Jo Pacifik... zatím to vypadá hodně jednostranně. DCS pokud vím upřednostňuje mít restaurovaný warbird podle kterého udělá FM. To není problém u amerických mašin, ale s Japončíkama to vidím jako problém. Možná tak snad ještě Zero, ale kdo jim kde půjčí něco dalšího?
Zpětná vazba od pilota je samozřejmě žádaná a nenahraditelná, ale pro potřeby simulace v DCS je předně třeba mít odpovídající data k danému letadlu, ideálně z tunelů. K tomu první poslední k motoru, palivové/elektrické systémy, atd. Těch nezbytných dat je zkrátka třeba více než méně.
Např. v případě P-47 se jim požadovaná data dohledat nepodařilo (tuším, že nejprve shořela část díky požáru továrny, následně skartoval nový majitel Republic většinu zbylé dokumentace), v ED se tedy uchýlili k CFD, konkrétně používají FlowVision.
A dokumentace je další problém: dosud se to nepodařilo Jasonovi pro Bosku a tuším, že DCS bude na kvalitní dokumentaci ještě náročnější...
Jason si taky stěžoval, že to co chce mu nenabízí zadarmo a že by za to měl platit.
Mimochodem, NineLine si na Discordu nedávno posteskl, že by se jim hodilo více třetích stran dedikovaných pro tvorbu map. Není tu náhodou pár lidí co tvořilo mapy do Sturmovika?
Vidíš, to jsem nevěděl, že na Juga nesehnali data. To je typ u kterého bych právě čekal, že se sehnáním dokumentace problém nebude... Co se týká financí na pořízení potřebné dokumentace, tak hádám ED na tomu bude o dost lépe než 1C. Důležité je, aby tak dokumentace vůbec k sehnání byla. A pokud by pro tvorbu WWII modulu DCS stačil 3D model prohnaný FlowVision, tak budoucnost DCS WWII vidím v jasných barvách
To byla z mé strany tak trošku ironie. Všichni dobře víme jak "rychle" DSC své moduly vyrábí
Vývoj se urychlí pokud se namodeluje určitý motor použitý na více letounech. Např. Merlin u Spitu zrychlil vývoj Mosquita (to mimochodem dále otevře dveře dalším dvoumotorovým vrtulákům), stejně tak lze předpokládat, že R-2800 urychlí vývoj Corsairu/Hellcatu.
Pro tento rok je zatím oznámeno: P-47, Mosquito, mapa Kanálu (chtějí simulovat scénáře od konce 30. let do konce války), mapa Mariánských ostrovů (zdarma) s podporou WWII, pravděpodobně Corsair s letadlovkou a přinejmenším AI Zero. K tomu nějaké ty přírůstky do "WWII Assets Packu". Pominu-li plánovaná letadla zmíněná Nickem Greyem (109 E3/G6/G10, Hellcat, Spitfire Mk.I, Hurricane), pak je tu ve vývoji ještě jedna (zatím neoznámená, ale Wagsem potvrzená) WWII mapa.
Na Hoggitu se Nick Grey nechal slyšet, že se jim za poslední rok rozrostla členská základna o 80%, stejně tak navýšili měsíční výdaje, jsou samofinancovaní, bez dluhů a každou penny sypou zpět do budoucnosti žánru. Dodává ale, že bez podpory komunity nepřežijí. Připomenu, že vývoj Kurfursta stál 150 000 dolarů.
To IMHO ale vůbec není špatná vyhlídka do budoucna.
Scenáre z konca 30-tych rokov? Som za všetkými 10-timi ale v DCS nato nemáme žiadny stroj z tohoto obdobia. Vlastne mame - I16 (i keď ide o verziu z rokov 40-tych). S čím budú tie scenáre urobené? Na konci 30-tych by to chcelo He51, Bf109C/D, PZL P. 7/11, MS406, H75, MB152, D. 500/501/510, G50, MC200, I153, Gladiator, Swordfish, Fury, Spitfire MK.I, Hurricane MK.I a hromadu ďalších podobných mašin. No, uvidíme, som zvedavý kam sa to cele posunie.
Pro mne je také otázkou koncepce v plánování modulů u DCS. Vývojářům i nám jako zákazníkům je jasné, že v DCS nikdy nebude takové množství letadel jako v Bosce. Proto bych se na místě ED soustředil na jedno, maximálně na dvě bojiště a to ještě v konkrétním období a to se snažil co nejvíce zaplnit letadly za obě strany. Jinak budeme mít pouze "study aircrafts" ale bez využití v boji (podobně jako to je nyní s I-16) a to by byla škoda...
Koncepcia vyvoja je popri otrasnej kvalite servera moja hlavna vyhrada k DCS.
Kazdy sa hra na svojom piesocku a preto mame lietadla co nepasuju k mapam a mapy bez lietadiel co tam boli. Dokonca aj v ramci jednoho projektu. Normandia s nemeckymi a americkymi lietadlami co na nej nikdy neboli. Len spitIX tam ma co robit.
@Magot: Aha, rozumím. Pak jsou samozřejmě takové výjimky OK.
EDIT: zdá se, že tvůj příspěvek, na který jsem odpovídal byl smazán?
