June 01 2024 11:11:45
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 4

· Piloti on-line: 2
LesniHU, AB1Richard

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
IL2 BOX online speciálka - Battle of the Scheldt
606_Temp
No asi tak jak všichni. Neměli. Jediné co s debatama od Magota vyplynulo bylo, že nemáme jít bránit Antwerpy. Leda až po splnění svých Attack úkolů, kdyby stíhači potřebovali pomoc. Ale přímé rozkazy nebo restrikce nebyly.
Jaký plán s námi tvůrci měli a jestli jsme se ho chytli za správný konec nevím, ale doufám že ano.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
Kukuloo
Sobota 4.3.2020 podvecer...

Dnes je specka. Prva na BOX v CZ/SK komunite. Vsetci v najblizsej rodine su s tym oboznameni. Specialka je pre mna vzdy oslavou virtualneho lietania s ludmi co zdielaju moj konicek. Zastrihnem si fuzy, bradu, hodim sprchu. Natiahnem si naky battledress, na vrch modre tricko Letky 13 s Aviou B-534 na prsiach a znakom Slovenskych vzdusnych zbrani. Maly sedemrocny namornik mi vravi preco to robim a ze vizeram smiesne. Este mensi pat rocny sa mota okolo a pyta sa kedy bude ta specka. WAAF sa tu ladne pohybuje a vnima, rovnako ako pri mnohych predoslich speckach, istu prijemnu nervozitu, ktora prechadza aj na nu samotnu. Vydavam posledne pokyny ze ked TATKO leti, tak od 19:45, resp 20:00 je utrum na youtube, stahovanie a vobec vsetky operacie tykajuce sa nasej wifi. Muzstvo i WAAF sa chystaju pozriet rozpravku. Offline prirodzene.

Doobeda sa zastavil Stefan a doniesol svieze sudove biele, ktore si nalejem do elegantneho skla na stopke. Odkrytujem Javelina a plynovu paku z X-52Pro, na ktorych bola igelitova taska s nakym papagajom. Pripojim co treba. Rozbeham free track a pripojujem sa na TS. S hrozou zistujem ze slnko sa v obyvacke odraza tak ze je free track nepouzitelny. Takto skoro som uz dlho neletel. Zdravim sa s Ottom od 313tej. Vyuzivam cas a skumam este nastavenia na zameriavac GM-2 podla vzorca co mam od AH_Krakena. Rozmyslam zmenit konvergenciu ako ma Kraken, ale nakoniec nechavam svojich 295 yardov, lebo pri x hodinach treningov dogfightov s 313tou sa mi to osvedcilo. Prepocitavam teda a zapisujem rozpatia nemeckych strojov aj s udajmi v "MILS", nech vim. Mozno nebude cas to nastavovat, ale to nevadi. Na papiery mam este dolety na rozne nastavenia motoru otacky/boost a pri akej rychlosti co som si ocihal na testoch a porovnaval s vykonmi na webe. Dalej casy stupania do roznych vysok opat pri otackach/booste a rychlosti, feety za minutu si pamatam.

Slnko postupne preslo dalej a tak skacem do kokpitu stareho dobreho Spitfiru Vb. Este offline pred akciou, nech si osaham hejblatka. Vzlet, okruh, pristatie, rolovanie. Je to ok. Na TS postupne prichadzaju chalani zo 74tej. Ini pridu na nas kanal a zapraju nam, my im. Skocim este za svojou Letkou 13 a tiez im poprajem gud lak a ked budu potrebovat vysekat nech pisknu a spitfiry im pomozu.

Zrazu sa ukazuje problem s vysielackou kedy velenie 74.tej musi okamzite reagovat a presuva pilotov na inu vysielacku. Otto zostava ako komunikacna spojka na TS, ostatni su inde. Trocha to posuva nas start. Ulohy pozname, na pripadne poziadavky bude promptne zareagovane.

