22nd FS - thunderbolty provedly celkově úspěšnou akci od startu do přistání. Ztráta jednoho stroje a jeden poškozený.
Cíl byl zasažen. Při přípravě na další start mise neočekávaně skončila ..
Díky všem zúčastněním za parádní akci. Jak psal Cibule, naše skupina v A-20 si to opravdu hezky užila. Speciálně děkuji tvůrcům/organizátorům, za jejich nadšení, čas, úsilí i ty nervy, které tomu věnovali. Moc se těším na případné další kolo či jinou podobnou akci. Díky !
Díky všem zúčastněním za parádní akci. Jak psal Cibule, naše skupina v A-20 si to opravdu hezky užila. Speciálně děkuji tvůrcům/organizátorům, za jejich nadšení, čas, úsilí i ty nervy, které tomu věnovali. Moc se těším na případné další kolo či jinou podobnou akci. Díky !
Díky všem zúčastněním za parádní akci. Jak psal Cibule, naše skupina v A-20 si to opravdu hezky užila. Speciálně děkuji tvůrcům/organizátorům, za jejich nadšení, čas, úsilí i ty nervy, které tomu věnovali. Moc se těším na případné další kolo či jinou podobnou akci. Díky !
Další kolo?? Jako otočit si strany??
Já to včera z pokecu na TS pochopil tak, že možná bude náhradní termín, kdy se to poletí znovu. Tím jsem myslel to další kolo Ale jo, klidně bych si to celé zaletěl z pohledu druhé strany.
Měli jsme naplánovanou bitevní akci na St. Trond, kdy proběhla taková malá Bodenplatte. 22 letadel v nulové výšce za rozbřesku pocuchalo tamní letiště a stále v minimální výšce přeletělo do severu. Tam jsme přistáli na letišti Soersterberg a Hilversum, stroje jsme rozptýlili po ploše a ke stromům. Poté, co jsme si odpykali penalizaci za přelet a dozbrojení, server spadl. Bohužel nám nebylo organizátory umožněno pokračovat z pozic, ve kterých jsme skončili předchozí let, což kompletně zničilo naše plány. Na druhý let byl původně naplánován velký nálet na Avtverpy, z něhož zbyl malý nálet na Antverpy. Chtěli jsme opět soustředit do jediného útoku bitevníky, všechny stíhače a bombardéry, vše načasovat, ale jak už jsme poznamenal, tohle vzalo za své. Nakonec se nad Antverpy dostaly 4 G-6 a 4 A-5 + 2 A-8, 3 Ju 88 a 3 He 111. Bombardér spadl jeden, s ním tři G-6, jeden A-5 a oba A-8. Pak tam ještě na hraně sebeobětování doletěli nekrytí bitevníci...a utrpěli kritické ztráty (5 Fw 190 šlo k zemi). Škoda, že jsme nesměli pokračovat v původním plánu, mohlo to být mnohem vyrovnanější.
Na akci jsem si užil přípravu, hlavně pak večer před útokem, kdy jsme dali dohromady naše plány. A byla hezká ta formace letící na St. Trond.
Pro tvůrce to byla prvotina, takže drobnosti by určitě měly být odpuštěny. Za mě ale zůstává dost pachuti.
1) Pravidla, která byla dodána na poslední chvíli a spíchnuta horkou jehlou. Následná komunikace kolem nich byla trapná.
2) Žolík s počasím byl obrovsky riskantní a jen vytvořil další zlou krev (byť nakonec vyšlo počasí OK). Soustředit z dvou a půl hodinové akce hodinu do tmy a hodinu do rozbřesku, mi taky přijde mimo. Všichni víme, jak jsou tyhle světelné situace v podmínkách simu ošemetné.
3) Komunikace. Jakékoliv diskuse nad čímkoliv byly utnuty bez dodání argumentů. Jako velitel stíhačů z toho mám takový pocit, že naše letiště byla zvolena zcela nesystematicky bez ohledu na logiku, nebo úkoly. Úkoly byly divné (hledám jiné adjektivum, ale nenapadá mě nic jiného, než slovo "absurdní", které ale chci použít v následující větě). Naše planesety byly totálně nehistorické a absurdně nevyvážené. Třeba by jinou komunikací byl celý tenhle třetí bod rozptýlen, jenže jiná komunikace nebyla.
