Battle of Stalingrad - žvanírna (řešení problémů)
|
clone9cz |
Přidané 17-02-2019 08:00
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5062
Založený: 09.10.05
|
Jiříčku, pokud máš disk s plotnama, tak je nejrychlejší na začátku (na vnější stranu se vejde víc dat na jednu otáčku). Pokud máš SSD s trimováním, tak se při z jeho značném zaplnění musí při zápisu víc přemejšlet, protože se hledají málo používané bloky.
|
|
|
|
magot |
Přidané 17-02-2019 11:06
|
Fusioner
Příspěvek: 17616
Založený: 19.06.08
|
To je zajímavá informace. Chceš číct že když máš 250GB SSD, 220GB je zaplněno a když chceš zapsat dašlích 10GB, tak to bude řádově pomalejší než když bylo na SSD pouhých 10GB a 240GB prázného místa?
Protože vtip je v tom, že SSD jsou předražený, běžně prodávaj se dost verze s dost ubohejma velikostma jako 128 nebo 250GB, který jsou tutově pernametně zaplněný widlema a pár hrama .. a lidi to tedy většinou používají v tomto "pomalejším" režimu? |
|
|
|
Aces_Wild |
Přidané 17-02-2019 19:34
|
Diskutující
Příspěvek: 4049
Založený: 06.08.15
|
magot napsal:
To je zajímavá informace. Chceš číct že když máš 250GB SSD, 220GB je zaplněno a když chceš zapsat dašlích 10GB, tak to bude řádově pomalejší než když bylo na SSD pouhých 10GB a 240GB prázného místa?
Protože vtip je v tom, že SSD jsou předražený, běžně prodávaj se dost verze s dost ubohejma velikostma jako 128 nebo 250GB, který jsou tutově pernametně zaplněný widlema a pár hrama .. a lidi to tedy většinou používají v tomto "pomalejším" režimu?
Většina dnešních SSD výrobců to řeší pomocí tzv. "Over-Provisioning" a "Garbage Collection", nicméně stále platí nepsané pravidlo, že SSD by se neměl zaplnit z více než 75%. |
|
|
|
clone9cz |
Přidané 18-02-2019 11:08
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5062
Založený: 09.10.05
|
Magote, neměřil jsem to, ale na shutering by to stačit mohlo, pokud je podmíněný ukládáním dat. A nemusí to být jen sekvenční zápis 10GB, stačit by na to mohl log, však to znáš ze starého ILa, že se z důvodu plynulosti raději doporučovalo vypnout logování událostí.
|
|
|
|
magot |
Přidané 18-02-2019 12:30
|
Fusioner
Příspěvek: 17616
Založený: 19.06.08
|
Takže když si koupíš má 250 GB disk, defacto máš necelých 200 GB k používání. Zbylých 50 GB je spíše za trest protože to zhoršuje kvalitu přenosu a rychlost.
Pak by ty ssd disky teda měli dělat vždy o 25% větší, prodávat a reklamu dělat na použitelných 75% tzn 250 GB disk prodávat jako 200GB disk. A těch 25% nazvat jakýmsi "servisním bufferem".
Takže je to zlodějina něco jako když si koupíš iphone který má nějaké parametry a oni o 30% zpomalej z důvodu nestability při nižším napětí. |
|
|
|
AJaromir |
Přidané 18-02-2019 14:26
|
Diskutující
Příspěvek: 2947
Založený: 01.05.06
|
To mi přijde divný.
1) Micsrosoft již odjakživa špatně užívá jednotky.
- Užívají jednotky: B;KB;MB;GB;.....
- Ve skutečnosti se jedná o jednotky: B;KiB;MiB;GiB;....
-Vztah mezi jednotkami je: 1 KB = 10^3 ( = 1000 ) B; 1 KiB = 2^10 ( = 1024 ) B
Jenomže, když máte ve windows napsané třeba 120 MB, tak ve skutečnosti to je 120 MiB. Proto se vám ve Windows ukazuje menší kapacita disku, než jaká je na něm uvedena. Například pokud máme 500GB disk, tak Windows nám bude hlásit, že máme "jen" 465,66....GB (500GB=465,66...GiB)
2) I přes to se nám v systému nikdy neobjeví 500 GB, protože část disku je použita pro tabulku dat. Dále tam máme několik skrytých systémových oddílů a paměť rezervovanou pro stránkovací soubor.
3) některé SSD disky mají kvůli své životnosti někdy až dvojnásobnou skutečnou kapacitu. Když některá z buněk odejde do věčných lovišť, dojde k hardwarové realokaci na onen záložní disk.