Sme na letisku. Vlavo odo mna Mk IX "L" ako Otto. Ja "sedim" v masine s paradnym osuchanym skinom od Otta. Bez lesku. Zafulany, olietany, doskriabany a s cestickou od oleja vytekajuceho spod krytu motora. Tak ako sa to na olietany kus z konca 1944 patri. "M" ako Mary, moja WAAF. Trim smerovky plne na "starboard", chladic "vody" plne otvoreny, trim vyskovky jeden diel pod neutralom, mix auto rich, airscrew control RPM plne vpredu. Startovacia sekvencia sa uz spustila. Tu sa cosi pohne, tam napumpuje, nahodi sa tamto a zopne toto. "M" sa zatrasie vypluje zo siestich ladvinovych ejektorov vyfukov kudol dymu, potom plamen a uz si motor pradie na volnobeh. Na pravom kridle sa objavuje jeden z namornikov, vlasy mu veju od prudu z vrtule a cez hluk Merlinu slabo pocujem : "Nech sa ti dari tato!" Pokyvem hlavou, ze dik a kukam vlavo na Otta. Pokyn k vzletu a paka plynu vpred. Motor zareve... Rychlost prekracuje 100 majli, kolesa sa odputaju od zeme, sledujem Otta, zatahujem podvozok, boost +7, 2650RPM, upravujem chladic. Otto sa vzdaluje, ziadam o spomalenie. Predsalen citit tu hrubu silu Mk "IX" oproti mojej starej Vke. "L" zaesickuje, zaujimam poziciu a smerujeme za svojou pracou. Zostatok squadrony postupne vzlieta a smeruje urobit co pozaduje velenie. S Ottom si plnime svoje povinnosti. Vychod slnka je velmi pekny. Pocuvam v sluchatkach ze kolegom zneprijemnuje sledovanie obzoru, ale mne sa naopak dobre pozoruje. Otto komunikuje s ostatnymi squadronami, musim cihat okolo neho a aj okolo seba aby som eliminoval komunikacne povinnosti velitela. Pozorujem kontakty. Nie su agresivne. Je to ina squadrona, kludne si presvisti okolo. Pocuvame od Otta hlasenia o poziciach protivnikov co zahliadli nase utocne tykadla. Kruzim okolo veduceho, skumam obzor dookola. Slnko uz je vyssie. Joj ci je pekny ten BOX. Sak keby dali tomu mojmu spitfirovi V hak, ine radio, zavesy pre katapult, mal by som seafira jak vysiteho. Ako dlho som na neho cakal kym prisiel v Pacific fighters? Uz mi ta paluba zase chyba... V tom sa vynorim naspat a kde je Otto... Nehovori nic, takze leti... ale kde... zaleje ma studeny pot... tato gameska je sice velmi pekna ale ja v nej prd vidim... Keby nas teraz naki bubaci vycihali... fuj, ani pomysliet... minule nas takto na treningu vymakli. Tristo hrmenych, kde je!? Vlavo odo mna vyplava lubiva silueta spitfiru. Oddychol som si. Odvtedy som uz oci z veduceho nespustil. Vrava na kanale sa stupnuje, rozne hlasenia, zarty, zmeny kurzov. Na skle citame o roznych znicenych cieloch. Pocuvam o mnozstve znicenych protivnikovych strojov. Mame straty? Cas postupuje.

Ulohu splname a vraciame sa domov. V dialke vidiet letisko. Sadame z kurzu, chladic, podvozok, klapky. Ista nervozita tu je. Drcnem o povrch drahy, pritiahnem, uberam plyn. Davam pozor na piruletu, je to ok. Pridam plyn nech sa odpracem z drahy a davaj rovno do pirulety. Hodiny jak vysite... Snad si to nikto nenahrava... Svihnem pohladom dolava na koniec kridla ako zgre po zemi. Kridielko nastastie ostava na mieste, je to bez penalty. U namornictva mas lano, tam ta nezatoci. Kodrncat sa po tychto vsivych letiskach nie je pre mna. Ale sme doma. Odbiehame doplnit palivo, spustam stopky.

Opat sediac v "Mku" vedla Otta. Hlasenia o bubakoch sa mnozia. Po uplynuti pozadovanej doby ideme do vzduchu. Moja osuchana patka opat nestaci Ottovej devine ale zrovname to a valime plnit si povinnosti. Zostatok letky pristava. Nikto nehavaroval ani neposkodil ero. Niektori su o chvilu ready, niekto musi odskocit aby obriadil deti, niekto si doleje vina. Squadra sa po uplynuti dozbrojenia derie do vzduchu. Letim vo formacii s Ottom, pozeram na slnko. Asi coskoro bude dusno. Hlasenia sa zbiehaju, siet sa ztahuje. V tom sa vypise hlaska 1 min do konca. Pred ocami sa mi objavi Saldy, magot aj falkon... teda ich avatary, lebo z fotiek poznam iba saldyho aj to rozmazane. Sekundy sa minaju a server ukonci misiu... Nieco sa potentovalo. Trocha rozcarovania ale moralka v squadrone zostala vysoka. Dolial som si vina a cakal co bude.

V nasledujucom teste mi kridlo nadierkovala naka fokra, ale letelo to dobre. Na oplatku sa mi podarilo nadierkovat naku Doru pri letisku, ale tiez jej to letelo dobre.


