Vrátila se buga s neviditelnými letadly. Myslím tím ty zcela neviditelné, nikoli špatně viditelné. Letadlo se objeví po prvním výstřelu.
Mám zas to, že tenhle bug ještě nikdy neodstranili
No dobře, tentokrát jsi vyhrál. Ale co ty na tohleto: v Bf110G-2 se nedovírá překryt kabiny zadního střelce.
To nevím, já v tom od opravy patche neseděl a nikdo v letce nic neříkal, ale nemám důvod nevěřit.
Co se týče těch obr. s dohledem, mám nastaveno na 100 a tu bublinu tam mám taky, zkusím to odemknout na 150 a doufat že to je oproti dřívějšku odladěnější a grafika to utáhne. To samé s landscape.
resp. ono to asi utáhne na Kubáni, ale problém bude u Bodenplatte.
606_Druindin napsal:
Co se týče těch obr. s dohledem, mám nastaveno na 100 a tu bublinu tam mám taky, zkusím to odemknout na 150 a doufat že to je oproti dřívějšku odladěnější a grafika to utáhne. To samé s landscape.
No, bublinu už jsem tak nějak přijal. A to omezení dohlednosti do dálky tou mlhou je poměrně věrné přiblížení reralitě. Co mě šokovalo je ten rozdíl v barvách resp. v generální mlze v bezprostřední blízkosti. Srovnej barvy při pohledu pod sebe.
Ano, je to obrovský rozdíl a bude tam předpoklad velkého vlivu na viditelnosti dotů. Jen jestli to stařéček grafárňa utáhne, s nákupem nové chci vydržet na příští generaci
Uz chapu tu Jirickovu mlhu, o ktery furt mluvil Sem to furt nechapal, ja tam zadnou mlhu uz leta nemam... Jinak primy vliv na dohlednost dotu by to mit nemelo, ale muzou se barevne ztracet na zaklade jinak barevneho pozadi, ikdyz teoreticky, nekdy by to zas mohlo byt naopak, tedy ze na 40km bude lepsi barevny kontrast dotu vs pozadi... Jinak co sem tak vypozoroval, viditelnost dotu je dost rozdilna v zavislosti na monitoru, a rozhodne neplati, ze cim lepsi barvy, tim lepsi viditelnost... Podle vseho je vubec nejduletzitejsi mit opravdu velky pixely Jako 27' 1440p je pro doty fakt pruser...
Upravil/a Hot_Dog dne 29-05-2020 10:38
Včera při testování dohlednosti jsem také objevil tu podivnou bublinu a je to fakt děs.... Vykreslování z hnusu do rozeznatelných objektů s posouvající se vaší bublinou .. no doufám, že to poladí.
Jinak co jsem v rychlosti testoval mám monitor 21:9 3k a s vypnutým vyhlazováním jsem měl ostřejší obraz než s vyhlazováním, kde ta bublina byla znatelná .. ještě to zkusím o víkendu pořádně otestovat a případně pošlu fotky.
Jinak se současnou "nejvýkonnější" grafikou od Nvdia se mi při MSSA x4 občas poseknul obraz a dost to snížilo fps cca o 40, takže místo asi 200 Fps jsem měl 160. No mají co vylepšovat.
1stCL_Punkey napsal:
Co nastavení v záložce Game -> Map scenery distance. Má to nějaký vliv?
To mě jako prosíš, jestli bych to za tebe nevyzkoušel? Ale jo, jasně, moc rád...
Nemá to vliv. U mě. Je to hranice, na kterou se ti začnou vykreslovat objekty mapy. Viditelnost jako takovou to neovlivnilo.
Zato jsem srovnal viditelnost při FXAA a MSAA. Na fotce by šlo poznat jen nepatrně, ale když ty věci vidíš v pohybu, tak ten FXAA humus je dobře dvakrát viditelnější. Jak to tak různě přeblikává, poskakuje, kostičkuje... Nicméně když mě to pak v dajvu dojede, tak nepoznám, jestli mě dojela LA5 nebo T34.
We released another update 4.006e that should fix the 'fisheye' effect on wide-FOV VR devices ('should' because there are many different models and configs).
1. 'Fisheye' effect on wide-FOV VR devices should be fixed;
2. Fokker D.VIIF visual model has been corrected for the paint schemes with removed engine hood sides;
3. The last mission of the Lightning Strikes campaign has been updated thanks to its author Jaegermeister.
Having analyzed your feedback after the 4.006c update release, we have found some additional problems on AMD cards with other than MSAA anti-aliasing, which were also apparent with AA and cockpit reflections set to off (there were other, more rare cases as well). During these two days, we were able to reproduce this and find a workaround.