4) SSD disk je naopak velmi rychlý, ikdyž je plný. Je to tím, že nemá pohyblivé části. Není tam žádná hlavička, která se musí přesunout na místo, kde jsou data uložena. K datům se přistupuje pomocí demultiplexeru, prakticky okamžitě. Zpomalení systému spíš způsobí nedostatek operační paměti, kde dříve pro kompenzaci byla použita stránkovací paměť, ale nyní, protože pro ni není místo, být použita nemůže. Zpomalit zápis dat na SSD se o něco málo může, což může být způsobeno nutností přepsat stará data. Na to existuje jednoduché řešení, použít nástroj optimalizace SSD, který přepíše všechen volný prostor na nuly. Ovšem čtení by se zpomalit nemělo v žádném případě. Poslední chybu, co můžete udělat, je aplikovat defragmentaci na SSD. Tím pouze zkrátíte jeho životnost. Defragmentace se používá na HDD právě proto, aby se co nejvíce minimalizoval pohyb hlav, protože právě onen pohyb nejvíce zpomaluje čtení a zápis. U SSD je naprosto jedno, kde jsou data uložena.
5) Funkce Trim, pokud to náhodou ještě někdo neví (bez urážky), je někdy softwarová, někdy přímo hardwarová funkce SSD, kdy řadič automatikcy ukládá data na nejméně opotřebované buňky, aby byla jejich živontost co nejdelší.
6) Existují prototypy pevných disků, které umí paměťové buňky "recyklovat". Fungují tak, že u každé fyzické buňky je malé topné tělísko, které danou buňku zahřátím na vysokou teplotu "recykluje", čímž se dá údajně až 10000krát zvýšit životnost disku.
Upravil/a AJaromir dne 18-02-2019 16:56
|
|
|
|
Aces_Wild |
Přidané 18-02-2019 14:41
|
Diskutující
Příspěvek: 4049
Založený: 06.08.15
|
magot napsal:
Takže když si koupíš má 250 GB disk, defacto máš necelých 200 GB k používání. Zbylých 50 GB je spíše za trest protože to zhoršuje kvalitu přenosu a rychlost.
Pak by ty ssd disky teda měli dělat vždy o 25% větší, prodávat a reklamu dělat na použitelných 75% tzn 250 GB disk prodávat jako 200GB disk. A těch 25% nazvat jakýmsi "servisním bufferem".
Takže je to zlodějina něco jako když si koupíš iphone který má nějaké parametry a oni o 30% zpomalej z důvodu nestability při nižším napětí.
A to je ten zmíněný Over-Provisioning (dále OP).
Pro domácí použití, kde obecně připadá 80% na čtení a 20% na zápis, nabízejí výrobci 7% úložného prostoru navíc s tím, že není viditelný pro operační systém. Pokud se očekává vyšší náročnost na zápis, jsou nabízeny disky s vyšším, např. 28% OP.
Příklad Kingston: 512GB disk je v případě 7% OP nabízen jako 480GB, v případě 28% pak 400GB. |
|
|
|
clone9cz |
Přidané 18-02-2019 19:40
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5062
Založený: 09.10.05
|
Ano, SSD může být problém, ale né větší jak HDD, i když se může projevit i na fps, ale kdo dnes měří fps, když je důležitý histogram frametimes... Jenom neználek a lempl. Což takhle DPS?
|
|
|
|
LesniHU |
Přidané 19-02-2019 11:58
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
Jaromire, pokud nevis (bez urazky :-)), tak trim neni wear leveling, ale jde o to, ze disk nezna povahu a uzitecnost konkretnich dat, to zna OS. Kdyz OS smaze soubor, tak na disku zustane jeho obsah, aniz by disk vedel, ze obsah tohoto byvaleho souboru uz nejsou platna data. Disk tudiz ten byvaly obsah musi zachovat za kazdou cenu. Trim mu rekne, ze to uz data nejsou a muze je znicit, kdyz tim usetri cas. |
|
|
|
AJaromir |
Přidané 19-02-2019 15:04
|
Diskutující
Příspěvek: 2947
Založený: 01.05.06
|
Díky za upřesnění. Taky nevím všechno. |
|
|
|
Ondrej1 |
Přidané 26-02-2020 17:06
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 498
Založený: 04.09.13
|
Zdar.
Nevěděl by někdo náhodou, proč se mi při stisku joystickového kloboučku na 0° a 180° pokaždé vycentruje pohled dopředu? Mám to nastavený a chci to používat pouze pro funkci zoom in/zoom out při rozhlížení. Zcela určitě nemám přiřazení těchhle dvou tlačítek duplicitně s čímkoliv jiným. Už jsem x-krát prolezl celé menu nastavení a nevím, proč to takhle hra určuje.
V minulosti jsem tenhle problém při stejný konfiguraci HW/SW neměl.
Konfigurace: Win 10 64bit, IL2-BOS, joy MSFF2, OpenTrack clip. |
|
|
|
Shadowdeath |
Přidané 26-02-2020 17:14
|
Uživatel
Příspěvek: 844
Založený: 03.02.13
|
Ondrej1 napsal:
Zdar.
