November 23 2024 05:17:18
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 9

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna(od v.4.004)
1stCL_Jiricek
1stCL_SaBot napsal:
A jeste stran vyvazeni v BF. Zmerte si cas za jakou dobu se to vyvazi z polohy tezkej ocas - tezkej predek.

Tohle vzniklo dost roztomile. Doložili tenkrát jakési dobové instruktážní video, kde mechanik na zemi kameramanovi ležérní rychlostí ukazuje, jak trimuje. Z dorazu na doraz. Tak ten čas změřili a dali ho do hry.

Na jednu stranu - v boji, neřku-li v krizi - bych určitě trimoval trošku srdnatěji. Na druhou stranu, buďme korektní, představ si, že máš tu luxusní koženou rukavici a musíš v ní přehmatávat. Jeden "trh" kolem o čtvrt kruhu bude fofrt, ale než tu ruku přendáš o čtvrt kruhu dál, tak se neděje nic. Když si to zprůměruješ, věřím, že realita bude někde na polovině herního času... A polovina je dobré přiblížení, mohlo to být horší...

A predstavte si, ze s takovym letadlem v realu startujete a po odlepeni od zeme zjistite, ze to mate plne na ocas.

No to je ovšem dost hrubé porušení předletových úkonů a jsou letadla, která tě za to vytrestají i dneska.

Takovy letadlo, by neproslo ani testama...

No, no... RLM sice byl poctivý úřad, ale pořád šlo o stíhací stroj, tj. dost specifický produkt, nesmíš srovnávat s civilními požadavky dneska. Věřím, že by to neprošlo, pokud by síly v řízení při chybném vyvážení neumožňovaly bezpečný vzlet. Ale nevěřím, že by letadlo zakázali, kvůli pomalému přestavování trimu.
 
1stCL_SaBot
Rumcajs napsal:

Za pilotem je ve stihačce pancíř. Který je tam od toho, aby pilota ochránil. Ale před čím přesně ho dokáže ochránit? Tuhle jsem četl test pancíře v befku. Celkem dobře ochrání před střelbou z kulometu puškové ráže. Pušková ráže projde jen na poměrně malou vzdálenost. Ale těžký kulomet? Ne, proti 12.6mm to neochrání. Dokonce i na hranici dostřelu má projektil z těžkého kulometu dost energie na to, aby prošel. Ochrana proti kanónu jakékoli ráže je pak zcela mimo možnosti toho panceřování. Tak asi IL2 je natolik voplechovanej, že je proti puškové ráži víceméně imunní. Alespoň na chvíli. Ale stihačky? Kdyby to mělo být skutečně odolné, asi by to ani nelítalo. Prostě zásah z 20mm do oblasti pilota, je celkem oprávněná smrt.
Co v He 111 bylo natolik pancéřovaného, aby to zastavilo velkou ráži?
A Tempík má jistě pravdu stran toho balancování.
Jinak je to jen hra. Je třeba brát to ... no jako hru.


no porad tady ctu o tom jak jsou tam v DM modelovany prepasky, a zalezi na tom jakou trefis a co se pak stane (vazne jsou lide, kteri tomu asi veri)
tak ja tomu budu verit ted teda taky. Takze to znamena, ze kulka vsim projde jak nuz maslem, vubec nezmeni trajektorii a proste pilota zabije...no asi by se tomu dalo verit.

Pokud bych vzal tvuj prispevek uplne za svuj, tak jak je mozne, ze po nekolika utocich plne vyzbrojenymi fockewulfy jsou v Pe-2 stale vsichni nazivu. (treba se to uz zmenilo, nevim)

a ano..je to bohuzel jenom hra...
hrajeme s letadlama, ktere vypadaji stejne a jmenuji se stejne.
Upravil/a 1stCL_SaBot dne 04-06-2020 17:12
 
Rumcajs
Nevím s tím trimem. Ale nebyly krajní polohy použitelné jen pro krajní meze rychlostí? Přeci Bf bylo známé tím, že za vysoké rychlosti bylo velmi citlivé na trim a hrozilo dokonce rozlámání letadla, kdyby na to pilot sáhnul hrubě. Tak si myslím, že v reálu ta rychlost změny trimu nebyla problém.
 
