November 22 2024 08:26:42
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna(od v.4.004)
Hot_Dog
CSW_Rannisokol napsal:

Nejvíc používanej je tzv. 3DMigoto mod. Je primárně určenej pro VR, přidává 5x a 10x zoom. Potom to začli zneužívat hráči na monitoru, aby viděli letadlo na 50 km. No a poslední patch ten mód rozbil, a spousta číterů teď brečí Šklebící se


No jenže zrovna ten migoto mod fungoval i s MODE OFF, takže to je docela blbej příklad:-)
 
CSW_Rannisokol
Ajo, sorry
i.ibb.co/Yp9d9tw/Rannisokol.png
 
1stCL_Jiricek
Díky kamarádi Úsměv

Upřímně, trochu mě zaujal ten pilot... Dost mi ubírá na náladě rozlížet se po kokpitu a vidět plechovou vanu místo pilota. V bombardérech, kde je zbytek posádky, je to vyloženě hrůzný zážitek Úsměv

Ale jestli je to většinově zakázáno, tak není co řešit.


CSW_Rannisokol napsal:
Nejvíc používanej je tzv. 3DMigoto mod. Je primárně určenej pro VR, přidává 5x a 10x zoom. Potom to začli zneužívat hráči na monitoru, aby viděli letadlo na 50 km. No a poslední patch ten mód rozbil, a spousta číterů teď brečí Šklebící se

Na tohle jsem se chtěl zeptat, když tu diskuse zabrouzdala k VR, ale pak zase odbrouzdala jinam, tak jsem to nechal být... Když člověk používá VR, bez nějkého modu, tak to umí nebo neumí zoom? A když zoomuju (s modem či bez), jak je to simulované? Jako že vidím větší objekt se stejnou vzáleností očí (tzn. mění mi to pozorovací úhel a pocit perspektivy) nebo mi to pomyslně oči roztáhne, takže pak na knipl koukám zleva i zprava zároveň)?
Upravil/a 1stCL_Jiricek dne 22-05-2020 13:00
 
rudidlo
Hot_Dog napsal:

CSW_Rannisokol napsal:

Nejvíc používanej je tzv. 3DMigoto mod. Je primárně určenej pro VR, přidává 5x a 10x zoom. Potom to začli zneužívat hráči na monitoru, aby viděli letadlo na 50 km. No a poslední patch ten mód rozbil, a spousta číterů teď brečí Šklebící se


No jenže zrovna ten migoto mod fungoval i s MODE OFF, takže to je docela blbej příklad:-)

Jedze Migoto je nyni nekompatibilni s nove implementovanym deferred renderingem ve 2D.
Funguje jen ve VR
 
http://silicon-remarks.blogspot.com
CSW_Rannisokol
VR má zoom snad jenom 1,5x a pro většinu uživatelů je to zoufale málo. Dost lidí řikalo, že na VR potřebujou alespoň 5x zoom, aby nebyli oproti hráčům s monitorem v nevýhodě.
i.ibb.co/Yp9d9tw/Rannisokol.png
 
1stCL_Fucida
1stCL_Jiricek napsal:

Na tohle jsem se chtěl zeptat, když tu diskuse zabrouzdala k VR, ale pak zase odbrouzdala jinam, tak jsem to nechal být... Když člověk používá VR, bez nějkého modu, tak to umí nebo neumí zoom? A když zoomuju (s modem či bez), jak je to simulované? Jako že vidím větší objekt se stejnou vzáleností očí (tzn. mění mi to pozorovací úhel a pocit perspektivy) nebo mi to pomyslně oči roztáhne, takže pak na knipl koukám zleva i zprava zároveň)?


Ve VR zoom, resp. změna FOV standardně nefunguje. Když stiskneš namapovaný klávesy, nic se nestane. Tedy aspoň u mě. Módy jsem tam nikdy necpal.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
rudidlo
606_Tempik napsal:
Spíš mám pocit, že čím hezčí grafika, tím horší viditelnost.


Uf. Do tedka jsem si myslel, ze to proc nevidim zadna letadla muzu ja sam. A on za to muze pocitac Úsměv
 
http://silicon-remarks.blogspot.com
Hot_Dog
1stCL_Fucida napsal:

Ve VR zoom, resp. změna FOV standardně nefunguje. Když stiskneš namapovaný klávesy, nic se nestane. Tedy aspoň u mě. Módy jsem tam nikdy necpal.


Je tam na to speciální tlačítko (v základní formě hry bez modů), který když držíš zmáčklé tak se ti ve VR udělá 2x zoom. Je to jiné tlačítko než ty pro standartní změnu FoV, funguje to bez problémů, leda se z toho někomu muže dělat blbě, mě to moc nevadilo...
 