Dakujem triu Falkon, Saldy a Magot za akciu. Bol som len radovy pilot, bez zodpovednosti pri planovani. Informacie od svojho velitela sa mi dostali nacas a z pociatocneho zaradenia mojho stroja bol jasny aj charakter uloh ktore dostaneme a podla toho sme trenovali. Stretol som starych aj novych ludi a ti ma naucili co robit so spitfirom (hlavne ten engine management a zameriavac). Vdaka im za to.
Letka_13/Kukulo
 
burnes
LesniHU napsal:

Nenahraval prosim nekdo akci nad Antwerpami v druhe casti vecera?

Rudidlo
 
311_Mart
Velký dík tvůrcům za akci a všem pilotům za atmosféru Mrknutí Užil jsem si to náramně včetně tréninků a příprav.

Přidávám se k těm, kteří by chtěli mít jasno ve formě speciálky ideálně při jejím vyhlášení.

To, že přesné rozkazy dostaneme "těsně" před akcí, může být plus, které přispívá atmosféře. Za mě úplně OK, když s tím člověk od začátku počítá.

Risk s počasím, zase úplně OK, když s tím člověk od začátku počítá. Tohle se mi po počátečním překvapení líbilo moc - ta další nejistota.

Tak jen houšť Úsměv
i.ibb.co/KzWCvpr/Mart.png
 
rudidlo
burnes napsal:

LesniHU napsal:

Nenahraval prosim nekdo akci nad Antwerpami v druhe casti vecera?

Rudidlo

Mam track ze situace nad cilem a Nahraval jsem 720p video behem mise. c.2.
 
http://silicon-remarks.blogspot.com
rudidlo

Diky Kukuloo, to se cte, jako knizky na zacatku devadesatek ze zapadni fronty.
Co maly namornik, uz je preskoleny na pilota?
 
http://silicon-remarks.blogspot.com
falkon
Kukuloo napsal:
Sobota 4.3.2020 podvecer...
...

Krasne spisane, balzam na dusu. Diky! Mrknutí
 
Kukuloo
No, namornici uz bombardovali slovenske dediny, tak som ich musel presunut na japonske lode... potom war thunder tanky a minecraft. A teraz chcu lode vo war thunderi Šklebící se Specialka ma u nas aj socialny rozmer, rodinny. Zijeme tym, zvlast v den kedy sa akcia leti. Prave teraz starsi pri mne zasiva dieru na ponozke Pff


@falkon: rado sa stalo Mrknutí
Letka_13/Kukulo
 
saldy
Kukulo díky, psali jsme si na začátku, mrzelo mě že ses k nám nemohl připojit a pomoci s naším "přistáním na Měsíci". Když se mapa ukončila šly na mě opravdu mrákoty. Hloupá chyba. Zklamání velké, ale snad si více hráčů odneslo aspoň část speckového žážitku. Snesly se pak na nás nějaké hromy a blesky i slova podpory, jsem rád že to je za námi a mohu se teď zas věnovat těm mím singlovkámÚsměv
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
magot
To nic Saldy. Poslední mise TPJ v DCS se taky po hodině zhroutila kvůli chybě v misi v dopadu na výkon serveru. (Běžně trvá tak 2,5 hodiny)
Holt bez chyb to nejde. I těch 90 min. specky stálo za to, byť nemohla být uplatněna celá strategie obou stran.
Důležité zjištění taky bylo, že něco takového lze realizovat na falkonovu serveru. To nám otevírá dveře do budoucna ..
 
Kukuloo
Povazujem za fer ospravedlnit sa organizatorom za to ze som opustil ich rady v january tohto roka. Doteraz nemam Bodeplatte a ani nejak zvlast vynimocny vztah k strojom ku koncu vojny. Tiez som nebol velkym milovnikom BOX, zvlast vychodnej fronty ktorej som sa fakt ze prezral. Zaroven ma povinnosti na cas uzemnili a nechcel som byt pritazou teamu ktory tvrdo maka. Potom co sa mi trocha uvolnilo som so svojim malym teamom usporiadal relaxacnu miniakciu Megazblnk na ktoru sa saldak, falkon aj magot prihlasili co ma potesilo lebo som ocakaval ze si na takej akcii odpocinu. Falkonovi sa nakoniec nepodarilo dojndut ale ostatni sme povybuchovali dobre Šklebící se

