TrackIR 5
|
ZVP Zdenek |
Přidané 13-02-2020 14:52
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 369
Založený: 14.04.08
|
Mohu žvýkat kolik hodin chci ale pořád nic )
Die Tschechen sind die lachende Bestien
|
|
|
|
Hot_Dog |
Přidané 13-02-2020 15:13
|
Diskutující
Příspěvek: 4034
Založený: 15.10.14
|
Ja to nikomu nenutim, jen vyjadruju svuj nazor, ze je to od cehokoliv jineho desne prirozeny, clovek to dela automaticky... Druha vec je, ze BoX na to neni vubec pripravenej, clovek to musi nastavovat skrz config soubory a je to voser... Vyvojari sice uz v roce 2016 slibovali, ze to bude nastavitelny, ale nejak na to zapomeli a aby se posychrovali, tak smazali dukazy, ze to slibili, kdyby jim to snad chtel nekdo pripomenout:-) |
|
|
|
ZVP Zdenek |
Přidané 13-02-2020 15:25
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 369
Založený: 14.04.08
|
No a výhled z okna (přiblížení se k oknu skrz které se díváš), oddálení se od opěrky při kontrole šestky, přiblížení se k přístrojovce (např. kvůli beranům v P-38) a zejména k zaměřovači - to vše děláš v letu, na ose na joyi ....?
Die Tschechen sind die lachende Bestien
|
|
|
|
Hot_Dog |
Přidané 13-02-2020 15:34
|
Diskutující
Příspěvek: 4034
Založený: 15.10.14
|
K oknu se nahnes pohybem hlavy do strany, ne dopredu, hlavu mam tak akorat, takze na sestku z ty pozice rovnez vidim, k zamerovaci se priblizovat nemusim, protoze ho zoomuju, takze jediny, kdy to realne potrebuju je treba u Mustanga podivat se, kolik mam paliva... Jinak na to nesaham. Naproti tomu pri rozhlizeni nebo strelbe upravuju zoom treba i kazdou sekundu... |
|
|
|
ZVP Zdenek |
Přidané 13-02-2020 16:35
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 369
Založený: 14.04.08
|
ok, dík za osvětlení, takhle to opravdu mít nebudu
Die Tschechen sind die lachende Bestien
|
|
|
|
magot |
Přidané 13-02-2020 16:37
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
6dof není pro srandu králíkům. |
|
|
|
Tapi |
Přidané 13-02-2020 16:38
|
Uživatel
Příspěvek: 1141
Založený: 08.04.09
|
Když to tady před pár dny petsild tak hezky vychválil, tak mě to taky nedalo a zkusil jsem si nastavit v DCS TrackIR zoom na osu Z a musím říct, že dost dobrý! Chce to nastavit křivku osy Z tak, aby malé pohyby hlavou nijak znatelně nezoomovaly, ale trošku větší už jo. V DCS se takto přirozeně zoomuje zároveň jak kokpit tak okolí, takže to lze využívat jak pro čtení budíků, tak pro koukání ven.
Je to fakt hodně intuitivní a zejména při boji naprosto plynulý. Stačí se jen mírně předklonit k zaměřovači a už mám banditu ve zvětšení v jakém ho právě potřebuju Hledání cílů nízko pode mnou při boom and zoom lítání taky funguje. No a pohled na šestku taky, akorát se při otáčení nesmí člověk předklonit, jinak má pohled dozadu zoomnutý, což je většinou nežádoucí. Ale jde si na to rychle zvyknout. Uvidím, až s tím budu lítat delší dobu, ale za mne zatím palec nahoru
P.S. Už jsem to zkoušel jednou asi před rokem v IL-2, ale tehdy mě to vůbec nevyhovovalo. Možná jsem měl blbě křivku osy Z a taky možná v IL-2 je implementace zoomu jiná.
|
|
|
|
magot |
Přidané 13-02-2020 16:46
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
A že nikdy nikoho nenapadlo dát do nastavení serveru možnost ZOOM = denied.
Simulace je simulace.
To byste taky mohli chtít neomezené palivo, nezničitelnost a gumové nukleární zbraně. |
|
|
|
Hot_Dog |
Přidané 13-02-2020 16:50
|
Diskutující
Příspěvek: 4034
Založený: 15.10.14
|
magot napsal:
A že nikdy nikoho nenapadlo dát do nastavení serveru možnost ZOOM = denied.
