Majitele střelnice někdo ojebal. 6mm Hardox vydrží zásah 7,62x39 i 7,62x54 obě vojenské ocelové. Máme z toho popery taky. Jen se časem prohnou těmi nárazy. Díru do toho udělá fakt až něco ostřejšího, nebo časem multihity na stejné místo.
10mm hardox už ničím běžným fakt probít nejde. To jen.loupe barvu. Museli mu to udělat z bláta a ne hardoxu.
Edit: armox v 4,5mm zastaví to co hardox 6mm. To je opravdový pancíř.
Ještě mě napadá, že to měl z nižší řady hardoxu. My toeli z hardoxu500. Kolik ustojí 400 nevím
Jen jestli mu to nedělali z kolejnice
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
jednou rukou trimujes a mas okamzitou odezvu v ruce druhe.
Rozhodne si nemyslim, ze to bylo kolem tech cca 10 sekund (nebo kolik to je)
to by tam musel byt prevod jak z orloje
tak jsem to meril:
je to peknych 15 sekund, slovy PATNACT !!!
prijde mi to trochu okazale
SaBote: na tomhle videu, které už na tomhle foru určitě někdy někdo postoval (možná i víckrát) je vidět jak "časově náročné" je vytažení a zasunutí vztlakových klapek na stodevítce. Je to cca 50 vteřin dohromady na vysunutí i zasunutí. Asi by se s tím dalo i o něco rychleji, ale tipuju, že pod nějakých 40 - 45 vteřin by ses nedostal ani v největším spěchu. Mělo by se jednat o 8 plných otáček toho kola (4 na vysunutí a 4 zpátky).
Pro přenastavení úhlu stabilizátoru z jedné krajní meze do druhé bylo potřeba 5 a 3/4 otáčky!!! (alespoň u Emila). Takže jednoduchou trojčlenkou se dostaneš na něco mezi 30 - 35 vteřin pro přestavění z jedné krajní polohy do druhé. Takže jestli to v BoX z jednoho kraje na druhý trvá 15s, pak je to ..... no zkrátka příliš "hodné". Pokud jsi myslel (sám jsem si to nestopoval) jen z neutrálu do krajní meze, pak je to v pořádku.
YouTube Video
Nějak rychle pohnout se stabilizátorem v plném rozsahu (od -8,4°do + 3.4°) to pilot nepotřeboval a pokud dělal nějaké změny, tak to bylo většinou z nějaké vyvážené polohy (ono to dost nepříjemně tlačí do ruky, když nemáš vyváženo ).... tedy změna byla potřeba poměrně malá (1/4 - 1/2? otáčky?) a byla rychlá. Takže jako vadu konstrukce, nebo snad důvod k jejímu odmítnutí ze strany RLM (jak naznačuješ) je tahle vlastnost nedůležitá. Naopak dovoluje ti vyvažovat jemněji!
K tomu dalšímu
..A predstavte si, ze s takovym letadlem v realu startujete a po odlepeni od zeme zjistite, ze to mate plne na ocas. Takovy letadlo, by neproslo ani testama...
... jak už víceméně psal Jiříček, tak v takové situaci by nejspíš "testama neprošel" ten pilot (a možná by se opravných testů už ani nedožil). Letadlo v tom je nevinně.
Ok, kaju se, po těch letech sem si to špatně pamatoval, nešlo to skrz https://www.faceb...2444350768, a asi teda nějaká levnější varianta hardoxu, než máte vy, ale co sem tím chtěl říct je, že je strašnej rozdíl mezi průbojnou a neprůbojnou municí, to je nebe a dudy a stejně tak průbojná munice co dapadne naplocho je v zásadě v tomhle ohledu k ničemu...
PS: Ale jinak si teda dost dobře nedokážu představit, že něco o tlouštce 6mm zastaví 7,62x54R vojenskou munici s tvrdo-ocelovym jádrem, ste si jistý, že měla ta munice opravdu ocelový jádro? Zkouška magnetem? Tím to nijak nenapadám, jen si to nedovedu dost dobře představit, ale hádat se nebudu...