Also based on your feedback on the insufficient zoom level in VR we did additional research and adjusted the zoomed-in field of view in VR to look similar to how it looks on a monitor. Several other minor issues were also addressed:
1. A number of more rare artifacts that appeared in specific cases (with FXAA or no AA) on AMD cards were fixed;
2. Blinking pixels near the horizon on winter maps shouldn't appear on AMD cards;
3. Minimal FOV in VR looks more like minimal FOV on a monitor;
4. Landscape rendering has been further optimized, this may improve the performance in many situations;
5. Anti-aliasing algorithm has been improved somewhat;
6. I-16 flaps angle indicator has been corrected;
7. Instrument panel won't shimmer on Sopwith Camel and Fokker Dr.I when the cockpit light is turned on;
8. T-34UVZ-43 hatches won't appear too dark from the inside;
9. Pz-III-M and Pz-IV-G have correct visual damage of the additional frontal armor.
No tak nevím, po cca 6 letech jsem zavítal v tomto simu na nejmenovaný server a čumím jak péro:
1) Dohlednost na hovno (v reálu jsem něco podobného za posledních 44 let co se pohybuju po obloze ještě neviděl, teda pokud jsem
neletěl za deště a nebo ve smogové situaci nad některým z větších měst v ČR )
2) Sedím v Jak-1m a utočí mě Henschel Hs 129B2 (docela zajímavý, když bitevník utočí jednu z nej ruských stíhaček té doby - asi dobrej
oddíl )
3) Jedna rána z pozemního flaku a v Il-2 model 42 je ze mě mrtvola (dost dobrá účinnost v porovnání s historií )
Prostě super střílečka a vůbec nééé modrá, v podstatě srovnatelná zábava se sledováním ČT, NOVA, Prima atd.....
Ale co už, když nic jiného - lepšího dnes asi není
No tak nevím, po cca 6 letech jsem zavítal v tomto simu na nejmenovaný server a čumím jak péro:
1) Dohlednost na hovno (v reálu jsem něco podobného za posledních 44 let co se pohybuju po obloze ještě neviděl, teda pokud jsem
neletěl za deště a nebo ve smogové situaci nad některým z větších měst v ČR )
2) Sedím v Jak-1m a utočí mě Henschel Hs 129B2 (docela zajímavý, když bitevník utočí jednu z nej ruských stíhaček té doby - asi dobrej
oddíl )
3) Jedna rána z pozemního flaku a v Il-2 model 42 je ze mě mrtvola (dost dobrá účinnost v porovnání s historií )
Prostě super střílečka a vůbec nééé modrá, v podstatě srovnatelná zábava se sledováním ČT, NOVA, Prima atd.....
Ale co už, když nic jiného - lepšího dnes asi není
1) hlavní je trénovat oko, ale jinak souhlas.
2) na nás padají Šturmoviky neustále. Zrovna včera, také na nejmenované serveru a zřejmě tom samém, na mě útočil IL-2 ve 4 km výšce.
3) červený flek je stejně smrtící
Modrá je dobrá, to je ta první barva na semaforu, že jo?
Edit: úprava formátování (Fuči)Upravil/a 1stCL_Fucida dne 03-06-2020 10:15
ZVP_ALEX napsal:
1) Dohlednost na hovno (v reálu jsem něco podobného za posledních 44 let co se pohybuju po obloze ještě neviděl, teda pokud jsem
neletěl za deště a nebo ve smogové situaci nad některým z větších měst v ČR )
Jestli dohledností myslíš viditelnost, máš pravdu, je to kámen úrazu hry. Bohužel jsou mezi jednotlivými lidmi diametrální rozdíly. Někdo vidí jako bůh, někdo vůbec.
Jestli dohledností myslíš dohlednost, tady si dovolím nesouhlasit. Dohlednost ve hře je rozhodně mnohem vyšší, než za průměrného středoevropského počasí. Když si nastavíš herní maximum 150 km, vidíš lépe než po studené frontě při severním proudění. Takové meteo podmínky (stran dohlednosti), jako ve hře, jsou u nás párkrát do roka.
Proti té mlze ale velmi pomáhá právě ta max. dohlednost. Viz moje obrázky na předchozí stránce. Začni tady, tím odstraníš to nejhorší kouřmo.
2) Sedím v Jak-1m a utočí mě Henschel Hs 129B2 (docela zajímavý, když bitevník utočí jednu z nej ruských stíhaček té doby - asi dobrej
oddíl )
V tom případě doporučuju vlézt do Befka a zaútočit na Šturmovika. Neukroutíš, neustoupeš, neuletíš... Nic mu neuděláš, natož abys ho zapálil, jak píšou ti prolhaní pamětníci, zato IL se pověsí na vrtuli a na 700 metrů tě rozkládá na prvočinitele, opět přesně tak, jak píšou pamětníci... O Pešce se ani nebavme...