Simulace je simulace.
To byste taky mohli chtít neomezené palivo, nezničitelnost a gumové nukleární zbraně.
Já tušil, že to tu někdo vytáhne... Takže Magote, buď za a) si děláš srandu, a nebo za b ) tomu vůbec nerozumíš... Která možnost je správně? Ale tak koluje tady o tobě, že máš/si měl něco dočinění s vývojem nějakýho simu???, takže pevně věřím, že a) je správně... |
|
|
|
Hot_Dog |
Přidané 13-02-2020 17:00
|
Diskutující
Příspěvek: 4034
Založený: 15.10.14
|
Tapi napsal:
P.S. Už jsem to zkoušel jednou asi před rokem v IL-2, ale tehdy mě to vůbec nevyhovovalo. Možná jsem měl blbě křivku osy Z a taky možná v IL-2 je implementace zoomu jiná.
Implementace zoomu je stejná, z principu, pokud to má bejt správně, tak musí bejt v zásadě stejná... Problém je, že v DCS si to všechno krásně nastavíš, v Bosku nemužeš, seš dost omezenej, viz můj příspěvek vejš, takže si měl asi jinak nastavený ty křivky a proto ti to nesedlo... |
|
|
|
petsild |
Přidané 13-02-2020 17:03
|
Diskutující
Příspěvek: 4105
Založený: 30.11.14
|
Je obrovský rozdíl v polohování odfláklého 6 DOF pohledu v BOSku, proti skvěle fukčnímu v DCS world. Toho rozdílu jsem si všiml od dob DCS verze 1.2 v té době existovalo pouze ROFko, kde je nastavení Joy/TIR axis lepší, jak v posledním BOS, ale algoritmus polohování hlavy se bohužel vůbec nezdokonalil.
Tvůrce IL-2 série chápu na neklikacím kokpitu není nutná přesnost.
|
|
|
|
magot |
Přidané 13-02-2020 17:45
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
Hot_Dog napsal:
magot napsal:
A že nikdy nikoho nenapadlo dát do nastavení serveru možnost ZOOM = denied.
Simulace je simulace.
To byste taky mohli chtít neomezené palivo, nezničitelnost a gumové nukleární zbraně.
Já tušil, že to tu někdo vytáhne... Takže Magote, buď za a) si děláš srandu, a nebo za b ) tomu vůbec nerozumíš... Která možnost je správně? Ale tak koluje tady o tobě, že máš/si měl něco dočinění s vývojem nějakýho simu???, takže pevně věřím, že a) je správně...
S jakou značkou dalekohledu létali piloti RAF, LW či USAF? |
|
|
|
Hot_Dog |
Přidané 13-02-2020 17:50
|
Diskutující
Příspěvek: 4034
Založený: 15.10.14
|
magot napsal:
Hot_Dog napsal:
magot napsal:
A že nikdy nikoho nenapadlo dát do nastavení serveru možnost ZOOM = denied.
Simulace je simulace.
To byste taky mohli chtít neomezené palivo, nezničitelnost a gumové nukleární zbraně.
Já tušil, že to tu někdo vytáhne... Takže Magote, buď za a) si děláš srandu, a nebo za b ) tomu vůbec nerozumíš... Která možnost je správně? Ale tak koluje tady o tobě, že máš/si měl něco dočinění s vývojem nějakýho simu???, takže pevně věřím, že a) je správně...
S jakou značkou dalekohledu létali piloti RAF, LW či USAF?
Takže to myslíš vážně? Ok, řeknu to na plnou hubu, děláš tady ze sebe akorát blba před těmi, kteří tomu opravdu rozumí a sám tomu vůbec ale vůbvec nerozumíš (a nebo nechceš, to je fuk)... Vysvětlovat to tady nebudu, už sem to tu na foru vysvětloval několikrát, na anglickym fóru jakbysmet, najdi si to... Jediná poznámka ohledně dalekohledu, když už si ho zmínil, ten nenazoomovanej pohled, jedinej kterej považuješ za správnej a realistickej zhruba tak plus mínus odpovídá tomu, jako by reální piloti lítali celou dobu s dalekohledem přilepeným na očích, ale obráceně, tedy objektivem (tím tlustčím konce, aby bylo jasno) k očím...
Upravil/a Hot_Dog dne 13-02-2020 17:53
|
|
|
|
magot |
Přidané 13-02-2020 17:52
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
No tvá odpověď nic neobsahuje.