1stCL_Fucida
Aha, to jsem nevěděl, díky Úsměv. No, stejně to asi nebudu používat - na tom Reverbu jsou kontakty vidět solidně Úsměv.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
1stCL_Jiricek
Hot_Dog napsal:
Je tam na to speciální tlačítko (v základní formě hry bez modů), který když držíš zmáčklé tak se ti ve VR udělá 2x zoom. Je to jiné tlačítko než ty pro standartní změnu FoV, funguje to bez problémů, leda se z toho někomu muže dělat blbě, mě to moc nevadilo...

Hmm, hmm. A co to teda udělá s tou roztečí očí? Nechá nebo zvětší? Musíš "přešilhat" na jinou vzdálensot?

A ještě jedna otázka - pokud se s VR nedá defaultně zoomovat, lze zřejmě konstatovat, že deaultní VR zoom je ten jaksi "přirozený", odpovídající reálnému koukání. Dovedl bys tento defaultní VR zoom srovnat se zoomem bez VR? Jakože jaký zoom bez VR je podle hry ten "normální", odpovídající realitě, bez zvětšení či bez zmenšení? Nevím, jestli to píšu dost srozumitelně... Když pustíš novou instalaci hry, máš všechny pohledy nějak nazoomované. Můžeš si přizoomnout nebo odzoomnout. Já si jako default uložil maximální odzoomnutí. Ale může být, že lidskému oku více odpovídá něco jiného... Nastavení zoomu ve VR by mohlo být vodítko, jaký zoom je podle hry přirozený.


Pro zajímavost - ve starém Sturmovi jsem si měřil úhel, pod kterým vidím letadlo na monitoru a srovnál ho s úhlem, pod kterým bych letadlo měl vidět ve skutečnosti. A realitě odpovídal téměř maximální (!) zoom. Na který samozřejmě nejde létat.
 
1stCL_Fucida
Jiříčku, je to nejvíc podobný maximálnímu FOV, tedy nejvíc oddálenýmu pohledu. Jen samozřejmě máš všechno relativně mnohem větší.

Ve starým i novým Šturmovi je tohle stejný. A asi i v jakýmkoliv jiným simu. Při větších FOV je obraz nezkreslený jen blízko středu, s rostoucí vzdáleností od středu je víc a víc deformován. V simech, kde šlo nastavit ještě mnohem větší FOV (třeba Targetware) jsi si mohl vytvořit krásný "rybí oko" Úsměv.

Jde o to, že přirozený FOV pro lidský oko je někde okolo 160° (+/-). Na monitoru v BOX máme maximálně myslím 90° (+/-), ve VR je to okolo 110 - 130° jenže obraz je se vzdalováním se od středu deformovanej úplně jiným způsobem a pomocí jiných algoritmů. Tzn. počítá se s tím, že se ti promítá na sféru a ne na plátno, jako na monitoru.

[img]https://stv.re/wp-content/uploads/2013/05/oculus-street-view.png[/img] is not a valid Image.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
LesniHU
Fuci, myslim, ze Jiricek mel na mysli porovnani s fyzickym FOV pred monitorem, ne o tom, co se da na displej vykreslit.
Pro zajímavost - ve starém Sturmovi jsem si měřil úhel, pod kterým vidím letadlo na monitoru a srovnál ho s úhlem, pod kterým bych letadlo měl vidět ve skutečnosti. A realitě odpovídal téměř maximální (!) zoom. Na který samozřejmě nejde létat.
Tvuj poznatek ze stareho sturma odpovida. Oba, i o spravnem uhlu, i o tom, ze to neni pouzitelne.
Ja jsem nedavno reoragnizoval a letam na sekundarnim monitoru, takze pred nim nemam klavesnici a mam ho blizko, na hrane stolu. Diky mensi vzdalenosti od oka se ten odpovidajici FOV rozevre. Jen o trochu, ale vypada to lip.

EDIT: budu detailista: rybi oko to neni, to z principu nezachovava primky, ale rozsirovani FOV pri klasickem vykreslovani v pocitaci je vzdycky udrzi - bude deformovat vzdalenosti v zavislosti na pozici na obrazovce.
Upravil/a LesniHU dne 22-05-2020 14:23
 
1stCL_Fucida
Jo aha, už to asi chápu, jak to Jiříček myslel Úsměv

Velký plátno a maximální zoom? Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Hot_Dog
Jiříčku, ve VR máš nazoomováno tak, že objekty vidíš v reálné velikosti, to je jediné správné a kupodivu dokonce i použité řešení... Výsledek je takový, že opravdu objekty vidíš tak velké, jak mají být a připadá ti to tak. Díky tomu třeba taky otočení hlavy o třeba 40° znamená ve scéně otočení hlavy o 40° a objekty zůstávají tam kde mají být, kdyby byl zoom upraven jinak, už by to nemohlo samozřejmě odpovídat 1:1