Upravil/a Hot_Dog dne 04-06-2020 22:48
nerikam ze to neni zajimavy.
Ale moc se mi nelibi ta logika, ze vemu cas toceni vysunuti klapek u nejakeho befka, pak vemu kolik otacek je potreba u Emila a tim to urcim pro vsechny ostatni befka. To mely vsechny befka stejne?
Ucinnost trimu je linearni? (nevim, ptam se)
Jiricku, doktrinou pilotu japonskeho namornictva take byly utoky z vysky. A pritom bychom urcite rekli, jak pomylene to bylo, kdyz prece jejich letadla pri vysokych rychlostech nesla dobre ovladat :-)
1stCL_SaBot napsal:
... Me nevadi, ze je to tezky. Me vadi, ze tim "vybalancovanim", mi dava hra strasne malo moznosti, jak to hrat. Ve starym sturmu jsem si mohl vybrat jestli pojedu ciste BnZ, nebo se zapletu do nejakwho dogfightu na "strednich" rychlostech. V dogfightu bylo i poznat jestli je protivnik zkusenej a co si na nej muzu dovolit. Bavila me i agresivni obrana. Tohle vsechno mi tady chybi. Behem balancovani totiz sahli na drobne niance, ktere ve vysledku delaji strasne moc.
Tohle bych asi podepsal. Třeba je teď hra věrjnější, kdo ví. Ale postupně nás (modré) připravila o možnost tvořit a být kreativní. Létání za němce je teď strašně černobílé. Jako vlastně mezi námi na rovinu - stala se z toho rutinní nuda. Pošlete vagón někam z kopce a snažíte se boj číst natolik dopředu, aby se před vagónem něco obejvilo. Když se neobjeví nebo uhne, tak znovu vytlačit vagón do kopce, znovu číhat a znovu poslat z kopce... A když se něco zařadí za vagón, tak koukáte na krajinku kolem, protože je to to nejsmysluplnější, co můžete dělat
Přizpůsobili jsme se, dá se žít i vyhrávat. Ale zábava trochu dostala na frak.
Jiricku, doktrinou pilotu japonskeho namornictva take byly utoky z vysky. A pritom bychom urcite rekli, jak pomylene to bylo, kdyz prece jejich letadla pri vysokych rychlostech nesla dobre ovladat :-)
Hu, ok, beru, utloukl jsi mě argumenty.
Ale ty si na oplátku párkrát spusť BoSko a v on-line si v Befku na něco ruského zaútoč. Rusovi stačí, aby na 2 vteřny potlačil, ty jeho následováním překročíš 450 km/h, nekompromisně zatuhneš a rus se ještě 200 metrů před tebou stává útočníkem. Protože dá "levá/pravá" a je za tebou a ty se ani nezavrtíš, abys mu ztížil střelbu.
A třeba ano, třeba to tak fakt bylo. Jen se tedy podivuju, jak s tím ti němci bojovali a vítězili v těch poměrech, ve kterých vítezili.
A opět - kdyby ve hře modří vítězili v historických poměrech, asi by neměli proti komu létat a všichni bychom ostrouhali. Takže se to nějak urovnalo a my všichni to chápeme. Jen si o tom tady nezávazně plkáme. Jde prostě o to, ať ty úlitby hratelnosti tolik nebolí. Nikoli ať se vychýlí poměr sil. To snad všichni chápou, že nikdo střízlivý nežádá.
...
Ale moc se mi nelibi ta logika, ze vemu cas toceni vysunuti klapek u nejakeho befka, pak vemu kolik otacek je potreba u Emila a tim to urcim pro vsechny ostatni befka. To mely vsechny befka stejne?
...