Nevěděl by někdo náhodou, proč se mi při stisku joystickového kloboučku na 0° a 180° pokaždé vycentruje pohled dopředu? Mám to nastavený a chci to používat pouze pro funkci zoom in/zoom out při rozhlížení. Zcela určitě nemám přiřazení těchhle dvou tlačítek duplicitně s čímkoliv jiným. Už jsem x-krát prolezl celé menu nastavení a nevím, proč to takhle hra určuje.
V minulosti jsem tenhle problém při stejný konfiguraci HW/SW neměl.
Konfigurace: Win 10 64bit, IL2-BOS, joy MSFF2, OpenTrack clip.
A nemas na to nastavene centrovaní toho OpenTracku?
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
|
|
|
|
Ondrej1 |
Přidané 26-02-2020 17:26
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 498
Založený: 04.09.13
|
Ne. Na centrování mám určitě nastavené: klobouček 270° |
|
|
|
Shadowdeath |
Přidané 26-02-2020 17:31
|
Uživatel
Příspěvek: 844
Založený: 03.02.13
|
Hmm a kontroloval jsi joy, zda ten kloboucek funguje spravne? Zda neni mozne, ze by to pri zmacknuti 0 nebo 180, vzalo i tu 270? Precijen, ty MSFF2 jsou uz tak trochu do muzea..
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
|
|
|
|
Ondrej1 |
Přidané 26-02-2020 17:55
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 498
Založený: 04.09.13
|
Díky za podnět, částečně vyřešeno (joy jsem prověřoval a funguje 100%)
V OpenTracku se při přiřazení jakéhokoliv tlačítka na horní části joye včetně klobouku pohled vycentruje, tzn. centruje všech osm tlačítek (ve hře, ale také v Opentracku). Při volbě centrovacího tlačítka na základně joye nebo na klávesnici se pohled necentruje. Nevím, čím to je. V minulosti jsem tenhle problém neměl.
Zkusím ještě nějakou jinou verzi OpenTracku, vychází mi, že je to jeho vinou.
Přinejhorším přemapuju jinam.
Upravil/a Ondrej1 dne 26-02-2020 18:02
|
|
|
|
Ondrej1 |
Přidané 26-02-2020 18:04
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 498
Založený: 04.09.13
|
Ondrej1 napsal:
Díky za podnět, částečně vyřešeno (joy jsem prověřoval a funguje 100%)
V OpenTracku se při přiřazení jakéhokoliv tlačítka na horní části joye včetně klobouku pohled vycentruje, tzn. centruje všech osm tlačítek (ve hře, ale také v Opentracku). Při volbě centrovacího tlačítka na základně joye nebo na klávesnici se pohled necentruje. Nevím, čím to je. V minulosti jsem tenhle problém neměl.
Zkusím ještě nějakou jinou verzi OpenTracku, vychází mi, že je to jeho vinou.
Přinejhorším přemapuju jinam.
----
Při dalším testu se rozsah tlačítek zase trochu obměnil, je to zákeřné; vyzkouším to na jednom konkrétním tlačítku, jede to parádně a (asi) po restartu hry to zase centruje |
|
|
|
Ondrej1 |
Přidané 26-02-2020 18:09
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 498
Založený: 04.09.13
|
Tak ve verzi opentrack-2.3.11-win32-setup.exe to zatím jede bez chyby (původní verze OT 2.3.10) |
|
|
|
ZVP_DRAMA |
Přidané 23-04-2020 22:51
|
Nováček
Příspěvek: 28
Založený: 04.01.08
|
Zdarec
Ví někdo jak dostat pilota z kabiny při nouzovém přistání s poškozeným letadlem v terénu? LCtrl+E je k ničemu, akorát odpadne překryt a pilot sedí v kabině, utírá si nos a čeká až to bouchne, ale to já nechci.
Díky |
|
|
|
Paulus |
Přidané 24-04-2020 09:01
|
Diskutující
Příspěvek: 2291
Založený: 26.03.08
|
Pokud letadlo nemá vystřelovací sedadlo pilota z kokpitu nedostaneš.
základna Loc: 49°43'52.703"N, 16°26'5.3"E
|
|
|
|
Bierglass |
Přidané 24-04-2020 09:28
|
Diskutující
Příspěvek: 2607
Založený: 12.05.10
|
ZVP_DRAMA napsal:
Zdarec
Ví někdo jak dostat pilota z kabiny při nouzovém přistání s poškozeným letadlem v terénu? LCtrl+E je k ničemu, akorát odpadne překryt a pilot sedí v kabině, utírá si nos a čeká až to bouchne, ale to já nechci.
Díky
Nedělej z toho drama |
|
|