1stCL_SaBot
jednou rukou trimujes a mas okamzitou odezvu v ruce druhe.
Rozhodne si nemyslim, ze to bylo kolem tech cca 10 sekund (nebo kolik to je)
to by tam musel byt prevod jak z orloje

tak jsem to meril:
je to peknych 15 sekund, slovy PATNACT !!! Cool
prijde mi to trochu okazale
Upravil/a 1stCL_SaBot dne 04-06-2020 17:31
 
Aces_Wild
Rumcajs napsal:

Nevím s tím trimem. Ale nebyly krajní polohy použitelné jen pro krajní meze rychlostí? Přeci Bf bylo známé tím, že za vysoké rychlosti bylo velmi citlivé na trim a hrozilo dokonce rozlámání letadla, kdyby na to pilot sáhnul hrubě. Tak si myslím, že v reálu ta rychlost změny trimu nebyla problém.

Testovací pilot Rick Volker (zalétával zrestaurovanýho Gustava):
The stick forces used in pulling out of a fast dive remind that German pilots were naturally assumed to be strong. Pilots are advised not to use trim to compensate.
 
1stCL_SaBot
takze tam mame namodelovanyho mladyho Fritze z Hitlerjugend Šklebící se
nebo byly korektni a zmerili silu realneho nemeckeho pilota (v jeho 80 letech)
 
Aces_Wild
1stCL_SaBot napsal:

takze tam mame namodelovanyho mladyho Fritze z Hitlerjugend Šklebící se
nebo byly korektni a zmerili silu realneho nemeckeho pilota (v jeho 80 letech)

Od stejného zdroje: Úsměv
You will need to be able to do 20 kg dumbbell presses to move the canopy up and down. Of course, this is expected of pilots who also possess the strength of character needed to satisfy this aircraft.
 
1stCL_Jiricek
1stCL_SaBot napsal:

takze tam mame namodelovanyho mladyho Fritze z Hitlerjugend Šklebící se
nebo byly korektni a zmerili silu realneho nemeckeho pilota (v jeho 80 letech)

Nad 600 km/h s tím trimem nejen že se nemělo hýbat, ale prý už to ani nebylo v lidských silách.

Na druhou stranu (M.B.Morgan, RAE) prý při rychlostech nad 600 km/h byly síly v řízení tak velké, že se pilot ani vší silou nedovedl uspat, nikoli přitáhnout.
 
saldy
Pancíř za pilotem Il-2 dobře chránil před kulomety velké ráže, dokonce zastavil i kanóny 20mm, ale ne 100%, čelní sklo dokázalo 20mm projektil také zastavit.
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
1stCL_SaBot
vyzkousel jsem svuj oblibeny bug a furt tam je :-)
dokonce ho zas vylepsili :-)

pri prepinani bombometcika na mapu a zpatky.
Pred dvouma lety to slapalo bez problemu.
Pak dam pridali tu vec, ze mezi prepnutim z mapy zpatky do bombometcika problikla obrazovka kokpitu. Pak to vylepsili, ze to pri prepnuti z mapy nekdy skoncilo v kokpitu pilota a kdyz jsem to dnes (po pul roce) zkusil tak.....pridali dalsi vec.
Obcas tlacitko vubec nezareaguje Šklebící se.

Takze behem prepinani problikava kabina, obcas to skoci do kabiny a ne do bombometcika a obcas to nedele vubec nic.

Tesim se na dalsi patch :-D

Edit: mam uplne cerstvou instalaci. Zaktualizovany sturm totiz nesel spustit :-)
 
606_Druindin
1stCL_SaBot napsal:

606_Tempik napsal:

Ruská letadla nemohou být podle reálu. Nikdo by s nimi nelétal. Naopak letadla západních spojenců nemohou být podle reálu, protože by si od roku 44 Němci nezaletali. Berte to prostě jako balance.


bejt ty rusky letadla tak, jak je popisuji v knihach a se vsema jejich nedostatkama, tak litam za rusy. Konecne by to byla vyzva Úsměv
Ted to maji tak, ze delaji z padlych ruskych pilotu naprosty nemehla.