Já si to naštěstí užil bez stresu z velení, přípravy, plánování atd. atd. atd. Toho mám dost v reálném životě.
Takže jsem k tomu přistoupil zcela odhodlaně "zemřít", ať už se stane cokoli a předem jsem neměl vůbec žádné ambice. Jednoduše jsem se držel beranů a letěl tam, kam jsem viděl letět vedoucího. A když řekli, že mám odhodit bomby, tak jsem zmáčknul červené tlačítko. Mezitím kolem létala kouřící lítadla, trasírky, flak a tak, no emoce. Pak jsem za sletěl za vedoucím Hu domů. A dobrý. Příště můžeme zas někam letět na výlet.
Jinak Fuči, k té divnosti úkolů. Byls na vojně? No já jo. A v zásadě naprostá většina úkolů, co se na vojně plní, nemá smysl. Nebo je smysl utajen. Základní pořekadlo je, že na vojně se spěchá, aby se čekalo, nebo se čeká, aby se spěchalo. Nás staré skutečné vojáky proto nepřekvapí, že se má někam letět a něco tam dělat a nemá se o tom přemýšlet a ptát se po důvodu. Rozkaz je rozkaz.
Rumcajs napsal:
Jinak Fuči, k té divnosti úkolů. Byls na vojně? No já jo. A v zásadě naprostá většina úkolů, co se na vojně plní, nemá smysl. Nebo je smysl utajen. Základní pořekadlo je, že na vojně se spěchá, aby se čekalo, nebo se čeká, aby se spěchalo. Nás staré skutečné vojáky proto nepřekvapí, že se má někam letět a něco tam dělat a nemá se o tom přemýšlet a ptát se po důvodu. Rozkaz je rozkaz.
To jistě platí pro zákloše. Když máš něco plánovat a zorganizovat, tak se musíš hádat o lepší vybavení, více lidí, mít informace a zdroje..
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
Velel jsem jen své letce a částečně se podílel na nějakém plánování. Asi se vyjádří i velitel za Red. Tohle je jen za mě.
Jestli bude nějaké repete akce (a byl bych rád. Bavilo mě trénovat i porady a plánování), tak bych se přimlouval za změny, které nakousl Fučida.
Tmy bylo možná o půl hodiny víc, než bylo ideální. My jsme přiletěli na německé letiště, kde obsluha flaku ještě spala a vyluxovali celou formaci bombardérů. Ještě za tmy jsme na haluz trefili (někteří doslovně) na bombardéry již ve vzduchu a i jejich střelci spali. Za mě to letění za tmy bylo celkem fajn a mělo to atmsféru, ale bohužel AI střelci disponují silnou šeroslepostí.
Planesety.
Hned jsem zvedal obočí, když JG 54 neměla mít Dory a místo nich měla A-5. V té době naopak jediná JG54 měla už nějaké Dory. K bitevním jednotkám se zcela jistě nepodívaly. Popravdě jsem doufal, že si je modří vyargumentují do JG 54 místo A-5.
V JG 27 takový rozptyl typů mi přijde taky zbytečný. Místo G-6 tam mohli být zcela klidně G-14. Tu jednu zastaralou letku G-6 pro lidi, co nemají Bodenplatte beru jako ústupek.
U 110 chápu snahu tam dát letadlo, které mají lidi, kteří třeba nemají F-8 a beru to jako snahu o to, aby se zapojilo co nejvíce lidí. Ale vlastně si nemyslím, že by to bylo třeba.
Chápu snahu balancovat tento výkonový deficit LW u Tempestů s jejich Attack Only. Ale je to pak škoda pro obě strany.
Lightningy by klidně mohli mít i bitevní setup.
Spitfire V? Chápu že jde opět o nějaký balanc výkonového deficitu a snahu aby si to zaletěli i lidi bez BP. Ale je to jak pěst na oko.
Mustangů až moc (na to že v reálu šlo o britskou část fronty) a Spitfirů málo. Tady spojenci dostali zbytečný boost.
U nás asi rozložení letišť celkem OK.
Mě třeba i trochu mrzelo, že letky neměli historicky svá letadla, že v akci operovaly jednotky, co tam vůbec nebyly a naopak tam nebyly jednotky,které tam létaly.