Tohle jsem ale nenapsal. Na videu Emil podle křídel není. Ale k jiným verzím údaj o počtu otáček pro přenastavení stabilizátoru neznám. Proto jsem specifikoval, že počet otáček platí pro Emila. Nenapsals, kterou verzi befka máš na mysli, takže jsem se moh klidně trefit. Jde o to, že to prostě trvá dlouho. A hlavně pro nějaké rychlé změny vyvážení není moc důvod ... spíš jako pilot oceníš jemnost toho nastavování.
Ta dvě ovládací kola byla takhle umístěna, aby se dala ovládat společně a pilot mohl při vysouvání klapek před přistáním současně korigovat změnu vyvážení vinou vysunutí klapek (popsáno i pro G nebo K). Na okruh před přistáním asi nepřiletíš s vyvážením plně na čumák, proto mi přijde logické ten vyšší počet otáček pro plný rozsah změny vyvážení v porovnání s počtem otáček pro vysunutí klapek. V různých zdrojích jsem se dočetl o čtyřech otáčkách pro klapky a praxi/možnosti společného otáčení obou kol. Žádné zmínky o změně systému v průběhu geneze Bf 109.
Ale dělej jak myslíš. Třeba ti to bude chtít popsat i někdo jiný (kdo má například doma originál pilotního manuálu), když máš pochybnosti . Podle toho, cos psal nevíš jak to mají mít stodevítky správně, ale hlavně si postěžovat, že je to v BoX špatně. A když ti nabídnu vysvětlení, i když možná ne 100% platné pro všechny verze 109 (pravděpodobně ale ano), tak se ti to nelíbí
Jiricku, doktrinou pilotu japonskeho namornictva take byly utoky z vysky. A pritom bychom urcite rekli, jak pomylene to bylo, kdyz prece jejich letadla pri vysokych rychlostech nesla dobre ovladat :-)
Hu, ok, beru, utloukl jsi mě argumenty.
Ale ty si na oplátku párkrát spusť BoSko a v on-line si v Befku na něco ruského zaútoč. Rusovi stačí, aby na 2 vteřny potlačil, ty jeho následováním překročíš 450 km/h, nekompromisně zatuhneš a rus se ještě 200 metrů před tebou stává útočníkem. Protože dá "levá/pravá" a je za tebou a ty se ani nezavrtíš, abys mu ztížil střelbu.
A třeba ano, třeba to tak fakt bylo. Jen se tedy podivuju, jak s tím ti němci bojovali a vítězili v těch poměrech, ve kterých vítezili.
A opět - kdyby ve hře modří vítězili v historických poměrech, asi by neměli proti komu létat a všichni bychom ostrouhali. Takže se to nějak urovnalo a my všichni to chápeme. Jen si o tom tady nezávazně plkáme. Jde prostě o to, ať ty úlitby hratelnosti tolik nebolí. Nikoli ať se vychýlí poměr sil. To snad všichni chápou, že nikdo střízlivý nežádá.
O utloukani argumenty tu nejde. Jde o to, jak vyfiltrovat to dulezite a relevantni.
Do debaty se zapojuji malo, protoze se mi nedari rozlisit, kdo vola po historicke vernosti a kdo po hratelnosti. Pripadne spravnem pocitu nebo necem jinem. Nicmene pokud pujdeme po historicke vernosti, tak potom, co se v tebou popisovane situaci nezavrtis, proletis mu nad hlavou a stoupas a on za tebou, tak co dela v te dobe tvoje cislo? Nevim, ptam se, stihace jsem takhle organizovane nikdy nelital, mozna to ve hre nejde sesynchronizovat nebo neco.
pokud je rus stale v nuzkach (mirny hadovity let), tak ho druhe befko netrefi.
Ten manevr je na nej az prilis prudkej. Pokud uz ho cisla jedna tahne za sebou, tak smer utok musi byt velice presne nacasovanej. Protoze jakmile se befko rozjede, tak je velka sance, ze vytuhne v rizeni.
Tyhle situace konci tim, ze kolem rusa litaji tri nemci. Rus ma pocit, ze je expert na nuzky a brejky a nemci si v dalsim letu zkusi fokace. Kdy je aspon nejaka moznost, ze rusa prvnim zasahem uzemni.
