití MW50 větší (delší) zatížení. Proto lze předpokládat, že zmíněná třetí varianta umožňovala pravděpodobně i bez MW nikoli pouze 3 min, ale více, tj. přibližně těch zmíněných 30 min na 3250 RPM. Correct?
WARBIRDS-BLOG.CZ
http://www.warbir...
 
Hot_Dog
Ne, to chapes asi spatne. Diky MW50 zvysis jakoby oktanove cislo benzinu a diky tomu ti to dovoli vyssi tlaky. Kdyz MW50 vypnes, jakoby tam nebyl... A hrozi predetonace pri nizsich tlacich...
 
Tapi
Aha, pak by to ale znameno, že bez zapnutého MW tam musí být na 3250 RPM pouze ten krátký limit 3 min...
WARBIRDS-BLOG.CZ
http://www.warbir...
 
Tapi
Tak mi to nedalo, a otestoval jsem Doru v DCS. Bez problémů jsem při vypnuté MW50 vydržel 15 min na 3250 RPM (dále jsem už netestoval). Teploty byly i při zavřeném chladiči zcela v normě.

Takže v DCS máme Doru s možností MW50 a zároveň s mnohem více než 3 min. limitem (zřejmě 30 min) na maximálních 3250 RPM bez MW50.
WARBIRDS-BLOG.CZ
http://www.warbir...
 
Hot_Dog
Jen abych to uved na pravou miru, vubec netusim, jaky upravy se na ty ktery Dore a Jumu delali, jaky nuance tam byly atd, jen sem obecne napsal, co dela MW50, kdyz ho vstriknu do smesi. Dle meho tam sou jeste jiste efekty, ktere by pri stejnem tlaku a stejnych otackach meli diky vstriku MW50 zvysit vykon motoru, ale Fuci mi nekde pred lety vysvetloval, ze tyhle efekty byly u tehle motoru zanedbatelne, a fakt je, ze MW50 se pouzivalo, aby se mohli zvednout tlaky... Ty jine efekty se mozna vice projevuji u mensich automobilovych motoru...
 
Tapi
No vida, takže ta moje původní reakce na Fučiho příspěvek byla zdá se správně Úsměv
WARBIRDS-BLOG.CZ
http://www.warbir...
 
Hot_Dog
Tapi napsal:

No vida, takže ta moje původní reakce na Fučiho příspěvek byla zdá se správně Úsměv


No to už záleží na úhlu pohledu, bavíme se tady o strašnejch drobnostech, každej to říkáme jinak a myslíme to samý:-D

Obecně vzato, když vemeš jakejkoliv motor, kterej je na limitu s plnícím tlakem kvůli predetonaci, ale co se týče "pevnosti" jednotlivejch dílů ještě na limitu není, tak když do něj vstříkneš MW50, tak můžeš bez jakýhkoliv jiných úprav zvednout plnící tlak, ale když ten MW50 vypneš, tak se ten motor chová furt stejně jako předtím bez nainstalovaného MW50, protože tam žádný úpravy nebyly.

>>> To znamená, že možnost zvýšit tlak s MW50 automaticky neimplikuje možnost zvýšit délku režimů s vypnutým MW50. K tomu dojde jen pokud s tou instalací MW50 došlo i k jiným úpravám, což není bezpodmínečně nutné...

Ale jak to bylo tady u tý Dory fakt netuším, jak sem psal, to už nechám na ostatních. Jak píše Saburo, též si myslím, že v podobný situaci k tomu dospěli tím, že prostě vyzkoušeli, že to ten motor v pohodě vydrží...

Ale jak říkám, to už je slovíčkaření...
Upravil/a Hot_Dog dne 04-11-2020 16:19
 
LesniHU
Limity motoru obecne, duvody a casove limity, sam bych to lip nenapsal :-) (od strany 24):
http://www.airwar...eneral.pdf
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

24-12-2024 12:49
vesele vanoce a štastny novy rok vam všem

24-12-2024 11:15
Pohodové Vánoce a šťastný nový rok přejí Vencourovi

08-12-2024 13:02
Vypadá to, že Nvidia definitivně ruší GeForce Experience. Už se mi aktualizuje na Nvidia App.

06-12-2024 19:02
Viděl jsem jen prvních 8 sekund videa. Stačilo mi.

04-12-2024 13:31
Vlastně jako by miliony mozkových buněk vykřikly hrůzou a náhle utichly.

04-12-2024 12:50

03-12-2024 15:48
Zase po letech jsem zaskočil a tak vás všechny zdravím...borci Mrknutí

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

36,143,909 návštěv