December 04 2025 09:19:26
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 4

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
IL2 BOX online speciálka - Battle of the Scheldt
LesniHU
1stCL_Jiricek napsal:
Co je jednomu jasné, fakt jinému být jasné nemusí. Já například před chvíli dostal velmi přátelské upozornění přes PM, že ten můj útok na Wernera byl ale fakt zbytečný a hloupý. A já přitom měj 100% jistotu, že tento pro mě evidentní vtip nemůže být pochopen špatně.
Fakt? Ten ze 16:22? A ja jsem se vam prave chystal navrhnout, ze byste se mohli prejmenovat na 1stCKF ...to jsem zvedav, kolik lidi mi napise :-)

1stCL_Jiricek napsal:
LesniHU napsal:
Tady mi vadilo snad jen to, ze spawn pointy byly na draze a to na spatnem konci. Kvuli vetru... S "nemodrym" pocasim je to podobne.

Rolování bych já osobně taky uvítal. Ikdyž to má trochu úskalí, protože od jistého patche jsou okraje polních letiště (bez viditelné zmeny v textuře) hrbolaté a čas od času tam ulomíš podvozek, ikdyž kultivovaně pojíždíš uvnitř letiště.
S počasím je to přeci jen trochu jiné. Ty jsi hardcore pilot, počítáš si trasy logaritmickým pravítkem a jsi schopen se ve vzduchu popasovat se vším, co hra nabízí. Dnešní průměrný pilot nikoli. Mít natrénováno tolik, aby člověk uměl za letu změnit plán, real-timově přepočítávat trasu, užít si špatné počasí - to je možná příliš. Jednorázovou akci netřeba tímto ozvláštňovat, myslím si. Většina lidí je ráda, že bezpečně odstartuje. Na nic tím nenarážím .)
Mozna si nerozumime. Jsou v zasade tri kategorie, krasne, kdy je vse snadne, fakt zle, kdy pri ostre misi dochazi nevyhnutelne k nehodam na startu, a neco mezi, to jest takove, ktere 99% zucastnenych pilotu spolehlive zvladne, pokud bude ohlaseno predem ("bude fakt vetrno") a pokud budou chodit na treninky. Nemyslim, ze to nejhorsi pocasi ma smysl pro normalni specialku, to jest takovou, kdy hlavni pointa nebude popasovat se s pocasim, ale myslim si, ze neco jineho nez dokonale modro prospeje kazde specialce. To jest pocasi z te kategorie neco mezi, ne proto, aby to bylo tezsi, ale jine, pro rozsireni moznosti deje a situace.
A jak jinak udelat z prumernych pilotu ty, co horsi pocasi zvladnou, nez nejakymi treninky s primerenou motivaci? :-)
 
1stCL_Werner
1stCL_Jiricek napsal:
Co je jednomu jasné, fakt jinému být jasné nemusí. Já například před chvíli dostal velmi přátelské upozornění přes PM, že ten můj útok na Wernera byl ale fakt zbytečný a hloupý. A já přitom měj 100% jistotu, že tento pro mě evidentní vtip nemůže být pochopen špatně.

Stejně tomu počasí nerozumíš :-P
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
1stCL_Jiricek
1stCL_Werner napsal:

1stCL_Jiricek napsal:
Co je jednomu jasné, fakt jinému být jasné nemusí. Já například před chvíli dostal velmi přátelské upozornění přes PM, že ten můj útok na Wernera byl ale fakt zbytečný a hloupý. A já přitom měj 100% jistotu, že tento pro mě evidentní vtip nemůže být pochopen špatně.

Stejně tomu počasí nerozumíš :-P

To, že jsem se ještě nikdy netrefil, ještě neznamená, že tomu nerozumím... :D
 
CSM2Mav1cz
Pánové,
děkuji Vám Všem za Vaši práci pro komunitu.
Byl to vzrušující a povznášející večer.
Cíl mise splněn, mě sestřelil, jak jinak, můj kamarád, se kterým jsem nalétal stovky hodin, a jen tak mimochodem mi slavnostně slíbil , že při spatření Ju 88 bude jakoby slepým.Úsměv Lovce v sobě nezapřeš, Wolfe, je to instinkt, a bez něj bys nebyl tak dobrý....Úsměv Budiž ti odpušteno! lovčeÚsměvŠklebící se
Čtení je to tady občas výživné, ale i to ku Životu patří. jsme jenom lidi.
Poletový rozbor je správná věc, a dá - li bůhThermoska požehnání, doufám, že budu miti, někdy v budoucnu, Tu Čest zaletět s Vámi, a v tak hojném počtu!
Ne, nejsme postižení, to jen vzduchoprostor jest naším mořem, volnosti nám dávající.... Díky.
Tak , a teď pomodlit, vyčurat, a spát.Mrknutí
 
saldy
Vyzkoušel jsem 4R fičuru jak funguje v současnosti a povedlo se udělat i video. Zona obnovy lze rozšířit na libovolnou plochu, tedy případně i na celou plochu letiště. Zonu lze vyřadit z provozu, ale lze ji v editoru udělat i nezničitelnou. Pokud stojíte v zoně, vypnete motor a asi i otevřete kokpit, může začít proces obnovy.