Má to dva háčky:

1) reálné oko má jak fuči psal dejme tomu 160° FoV, což většina headsetů nemá, ale ve vr se kvůli tomu neupravuje zoom, anóbrž ti prostě tu část, která se do vr nevejde nezobrazí.. Výsledek je asi jako když si nasadíš lyžařské brýle. Tento problém za mě není vůbec problém, létat s lyžařskými brýlemi mi přijde OK...

2) problém je daleko vážnější, sice ty objekty vidíš ve stejný velikosti a v reálné úhlové velikosti, ale v reále máš nekonečné rozlišení, kdežto ve vr je to rozlišení dost omezený, rozhodně pod tzv. "retina" úroveň, což je důležité. Výsledkem je, že tvoje pozorovací schopnosti zdaleka neodpovídají díky tomu pozorovacím schopnostem v reálu, protože prostě to co pozoruješ je kostičkovaný, díky tomu daleko hůř poznáš, co je to za letadlo, ikdyž ti připadá správně veliký... Pro představu si vem cedník, dej si ho před hlavu a takle to zhruba vidíš ve VRŠklebící se

Tohle je řešeno tím 2x zoomem ve hře, který se skokově aktivuje při držení toho tlačítka... Nic nepřeostruješ, nepřešilháváš a neměníš si vzdálenost očí, prostě změněj zoom na 2x, takže třeba do tvej 100° VR brýlí pustěj 50° scény. Pro představu jak ten zoom vypadá ve hře si vem cedník, dej si ho před hlavu a před ten cedník si dej ještě dalekohled, takle nějak to vypadá ve VR se zoomemŠklebící se Vidiš to uplně normálně, asi jako když koukáš přes dalekohled. udělat se ti z toho může blbě, protože ten pohled se chová přesně jako když koukáš přes dalekohled, malý pohyb při rozhlížení ti způsobí velký pohyb scény, na což tvůj mozek není připraven...

3D migoto mod dělal to samý, akorát umožnil větší jak 2x zoom defaultně podporovaný hrou...

Tohle si chtěl vědět, že?

PS: jak už sem tu několikrát psal, až budeme mít k dispozici "retina" VR headset, máme vyhráno, a nic jinýho nepotřebujem, žádnej zoom nebude a všechno bude maximálně reálný... Aby byl VR headset "retina", odhaduju podle jeho FoV, že bude muset mít rozlišení někde mezi 32K a 128K... Do tý doby ti zoom bude muset pomáhat s tím, aby oko zachytilo stejný množství informací jako v reálu...
Upravil/a Hot_Dog dne 22-05-2020 14:57
 
Rumcajs
Ty voe Hot_Dogu, tohle mi nedělej. Jsem to zkusil. A přišla manželka a ptá se, proč mám na hlavě cedník, se kterým se snažím trefit do dalekohledu. Jako by nestačilo, že už tak jsem doma za blázna.
 
Hot_Dog
No vlastne pro super VR zazitek odpovidajici VR zoomu bys mel mit setup lyzarske bryle - cednik - dalekohled. Jdi to este vyzkouset takle a dej vedet, co na to manzelkaPff
 
1stCL_Fucida
Pro Reverb můžeš skoro vypustit cedník a pro Pimax ty lyžařský brejle Šklebící se
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
1stCL_Jiricek
Hot_Dog napsal:
Tohle si chtěl vědět, že?

Ano. Díky moc. Malé pivo u mě .)
 
Aces_Wild
Memorial Day Sale - BOBP and P-38

* Battle of Bodenplatte Premium za 20$, Standard edice za 12,50$
* P-38J-25 za 5$

Friends,

In America we observe the Memorial Day holiday to honor our war dead. Memorial Day 2020 is this Monday. This is not unique to America, all nations who have fought in the world's conflagrations have their own special holidays to honor those who have fallen on the battlefield. This year marks 75 years since the end of WWII in Europe. I decided to take this Memorial Day weekend to offer Battle of Bodenplatte at a very special discount to honor my nation's contribution to victory in Europe 75 years ago. As an American who works with an international team I offer everyone in our community this special price in the name of peace and prosperity, especially during this trying time while we battle a deadly invisible enemy. Have a great weekend and enjoy!

Buy BOBP

P-38J-25

Jason

Zdroj
 
310_cibule
Lightning za bůra! To si snad koupím ještě jednoho...
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,014,058 návštěv