A co třeba Corsair? Máte někdo nějaké insider info - dělá ho třetí strana na objednávku ED nebo je to taky soukromý projekt? Vzhledem k mapě Marian a zmínce NickGreye o Hellcatu by to zdá se v tomto případě vypadalo na plánovanější akci...
Pro mne je také otázkou koncepce v plánování modulů u DCS. Vývojářům i nám jako zákazníkům je jasné, že v DCS nikdy nebude takové množství letadel jako v Bosce. Proto bych se na místě ED soustředil na jedno, maximálně na dvě bojiště a to ještě v konkrétním období a to se snažil co nejvíce zaplnit letadly za obě strany. Jinak budeme mít pouze "study aircrafts" ale bez využití v boji (podobně jako to je nyní s I-16) a to by byla škoda...
V tomhle směru je taky hodně složitá filosofie balancování. Pokud moduly vyvíjejí různé týmy s různými nároky na kvalitu i různými přístupy obecně, pak to jen obtížně může fungovat jako "komparativní" simulátor, což je typicky třeba BOX, nebo to byl starší Šturm, Warbirds...apod. To je také základem toho, aby takový simulátor mohl skutečně dobře fungovat online, ale je to důležité i pro offline. Je to také ten rozdíl mezi simulací létání a simulací boje. Když se to někde nepovede, tak výsledek vidíme krásně třeba zrovna u BOX, kde se rozpadl zdravý rozum nad "životností motoru v zátěži", a kde jsou vlastnosti motorů zcela nekonzistentní.
V tomhle směru je taky hodně složitá filosofie balancování. Pokud moduly vyvíjejí různé týmy s různými nároky na kvalitu i různými přístupy obecně, pak to jen obtížně může fungovat jako "komparativní" simulátor, což je typicky třeba BOX, nebo to byl starší Šturm, Warbirds...apod. To je také základem toho, aby takový simulátor mohl skutečně dobře fungovat online, ale je to důležité i pro offline. Je to také ten rozdíl mezi simulací létání a simulací boje. Když se to někde nepovede, tak výsledek vidíme krásně třeba zrovna u BOX, kde se rozpadl zdravý rozum nad "životností motoru v zátěži", a kde jsou vlastnosti motorů zcela nekonzistentní.
Podle mne by to i v případě různých externích týmů vyvíjejících moduly (letadla) mohlo fungovat, ale za předpokladu jednotné koncepce (tj. úsilí o 100% simulaci a shodu se vzorem - a to tady asi bude) + zároveň musí být důkladná supervize hlavního vývojářského týmu (ED) + sdílení se o technologie a koncepční řešení - a tady je otázka, jak jim to funguje. Třeba teď s přípravou nového DM pro DCS WWII vyvstala nejistota, zda Corsair, který vyrábí třetí strana, bude či nebude mít DM, jako warbirdy od ED. Pokud by neměl, bude to o ničem...
U mě kurfiřt ok, dal jsem deset startů/ přistání a zjistil že s tím zase startuju jak kdybych to ukradl ... a tak už jsem to pěkně uměl ..
Jo a má nově v kabině fléro-kvér a střílí světlice
Údajně jde v DCS praktikovat novou speciální taktiku, která v jiných simulátorech není. Díky nasimulování turbulence od křídel a motorů letadel lze při letu v malé výšce touto turbulencí otočit pronásledující letadlo nosem do země.
Magote, ta puška na světlice tam už je dlouho. Dá se ale v editoru vypnout. Většinou je na serverech vypnutá, protože omezuje výhled.
Upravil/a AJaromir dne 21-02-2020 10:08
Údajně jde v DCS praktikovat novou speciální taktiku, která v jiných simulátorech není. Díky nasimulování turbulence od křídel a motorů letadel lze při letu v malé výšce touto turbulencí otočit pronásledující letadlo nosem do země.
Ta "Wake turbulence" je hodně náročná na systémové prostředky (např. mám vyzkoušené, že mise s 20+ B-17, pokud je tahle fíčura zapnutá, bezpečně zajistí slide show na cca 10-15 FPS). Ale při rozumném počtu letadel přispívá k realističnosti letového modelu. Pokud je pravda, co píšeš, tak hádám musím mít protivníka hodně blízko za ocasem, aby ho turbulence z mého letadla rozhodila natolik, že to neukočíruje...
Údajně jde v DCS praktikovat novou speciální taktiku, která v jiných simulátorech není. Díky nasimulování turbulence od křídel a motorů letadel lze při letu v malé výšce touto turbulencí otočit pronásledující letadlo nosem do země.
Ta "Wake turbulence" je hodně náročná na systémové prostředky (např. mám vyzkoušené, že mise s 20+ B-17, pokud je tahle fíčura zapnutá, bezpečně zajistí slide show na cca 10-15 FPS). Ale při rozumném počtu letadel přispívá k realističnosti letového modelu. Pokud je pravda, co píšeš, tak hádám musím mít protivníka hodně blízko za ocasem, aby ho turbulence z mého letadla rozhodila natolik, že to neukočíruje...
Pěkný dokument! Ten pilot startoval 39s za Andulou a neměl šanci. Bezpečný časový rozestup je údajně min 120s. Takže při rychlostech v jakých probíhá boj v simu, to může mít docela zajímavý účinný dosah.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.