Nechce se mi věřit, že by vrtulový letadlo z druhý světový války překonalo rychlost zvuku a dále fungovalo
K tomu Thunderboltu, ten rekord nikdo neuznává protože nebylo přesné měření.
In 1942, Republic Aviation issued a press release stating that Lts. Harold E. Comstock and Roger Dyar had exceeded the speed of sound during test dives in the P-47 Thunderbolt. It is widely agreed that this was due to inaccurate ASI readings.
1stCL_Fucida napsal:
Ale nese to samozřejmě i nevýhody, protože aerodynamicky nejefektivněji navržené křídlo se naopak odtrhne celé najednou . A to jsou pak ty disproporce mezi stroji, kdy letadla jako Fw 190, nebo Bf 109, svého pilota mohutně varovala, ale třeba takový Spitfire byl v tomhle směru naopak jedovatější. U některých starších a méně stabilních variant (co si matně pamatuji memoáry Jeffreyho Quilla) údajně až protivně jedovatý.
To je zvlastni, ze to pises, protoze vsechny test reporty ukazuji, ze pri manevrovani na vyssich rychlostech FW prakticky nevaroval a utrhlo se proudeni na celem kridle. Ale to je typicke chovani vykonne druhovalecne stihacky, pokud bychom hledali vyjimky, museli bychom je asi hledat na opacne strane spektra.
Od toho Quilla, vis o tom neco vic, kam miril a co s cim porovnaval?
Problém podle Quilla byl u pětek,.kdy docházelo k nebezpečné nestabilitě při vysoké rychlosti. Na vině bylo podle něj špatné vyvážení letounů v polních podmínkách, kdy měli piloti v nákladovém prostoru víc,. než by měli mít. Letoun se stal těžkým na ocas, došlo až k samovolnému prudkému " přitažení" a letoun se dokázal i rozlomit. Tak si to pamatuji já.
Upravil/a 606_Temp dne 07-02-2020 15:15
Jo, to jsem napsal pěknou pitomost. Focke-Wulf sice varoval, ale málo. Ani nevím, jak jsem tu větu mohl napsat...jestli jsem v první půlce nemyslel na nšco jiného . Takže oprava: Fw 190 málo varoval, ale po odtržení snadno obnovoval kontrolu. Mohutně varoval hlavně 109.
Quill to porovnával zřejmě hlavně s jinými Spitfiry, dělal u Supermarinu testovacího pilota. Jestli si vzpomínám, tak to psal i v souvislosti se smrťáky a vyšetřováními na Mk.V. Ale knížku mám na druhé straně země, tak se k ní nedostanu, abych to nějak nafotil.
Pokud si vzpominam, tak asi nejvyssi mach dosazeny s vrtulovym letadlem byl 0.94 se Spitfirem.
Betre to s rezervou, protoze detaily jsou dost nejasne, a rozhodne se takovehle kejkle nedaji popsat jako let, spis jako pad. Takze, co jsem slysel: jednalo se o testovaci let nad Hong Kongem, ve velke, opravdu velke vysce doslo ke ztrate kontroly a neplanovanemu stremhlevemu letu. Diky tomu, ze se cestou nahoru sbirala data o atmosfere bylo mozne spocitat rychlost dosazenou cestou dolu - tj. vychazi to ze stopek, jak rychle vyska ubyvala, ne z udaju rychlomeru. Letadlo to prezilo bez viditelnych poskozeni.
Je vsak treba si rici, ze z hlediska nejakych valecnych letu je to dost irelevantni, bylo to v padesatych letech s jednou z poslednich verzi Spitu (a i kdyz treba kridlo zustavalo tvarove stejne, vnitrni konstrukce se menila atd), v tropickem vzduchu a letadlo je samozrejme absolutne neriditelne. Takticke vyuziti nula.
V zasade je to soutez, kdo dokaze padat v nejvetsi vysce, kde je vzduch nejridsi a proto se dostane k rychlosti zvuku nejbliz :-)
Re limity stroju, rozlisujme prosim dve veci
1) fyzickou odolnost draku. Konstrukterova duvera v ni je vyjadrena maximalni povolenou rychlosti v male vysce.
2) co dela aerodynamika v blizkosti rychlosti zvuku. To je typicky vyjadreno tim, ze se ta uvadena maximalni rychlost s vyskou snizuje a sleduje nejake relativne bezpecne machovo cislo.
Pokud berete rychlosti z manualu, je treba dat pozor na filozofii dane zeme nebo fabriky, ktera urcuje, jak velka rezerva je tam zabudovana, takze, bohuzel, skutecne maxima nejsou porovnavatelna. A potom take na to, ze ten udaj je pro pilota, tudiz je urcen k porovnani s jeho udajem z rychlomeru.