3) Jedna rána z pozemního flaku a v Il-2 model 42 je ze mě mrtvola (dost dobrá účinnost v porovnání s historií )
Posledních pár patchů převládá pocit, že velmi zdůraznili vliv náhody. Někdy skončíš jako řešeto a letíš, někdy dostaneš PK první koulí... Říkáme tomu házení kostkou. Když ti na kostece padne 1-5, přijdeš o křídlo, o motor a o tělo od pasu dolů. Když ti padne 6, hážeš znovu... No a když hodíš dost šestek za sebou, dotáhneš to až do vlastního do flaku, kde tě 30 % rusů pustí a to je tvá šance
Prostě super střílečka a vůbec nééé modrá, v podstatě srovnatelná zábava se sledováním ČT, NOVA, Prima atd.....
Přesně... Když útočíš na rusa a on si tě všimne, právě jsi prohrál. Rusovi stačí jakýkoli mírný zásah do řididel a ty jej beznadějně předletíš. Rus dá kontra, je 300 metrů za tebou, světe div se začne tě dojíždět a sejme tě. Ale jak říkáš, nic lepšího nemáme a přece tu nebudeme brečet...
Upravil/a 1stCL_Jiricek dne 03-06-2020 10:01
... a já bych velmi zdůraznil toto. Se nám tady rozmohl takový nešvar, sem vždycky někdo přijde, zaletí jeden let, dopadne to tak či onak a dělaj se z toho závěry, skoro v impaktovanym článku tvl... To je tady poslední dobou každou chvilku. Ta náhoda (respektive ona je to subjektivní náhoda, objektivně to náhoda není, prostě jednou tě trefěj do vitální části, podruhý a potřetí ne, akorát ty když sedíš v kokpitu, tak zrovna nevíš, jestli ti trefili nosník, nebo ne) tu byla vždycky, možná je to teď víc, možná není, ale to je fuk a je to tak správně... V reálu si taky nevěděl, jestli pro tebe bude první dávka od nepřítele fatální a nebo si jí "skoro ani nevšimneš".
Nalítejte v tom simulátoru 100 hodin, nechte se 100x sestřelit, sestřelte 100 nepřátel (ideálně si ještě vyzkoušejte obě strany) a pak si udělejte obrázek z průměrný situace o tom, jakej ten simulátor je...
Takže za mě:
-Simulátor obecně není nikterak modrý. Samozřejmě sou tam věci, který maj modrý podle nás červenejch über a nás to samozřejmě pěkně štve, stejně tak máme my červený über jiný věci a není to jen pocit, je to prostě fakt... Celkově ale říct, že je ten simulátor modrej mi nepřijde fér, v tom případě by všechny ruský stroje měli mít o 10% až 20% horší výkony...
Můj čistě subjektivní pocit je takovej, že na východní frontě by červení měli být vůči modrejm horší, než sou, ale z důvodu hratelnosti máme prostě prototypový stroje... Na západní frontě (BodenPlate) je to naopak, tam pro hratelnost trochu ale opravdu jen nepatrně přidali modrejm, respektive spíš bych řek, že modrý to můžou lítat jinak, než lítali v reálu a to jim dost přidává a vyrovnává síly...
-Flaky mi přijdou naprosto v pohodě, navíc maj nastavení od "green" po "ace" přes "random" a v zásadě mi přijde, že při nastavení "ace" tak nějak odpovídaj skutečný efektivitě. Jako přilétnout v jednom letadle nad nějaký postavení, kde je dejme tomu 3 rychlopalný a 3 těžký flaky v reálu asi taky nebyla sázka na jistotu... Mimochodem střelci maj taktéž nastavení obtížnosti "green" až "ace", akorát zde je "ace" totální overkill se schopnostma Data ze StarTreku. Nicméně na obou stranách je to stejný, peška i 110tka ti dokáže krásně skazit večer...
-Dohlednost dotů ano, je to špatný a navíc jak psal Jiříček, strašně záleží na tvym monitoru a nastavení, což je prostě špatně...
-Že na tebe útočil He-129 nevidím nic špatnýho, bylo to online nebo offline? AIčka se chovaj blbě ale neznám simulátor, kde by tomu bylo jinak, online si můžeš troufnout v čem chceš na co chceš, když vidím že to protivník podělal, klidně si na něj vyšlápnu v Pešce, o život mi nejde a když se náhodou podaří sundat třeba befko budu za strašnýho borce...
Upravil/a Hot_Dog dne 03-06-2020 10:47
Nalítejte v tom simulátoru 100 hodin, nechte se 100x sestřelit, sestřelte 100 nepřátel (ideálně si ještě vyzkoušejte obě strany) a pak si udělejte obrázek z průměrný situace o tom, jakej ten simulátor je...
