No jednou už se jim to povedlo a já pak měsíc trucoval...
Ale díky za to uklidnění.
Áno aj mne sa to už stalo. Asi pred dvomi rokmi. Na vine bol výpadok siete, keď sa inštalácia znovu rozbehla prepísala ovladanie na default. Nahodené vlastných nastavení trvalo necelých 5 minút. Okrem tohoto prípadu som prepísané klávesy nemal.
Baron napsal:
Nahodené vlastných nastavení trvalo necelých 5 minút. Okrem tohoto prípadu som prepísané klávesy nemal.
Tak to jsi šťastný člověk - já to znovu nastavoval přes hodinu. Mám vlastní nastavení u všech funkcní, ani jednu v defaultu. Ale taky se mi to stalo jen jednou, to ano. Ne už tak nastavení grafiky, to se mi resetovalo vícekrát.
Ale na druhou stranu - co bych pro Jak9 s 37 kanonem nepodstoupil, že ano :D
ZVP Zdenek napsal:
Ach jo Hu.... tak za prvé rozhozené IPD (HW, SW) nezpůsobí že zeď bude "couvat" když by se měla přibližovat.... viděl jsi někdy něco takového ???
Samozrejme, ze jsem to videl. Kdyz je tvuj mozek nakalibrovan na to, ze kdyz vidi zed rekneme tak, ze se pohled obou oci sbiha pod uhlem jednoho stupne, a ty mu najednou posunes oci/kamery od sebe, potom na stejne vzdalenou zed budes koukat ocima vic stocenyma k sobe, tj. bude se zdat bliz. Kdyz potom pujdes smerem k ni, do male vzdalenosti, kde se tyhle chyby zmensujou, tak ta zed poleze viditelne dozadu, protoze neni tam, kde se ti zdala, ale tam, kde stale je.
Ale je to trochu nesnadne vypichnout, pokud IPD neustrelis opravdu o kus. Zvlast, kdyz nemas vycviceny zrak a nevis, co sledovat, protoze mozek je mocny a interpretuje vse tak, jak jsi zvykly, a prubezne to pri pohybu opravuje (akorat to zpusobuje, ze je mnoha lidem blbe). Protoze prece vis, ze je to zed a ze se nehybe. Ze jsi udelal ctyri kroky misto tri sis proste nevsiml. Lepsi pokus a vyborna vec na nastavovani IPD je udelat par drepu, protoze na rozdil od "nejak" vzdalene zdi ma clovek nohy na zemi, takze muze porovnat kalibraci vlastnich oci vuci kalibraci vlastnich nohou. Pokud se behem drepu podlaha pohybuje nahoru ci dolu, mate to blbe.
ZVP Zdenek napsal:Za druhé tvrdit že HW stránka není důležitá protože SW stránka důležitá je je zcela zcestné. Obě jsou nutné jenže ta SW je splněna vždy, HW ne.
Cteni, ztracene umeni.
Predne by ti melo tvoje tvrzeni, ze SW stranka je splnena vzdy, ale HW ne, naznacit, ze asi i nekdo dalsi povazoval SW stranku za dulezitejsi. A jinak, ja jsem nerikal, ze HW neni dulezity. Ani jsem neco takoveho nevyvozoval z dulezitosti SW.
ZVP Zdenek napsal:
Tvrdit že HW není podstatný protože na Vive ti to "nic nedělá" je zcestné ještě víc. To že to u Vive "nic viditelného nedělá" neznamená že na tom nezáleží. Je to otázka toho co vlastně vidíš (kvalita zraku), toho co můžeš vidět (kvalita obrazu) tvého skutečného IPD a rozsahu IPD který Vive umožňuje nastavit.
A teď končím, dál to nemá smysl. Jdu si z auta vymontovat ten volant...Onehdá jsem s ním točil a vůbec nic viditelného to nedělalo takže je tam zbytečně.... Stačí mi motor....
Vive jsem pouzil jako priklad, protoze na nem jsem ja posouval ty cocky, aniz bych menil SW parametry, a sledoval vysledek. A na jakem headsetu jsi to zkousel ty?
Tak je, nebo není.... Ono to bude nejspíš tak že důležitá sice je, ale to netvrdím já, protože to tvrdíš ty ....že
Samozrejme, ze jsem to videl. Kdyz je tvuj mozek nakalibrovan na to, ze kdyz vidi zed rekneme tak, ze se pohled obou oci sbiha pod uhlem jednoho stupne, a ty mu najednou posunes oci/kamery od sebe, potom na stejne vzdalenou zed budes koukat ocima vic stocenyma k sobe, tj. bude se zdat bliz. Kdyz potom pujdes smerem k ni, do male vzdalenosti, kde se tyhle chyby zmensujou, tak ta zed poleze viditelne dozadu, protoze neni tam, kde se ti zdala, ale tam, kde stale je.