Treba Spitfire aerodynamicky exceluje v rychlostech blizkych zvuku, ale k tomu nema a nepotrebuje extremni odolnost draku. Z opacne strany treba P-38 nebo Welkin.
Já bych bod 1) spíš upravil na rychlost, ve které je letadlo ovladatelné. Problém nebývalo to, že by se letadlo rozpadlo. Spíš že přešlo do klesání, dalšího nabírání rychlosti a neovladatelnosti. Ty hodnoty v manuálech jsou podle mě spíš mířeny tímto směrem, než kolapsem draku.
* v příští aktualizaci plánují výrazně zlepšit výpočty poškození draku a výpočty poškození výbuchem/fragmentací pro všechny objekty
* dalekohled pro velitele tanku
It's February already and we continue to improve the project as a whole. In the next update, we plan to significantly improve the airframe damage calculations and the explosive and fragmentation damage calculations for all objects in the sim in general. More AI improvements are in the pipeline too - for instance, further improvements for the vertical maneuvering in a dogfight. We have found and fixed another possible culprit for the missing aircraft hit sounds in multiplayer. There are more other corrections and fixes being worked on simultaneously with the full-scale work on Normandy theater that is already underway.
And of course, we don't forget about the tank project. While Digital Forms studio creates the assault gun and the tank destroyer that are left, we added a long-requested feature - binoculars for the tank commanders. Other smaller, but nonetheless important improvements are on the way too. Take a look at the binoculars on these screenshots:
Já bych bod 1) spíš upravil na rychlost, ve které je letadlo ovladatelné. Problém nebývalo to, že by se letadlo rozpadlo. Spíš že přešlo do klesání, dalšího nabírání rychlosti a neovladatelnosti. Ty hodnoty v manuálech jsou podle mě spíš mířeny tímto směrem, než kolapsem draku.
Jako jo, ale to ovládání zatuhne, nebo se stane nefunkční, ještě hodně daleko před Machem a nějakou destrukcí draku. Ono by to pro méně znalé mohlo vypadat jako že se to děje až blízko rychlosti zvuku, ale ono se to děje klidně už na polovině té rychlosti .
stran Gecek tu opravdu strasne chybi nemoznost dodat "zatizeni a zkusenost" pilota.
Jenom pri "blbym" vybirani stremhlavyho padu po vyvrtce v blaniku nema normalni clovek jeste potrebu kroutit hlavou a hledat kolem sebe letadla.
Uprava by znamenala zpomaleny pohled rozhlizeni v zavislosti na zatizeni G.
To by ovsem znamenalo epilepsii pro uzivatele TrackIR a rozmlacene "kloboucky" a mysi pro non TrackIR rozhlizece.
Ono totiz to litani neni ani tak o tom letadle, jako ta vazba cloveka s letadlem (vcetne Gecek - a s im opravdovy WW2 piloti bojovali..je to hodne o psychice strachu, magorii - to tady chybi, ale bohuzel je to zakladni kamen litani) - pokud clovek neleti "primku".
A pokud na vas jeste strilej? ty vole to si nedokazu ani predstavit
Tesit nas muze jedine....jsme stale pionry virtualniho letani a snad uz nasi vnuci pociti i u monitoru opravdouvou "silu" :-)
tak to proste je
Edit: kolik z vas zazilo v realu jenom "blbej loping"...a navic, kdyz se treba ne zrovna povedl ?
Po 30min na Berloze bysme blili vsichni...a o tom to je :-)
snad nikoho neurazim, ale jsme ve virtualni dobe, ktera se bohuzel zatim da srovnat s pechujici zabou v "realu" a pechujici zabou ovladanou mysi
Dukaz ?: kolil z vas u strumika blilo, nebo bylo spatne?
IMHO blba doba: realni veterani nas maji za idioty ve smyslu "kluci, takhle to opravdu nebylo".....a v budoucnu vnuci: " dedo, to jsi opravdu lital jenom na joysticku a a mels pocit, ze ses eso?" ".....jo mel :-( " .... a nebo MEL?:-)
Spravna odpoved pro nas proste neexistuje, ale pro vnuka jo..... "bez nas bys to vole nemel....to my si museli verit na simulaci....ty uz ne"
Upravil/a 1stCL_SaBot dne 08-02-2020 04:08
1stCL_SaBot napsal:
Dukaz ?: kolil z vas u strumika blilo, nebo bylo spatne?
Já Vlastně jsem u Šturma blil už před 15 rokama, když jsem s Novotňasem trávil večer v kulturním zařízení, ty jsi nám to pak nechtěl zahostovat a mně se nakonec té noci udělalo maličko špatně Odplivnout si litřík-dva, bylo dobrým řešením .
