Jak chápat různé časové limity při stejných 3250 RPM jak je udáváno v Chuck's guide, kde je uvedeno: 3 min pro vzlet a nouzový výkon (startleistung a notleistung) a 30 min na stoupání a bojový výkon (steigleistung a kampfleistung)? http://www.warbir...limity.jpg
Podle mého chápání se Bediengerät v motoru JUMO staral o vše a pilot se řídil primárně podle RPM (a ATA používal jen pro kontrolu).
(Pouze pokud přepínačem povolil MW50, aktivoval se při maximálním výkonu (plynovka na maximu) tzv. sondernotleistung, kdy se vstřikovala do válců směs MW - tady byl limit 10 min s 5 min pauzou)
Jak tedy pilot mohl rozlišit různé režimy při stejných 3250 RPM?
Nemyslím, že ten 3 minutový limit je ovlivněný možností nízké teploty. Ostatně ten motor se při plném výkonu za ty tři minuty zahřeje i tehdy, pokud by ho na zemi nenechali zahřát mechanici.
Ok, díkes moc za komentáře.
Hledal jsem teď ještě nějaký zdroj o zmíněném navýšení výkonu Juma 213 A-1 na 1900 hp a našel toto:
Early D-9s reached service without the MW 50 installation, but in the meantime Junkers produced a kit to increase manifold pressure (Ladedrucksteigerungs-Rüstsatz) that increased engine output by 150 PS to 1,900 PS, and was effective up to 5,000 m (16,400 ft) altitude. It was fitted immediately to D-9s delivered to the units from September, or retrofitted in the field by TAM. By the end of December, all operational Doras, 183 in total, were converted.[52] From November 1944, a simplified methanol water (MW 50) system (Oldenburg) was fitted, which boosted output to 2,100 PS. By the end of 1944, 60 were delivered with the simplified MW 50 system or were at the point of entering service. The 115 L tank of the Oldenburg system would hold the MW 50 booster liquid, which was single purpose, while later systems were to be dual purpose, holding either MW 50 or additional fuel
Pokud je to pravda, tak Dora v DCS, protože už má MW50, měla by také mít Ladedrucksteigerungs-Rüstsatz zvyšující výkon na 1900 hp, tj. úpravu, která dovoluje 30 min limit při 3250 RPM bez MW50.
Ah so :-)
No, když v DCS máme MW50, máme tedy zdá se třetí variantu (2100 hp). Otázkou tedy je, zda tato třetí varianta, která dosahovala nejvyšší hp jen díky MW50, umožňovala bez MW50 i těch 30 min na 3250 RPM a nebo měla bez MW50 stejný menší výkon jako základní varianta, a tedy těch 30 min neumožňovala?
Tak nějak. Tapi, na to MW samo o sobě tolik nekoukej. Lépe se ve výkonech a vlastně i režimech zorientuješ dle kombinace plnicího tlaku a otáček. Ta verze s MW 50 je výkonnější právě proto, že motor pracuje s vyššími plnicími tlaky. Ne proto, že by se do něj vstřikovalo něco alkoholu a vody (jako antidetonátoru).
OK Fuči,chápu-li tedy správně co píšeš, lze to interpretovat tak, že motor je kvůli použití MW50 certifikován na vyšší ATA a tedy by měl vydržet i bez použití MW50 větší (delší) zatížení. Proto lze předpokládat, že zmíněná třetí varianta umožňovala pravděpodobně i bez MW nikoli pouze 3 min, ale více, tj. přibližně těch zmíněných 30 min na 3250 RPM. Correct?
Ne, to chapes asi spatne. Diky MW50 zvysis jakoby oktanove cislo benzinu a diky tomu ti to dovoli vyssi tlaky. Kdyz MW50 vypnes, jakoby tam nebyl... A hrozi predetonace pri nizsich tlacich...
Tak mi to nedalo, a otestoval jsem Doru v DCS. Bez problémů jsem při vypnuté MW50 vydržel 15 min na 3250 RPM (dále jsem už netestoval). Teploty byly i při zavřeném chladiči zcela v normě.
Takže v DCS máme Doru s možností MW50 a zároveň s mnohem více než 3 min. limitem (zřejmě 30 min) na maximálních 3250 RPM bez MW50.
Jen abych to uved na pravou miru, vubec netusim, jaky upravy se na ty ktery Dore a Jumu delali, jaky nuance tam byly atd, jen sem obecne napsal, co dela MW50, kdyz ho vstriknu do smesi. Dle meho tam sou jeste jiste efekty, ktere by pri stejnem tlaku a stejnych otackach meli diky vstriku MW50 zvysit vykon motoru, ale Fuci mi nekde pred lety vysvetloval, ze tyhle efekty byly u tehle motoru zanedbatelne, a fakt je, ze MW50 se pouzivalo, aby se mohli zvednout tlaky... Ty jine efekty se mozna vice projevuji u mensich automobilovych motoru...
No vida, takže ta moje původní reakce na Fučiho příspěvek byla zdá se správně
No to už záleží na úhlu pohledu, bavíme se tady o strašnejch drobnostech, každej to říkáme jinak a myslíme to samý:-D
Obecně vzato, když vemeš jakejkoliv motor, kterej je na limitu s plnícím tlakem kvůli predetonaci, ale co se týče "pevnosti" jednotlivejch dílů ještě na limitu není, tak když do něj vstříkneš MW50, tak můžeš bez jakýhkoliv jiných úprav zvednout plnící tlak, ale když ten MW50 vypneš, tak se ten motor chová furt stejně jako předtím bez nainstalovaného MW50, protože tam žádný úpravy nebyly.
>>> To znamená, že možnost zvýšit tlak s MW50 automaticky neimplikuje možnost zvýšit délku režimů s vypnutým MW50. K tomu dojde jen pokud s tou instalací MW50 došlo i k jiným úpravám, což není bezpodmínečně nutné...
Ale jak to bylo tady u tý Dory fakt netuším, jak sem psal, to už nechám na ostatních. Jak píše Saburo, též si myslím, že v podobný situaci k tomu dospěli tím, že prostě vyzkoušeli, že to ten motor v pohodě vydrží...
Ale jak říkám, to už je slovíčkaření...
Upravil/a Hot_Dog dne 04-11-2020 16:19
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.