Zas ale nedělejte s těch rusů migy 15. Chápu, že ve vás pár nepovedenejch situací zanechalo nějaký závany frustrace. Ale pokud se podívám na Jiříčkovi, nebo Hybcovi staty, tak vidím, že to jde i když to je třeba těžší než ve starym šturmoj.
Ono taky dost záleží jaky letadla porovnáváme. Napsat že befko proti rusovi nemá šanci může být i pravda, záleží jaky befko myslím a kteryho rusa myslím a v jaké výšce to myslím.
A pokud tak moc vadí východní fronta, proč nezkustit západní? K4 je snad dostatečně über, ne? Tam se ani na režimy motoru vymlouvat nedá
Jaká byla tloušťka tý pancéřový desky za pilotem v befku Wernere, to budeš určitě vědět? Centimetr, dva? Tři už si myslím, že je skoro dost, že to určitě takle tlustý nebylo? Pak by to odpovídalo tomu, že průbojná pušková ráže 7,62x54R tím projde za ideálních podmínek plus mínus, cokoliv většího někde na úrovni typu .50BMG nedejbože nějaká 20tka, to je pro ní jak papír...
Jenže, pak nastává druhá věc, o který píše Werner, a to že než dojde ta střela k tomu pancíři, prorazí tu dural, tu nějaký rádio, nebo nádrž a tak, což jí ani tak nezpomalí, ale hlavně díky tomu se vychýlí a nedopadá na ten pancíř kolmo, pozor teď nemyslím kolmo vůči pancíři, takový .50BMG je asi celkem jedno, pod jakým úhlem dopadne na 2cm desku, ale ona nedopadá kolmo ve směru letu tý kulky, jako že ta kulka chytne nějakou faleš a dopadá na ten pancíř tzv. naplocho, no a tam pak rapidně klesá průbojnost takový kulky, až tak, že tam si dovedu představit, že i taková 2 cm deska zastaví pak nějakou 20cku, protože z průbojný munice se rázem stala olověná placka s kusem ocele uvnitř, co se rozmázne o tu desku...
Bf 109 - 8mm sedačka, 10 mm opěrka hlavy
FW 190 - 8 + 5 mm sedačka, 12 mm opěrka hlavy
Já beru že pro pro pilota je třeba pod 200m půlpalcová ráže extrémně nebezpečná, ale pořád bych to zdaleka nebral jako instakill, nebo jistotu průstřelu pancíře. Ono ve finále němci jsou od roku 43 taky komplet přezbrojení na 13mm ráži a nemyslím si, že by zásah do trupu měl být pro mustanga nebo thunderbolta jistota PK.
Ono kdyby to fakt nemělo cenu, tak neobalují Sturmbockové 190 pancířem za cenu takové ztráty výkonu. A ty se s ničím jiným než .50 nesetkávaly.
Mám v archivu tuhle část RAF testu FW 190(uvítal bych kdyby měl někdo celý) a tam jako jako šanci k zabití pilota berou jen 20mm AP (předpokládám hispano) do opěrky hlavy, právě kvůli tomu, že musí projít jen plexisklem překrytu než dojde k pancíři. Pro .50 uvádí jako šanci zranění pilota při zásahu trupu 0% !
Zajímavá je i poznámka, že pokud je nádrž plná paliva, není jí schopný .50 prostřelit.
Může to být přehnané, nevim. Pokud by ale pancíře kolem 10mm neměly vůbec šanci pilota proti .50 rážím spasit, oni by je rychle zesílili jak němci, tak američani. Ta hmotnost navíc by za to stála.
1stCL_SaBot napsal:
... Me nevadi, ze je to tezky. Me vadi, ze tim "vybalancovanim", mi dava hra strasne malo moznosti, jak to hrat. Ve starym sturmu jsem si mohl vybrat jestli pojedu ciste BnZ, nebo se zapletu do nejakwho dogfightu na "strednich" rychlostech. V dogfightu bylo i poznat jestli je protivnik zkusenej a co si na nej muzu dovolit. Bavila me i agresivni obrana. Tohle vsechno mi tady chybi. Behem balancovani totiz sahli na drobne niance, ktere ve vysledku delaji strasne moc.
