Poznej ty fotky..
|
Ajvn |
Přidané 02-11-2020 17:10
|
Diskutující
Příspěvek: 2485
Založený: 30.05.07
|
Aha. |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 02-11-2020 23:53
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
Rutan SkiGull. Ty lyze jsou na pristavani na vodu, to me k tomu vedlo od toho Piaggia. Mimochodem, tohle letadlo je pohanene rotaxem jako kazdy druhy zdejsi ultralight, ale je stavene, aby doletelo z Kalifornie na Havaj a ve vzduchu vydrzi 30+ hodin. A jeste trochu k Rutanovi jedno vyborne video: Growing Up Rutan.
Chtel jsem sem dat Spitfire, ale jeste zustaneme u vody :-)
|
|
|
|
magot |
Přidané 03-11-2020 00:26
|
Fusioner
Příspěvek: 17614
Založený: 19.06.08
|
O tohle jsem kdysi viděl dokument. Už nevím jak se to jmenovalo .. řešili tam že do nasávání vzduchu jim lítala vod, myslím že to ani nedořešili a nepoužitelnost při větších vlnách.
Muselo se přistávat jen na velmi klidné hladině. Do sériové výroby to nešlo ..
Vought? |
|
|
|
Aces_Wild |
Přidané 03-11-2020 02:13
|
Diskutující
Příspěvek: 4049
Založený: 06.08.15
|
Znáte?
|
|
|
|
CSW_Rannisokol |
Přidané 03-11-2020 06:23
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 489
Založený: 26.06.18
|
Convair (Y)F2Y-1. Prej to mělo lítat až Mach 1,5, ale kvůli slabému výkonu motoru to mělo maximálku Mach 0,99. Taky to mělo špatný letový vlastnosti ve vysokejch rychlostech.
[img]https://i.ibb.co/Yp9d9tw/Rannisokol.png[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
310_cibule |
Přidané 03-11-2020 10:14
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
CSW_Rannisokol napsal:
Convair (Y)F2Y-1. Prej to mělo lítat až Mach 1,5, ale kvůli slabému výkonu motoru to mělo maximálku Mach 0,99. Taky to mělo špatný letový vlastnosti ve vysokejch rychlostech.
Tohle je ovšem speciálně upravená výšková verze.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
alfik |
Přidané 03-11-2020 10:44
|
Diskutující
Příspěvek: 4820
Založený: 21.04.06
|
Aces-Wide: Heli Vector DH4 od fy De Lacner
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
|
|
|
|
magot |
Přidané 03-11-2020 13:01
|
Fusioner
Příspěvek: 17614
Založený: 19.06.08
|
Ovšem ten oblek, to bude klasickej pilot |
|
|
|
Richi |
Přidané 03-11-2020 14:05
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 449
Založený: 20.02.18
|
A ani se nebojí, že se mu smeknou nohy. |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 03-11-2020 17:45
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
Neznal, dik, znal jsem jen jeho konkurenta od Hilleru. Prazdna hmotnost 78kg, kdo vi, jestli by to slo dnes prihlasit jko ultralehky vrtulnik a jit provokovat teenagery s quadkopterami :-)
Dnes snadne: typ, vyznam tohoto kusu?
|
|
|
|
veikso |
Přidané 03-11-2020 21:32
|
Uživatel
Příspěvek: 832
Založený: 15.01.08
|
Griffon. Mk. XII nebo XIV? |
|
|
|
ringlett |
Přidané 03-11-2020 21:38
|
Diskutující
Příspěvek: 2093
Založený: 23.10.09
|
LesniHU napsal:
Neznal, dik, znal jsem jen jeho konkurenta od Hilleru. Prazdna hmotnost 78kg, kdo vi, jestli by to slo dnes prihlasit jko ultralehky vrtulnik a jit provokovat teenagery s quadkopterami :-)
Dnes snadne: typ, vyznam tohoto kusu?