SaBote tímhle vyjádřením jsi mě docela zmátl. Pochopil jsem, že nelítáš němce, protože se ti jeví, že je to v nich těžký.
A zároveň tvrdíš, že kdyby byly rusky stroje těžký (a myslíš si že nejsou), tak bys je lítal, páč by to byla výzva.
No tak si vem to befko, představuj si že sedíš v laggu a budeš spokojenej Šklebící se
 
Rumcajs
saldy napsal:

Pancíř za pilotem Il-2 dobře chránil před kulomety velké ráže, dokonce zastavil i kanóny 20mm, ale ne 100%, čelní sklo dokázalo 20mm projektil také zastavit.
Nevím, IL2 je tank. Kucí si, tuším, stěžovali na PKčko ve stihačce.
 
1stCL_Werner
Rumcajs napsal:

Za pilotem je ve stihačce pancíř. Který je tam od toho, aby pilota ochránil. Ale před čím přesně ho dokáže ochránit? Tuhle jsem četl test pancíře v befku. Celkem dobře ochrání před střelbou z kulometu puškové ráže. Pušková ráže projde jen na poměrně malou vzdálenost. Ale těžký kulomet? Ne, proti 12.6mm to neochrání. Dokonce i na hranici dostřelu má projektil z těžkého kulometu dost energie na to, aby prošel. Ochrana proti kanónu jakékoli ráže je pak zcela mimo možnosti toho panceřování. Tak asi IL2 je natolik voplechovanej, že je proti puškové ráži víceméně imunní. Alespoň na chvíli. Ale stihačky? Kdyby to mělo být skutečně odolné, asi by to ani nelítalo. Prostě zásah z 20mm do oblasti pilota, je celkem oprávněná smrt.

Tohle je opravdu hodně zjednodušijící, až spíš špatně.
Projektil v letadle nenarazí na pancíř přímo a štrejchnutí o dural má překvapivě velký vliv na průbojnost. A u velkých ráží může mít větší vliv než u menších viz 151 20mm vs 8mm mauser, kde je nakonec rozdíl průbojnosti 4 mm. Nepředpokládám, že by se spojenecká munice chovala jinak.
A třeba 109 má za pancířem nádrž, (u některých verzí ještě nádrž s MW50 a baterku), za nádrží měkký plech proti zápalným střelám a vysílačku. Tohle všechno to musí projít než to dojde k pancíři.
i.ibb.co/jRxf525/pruraznost.jpg

Co v He 111 bylo natolik pancéřovaného, aby to zastavilo velkou ráži?

Pancéřovaná sedačka pilota, za pilotem je rozvodová skříň elektriky, pak pumovnice, radiovýbava, při troše štěstí boční střelec, trupová přepážka (u některých verzí pancéřovaná). Ta cesta k pilotovi je ze 6 poměrně dlouhá.
i.ibb.co/cXkHPhX/pruraznostheinkel.jpg
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
Rumcajs
Wernere, jsem to někde četl. Nevím už kde. Byl to, tuším, spojenecký test pancíře právě v Bf 109. Asi nějaká pozdní varianta. Krom pancíře a nádrže tam je ještě ta pryskyřicová vrstva. A závěr toho testu byl, že pušková ráže projde jen za optimálních podmínek a na malou vzdálenost. Ale proti čemukoli většímu ten pancíř neochrání. Ano, pokud je to zásah pod úhlem, asi to projektil vychýlí. Ale testovali zásah ze šestky. A závěr byl, velkorážní kulomet projde i na hranici účinného dostřelu, stále mluvíme o zásahu zezadu. A další závěr byl, že proti kanonu to neochrání nikdy.
Ne, nejedná se o moje doměnky, na to nejsem kvalifikovanej, abych něco takového odhadoval. Četl jsem to a nevypadalo to nijak zjednodušeně.
 
rudidlo
606_Tempik napsal:

Ruská letadla nemohou být podle reálu. Nikdo by s nimi nelétal. Naopak letadla západních spojenců nemohou být podle reálu, protože by si od roku 44 Němci nezaletali. Berte to prostě jako balance.