Ale je to trochu nesnadne vypichnout, pokud IPD neustrelis opravdu o kus. Zvlast, kdyz nemas vycviceny zrak a nevis, co sledovat, protoze mozek je mocny a interpretuje vse tak, jak jsi zvykly, a prubezne to pri pohybu opravuje (akorat to zpusobuje, ze je mnoha lidem blbe). Protoze prece vis, ze je to zed a ze se nehybe. Ze jsi udelal ctyri kroky misto tri sis proste nevsiml. Lepsi pokus a vyborna vec na nastavovani IPD je udelat par drepu, protoze na rozdil od "nejak" vzdalene zdi ma clovek nohy na zemi, takze muze porovnat kalibraci vlastnich oci vuci kalibraci vlastnich nohou. Pokud se behem drepu podlaha pohybuje nahoru ci dolu, mate to blbe.
Takže nejdřív stěna couvala namísto toho aby se přibližovala, teď už najednou jde o to že místo 3 kroků musím udělat 4. Ano HU, špatně nastavené SW IPD mění subjektivní vnímání hloubky prostoru což může vyvolat tento dojem (3 kroky místo 4). To chápu, znám to z dob kdy pojem VR headset ještě neexistoval. Problém však vidím v tom že toto musíš tvrdit ty, ne já -a až pak je to v pořádku. OK.
A na jakem headsetu jsi to zkousel ty?
čtení ztracené..... HP Reverb, už nějakou dobu tady o něm hovoříme.
Predne by ti melo tvoje tvrzeni, ze SW stranka je splnena vzdy, ale HW ne, naznacit, ze asi i nekdo dalsi povazoval SW stranku za dulezitejsi.
???
SW kompenzace je levnější než mechanicky stavitelné IPD, proto se výrobci snaží spotřebitelům namluvit opak...
Ano Hu, jasně vidím že nic nechápu.
**************************************************************************************************
Fučido promiň, měl jsi pravdu. Ztrácím tu čas....
Ano, ztracime oba cas. Cteni, Zdenku, cteni.
"Re IPD, na pozici cocek zase tak moc nezalezi, i kdyz to samozrejme minimalizuje opticke chyby apod., ale ta SW strana je kriticka" znamena to, ze pro nastaveni IPD na pozici cocek zase tak moc nezalezi, protoze to hlavni lezi na SW. Fakt to znamena presne tohle.
"kdyz pujdes ke zdi, bude od tebe couvat nebo se k tombe priblizovat" neznamena, ze se od ni budes vzdalovat, az ji nechas daleko pred sebou. Je to ten pripad, jako kdyz se tam postavi clovek a az pujdes k nemu, udela krok dozadu. Zacouva. Nebo dopredu. Priblizi se.
Zbytek si projdi sam jako domaci ukol. Jo, a na otazku "Na jakem headsetu jsi zkousel posouvat cocky, aniz bys nastavoval SW parametry, a sledoval vysledek?" neni spravna odpoved koukal jsem skrz Reverb, ktery ma pevne male cocky a nevyhovoval mi. Ani vycetl jsem to na x internetech. Na to je odpoved ne, to jsem nikdy nezkusil...
Lesníku, až budeš chápat základy tak dávej domácí úkoly. Nerozumíš tomu. K tématu o kterém jsme se bavili (a které si už asi ani nepamatuješ, když jsi ho dávno úspěšně vykolejil) jsi nepřinesl vůbec nic. Jen okecávání problematiky o které sis začal sám, navíc zcela mylné - prostě jsi skočil na optický klam který dokola omíláš...
Jinak i na Reverbu lze posouvat čočky, akorát musíš trochu kutit. A výsledek nemusí být vhodný na víc než pokusy... Což jsem taky udělal a to tě asi ani nenapadlo viď.....Šokující selhání u člověka který ví vše.... Takže správná odpověď zní - já lesník vím houby, jen machruju a diskuze je zase v pytli a tak mám radost. Cipískova škola...
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
@Zdenek, no vidis, nakonec z tebe prece jen nejaka informace vypadla. Mohl jsi to sice napsat primo jako odpoved na primou otazku (proto jsem ji polozil) misto kola osobnich utoku, ale coz uz. Timto koncim, zbytecne to plni vlakno, nic to ostatnim neprinasi a ja nechci ztracet cas dohadovanim s poucenym uzivatelem.
Zkusil. Ale to nic, ještě před rokem u mě platilo, že každý jeden patch mi buď nefugnoval nebo mi něco rozbil. Vlastně až nedávno se to přestalo dít a byl jsem z toho popravdě trochu nesvůj. Takže jen návrat k normálu
Mě to včera ve dvě v noci taky všechno zafungovalo v pohodě (FXAA antialiasing je fakt hnusnej, ikdyž pár FPS přidá a v některejch případech možná zlepší viditelnost letadel na krátké vzdálenosti). Na ofiko fóru tvůj problém jiříčku už řešej od noci a sou tam od vývojářů nějaký rady, tak je zkus...
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.