Spitfire Mk.IV
Worthy Down 27-11-41 RAE 20-7-42 comparison test with Fw190 and Typhoon AAEE 3-9-42 trials Cv proto XII fit Griffon IV 4-43 fit Griffon VI 6-43 1MPRD SOC 1946 |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 03-11-2020 23:47
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
Velmi spravny smer, ale ne uplny zasah, tohle neni seriovy kus.
ringlett napsal:
Worthy Down 27-11-41 RAE 20-7-42 comparison test with Fw190 and Typhoon AAEE 3-9-42 trials Cv proto XII fit Griffon IV 4-43 fit Griffon VI 6-43 1MPRD SOC 1946 Mam takovy pocit, ktery muze byt nespravny, ze je to produkt prosteho googleni. Coz ani tak neni jednoduche, ja vim, protoze u obrazku je malokdy ceho se chytit, nicmene ocenil bych, kdyby se takove zpusoby delaly az potom, co se da cas ostatnim - coz bylo v tomto pripade splneno, nepisu to jako vytku, ale jako svuj nazor a navrh ostatnim. Ta informace je samozrejme presna.
Jedna se o dlouho slouzici vyvojovy kus, v jednu dobu de facto prototyp mk.XII, prvni seriove vyrabene varianty s motorem Griffon. Trochu ve stinu pozdejsiho bratricka XIV, nicmene na svou dobu vynikajici letadlo pro male a stredni vysky a take verze, kterou si pry Quill i Brown uzivali nejvic. Pro identifikaci je trochu matouci, ze chybi kapkovity kryt uprostred vepredu na kapote, typicky pro mk XII, zatimco u XIV uz zase nebyl (mozna je to fotka z pozdejsi doby s vymenenym motorem?). Asi jsem mel zvolit fotku z uhlu, kde neni videt proflakle oznaceni DP845 :-)
Jeste zustaneme u Spitfiru. Relativne znama fotografie, otazka je, jak se to tomuto chudakovi stalo?
|
|
|
|
ringlett |
Přidané 04-11-2020 06:01
|
Diskutující
Příspěvek: 2093
Založený: 23.10.09
|
Googlení, ne jen jsem koukl na tu fotku a sáhl do archívu, ohledně spitfiru fakt vyhledávat nemusím. To letadlo vystřídalo čtyři různé verze motorů griffon, dva merliny, třikrát se změnil ocas od přepážky 19 dozadu. O vrtulích nemluvě, mělo i kontraprop. Nosilo tři typy křidélek ...
A to nové je jedenáctka co se přiblížila v klesání rychlosti zvuku přišla o vrtuli. Dodnes má status nejrychlejšího spitu. Není černá, je potažená souvislou vrstvou motorového oleje ... |
|
|
|
ringlett |
Přidané 04-11-2020 06:11
|
Diskutující
Příspěvek: 2093
Založený: 23.10.09
|
Jinak ta fotka té čtyřky je nekdy z roku 43/44 (musel bych pustit počítač), takže ta boule nahoře opravdu zmizela, motorová sekce je celkově delší než u xii a objemnější.
Mimochodem to zrychlení při plynu nadoraz muselo být super. |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 04-11-2020 16:35
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
ringlett napsal:
Googlení, ne jen jsem koukl na tu fotku a sáhl do archívu, ohledně spitfiru fakt vyhledávat nemusím. To letadlo vystřídalo čtyři různé verze motorů griffon, dva merliny, třikrát se změnil ocas od přepážky 19 dozadu. O vrtulích nemluvě, mělo i kontraprop. Nosilo tři typy křidélek ...
A to nové je jedenáctka co se přiblížila v klesání rychlosti zvuku přišla o vrtuli. Dodnes má status nejrychlejšího spitu. Není černá, je potažená souvislou vrstvou motorového oleje ... Spravne :-)
Martindale a jeho slavny stremhlavy let, kdy kvuli poruse odesel reduktor vrtule, vrtule se pretocila a rozloucila a stremhlavy let se stal rychlejsim, nez bylo planovano. Coz je vdecnym tematem flamewaru na forech virtualnich pilotu. Martindale pristaval bez motoru, ale namerenymi daty, vic nez jednou.