Ted pises o kvalite zpracovani nebo o mnozstvi?
 
http://silicon-remarks.blogspot.com
Baron
Ohľadne sovietskej kvality výroby si dovolím poznamenať, že aj keď je technicky možné nasimulovať odletavanie poťahu počas letu, sklapnutie podvozku pri pristati, zozltnutie organického skla až k neprehľadnosť, nemyslím si, že to niekto niekedy nadimuluje. Už to tu odznelo - a ja s tým súhlasím - že by potom so sovietskym lietadlami hráči odmietali lietať. Tiež si nemyslím, že tie sovietske stroje boli až také sroty, ako sa o nich tvrdí, a trebárs I-16 nebol v roku 1941 vôbec zastaralý, to je mýtus. V konečnom dôsledku aj Čajka bola nebezpečný protivník - za predpokladu, že pilot vedel, čo ma robiť. A to je prave ten problém prečo mali Sovieti také straty - nedostatočný výcvik, hlavne ze boli politický uvedomelí, často absentoval výcvik v streľbe, veteráni zo Španielska boli prehliadaní a ich pripomienky k taktike, ktorá bola nevyhovujuca, neboli brané do úvahy, a tak ďalej. Keď prišli nové typy ako LaGG3 a Jak1, obsluhoval ich personal, ktorý nemal potuchy co s nimi robiť, pretože boli zvyknutí na I16 a I153. V praxi to potom - spolu s "vylepšeniami" priamo u útvarov - viedlo k prakticky znehodnotenie nových strojov. Po začatí vojny samozrejme kvalita spracovania išla rapídne dole, a kvalitne spracované stroje začali dochádzať až na prelome rokov 1942/1943 (zo sovietskeho pohľadu). Prečo to píšem? Pretože to v žiadnej hre nenájdete z dôvodu už vyššie uvedeného. Kto by si sadol do La5FN a ocitol sa na zemi ako sa to stalo u našich pilotov? Teda prepadol by cez trup? Treba povedať, že na tzv. červenej strane sú všetky lietadla perfektne spracované a pripravene k letu. To je jednoducho fakt, s ktorým sa treba zmieriť. Na rozdiel od skutočných pilotov, virtuálni piloti majú možnosť sa roky učiť zo svojich chýb, môžu neustále virtuálne zomierať a opäť ozivat, jednoducho piluju svoje umenie lietať. Ze IL2 je dobrý simulátor vyplýva i z takýchto debát, aká je na tomto fóre. Treba ale povedať, že nikdy nebudete cítiť to isté ako reálni stihači, pretože nemáte ten pocit, že vám ide o život.
Upravil/a Baron dne 05-06-2020 08:51
Hals - und Beinbruch!
 
1stCL_SaBot
606_Druindin napsal:

1stCL_SaBot napsal:

606_Tempik napsal:

Ruská letadla nemohou být podle reálu. Nikdo by s nimi nelétal. Naopak letadla západních spojenců nemohou být podle reálu, protože by si od roku 44 Němci nezaletali. Berte to prostě jako balance.


bejt ty rusky letadla tak, jak je popisuji v knihach a se vsema jejich nedostatkama, tak litam za rusy. Konecne by to byla vyzva Úsměv
Ted to maji tak, ze delaji z padlych ruskych pilotu naprosty nemehla.



SaBote tímhle vyjádřením jsi mě docela zmátl. Pochopil jsem, že nelítáš němce, protože se ti jeví, že je to v nich těžký.
A zároveň tvrdíš, že kdyby byly rusky stroje těžký (a myslíš si že nejsou), tak bys je lítal, páč by to byla výzva.
No tak si vem to befko, představuj si že sedíš v laggu a budeš spokojenej Šklebící se


Jsi to spatne pochopil. Me nevadi, ze je to tezky. Me vadi, ze tim "vybalancovanim", mi dava hra strasne malo moznosti, jak to hrat. Ve starym sturmu jsem si mohl vybrat jestli pojedu ciste BnZ, nebo se zapletu do nejakwho dogfightu na "strednich" rychlostech. V dogfightu bylo i poznat jestli je protivnik zkusenej a co si na nej muzu dovolit. Bavila me i agresivni obrana. Tohle vsechno mi tady chybi. Behem balancovani totiz sahli na drobne niance, ktere ve vysledku delaji strasne moc. Kam se podela akcelerace Bfka?, jaktoze nejde s prehledem oddajvovat? Proc tuhne Bfko ve strednicj rychlostech? Jaktoze se rusaci nerozpadavaji ve velkych rychlostech? Proc ma ta hra zjednoduseny DM, kdyz vsude slysim, co vsechno je tam namodelovany? atd. atd.