Až budu mít odladěnou mašinu na VR, tak tě pozvu na seanci, je to hodně jinej zážitek. Je zajímavý, že si mozek v tu chvíli vsugerovává věci, který tam reálně nejsou. Dokonce pociťuju cosi, co se mi můj mozek snaží vysvětlit jako "pozor, tohle už je celkem přetížení". Dokonce u toho v ostrých zatáčkách jinak dejchám, protože když to prodejchávám normálně, tak se mi dělá trochu šoufl. Ale je jasný, že vývoj nás čeká ještě obrovský. Tedy aspoň do doby, než někdo přijde s funkční tříselnou přípojkou, čímž se zcela vzdáme žen .
606_Tempik napsal:
Jako jo, ale to ovládání zatuhne, nebo se stane nefunkční, ještě hodně daleko před Machem a nějakou destrukcí draku. Ono by to pro méně znalé mohlo vypadat jako že se to děje až blízko rychlosti zvuku, ale ono se to děje klidně už na polovině té rychlosti .
Ano, ovladani postupne tuhne, to je normalni, a dalo by se postavit i letadlo, u ktereho by se stalo nefunkcni.
Nicmene to neni duvod, proc s letadlem kus obalky zakazat - to by znamenalo priznani, ze vyrobce udelal drak letadla zbytecne odolny, tj. tezky.
Pokud znas nejake letadlo, ktere by prechazelo do klesani, dalsiho nabirani rychlosti a neovladatenosti, aniz by v tom figurovala ryclost zvuku, klidne jmenuj.
1stCL_SaBot napsal:
Dukaz ?: kolil z vas u strumika blilo, nebo bylo spatne?
Já Vlastně jsem u Šturma blil už před 15 rokama, když jsem s Novotňasem trávil večer v kulturním zařízení, ty jsi nám to pak nechtěl zahostovat a mně se nakonec té noci udělalo maličko špatně Odplivnout si litřík-dva, bylo dobrým řešením .
Až budu mít odladěnou mašinu na VR, tak tě pozvu na seanci, je to hodně jinej zážitek. Je zajímavý, že si mozek v tu chvíli vsugerovává věci, který tam reálně nejsou. Dokonce pociťuju cosi, co se mi můj mozek snaží vysvětlit jako "pozor, tohle už je celkem přetížení". Dokonce u toho v ostrých zatáčkách jinak dejchám, protože když to prodejchávám normálně, tak se mi dělá trochu šoufl. Ale je jasný, že vývoj nás čeká ještě obrovský. Tedy aspoň do doby, než někdo přijde s funkční tříselnou přípojkou, čímž se zcela vzdáme žen .
Mozek ti nic nevsugerovava, jen se nedokaze vyrovnat s informaci, ze oci a usi vnimaji pohyb, zatimco zaludek stoji na miste.
Jeste k tem geckum, hledal jsem, az jsem dohledal:
"... The radii of turn have been computed for a steady turn at a normal acceleration of 4G at the estimated maximum power-on lift coefficient and do not necessarily represent constant altitude turns. The normal acceleration of 4G was selected since this is the maximum acceleration that the average pilot can withstand without blacking out.". AAF Material Command v porovnani svych stihacek, 1944
Pánové, nebylo by možné toto vlákno uzavřít a pokračovat v novém? Je už moc dlouhé a když se chci posunout o stránku, trvá 9 vteřin než se to otevře, to už je trochu otrava. Nebo je to pomalé jen u mne?
Mam podezreni, ze to zpomaleni je tam pridano zamerne. Mimochodem delka vlakna by nemela mit vliv na nacteni konkretnich x prispevku (10, 20) na prvni strance nebo na dvestepadesate, teda pokud dotaz do databaze neprogramovalo prase.
Mam podezreni, ze to zpomaleni je tam pridano zamerne. Mimochodem delka vlakna by nemela mit vliv na nacteni konkretnich x prispevku (10, 20) na prvni strance nebo na dvestepadesate, teda pokud dotaz do databaze neprogramovalo prase.
Svět počítačů je plný překvapení. Ani skoro po 40 letech programování mě nepřestává fascinovat, jak často se člověk plete stran úplně základních očekávání. Jo, skutečně je to tak, že délka vlákna má vliv na čas načítání. Nevím, zda je na světě k dispozici nějaký fórumový soft, který by byl zdarma a přitom byl funkční a dal se normálně customizovat. A do kterýho by šlo to fórum převrtět. Skoro bych byl i ochotnej do toho vrazit nějaký svůj čas.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.