Ale nejrychlejsi Spit byl, pokud vim, pruzkumna devatenactka nad hongkongem, a jeste docela s naskokem oproti tomuto. |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 04-11-2020 16:50
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
Co je tohle? Mapa, ja vim, ale co znamenaji ty zohybane cary?
|
|
|
|
ringlett |
Přidané 04-11-2020 17:13
|
Diskutující
Příspěvek: 2093
Založený: 23.10.09
|
LesniHU napsal:
ringlett napsal:
Googlení, ne jen jsem koukl na tu fotku a sáhl do archívu, ohledně spitfiru fakt vyhledávat nemusím. To letadlo vystřídalo čtyři různé verze motorů griffon, dva merliny, třikrát se změnil ocas od přepážky 19 dozadu. O vrtulích nemluvě, mělo i kontraprop. Nosilo tři typy křidélek ...
A to nové je jedenáctka co se přiblížila v klesání rychlosti zvuku přišla o vrtuli. Dodnes má status nejrychlejšího spitu. Není černá, je potažená souvislou vrstvou motorového oleje ... Spravne :-)
Martindale a jeho slavny stremhlavy let, kdy kvuli poruse odesel reduktor vrtule, vrtule se pretocila a rozloucila a stremhlavy let se stal rychlejsim, nez bylo planovano. Coz je vdecnym tematem flamewaru na forech virtualnich pilotu. Martindale pristaval bez motoru, ale namerenymi daty, vic nez jednou.
Ale nejrychlejsi Spit byl, pokud vim, pruzkumna devatenactka nad hongkongem, a jeste docela s naskokem oproti tomuto.
sežralo mi to "s Merlinem" |
|
|
|
Rapier |
Přidané 04-11-2020 18:52
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 413
Založený: 10.12.05
|
For LesniHU:
This large map showed the Gee Reims station chain in France during the last months of the war. Aircrew used such charts to determine position using a GEE receiver. The RAF established new chains following the D-day landings as the allies moved further into Europe. GEE provided short range navigation and bombing guidance in the ETO during WW2. The map is folded and creased with some small edge tears and a small section removed (see photographs).
https://www.histo...6Lp26vPwuU |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 05-11-2020 21:43
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
Velmi spravne.
Jedna se opravdu o Gee, coz je prvni me zname pouziti konecne rychlosti svetla pro navigaci. Protoze se nedala zmerit doba letu radiovych vln z bodu A do bodu B (vyzadovalo by to _extremne_ presne hodiny synchronizovane mezi pozemni stanici a letadlem), chytra hlavicka vymyslela, ze dva vysilace budou vysilat synchronizovany signal a v letadle se bude merit casovy rozdil mezi nimi. Coz uz realizovatelne je, je to podobny problem, jako traba radar, merime domu od vyslani k prichodu odrazeneho pulzu. Kazda ta zakrivena cara na mape nam urcuje moznou pozici pro dany rozdil (kdyz je rozdil nulovy, je to ta primka presne mezi vysilacema, cim je rozdil vetsi, tim vic se ohyba kolem jednoho z nich) a kdyz to udelame pro vice dvojic vysilacu, mame svoji polohu.
Obsluha nebyla trivialni a bylo to casto uspesne ruseno, ale byl to system, ktery fungoval v naproste tme, nebyl omezen poctem letadel, co ho pouzivala a i kdyz presnost klesala se vzdalenosti, i jen samotne pouziti pro navigaci pri navratu na zakladnu, tj. ve vzdalenosti, kdy je signal silny, tezko rusitelny a presny, zachranilo spoustu zivotu a letadel.
Az priste pujdete po lese se smartfounem nebo pojedete dle navigace, tak si vzpomente, ze A.C.Clarke mozna predpovedel navigacni satelity, ale princip uz pouzili Britove z valky - v GPS take meri dobu mezi dvema signaly a proto to zvladne jednoduche zarizeni, zatimco extremne presne synchronizovane hodiny jsou jen na satelitech.
Dnesni asi pozna malokdo, ale mozna uhodne vicero. Obrazek jsem zahledl nahodou pred par dny a zaujalo me to. Takze, letadlo, konkretni kus, ktery je tam vysochán?
dnes jen link, forum neumi obrazek vlozit |
|
|