Tak teď nevím - to píšeš mi? Protože když cituješ mě, tak to tím malinko zavádí... .)
Ohledně té náhody. Nesoudím, zda je to dobře či špatně, a máš úplnou pravdu, že v reálu šlo taky o náhodu, kam tě trefí. Co říkám je to, že posledních pár patchů je ten vliv náhody výrazně větší než býval. Nic víc. Dříve jsi letadlo musel udolat mechanicky (prát to do něj, dokud se poškození nenaakumulovalo), teď ho musíš udolat statisticky (prát to do něj, dokud ti nepadne správné číslo na kostce). Pro člověka po pauze to může být "šok", tak jsem to jen vypíchnul.
Vždycky jsem ke svým PK přistupoval s pokorou tak, že když mě dokáže trefit jedna koule, klidně jsem v reálu mohl mít tu smůlu a koupit ji právě do hlavy. (I když že dostaneš PK z čisté dvanácté přes hvězdicový motor bez dalšího poškození nebo naopak přes pancíř za hlavou z čisté šesté bez dalšího poškození, zatímco dřevěná letadla prostřelit až k pilotovi do nedávna nešla (už jdou), to mě na hře mrzelo, ne že ne).
Se vším ostatním souhlas, s výjimkou srovnání Bf110 a Pe2. Ta éra fakt srovnání nesnesou. Můj střelec v Bf110 mě nikdy, opakuji nikdy nezachráníl od uhoření. V menšině případů rusa třeba lehce poškodí, opravdu výjimečně mu pustí čoudíček. Ale nikdy mu nezabrání v tom, aby mě první ztečí zapálil nebo mi dal PK. Naopak útok na Pe2 je v nadpoloviční většině případů konečná pro útočníka, pokud to pilot Pešky vyloženě nepodělá utaženou zatáčkou.
Hot_Dog napsal:
Co se týče 110tky, tady budem vepři, ale to je zdravé, na všem se shodnout nemůžem:P
Což o to, můžeme se shodnout v čemkoli. Ale bylo by to veřejně dehonestující :D
Ještě si zapovídám... Ta hra musí mít nějakou balanci, ať je hratelná. Historicky korektní hra by asi bavila jen velmi divnou skupinu lidí. Jen mi přijde, že starý IL tu rovnováhu našel tak nějak méně bolestně. My byli rychlejší, befka stoupavější, rudí kroutivější... Ve výsledku plichta a všechny tabulkové hodnoty přitom hrály. V BOSku se ty modely taky musel nějak přiohnout (přesně jak píšeš, na východě tak, na západě onak), ale - dle mého osobního názoru - se tak stalo méně šťastně. Spousta "vlastností", které čteme v memoárech, nejsou použitelné. Sypu z rukávu: akcelerace Messersmittů, stoupání Messersmittů, dajv Fokáčů, křidélka Fokáčů... Určitě bude řada recipriočních nedostatků na rudé straně. Vypočítávám modrou, protože létám za modrou a čtu modrou. Tím vůbec nechci tvrdit, že na červené straně se neděje něco podobného jinde. Ale tyhledy "kazy" kazí celkový dojem... Když letadlo, které mělo v boji využívat dajv, ve hře v dajvu ničemu neuteče. Nebo když letadlo, které mělo v boji využívat stoupavost a akceleraci ničemu neustoupe...
A teď me nechytejte za slovo. Samozřejmě, že (do určitého roku) Befko na bezpečnou vzdálenost ustoupe cokoli ruského a Fokáč na bezpečnou vzdálenost uletí. Ale o to jde - o to "na bezpečnou vzdálenost". Energetické chování červených letadel spolu s jejich zbraněmi způsobuje, že ona "bezpečná vzdálenost" je v podstatě za hranicí probíhajícího boje. V boji (neřku-li jeden na jednoho) ty vlastnosti prakticky nepoužijete, zatímco v memoárech se to jejich využíváním jenom hemží. Kolega v jakémsi softíku srovnával rychlosti a energie modrých a rudých letadel. Ta rudá éra prostě v totožných manévrech oproti modrým neztrácejí energii. Viz všechny ty immelmany, 180° zatáčky s udržením rychlosti, dajvy a stoupání s tím, že se éro ocitne na původním místě, ale rychlejší (takové perpetum mobile)...
Opakuji - nemyslím si, že ta hra straní rudé straně. Statistiky serverů to neukazují. Ale něktré úlitby vyrovnanosti jsou prostě fyzikálně nešťastné, frustrující a kazící výsledný dojem.
P.S. A s tou stodesítkou a Peškou navrhuju si někdy dát do držky, jako gentlemani :)
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.