Obnovit na původní hodnoty lze palivo, výzbroj, oprava poškození a zdraví. Oprava poškození a zdraví se obnoví automaticky, pro palivo a výzbroj je třeba namapovat klávesy, proces doplnění paliva lze přerušit, takže nemusíte brát plnou.

V editoru lze jednotlivé složky procesu obnovy nastavit aktivní či neaktivní, ale také různé časy dle libosti od několika sekund po desítky minut.

YouTube Video


 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
magot
To vypadá docela použitelně. Dá se nastavit čas opravy stroje?
Až na toho instatního Ha-Nocriho na každým letišti Šklebící se
[img]https://www.roebuckcarmel.com/images/Newimages/2015/folder5/Jesus_mud_eyes.jpg[/img] is not a valid Image.
Upravil/a magot dne 14-05-2020 10:39
 
Kukuloo
Ma to potencial Mrknutí Teda ak to pofrci online.
Letka_13/Kukulo
 
CSW_Rannisokol
Mělo by to fungovat, na KOTA serveru to měli
i.ibb.co/Yp9d9tw/Rannisokol.png
 
310_cibule
Pěkný. Co tam dělá ten žlutý čmoud?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
magot
310_cibule napsal:

Pěkný. Co tam dělá ten žlutý čmoud?

Tam žádnej černej číňan přece není Šklebící se
 
Rumcajs
To je hezké. Hele a bude takhle udělaná i polní nemocnice? Posledně mě trefili a nebejt restartu, mohl jsem i umřít.
 
310_cibule
Jo, je to nebezpečný koníček...
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
Baron
CSW_Rannisokol napsal:

Mělo by to fungovat, na KOTA serveru to měli


Funguje to. Na Flugparku sa s RRRR lieta už pomerne dlho.
Hals - und Beinbruch!
 
Hans-Assi
310_cibule napsal:

Pěkný. Co tam dělá ten žlutý čmoud?


Takto je označen střed "zóny obnovy" na KOTA serveru. Prý se může označit jakkoliv, tam zvolili žlutý čmoud :-)
 
310_cibule
Hans-Assi napsal:
Takto je označen střed "zóny obnovy" na KOTA serveru. Prý se může označit jakkoliv, tam zvolili žlutý čmoud :-)


Aha, zajímavé. Dík za odpověď.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
rudidlo
Ma to i nevyhody.
U letadel, kde jsou strelci to nedoplni zdravi strelcum a jejich munici.
Takze je to pouzitelne jen pro jednomistne letouny.
Vlakno na ofic. foru
 
http://silicon-remarks.blogspot.com
Hoper
310_cibule napsal:

1stCL_Jiricek napsal:
Nene. Palba byla až moje předposlední speciálka, rozhodně ne první. Pokud mě paměť neklame, vůbec první veřejná speciálka v ILovi byla Nálet na Berlín, kde jsem vedl jednu letku Mitchelů, Kraken druhou, Cibule (tehdy ještě Mořský býk) letku P47 a vůbec se ani trochu nestalo to, že by nás ztratil... A pokud mě opět paměť neklame, naivně věřím, že termín "speciální akce" jsem prvně použil já, když jsem snad s Čutorou psal k nějaké akci pravidla... což muselo být před Berlínem... takže Berlín nebyl první...? Kdy byly ty noční nálety na Londýn? Pomozte někdo. Každopádně - teď mi docházi - "speciální akce" jsou moje, takže všichni držte hubu a poslouchtejte, ja se má dělat specálka! (humor, prosím .))


No, to si vyprošuju ; ) Nikoho jsem neztratil, akorát pak přilétli nějací nezvedenci ve fokáčích a náš doprovod rozprášili. V únikovém dajvu jsem předal velení, tuším, Gryzlovovi, ten pro změnu Natanovi... a tak dál : ) Když jsem se pak našel sám a o pět kilometrů níž, vydal jsem se spokojeně domů, na základnu. Aniž bych za celou specku komukoliv ublížil, tak kousek od letiště, na druhé straně mapy, mne zákeřně zezadu přepadl Fučida ještě s někým od lionů a nic netušícího mne rozstřílel na hadry : ) Jó, to byly časy.

Kdy to tak mohlo být? 2003? 2004?

Wilde Sau a Londýn byly až potom (to jsme letěli ve čtyři ráno skutečného času).

A taky bitva o Kanál. Ta se letěla tři dny, ne?