Jako jo, mozna to bylo ve starym sturmu vsechno spatne a tady je vsechno dobre... :-D
Ale starej sturm mel proste vetsi koule a clovek si sam urcoval svoje riziko. Tady mi prijde, ze o riziku vubec nerozhoduju ja. Je proste pevne nastaveny a to mi vadi

jo a tim balancovanim myslim tohle:
"docetli jsme se, ze nekdo rikal, ze befko tuhlo....tak to nastavime treba takhle a tak to bude spravne"
"tady pisou, ze na emergency mod se muze litat jenom minutu...tak to nastavime striktne na tu minutu a tak to bude spravne"
"tento motor pojede bez omezeni...sice se loupala barva, chcal z toho olej ale to nevadi"
"k tomuhle letadlu moc dat nemame, tak to nastavime podle prototypu"

Vzdyt jenom kolikrat se menil DM a FM. Kolikrat to bylo vsechno spravne a pak to bylo jeste spravnejc.

Jako na singl player je to asi zabavna hra. On-line me vic bavil starej sturm.

Ten "wow" efekt mi moc dlouho u tehle hry nevydrzel :-(
Upravil/a 1stCL_SaBot dne 04-06-2020 21:16
 
Hot_Dog
Jaká byla tloušťka tý pancéřový desky za pilotem v befku Wernere, to budeš určitě vědět? Centimetr, dva? Tři už si myslím, že je skoro dost, že to určitě takle tlustý nebylo? Pak by to odpovídalo tomu, že průbojná pušková ráže 7,62x54R tím projde za ideálních podmínek plus mínus, cokoliv většího někde na úrovni typu .50BMG nedejbože nějaká 20tka, to je pro ní jak papír...

Jenže, pak nastává druhá věc, o který píše Werner, a to že než dojde ta střela k tomu pancíři, prorazí tu dural, tu nějaký rádio, nebo nádrž a tak, což jí ani tak nezpomalí, ale hlavně díky tomu se vychýlí a nedopadá na ten pancíř kolmo, pozor teď nemyslím kolmo vůči pancíři, takový .50BMG je asi celkem jedno, pod jakým úhlem dopadne na 2cm desku, ale ona nedopadá kolmo ve směru letu tý kulky, jako že ta kulka chytne nějakou faleš a dopadá na ten pancíř tzv. naplocho, no a tam pak rapidně klesá průbojnost takový kulky, až tak, že tam si dovedu představit, že i taková 2 cm deska zastaví pak nějakou 20cku, protože z průbojný munice se rázem stala olověná placka s kusem ocele uvnitř, co se rozmázne o tu desku...
Upravil/a Hot_Dog dne 04-06-2020 21:37
 
606_Temp
Ty pancéřové desky měli 6-8 mm.
Většina 20mm kanónu neměla větší průbojnost, než velké kulomety, Vlastně o dost menší. Hlavně HE munice měla průbojnost na úrovni maloraznych kulometů.
AP munice prošla těmito pancíři jak nůž máslem.
Obyčejný plech snižoval průbojnost asi o čtvrtinu, pokud byl před pancířem. Cokoliv dalšího opět. Takže ano, byla to taková ruleta.
Takový Thunderbolt s 8mi 50calalma s napaskovanymi API nadělal z pancíře cedník. Zas všude jinde v letadle dělal jen dírky. Německé 20 a 30mm HE pancířem neprošli, ale zase dělali pořádně díry.
Že střelnice mám vyzkoušené, že 6mm průmyslový plát na korby náklaďákůa radlice vydrží bez problémů vojenskou 7,62x54 s ocelovým jádrem i 8mm Mausera. Dokonce i vojenské 5,56 s tvrdým jádrem a to na vzdálenosti cca 50 metrů.
Ale půl palec tím projde jak nic.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
Hot_Dog
Já zase viděl popery z hardoxu (v zásadě 1cm pancíř), který když vemeš obyčejnou FMJ olověnou střelou z kosy 7,62x39, tak krom oprejskaný barvy nepoznáš, že na to ta střela dopadla a když to vemeš uplně tím samým nábojem akorát se střelou s ocelovým jádrem, tak sou v poperu krásný kulatý díry skrz naskrz a majitel střelnice dává na facebook fotku, který kreténi to udělali, když je jasně napsaný, že na popry se nesmí střílet pučenou kosou s náboji ze střelnice, protože maj ocelový jádraŠklebící se

A né, ten kretén sem nebyl já...
Upravil/a Hot_Dog dne 04-06-2020 21:49
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,021,874 návštěv