To jsou jen takové detaily a chápu, že šlo o test, který najednou začlo hodně lidí žrát víc, než tvůrci nejspíš čekali. Ale stačilo se třeba jen poradit se zvoleným zástupcem každé strany, který by komunikoval s tvůrčí skupinou a pomohl by s výběrem jednotek, letadel a tak kolem.
I přes to všechno ale děkuji tvůrcům, že se do toho vůbec vrhli. Magot se s námi snažil za červenou stranu spolupracovat jak jen mohl (i když asi spíš moc nemohl) a už jen takové to společné trénvání a plánování stálo i za nějaké třenice a i za to, že vše nešlo podle plánů. Je to nová platforma, která má spoustu chyb a je mi jasné, že z toho Falkon, Saldy a Magot lezli po zdi.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
1stCL_pbarry napsal:To jistě platí pro zákloše. Když máš něco plánovat a zorganizovat, tak se musíš hádat o lepší vybavení, více lidí, mít informace a zdroje..
Ano, naprostý souhlas. Proto jsem k tomu přistoupil tak záklaďácky a bez ambicí. Jinak i na vojně jsem se účastnil rozhodovacího a velícího procesu. Ne že bych něčemu velel, ale pro velitele jsem vyplňoval různé excely a tabulky pro stanovení životnosti a psal lety na tabuli .. tenkrát ještě byla tabule, na kterou se psalo křídou, šifrovaně, kdyby to náhodou viděl nepřítel, tak aby nevěděl. Tady v simu ale na pokyn mačkám červené tlačítku a to mi stačí.
1) Tma - Fuči mě předběhl ale přesto, přišlo mi to zbytečné HardCore na první specku, zejména s ohledem na již tak mizernou viditelnost dotů v simu
2) Flaky - Nejen mě přišli zcela neefektivní. Byl vůbec někdo sundán nebo poškozen flakem? Na TAWku je jedna lentylka (tak říkáme takový tý obraně) zaflakovaná víc/líp, než bylo letiště Antwerpy. Flaky nutno nastavit na "ACE", pokud nebyly...
3) Magot v červeném vlákně napsal, že k předčasnému konci mise by došlo tak jako tak v případě zničení některého z cílů??? Když pominu, že tam byla nějaká podmínka, o který se nevědělo a chyba se může stát vždycky, což asi málo kdo vyčítá, tak za mě na takovýhle speciálce by neměli bejt žádný podmínky pro ukončení mise s vyjímkou předem určeného času... Lidi na to byly připraveni, spousta si udělalal doma volno, který by jinak nedostala a i když za 45 minut budou kompletně zničený Antwerpy a všechny rudý cíle, mise by IMHO měla doběhnout do konce, aby si ti co byli připraveni, zalítali
4) Je vidno, že nejen DISCO u hráčů může nastat (nastávalo), ale dokonce i u toho servru, což sem dokonce nepředpokládal... Je to nemilé, stát se to může, myslím, že nikdo to nikomu nevyčítá, ale do příště bych možná vymyslel pro tento případ nějakou alternativu, s tím že hráči původně plánovali být do 11 u PC, tak toho využít... Spousta hráčů z červené strany po restartu už neletěla, protože nevěděla, co se bude dít...
5)Myslím, že hráči a zejména velení z toho udělalo a snažilo se udělat něco víc, než původně zamýšlenou "minispeciálku". Tvůrci nám chtěli udělat "minispeciálku", hráči kteří nic podobného léta neletěli (a v BOSku vůbec) se toho chytli a začali to plánovat víc a štourat v tom víc, než se asi původně zamýšlelo. V takovym případě je ale potřeba, aby tvůrci, když to vidí, řekli něco ve smyslu: "Prrr, je to naše první specka, berte to opravdu jako minispecku, né jako invazi 2. Zalítáme si, trošku si na to natrénujte, bude to zábava a uvidíme, jak to dopadne a kam se příště posunem dál"
6)Na první specku příliš mnoho vychytávek, lahůdek, špeků a nuancí, první takový pokus bych volil spíše filozofií "méně je více" a "začněme postupně od píky"...
Berte to prosím jako můj osobní názor, kterým chci dát konstruktivní zpětnou vazbu. Klidně s ním nemusí být souhlaseno a může být rozporován... Každopádně děkuji tvůrcům za první českou speciálku...