Tohle bych asi podepsal. Třeba je teď hra věrjnější, kdo ví. Ale postupně nás (modré) připravila o možnost tvořit a být kreativní. Létání za němce je teď strašně černobílé. Jako vlastně mezi námi na rovinu - stala se z toho rutinní nuda. Pošlete vagón někam z kopce a snažíte se boj číst natolik dopředu, aby se před vagónem něco obejvilo. Když se neobjeví nebo uhne, tak znovu vytlačit vagón do kopce, znovu číhat a znovu poslat z kopce... A když se něco zařadí za vagón, tak koukáte na krajinku kolem, protože je to to nejsmysluplnější, co můžete dělat
Přizpůsobili jsme se, dá se žít i vyhrávat. Ale zábava trochu dostala na frak.
Myslíš, že ti chybí tyhle souboje? Jestli tomu rozumím dobře (sice to je proti AI, ale nevadí) https://www.youtu...=emb_title
Arte presne tyhle souboje mi chybi.
Kdy se po pruletu stihaci dostaly nekolikrat do head-on situaci (kterym se bud vyhli a nebo to riskli) a pak to postupne preslo na manevrovaci souboj an strednich rychlostech a pokud nemec videl, ze to rus nema az zas tak v ruce, tak si mohl risknout jit i do dogfightu na nizsi rychlosti.
Po DCS pokukuju cim dal vic. Jsou tam pekny videa se spitfirem proti mezkum. To je uplna nadhera....a ty zvuky
V BoSku se letadla navzajem proleti, rus za to veme, otoci se na petniku bez razantni ztraty energie a honi nemce....uzasna zabava
Ma tu niektori privadzaju do uzasu, velkeho. K ruskym 'laserom' a nemotornym nemcom ste schopni dodat historicke fakty, tabulky a testy. K ruskemu FM a DM sa uz priklanate k hratelnosti a vyvazeniu. Treba si vybrat.
Můj pocit je, že Bosko oprtoti starýmu šturmovi daleko víc zvýhodňuje težce vyzbrojený méně obratný stroje a to zejména v bojích třeba 3vs3, 5vs5 a více podobně... Když si dáme souboj tři na tři v Bosku, už chápu, kde byla v reálu výhoda takový P-47, P-38 ale třeba i třeba i P-40, FW-190 a nebo klidně i 110tky. Ve starym šturmu sem ten pocit neměl, tam sem chtěl prostě sedět ideálně ve spitfiru... A to mi přijde správné. Je ale možný, že v době kdy sem lítal starýho šturma sem prostě tyhle výhody nedokázal využít...
A náš online vůbec nejčastější typ souboje 1vs1, eště pokud možno "close encounter" byl v reálu daleko méně běžný, skoro bych se nebál říct raritní, tam většinou bylo "víc" letadel na "víc" letadel a z toho taky plynou nějaký skutečnosti, který se nesmíme snažit naroubovat na naše 1vs1 souboje... Jo a když se objevili fokáče, tak z toho byla RAF dost podělaná, narozdíl od 109... Na konci války se USAF a RAF taky bála Fokáčů, befko bylo, teď mě prosím neberte za slovo, dám to do hodně moc uvozovek """""""snadný sestřel""""""" oproti fokáči, proč asi?
Tyhle situace konci tim, ze kolem rusa litaji tri nemci. Rus ma pocit, ze je expert na nuzky...
Sorry jako, ale tohle už je trochu moc, sám sem si to vyzkoušel z obou stran, jako ano, když lítáš němce, je snažší udělat fatální chybu, ze který nemáš šanci se vylízat, ale tři němci na jednoho rusa, to děláte v těch třech něco špatně kámo
Upravil/a Hot_Dog dne 05-06-2020 10:31
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.