Není co řešit. Funkce zoom je arkádová fíčura. No problem v arkádě. Fertig.
Upravil/a magot dne 13-02-2020 17:53
|
|
|
|
Hot_Dog |
Přidané 13-02-2020 17:53
|
Diskutující
Příspěvek: 4034
Založený: 15.10.14
|
Keci, nerozumíš tomu!!! A přestávám brát jakékoliv tvé příspěvky vážně od této doby...
Přečti si třeba něco o FoV, rozlišení a geometrii ze základní školy... Pak si to přečti znova a znova, pak ještě jednou...
Upravil/a Hot_Dog dne 13-02-2020 17:55
|
|
|
|
magot |
Přidané 13-02-2020 17:54
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
a čemu?
Tomu že píšeš porád dokola píšeš, že tomu nerozumím a vlastně si nic nenapsal?
FOV a zoom jsou dvě věci. Není stále co řešit.
ale aby se ti z toho zacyklení neudělalo nevolno .. |
|
|
|
Hot_Dog |
Přidané 13-02-2020 18:08
|
Diskutující
Příspěvek: 4034
Založený: 15.10.14
|
Až mi vysvětlíš, jak tvoje reálné zorné pole (FoV) dejme tomu 180°, které chceš celé vidět ve hře na monitoru, že jo, aby to bylo reálné a ne arkádové, dostaneš na monitor před sebou, kterej v tvym zornym poli zabírá dejme tomu maximálně tak 60°, pokud na něj čučíš hodně z blízka a zároveň všechny objekty ve všech místech a ve všech vzdálenostech v rámci scény na tom monitoru se jevily stejně velké jako ve skutečnosti, (protože je to simulátor a má to bejt stejně velký jako v reálu, žádná arkáda), tak budu pokračovat v diskuzi... Prosím důkladně vysvětlit, jak konkrétně to uděláš, do té doby nemám co říct... |
|
|
|
magot |
Přidané 13-02-2020 18:18
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
FOV a ZOOM jsou dvě oddělené funkčnosti. Každá funguje jinak. Technicky.
FOV neřešíme. A neboj vím jak přesně funguje FOV i v kódu.
Jednoduše: V settings povolené FOV nastavení no problem. V settings povolené zoom v real nastavení je blbost.
Stál není co řešit.
Matláš FOV a zoom dohromady ačkoliv FOV má prvky které ti ,ohou připadat jako za-zoomání v rámci nastavení FOV v poměru možností výhledu. Ovšem není to totéž.
To zoom např. v BOX je standartní dalekohled
Upravil/a magot dne 13-02-2020 18:23
|
|
|
|
Hot_Dog |
Přidané 13-02-2020 18:22
|
Diskutující
Příspěvek: 4034
Založený: 15.10.14
|
To teda řešíme, protože to zoomování ve hře je vlastně změna FoV... A při maximálním zoomu vlastně zhruba srovnáš FoV scény, kterou vidíš na monitoru s FoV, kterej zabírá tvůj monitor ve tvym zornym poli... Takže ty dvě věci v rámci zobrazení scény na monitoru spolu teda sakra souvisej, a jestli tohle nevíš a ke všemu se angažuješ ve vývoji simu, tak potěš koště...
Prosimtě, jak chceš na monitoru, kterej nemění svojí velikost změnit FoV a přitom nezměnit ZOOM??? Prosím, to mi vysvětli??? Na zcela jasnym a konkrétním případě prosím...
Upravil/a Hot_Dog dne 13-02-2020 18:26
|
|
|
|
ZVP Zdenek |
Přidané 13-02-2020 18:23
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 369
Založený: 14.04.08
|
....fakt tomu ten magot nějak nerozumí....
edit:
pánové....už se v tom motáte oba...FOV a AOV jsou jednoznačně definovány ohniskovou vzdáleností.... ZOOM je měnitelná ohnisková vzdálenost. Tvrzení že "FOV a ZOOM jsou dvě oddělené funkčnosti" je nesmysl plynoucí z nepochopení. "Změnit ZOOM" taky není úplně správně (když už tak změnit FL a tedy i FOV a AOV, čili prostě "zoomovat", či "použít zoom".
Upravil/a ZVP Zdenek dne 13-02-2020 18:31
Die Tschechen sind die lachende Bestien
|
|
|