PS: Po restartu servru jsem startovali ti co letěli v mustangách znova dle pravidel (beru že restart v zásadě vymazal všechny časové penalizace) a proběhla krásná bitva nad antwerpami chvíli po 23. hodině. Poté jsem nejen já s Mustangem přistál na Antwerpách a opět bez čekání odstartoval na Antwerpách, protože už sme to nebrali jako speciálku. Poté došlo už pouze ke střetu s pěticí AI He-111. Proč to píšu, že sme jako pak už nedodrželi pravidla, protže jsme to nepovažovali v 23:15 za oficiální pokračování speciálky, tak aby nás někdo neobvinil, du na rovinu s kůží na trh...
Upravil/a Hot_Dog dne 03-05-2020 10:57
1stCL_pbarry napsal:To jistě platí pro zákloše. Když máš něco plánovat a zorganizovat, tak se musíš hádat o lepší vybavení, více lidí, mít informace a zdroje..
Ano, naprostý souhlas. Proto jsem k tomu přistoupil tak záklaďácky a bez ambicí. Jinak i na vojně jsem se účastnil rozhodovacího a velícího procesu. Ne že bych něčemu velel, ale pro velitele jsem vyplňoval různé excely a tabulky pro stanovení životnosti a psal lety na tabuli .. tenkrát ještě byla tabule, na kterou se psalo křídou, šifrovaně, kdyby to náhodou viděl nepřítel, tak aby nevěděl. Tady v simu ale na pokyn mačkám červené tlačítku a to mi stačí.
no ano, jako pěšák si můžeš takový pohled dovolit, ale reagoval jsi na Fučouna a jeho kritiku, který se však velkou měrou podílel na organizaci naší strany, byť původně měl být také jen pěšák v řadě. Takže jeho připomínky jsou věcné.
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
2) Flaky - Nejen mě přišli zcela neefektivní. Byl vůbec někdo sundán nebo poškozen flakem? Na TAWku je jedna lentylka (tak říkáme takový tý obraně) zaflakovaná víc/líp, než bylo letiště Antwerpy. Flaky nutno nastavit na "ACE", pokud nebyly...
Flak asi nebyl hardcore, ale myslím, že by se k němu neměl vyjadřovat nikdo, kdo letěl v 8km výšce
Nám třeba jeden zásah flaku do správného vedoucího dezorganizoval půlku luftwaffe
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
Poslušně hlásím, že za celou speciálku jsem vystoupal do maximální výšky 23 000 feetů, odpovídající necelým 7Km, 5 minut před útokem na antwerpy jsem byl již ve výšce mraků a během celého útoku letiště Antwerpy jsem za celou dobu nedosáhl výšky ani 1km. Zaflakovanost letiště jsem tak měl opravdu z první ruky:-)
- Prakticky všichni jsme zažili řadu speciálek, polovina z nás přičichla k jejich organizaci, čtvrtina k jejich velení. Každý z nás by akci udělal jinak, samozřejmě lépe, než kdokoli jiný. Ale poučovat tvůrce, jak bych něco udělal, kdybych to uměl, mi přijde trošku neslušné. Uvědomme si, pánové, že je to jejich akce, ne naše.
- Snad je to dáno tím, že Falkona znám osobně a na jeho způsob komunikace jsem přivyklý (ačkoli i my se umíme pohádat, že, Falkone). Každopádně já mám pocit, že Falkon reflektoval všechny připomínky, až otrocky na ně odpovídal. Jak já jej znám, tak dávám ruku do ohně za to, že je všechny, každou jendu uvážil a promyslel a přijal/nepřijal podle toho, jak zapadala do vize tvůrců. Promiňte, já si neumím představit korektnější postup, než který tu zejména Falkon coby mluvčí pravidel prezentoval. To, že se někomu pravidla nelíbí, je druhá věc. A jestli někdo nechci nahlédnout, o co pravidlům a tvůrcům jde, je to třetí věc.
