XF8B-1 se mi jako kandidat libi, nacasovanim to krasne odpovida - je to uplne nova vec, ktera prisla presne v dobe, kdy bude k nicemu. Takovych prototypu bylo vic, treba Douglas XTB2D - ten ma jako bonus jeste to, ze je to jednoucelovy nosic torped, coz je cely zbranovy system, ktery se v te dobe stava systemem k nicemu :-)
Rozpocet neni neomezeny. Takova vec by uplne kazila vyzvu. Cena je dalsi smer k manevrovani, jak sabotovat letectvo - penez je dost i na drahe veci, pokud to nadrizenym dokazete prodat jako kauf, ktery se vyplati.
Ty jo, tak SuperCorsair - vyrobeno 10ks, letado který nikdy nebylo operačně nasazeno v žádných bojích "bylo by výbroný letadlo pro Elbonii". a XF8B-1 - 3 kusy, XTB2D - 2 kusy, vše vyrobeno v téměř stejný době se stejným "hovado ultimate gigantickym" motorem R-4360 Wasp Major, stejně rychle to zastaralo a vlastně o tom lze říci úplně to samé co o SuperCorsairu "se mi jako kandidat libi".
Vlastně ten SuperCorsair má papírově dle wikipedie nejhorší parametry a navíc je totálně "pilot unfriendly", protože má nejlehčí drak plus mínus z normálního Corsaira a to je na takovejhle motor prostě jak dát do Trabanta motor z Porsche... Se asi urazím
Upravil/a Hot_Dog dne 07-10-2020 00:43
Ale ja tu prece nejsem v pozici rozhodciho nebo vychovatele, muj nazor ma stejnou vahu jako ostatnich. Neni duvod se urazet :-)
Ja v tom vidim tento rozdil: F4U vsech verzi naletaly statisice, mozna miliony hodin bez vetsich problemu, jsou znamy vsechny jejich vlastnosti a pro americany typicka vlastnost stavet stroje udrzovatelne na druhem konci sveta je mozna u F2G mirne zakalena motorem, ktery ma povest nespolehliveho. Ale jak moc? Protoze to se porovnava oproti ostatnim v te rade, pripadne ve vyzbroji, a nemame prime srovnani s jinymi staty. Problemy s chlazenim apod. take budou dramaticky jine u SAC, ktere posilalo plne vyzbrojene bombardery na pravidelne patroly, a u Elbonie, kde nebude zase tak duvod motory pravidelne pretezovat. Plus existuji obrovske zkusenosti, co a jak se pod ten drak da povesit.
Naproti tomu XF8B a podobne doplaceji na pro americany typickou vlastnost delat vse vetsi, nez je treba, coz spolu se snahou udelat uplny univerzal stvorilo stroj skoro o tretinu tezsi nez F4U - lehke letadlo je vzdycky plus, ne minus. I kdybychom verili, ze zrovna Boeing udela obratnou stihacku bez dalsich prodlev ve vyvoji, ta velikost a hmotnost ji pro stihaci role diskvalifikuje.
A proto si myslim to, co jsem psal. Podle me to nejsou vubec srovnatelna letadla, ani z hlediska reality, ani z hlediska Elbonie.
Ale ja tu prece nejsem v pozici rozhodciho nebo vychovatele, muj nazor ma stejnou vahu jako ostatnich. Neni duvod se urazet :-)
Ja v tom vidim tento rozdil: F4U vsech verzi naletaly statisice, mozna miliony hodin bez vetsich problemu, jsou znamy vsechny jejich vlastnosti a pro americany typicka vlastnost stavet stroje udrzovatelne na druhem konci sveta je mozna u F2G mirne zakalena motorem, ktery ma povest nespolehliveho. Ale jak moc? Protoze to se porovnava oproti ostatnim v te rade, pripadne ve vyzbroji, a nemame prime srovnani s jinymi staty. Problemy s chlazenim apod. take budou dramaticky jine u SAC, ktere posilalo plne vyzbrojene bombardery na pravidelne patroly, a u Elbonie, kde nebude zase tak duvod motory pravidelne pretezovat. Plus existuji obrovske zkusenosti, co a jak se pod ten drak da povesit.
Naproti tomu XF8B a podobne doplaceji na pro americany typickou vlastnost delat vse vetsi, nez je treba, coz spolu se snahou udelat uplny univerzal stvorilo stroj skoro o tretinu tezsi nez F4U - lehke letadlo je vzdycky plus, ne minus. I kdybychom verili, ze zrovna Boeing udela obratnou stihacku bez dalsich prodlev ve vyvoji, ta velikost a hmotnost ji pro stihaci role diskvalifikuje.
A proto si myslim to, co jsem psal. Podle me to nejsou vubec srovnatelna letadla, ani z hlediska reality, ani z hlediska Elbonie.
Ale Lesníku, kdo jiný než ty by měl zastupovat vládu Elbonie, když ne ty?
