Jsem to raději nepsal, protože ROF moc nelítal a už dávno.
Pokud mne paměť neklame tak tam ty destrukční efekty fakt byly. Třeba ne tak komplexní jak bych si představoval, ale byly. No nic, vyvojáři se jasně vyjádřili proč tohle v FC není a asi nebude.
Víš ty co? Stáhnu si ROF (možná taky něco časem dokoupím) a skouknu DM. Jestli bude celkem v cajku ,tak se tím budu bavit.
FC stejně online nelítám protože je lautr k ničemu. A jako bonus v ROF dostanu eliminaci toho SKURVENÉHO ne-vyvažovacího NESMYSLU.
Škoda škoda přeškoda, ale vypadá to že FC nesahá ROF ani po plíseň na malíčku na noze.
No, Ajvne, dve veci - lietas FC, naposledy som ta videl na Flugparku. A ta druha vec - FC je lespe ako RoF, aj so svojimi chybami. Pokiaľ lietas FC ako RoF, ideš k zemi. Chce to trochu zmeniť štýl letu. Nelietas zle - videl som ta v SE5a - ovšem používaš stále štýl boja z RoF. Toť vsjo.
Na druhou stranu Barone, kdybych létal v ROF tak, jako létám teď v FC, tak jsem věčně bez křídel Konkrétně Sopwith Dolphin s křídelní montáží kulometů ztratil v ROF křídla velice ochotně při trochu prudším přitažení na větší rychlosti. V FC je také možno utrhnout křídla Dolphina přitažením, ale stalo se mi to zatím snad jen dvakrát, kdežto v ROF to byla na Dolphinu snad moje druhá nejčastější příčina úmrtí
Stejně tak ten efekt zlomení vazu při převrácení Dolphinu na záda při přistání, když měl pilot nastavený vysoký posez pro Aldis, to v FC není, v ROF se muselo při vysokém posedu před Aldisem nad horní spojovací trubkou křídel s OpenTrackem/TIRem při převrácení přes čumák přikrčit hlavou k "přístrojovce", pokud nechtěl mít člověk v Dolphinu zlámaný vaz. (V naší letce si na to skrčení lidi v ROF už standardně mapovali tlačítko na joysticku, Petsild může potvrdit)
Nevidím FC tak negativně jako Ajvn, ale pokud má člověk nějaké svoje oblíbené letadlo, které v ROF opravdu často létal a má ho proto dost v ruce, nějaké zjednodušení v FC prostě pocítí. Tedy mluvím konkrétně o tom Dolphinu, v FC létám pouze Dolphina a Bristola, tak rozdíl v chování ostatních letadel v FC nemohu posoudit.
Mám Javelín je to dobrý kousek, ale na mě má příliž silné pružiny. Určitě tam strčím o polovinu slabší.
Ještě k tomu vyvažování.
Letadla (nebo jen stíhačky) WWI měly vyvážení na stoupáka. Což je v FC správně .
Jenomže neměli knipl na péro jako my. Tzn. Pilot neměl knipl přivázaný k třeba sedatlu nějakou gumou nepo pružinou takže, takže on v boji nemusel přád překonávat nějakou napruženou sílu která by ho neustále vracela zpátky. Tudíž překonával jen sílu generovanou VOP která však nepůsobí jako pružina!!!! Vím to lehce z praxe , protože jsem dostal vyhlídkový let v ultralajtu, no a pilot mi ho nahoře asi na 20 min. Pučil: Nahoru dolů, dolevá zatáčk,doprava zatáčka. A pořád tak dokolečka a chvilku vyrovnat. Ta páka se nevrací na střed sama, musíš ji tam vrátit!!! Vrátit jak z výškovky tak z balanček.
Což je logicky teoreticky a prakticky (u skutečných pilotů) dávno jasné.
Takže tebe nic nikde nevrací, tak jako pilota v WWI. I když musel držet páku v přímém letu od sebe. Taže mu to v manévrech v boje nezpůsobovalo to co nám.
Problém není v FC, ale v těch našich pružinových pákách. Proto by měla být taková možnost jako v ROF= Mimo realitu, která by kompenzovala pružiny= MIMO REALITU.
Podívejte vycvakal jem obě dvě centrální pružiny z X-52 a jdu to skusit. Vsadím se ,že bude po problému. Za chvíli dám vědět.