- Teď tedy ta druhá věc. Co vlastně bylo kamenem úrazu? Že je zranění konec hry? Že je dopad do vody smrt? Vždyť je to v pořádku! Každá speciálka se jinou měrou přikláněla k realističnosti na jedné straně a hratelnosti na durhé straně. A každý tvůrce si našel nějakou "rovnováhu", podle svých preferencí. Na to přece není univerzální recept. Uviduje mě, že zrovna ti, co šermují svými četnými speciálkovými zkušenostmi, toto nechápou. Já hned na první čtení pochopil, o co v pravidlech jde: vesměs realistická simulace, že každý nekorektně ukončený let zůsobí, že nebudu startovat obratem. Toto někomu přijde nereálné? Plus jedna úlitba hráčům - po ideálním výskoku padákem, ať nežereme, může pilot znovu letět. V reálu by to do 30 minut asi nedal. Drbat tvůrcům hlavu za to, že nepamatovali na bug hry s vodou nebo za míru zranění pilota mi přijde s prominutím malicherné až hnidopišské.
- Ztotožunije se naopak s jedinou větší kritikou, a to tou Barryho. Neznat cíle, nevědět na co trénovat, nemít o čem přemýšlet - to opravdu náladu spíše snižovalo než zvyšovalo. Speciálková nálada se v podstatě dostavila až v okamžiku, kdy jsme znali cíle a bylo možné konkrétně přemýšlet o akci. Pak už myslím, že výmluvy na málo informací či absenci pravidel byly liché. Princip "jeden život" + kostra cílů (dle mého názoru) stačily k tomu, aby si genralita vytvořila dva tři koncepty nakládání s jednotkami. Ikdyž to musela být dřína a klobou dolů, jak se s tím poprali.
- Ikdyž jedna střelba do vlastních řad být musí - některé úkoly jsme hodili přes palubu. Rozumím tomu, že z kapacitních důvodů, že se jich nešlo zhostit rozumně. Přesto - jsou-li výslovným zadáním akce, považoval bych nějak za povinnost se o ně pokusit. Třeba to byl diletantismus tvůrců. Třeba to byl záměr. Třeba to akce potřebovala. Třeba to bylo potřeba pro zápletku. Nejsem (!) příznivcem skriptovaných misí, ale pokud to tvůrci jako sktriptovanou akci chtěli, tak my svou účastí na akci toto přijímáme a dle mého názoru to máme respektovat. Speciálka není veřejný statek, se kterým si můžu dělat, co chci. Je to akce tvůrců, na kteoru jsem byl laskavě pozván. Takže malá výtka k modré straně - myslím, že jsme měli více respektovat zadání, jakkoli by to znamenalo, že všude pochcípíme jako koťata. Mám z toho pocit, že jsme se na to tak trochu vykašlali. (podotýkám, že nevím, jestli to byla rezignace těch cílů konzultována s tvůrci, možná ano. Mluvím s informacemi a vjemy, které mám jako řadový pilot).
- Pak byla řada věcí, které tvůrci zkomunikovat nedokázali. Ale toto hezky píše Hot-Dog. Tvůrci nám připravili svačinku a my jsme žádali opulentní večeři. Jestli někomu nebylo evidentní, že tvůrci prostě nemohou/nestíhají, tak je emtické poleno :) Já myslím, že bylo patrné, že toho mají nad hlavu a že my po nich chceme věci pod jejich rozlišovací schopnosti resp. nad rámec jejich ambicí. Hrubě řečeno jsme si z jejich akce dělali svou a povinovali je standardy speciálek tak, jak my jsme o nich přesvědčeni. Ještě jednou - byla to jejich akce, ne naše. Byla to jejich první akce a pro většinu tady i první větší akce v BoSku. Co proboha bychom ještě chtěli?
Přes tu hromadu zbytečných negativ - od zveřejnění cílů jsme se na akci těšili a samotná akce - minimálně pro piloty ZG76 - byla pěkným speciálkovým zážitkem. A pád serveru je nedomyslitelně spojen se všemi speciálkami, které ve virtuálním světě něco znamenaly, takže ok :D
Díky spoluletcům, díky modré generalitě za naplánování a především díky tvůrcům. Kéž jsme je neodradili.
Poslušně hlásím, že za celou speciálku jsem vystoupal do maximální výšky 23 000 feetů, odpovídající necelým 7Km, 5 minut před útokem na antwerpy jsem byl již ve výšce mraků a během celého útoku letiště Antwerpy jsem za celou dobu nedosáhl výšky ani 1km. Zaflakovanost letiště jsem tak měl opravdu z první ruky:-)
No ano, vlastní flak je vždycky nastavený "na málo" :-D
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.