Posledna specialka v nasej komunite s prakticky rovnakou ucastou ako na Battle of the Scheldt bola Ramrod 753. Na specialku organizovanu s mojim teamom v starom iloj sa najviac prihlasilo 60 ludi, to bola Rebarbora 5/1941 z r. 2017 (som si vedomi ze nase scenare nie su u mnohych pilotov tejto komunity popularne lebo pacifik ci noc ci lietadlove lode alebo proste stary iloj). Tri roky po Ramrode. Uz teraz ste dosiahli daleko viac Mrknutí BOX je platforma ktora v nasej komunite ma buducnost a pocet pilotov sa da zvysit pozvanim zahranicnych letiek ktore dobre pozname zo stareho ila a presli na BOX. Skoda toho sposobu ako sa robia misie. Mna ako prva specialka v BOX napadla Nocne carodejnice s Po-2 a Bf-110. Ale netusim aka noc je v BOX, ake je pristrojove vybavenie Bf-110 pre nocne lety, ako funguju radiomajaky a ci tam je Lorenz na pristatie bez vidu, ci su tam svetla na drahu a pod. Aj ked Lorenz asi nemali ked boli na polnom letisku. Akokolvek, nestudoval som podrobne ani historiu nasadenia nocnych Po-2 ani moznosti BOX.

Emocia energetizuje. A vzhladom na to kolko emocii je okolo tejto akcie, je v pilotoch dostatok energie a evidentne ich to bavi a chcu sa bavit. Pripomienok je dostatok, myslim ze chalani si maju z coho vybrat a z tohto celeho vznikne nieco velmi dobre.

K pravidlam ma napada len ten vyskok do vody a zranenie. Na nase akcie chodilo v porovnani s inymi specialkami menej ludi, preto som zranenia zvycajne nebral v uvahu. Boli akcie kde sa nehralo na zivot pilota, lebo som nedostatok pilotov musel kompenzovat tym ze sa piloti po virtualnej smrti mohli znova zapojit. Ine akcie, ako Dostante Jamamota! ci Potopte Bismarck! si to nevyzadovali a dalo sa ist na 1 zivot. Inymi slovami som sa viackrat rozhodol ustupit hratelnosti. Ale to len na okraj, nahlas rozmyslam. Scheldt problem s dostatkom pilotov nemal. Minispecialka je format ktory mi vyhovuje a stary iloj uz asi vacsi format v nasej komunite neda.

Toto nie je premarnena prilezitost, z napisanych reakcii nikto neodsudzoval to co sa stalo, na to je komunita dostatocne vyspela a vychovana na predoslych akciach. Mame tu kvalitnych ludi co sa vyznaju v historii a vybroji, kvalitne kadre na velenie a kvalitnych organizatorov a server guruov. Ked sa vsetko kvalitne spoji a poucime sa z predoslych veci, vidim na horizonte po vydani Normandie dalsi Ramrod ci Circus alebo Rebarboru ci nake to Jabo nad Anglicko. A ten velky ciel tam vzadu by mohol byt Invazia 2 Úsměv
Letka_13/Kukulo
 
petsild
Vlastně která barva vyhrála?
img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpgimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpgimg33.rajce.idnes.cz/d3302/16/16984/16984634_736d48680dbea871c244e75c34d27f32/images/SClogom.jpg
 
1stCL_Fucida
Kukuloo napsal:
A ten velky ciel tam vzadu by mohol byt Invazia 2 Úsměv


K tomu povede dlouhá cesta, i když realistická část mého já říká, že tenhle Opus Magnum už je neopakovatelný - což tedy ale neznamená, že nemůže vzniknout něco jiného, lepšího v jiném směru Úsměv. Ale je pravda, že jestli tahle operace na mě osobně měla nějaký vyloženě pozitivní dopad, tak že mě to létání zase bavilo - což mě samotného překvapilo.

petsild napsal:
Vlastně která barva vyhrála?


Myslím, že se na žádných akcích po jejich skončení neuvádělo, že někdo vyhrál. Ono k té atmošce patří i to, že si ty strategické závěry utvářejí protagonisté sami. Ostatně i podrobné reporty z tracků jsou takové...no, nelíbí se mi. Ztrácí to tím emoci, která vzniká jen a právě v akci samotné - i se všemi nevýhodami, které to obnáší.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
petsild
Ještě dotaz, bude z akce k dispozici Úsměv třeba jen krátký video zpravodaj?
img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpgimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpgimg33.rajce.idnes.cz/d3302/16/16984/16984634_736d48680dbea871c244e75c34d27f32/images/SClogom.jpg
 
606_Temp
Pod tím si představuješ co? Šklebící se
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
magot
petsild napsal:

Vlastně která barva vyhrála?