Lesníku ty ten stát založíš jak TGM, vypipláš, lid tě miluje a ty sabotuješ vládu? Proč? Chceš převrat vlády, který přijde z lidu aby to nebylo na tebe? By mně zajímalo, kdo za touhle prasárnou opravdu stojí?
Lesníku ty ten stát založíš jak TGM, vypipláš, lid tě miluje a ty sabotuješ vládu? Proč? Chceš převrat vlády, který přijde z lidu aby to nebylo na tebe? By mně zajímalo, kdo za touhle prasárnou opravdu stojí?
Budu hádat. Putler? Medvídek Pú? Choroš? Trumpf? Bába se Zemákem? Jiný Šejtán mě nenapadá.
Mch, jako bombardér, bych pro Elbonii mohl doporučit XB-70 Valkyrie - ovšem "už bez toho X", tzn. jako sériák
Prý stála víc, než kdyby byla celá z ryzího zlata
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Pokud má Elbonie v sektoru vyzbrojování na ministerstvu obrany, podobné komiky jako my, tak by určitě prošel Westland Wyvern. V době vzniku Elbonie, respektive vzletu prototypu perspektivní letadlo. Když se konečně o sedm let později dostane do operačního stavu, ostatní letectva se už připravují na nadzvuk...
...taky sem si nemyslel že bych mohl sestřelit německý letadlo. Dva roky po válce se mi to konečně podařilo.
Abraham Simpson
@magot, Hot_Dog
ale stale myslim, ze udrzet v chodu neco tak sloziteho jako B-29 bude pro Elbonii vetsi problem.
@batoh:
(tedy mimo clona, ktery jako vzdy troli).
A co jsem napsal, kukuružnik a B-29. Takže jsem zas až tolik netrolil.
Tak to jenom tak vypadalo. Po-2 je idealni "startovaci" typ noveho letectva, jednoduchy, funcni, nic nevyzadujici, pro zacatecniky bezpecny. A B-29 jsi nepsal, napsal jsi nosic atomovych zbrani, coz je mnohem sirsi pojem. Zvlast v kontextu vlakna.
No, a to je na tom právě to ... jak dopadla první verze Harrieru bez elektroniky, jak dopadl Starfighter? Novému letectvu by kukuružnik vlil optimismus do žil. Přechod na modernější letouny několikanásobně přesahující maximální rychlost kukuružniku by v pilotech taky udělal pořádek, kdyby nezůstali u nočního bombardování. A protože se dá kukuružnik snadno opravovat a k dispozici je spoustu náhradních dílů na prodej, tak by na něj mohli dát i takovou výzbroj jako Mk 103.
V kontextu vlákna je rok 1946 a B-29 byl jediný bojově odzkoušený nosič atomových bomb. Pokud bys chtěl odstrašovat nepřítele, tak bys nemohl mít nic jiného, než bojově ozkoušený nosič. K tomu bys ho ještě musel sušit na zemi, protože by byl velmi drahý na použití při konvenčním bombardování. Důležité je, že bys nemusel mít ani atomovou bombu, to letadlo by dávalo najevo, že jí můžeš použít, kdyby ti jí někdo prodal.
Letadlová loď je už drahá věc, na to potřebuješ už zkušené letectvo. Určitě by se ale vyplatilo investovat do nějakého bezceného ostrova v jižním Indickém oceánu, kde by se na zbudovaném letišti dali cvičit piloti posádek, před pořízením letadlové lodě. Pak by se teprve projevila výhoda v dřevěné konstrukci
Pokud má Elbonie v sektoru vyzbrojování na ministerstvu obrany, podobné komiky jako my, tak by určitě prošel Westland Wyvern. V době vzniku Elbonie, respektive vzletu prototypu perspektivní letadlo. Když se konečně o sedm let později dostane do operačního stavu, ostatní letectva se už připravují na nadzvuk...
Toto letadlo bych Elbonii nedoporučoval.
Bylo totiž velmi dobré a operačně úspěšné, a vzhl. k tomu, že zrovínka teď, v 21. stol., nemálo států (ať už "zase" nebo "furt" ) provozuje turbovrtulové stroje jako bitevníky, a další státy se jimi chtějí vyzbrojit, by se mohlo stát, že by zadání nebylo splněno
Nezapoměň, že Wyvern byl operační celých 6 let, a úspěšně si zabojoval za Suezské krize.
Jasně, v té době se už šikovaly prouďáci - ale na druhé straně, spousta písťáků z WWII se vyřazovala až v 60. letech...
Kdyby nebyl Wyvern britský, ale dejme tomu nějakého toho státu z 1,5 až druhého světa (no, Elbonie mi připadne tak třetí svět, ale co už... ), nepochybně by dodnes byl operační.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Jak dopadl Harrier a Starfighter?
Wyvern bude asi zastaravat pomaleji, nez neco osvedceneho pistoveho. "Vyhoda" by sice mohla byt snad jen to, ze porizujeme prototyp neznamych kvalit.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.