Ajvne, to jestli ti síly v řízení vrátí páku do rovnovážné polohy samozřejmě záleží, jak velká ta síla, je... U ultraligtu je ta síla možná malá kdežto knipl = páka relativně velká a pak ti to může připadat, že by se to samo do tý polohy nevrátilo. A nebo ti to ten pilot držel za druhej knipl a tys o tom nevěděl Já sem třeba zas měl ve vzduchu "půjčený" trochu větší letadlo (Z142 / Z43) a když bylo blbě natrimováno, tak se ta páka sama vracela do rovnovážný polohy, to co píšeš není pravda, ta páka se prostě vrátí do polohy, která je v danym vyvážení rovnovážná... A v zásadě to funguje jako ta pružina, akorát ten průběh sil nemusí bejt na tý pružině uplně stejnej, ale princip stejnej...
Pust si tohle, a sleduj v některých chvílích je tam vidět co dělá knipl, kterej ten pilot vůbec nedrží v ruce!
Hoši to ja přece vím že na knipl působí nějaké síly a v každém letadle jiné, že v hadraplánu nejsou tak velké. Pro názornost jsem to zjednodušil.
Ten druhý mi naopak zdůraznil: Pozor tady nejsi v autě tady se knipl nebude sám vracet zpátky musíš vracet sám. Ne nepůsobí to jeko pružina. Ani v tom videu ne. Kdo nevěří tam běží.
Takže k "našemu" virtuálu. X-52 bez pružin, jak jsem předpokládal je po problému.
Nic se nikde nevrací nic se nekymácí a nekomižle.
A protože bez těch pružin necítíš v ruce nic, vrazil jsem tam váleček z takové izolační hmoty po více pokusech s různými materiály. Něco mezi molitanem a filcem. Působí na páku takovou lehce měkce odtlačující silou. Neskutečná pohoda. Neuvěříte tu přesnost v takovém BoX. Např v utoku na pozemáky není uspěšnost 99, ale 100 procent. Jenomže ta moje X-52 se každou chvíli posere, takže nic.
Ty pipino lehce připitomělá vzpamatuj se. Ten pilot měl 63 let a lítal od kluka protože jho otec byl taky pilot. Myslíš ,že by pustili na vyhlídkové lety debila a navíc s tím, že to ve vzduchu musí pasažerovi pujčit?
To víš, že si mě testnul. V první chvíli když mi to pučil, tak měl ruce taky na kniplu. Po chvíli pravil dobre a dal ruce pryč. Zchválně jsem se sem tam podíval jestli mi nepomáhá.
Přísahám , skutečně řekl: Tady nejsi v autě knipl se nevrací jako volant. Musíš ho vracet sám.
Jen tak pro zajímavost. Byl z prajzké a tudíž jejo otec musel narukovat do wermachtu. Protože sudety byly rajch a tudíž se na ně vztahovala branná povinnost. Neeksistovalo odmítnout , za to byl trest smrti. Po válce byl bolševiky "po zásluze " odměněn...
Pust si tohle, a sleduj v některých chvílích je tam vidět co dělá knipl, kterej ten pilot vůbec nedrží v ruce!
YouTube Video
Pánové určitě jste si toho všimli, pokud ne pusťte si to video znova. Knipl se tam hejbe protože levou rukou kroutí trimem na křidýlka…!
V podstatě kormidlu trimem.
Ano leone , jenomže se třepe což nsnáším.
Tak mě napadlo, nedá se v tom ff ta třepavka vypnout? A nebo z toho vyhodit to co s tím třese.
Nesmíš mít joystick za 250kč z pouti, co umí jen klepat Force Feedback není o nějakém klepání joysticku, ale o proměnlivých silách, kterými joystick působí na ruku, zejména při rozdílných rychlostech letu... U normálního FF si můžeš nastavovat maximální velikost síly jakou má na ruku působit, případně velikost toho klepání když si ho aktivuješ a nebo si můžeš všechny projevy FF vypnout a nechat FF simulovat konstantní odpor pružiny, který si také můžeš nastavit...
Pánové určitě jste si toho všimli, pokud ne pusťte si to video znova. Knipl se tam hejbe protože levou rukou kroutí trimem na křidýlka…!
V podstatě kormidlu trimem.
Paulusi, neboj, já přesně vím, co se v tom videu děje, proč se ten knipl hýbe tak jak se hýbe, proč sem ho posílal a co sem tím chtěl dokázat... Děkuji.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.