Technicky vlastně vyhrála LW, protože zničila kompletně jeden z vedlejších cílů a to cíle v Sind Truiden, jestli si to dobře pamatuju. Pak hra začla odpočítávat 30 min. sebedestrukční mechanizmus ..
Cíle v Kolíně nebyly zničeny kompletně, tzn. červení nebyli tak důslední.
Na splnění hlavních cílů bohužel nebyl čas.
 
1stCL_Werner
petsild napsal:

Ještě dotaz, bude z akce k dispozici Úsměv třeba jen krátký video zpravodaj?

Tentokrát jsem ani neměl z čeho udělat vlastní guncam, tak jen pár záběrů z mustangů, kteří mě zle nedobře proháněli nad Antwerpama Úsměv
YouTube Video



1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
1stCL_Fucida
magot napsal:
Technicky vlastně vyhrála LW, protože zničila kompletně jeden z vedlejších cílů a to cíle v Sind Truiden, jestli si to dobře pamatuju. Pak hra začla odpočítávat 30 min. sebedestrukční mechanizmus ..


Punkey, 2.5.2020, 20:27 hod. řekl:
My už tu nemáme co ničit, točíme přes Saint Truiden do severu.

"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
CSW_Karlos
1stCL_Werner napsal:

petsild napsal:

Ještě dotaz, bude z akce k dispozici Úsměv třeba jen krátký video zpravodaj?

Tentokrát jsem ani neměl z čeho udělat vlastní guncam, tak jen pár záběrů z mustangů, kteří mě zle nedobře proháněli nad Antwerpama Úsměv
YouTube Video




Podle těch záběrů do 1/2 videa jsem tě ošival zřejmě já Úsměv sedí to i na moje nahrávky co jsem koukal, škoda že nemám tu nahrávku celou, kdy jsem byl nedobrovolně zapálen a potom musel skákat ani ne ve 150 metrech a padák se mi otevřel 3m nad zemí Šklebící se
Upravil/a CSW_Karlos dne 04-05-2020 15:01
 
Hot_Dog
Tak když Lioni dávaj záběry z guncamů Mustangů, beru to jako dobře odvedenou práci... Lionům, JG26, JG50 a RH, případně i dalším kdo se zůčastnil dogfightu, nerad bych na někoho zapomněl (ASC01 + tam byly hlášené nějaké 110tky?) děkujeme za nádherný souboj v okolí Antwerp a letiště, bylo to epické a byli jste dobří soupeři tentokrát historicky korektně ve slabších mašinách respektive oslabení/nevýhoděMrknutí Jinak samozřejmě to bylo ve spolupráci se SpitfiryMrknutí

Jinak report za Mustangy:
-Během "Speciálky" ke kontaktu, respektive střetu s nepřítelem nedošlo ani u jednoho z 11 našich pilotů.

-Po "Restartu" se za Mustangy zůčastnilo 9 pilotů, nepodařilo se mi vyzpovídat ještě uplně všechny ale podle záznamu z Guncamů, očitých svědectví a rádiové komunikace nárokujeme celkem 9 sestřelených nepřátelských letounů při ztrátách 4 Mustangů a 1 až 3 pilotů (počítejme spíš ty 3 piloty, tuším, že to tak budeŠklebící se)

-Jinak poté jsme ještě znova odstartovali z Antwerp (někteří vydrželi ve vzduchu) a společně s A-20 a Spity rozprášili pětici AI He-111 zhruba 5-10 minut po tom hlavním dogfightu, ale to už nezapočítávám...
Upravil/a Hot_Dog dne 05-05-2020 00:31
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

21-05-2024 07:41
Zkusil bych se zeptat na fóru 310raf.com

19-05-2024 10:25
Akutní máte někdo fotku Spitfiru 313.SQN s invazními pruhy? A mohl bych ji vidět? Nemám jedinou ...

15-05-2024 22:10
2 z 16 snad to stihnu na termín. Ale ty pruhy jsou děs.

15-05-2024 21:49
Nesnáším proužky o šířce 46 cm! Děs. A ani jeden to nemá stejně!

09-05-2024 09:43
Thou shalt not bear false witness.

08-05-2024 22:45
A nebo naopak? Takove "you" je i pro jednotne cislo a preklada se jako "ty"?

07-05-2024 20:34
Angličané si jenom vykají. Takove "you" je i pro množné číslo. Tedy v češtině se vždy překládá jako "vy".

06-05-2024 11:24
Ještě Paulusi napiš že "takoví angličané si jenom tykaji." Úsměv

05-05-2024 18:15
Ale hovno. Co je správné, určuje společnost a její kultura.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

34,961,635 návštěv