Berlín byl únor 2005 (report jsem odesílal 07-02-2005 00:43 [=již pondělí], takže se to letělo o víkendu, asi sobota 05-02-2005.
WildeSau a NightReapers - hmm, tak tady mám trochu guláš - obrázky cíle mám z ledna 2005, obrázky z akce jsou datované březen 2005. Ale teď mne napadlo, že existovalo video na YT (Bača?) o téhle akci. Neumím ho najít. Datum konání by tam ale mohlo být... (s tím závěrečným epickým vystavěním svítících Hurriků na letišti a následným deštěm potměšilých německých bomb :)

A Jiříčku, k tomu Berlínu, vedl jsi nejen první letku nad cíl, ale dokonce ti bylo souzeno odvést zbyteček všech bépětadvacítek obou letek zpátky domů :)

ed: mno, tak bůhví, jak to bylo...
"Začalo se dokonce řešit, že se spojíme se zbytkem squadry B, která na tom co do počtu byla snad ještě hůř jak mi. Ale práve ve chvíli, kdy se tato možnost zamítala, byl zahlášen další, hmm, kolikátý už, útok ! Šli jsme opět do těsnější formace" + sražení 32 (červená 2 z A sekce) a 71 (červená 1 z B sekce)
"Pak už bylo jen řazení na okruhu, dosednutí červené 1, přednostní pouštění poškozené červené 4 a závěrečné finále s velitelem svazu."


a pak chtějme po staříkách, ať si vzpomenou, co dělali za války :))
Upravil/a Hoper dne 18-05-2020 00:29
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
1stCL_Fucida
Já si celkem jasně pamatuju, že první byla ta noční akce, co se letěla ve 2 ráno a pokračovala masomlejnem na AH až cca do 9 hodin (kdy jsem usnul při přistání). Ale myslím, že název Wilde Sau & Night Reapers získala až její nějaká pozdější reinkarnace. Tohle proběhlo na přelomu let 2004 a 2005. Pořádali to hlavně pánové okolo AH, skoro jistě Čutora. Nicméně ten nápad, že se to poletí ve dvě ráno, tak ten byl můj Úsměv. To se mi to tehdy na koleji bez rodiny navrhovalo Šklebící se. Tohle byla dle mého první organizovaná akce, kterou bychom dnes označili jako speciálka, ale tak jsme jí v té době ještě neříkali.

Tuhle noční akci následoval můj a Jiříčkův Berlín, což byla svým rozsahem první skutečně velká akce, která zcela využila tehdejší kapacitu serveru (tuším 64 lidí?). Berlín také představoval první akci, na kterou se (hlavně na spojenecké straně) mohutně trénovalo. Ani tenhle počin ještě nenesl jméno speciálka.

No a pak už následovala právě první speciálka (v čele zase já a Jiříček) - koncem jara 2005, stále ještě na podolské koleji. Dvoudenní "Speciální Mise", neboli "SM", neboli "SadoMaso". Integrace generálů (Jamamoto a Čutora) a pozemních bojů. Obrovská příprava, obrovská pravidla, obrovská komplexnost - ani ne půl roku od první společné organizované akce. Zajímavé bylo, že na komplexností něco podobného jsme si troufli až na Palbě (podzim 2010), nebo spíše na Invazi (2011). Invazí také byla ukončena sedmiletá éra těch "obrovských" speciálek. To už byla doba, kdy ze sebe starý Šturm vydal své maximum a mohutně se čekalo na CLOD.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Hoper
čiliž první byl ten WildeSau & Night Reapers (takto se to jmenovalo, dvě akce v jednu noc - nejprve červené bombery a modří stíhači a pak červení stíhači a modré bombery; a protože noc, tak se vstávalo v ty 04:00; obrázky jsem nejspíše típal z ntrk později,proto to jiné datum)
a Berlín až pak

WS&NR byl vlastně obyč server s omezeným planesetem a vyjimečnější na něm byl nastavený herní čas + ten reálný
zábava však náramná :)
Pak nastalo dlouhé vyčkávácí kroužení nad letištěm před přistáním. Čutora nás balamutil "skupinovým foto" a když jsme se konečně seřadili na stojánkách, přiletěl Bača... :)))

Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
AH_Kraken
Speciálky vznikly tak, že za Čutorou a za mnou přišel (bohužel si už nepamatuji jeho jméno - škoda je to skutečný autor speciálek) jeden hráč a chtěl aby jsme na AH server dali nějakou noční mapu. My jsme nechtěli protože jsme si mysleli, že to lidi nebude bavit, ale on vytrval a tak se mu řeklo že se to může letět mimo běžný server jako něco speciálního. Proto se tomu taky od té doby začalo říkat "specialka". On vymysle tu dvou specialku WildeSau & Night Reapers, která se nejdříve letěla v noci a pro úspěch se ještě jednou zopakovala ve větším počtu lidí a v "normální" dobu. Jako třetí se letěla "Nálet na Berlín" a po ní následovala "Midway". Pak se to rozjelo.
U souboru Night_reapers.mis mám nejstarší datum 4.1.2005
U souboru Berlin-Kraken.ntrk je datum 6.2.2005
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

12-11-2025 10:15
Cthulhu dostal podvodní piáno https://youtu.be/.
..UuLQP-YE8O

10-11-2025 10:38
Den válečných veteránů 11. 11. https://www.daruj.
..ojekt/1812

06-10-2025 19:06
Radiační situace za firmamentem zůstává normální

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

38,678,415 návštěv