Battle of Stalingrad - žvanírna !!!Locked!!!
|
606_Druindin |
Přidané 04-02-2020 15:37
|
Diskutující
Příspěvek: 4090
Založený: 18.01.10
|
jo to je možny, ale ve hře mi to dělá(lo) při potlačení
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 04-02-2020 15:40
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
No dělalo to při potlačení v té staré revizi letových modelů a byla to v tehdy prezentované podobě peetchovina. Jako ne že by toho nešlo z hlediska mechaniky letu dosáhnout, ale měl by to být úplně extrémní stav, který, pokud vím, nikde žádné testy nepopisují.
Veškeré trhání proudění z mně známých dokumentů je popisováno při kladných úhlech náběhu.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 04-02-2020 15:57
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Tempik tu píše od začátku o podivném usínání britských strojů. Že jde FW urvat před uspáním je ten důsledek toho, že se v něm neuspis tak snadno. Tempesta ani spita před uspáním neurves, pokud nebudeš mít 150 na tachometru.
Edit: pojmem "urvat" nemyslím utrhnout křídlo, ale utrhnout vztlak. |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 04-02-2020 16:17
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
A nebude to mít co do činění s měrným zatížením křídla?
Třeba 190A8 má gross weight 4417kg a nosnou plochu 18,3m2. https://en.wikipe...ulf_Fw_190
Tempest má gross weight 5171kg a nosnou plochu 28,1m2. https://en.wikipe...Tempest_V)
Tedy pak:
FW 190A8 má 241kg/m2
Tempest 184kg/m2
Což je docela rozdíl, ne?
edit: nebo pozdější Tempesty 5400kg, což je 192kg/m2. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 04-02-2020 16:23
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
To sice Rumcajsi má, ale pánové se domnívají (a dokonce asi i budou mít pravdu), že pilot RAF snese méně G. A pak, za situace, kdy se proudění neutrhne, získá v hraničních případech přetížení výhodu pilot Luftwaffe. Pokud jsou dopředné rychlosti nízké a limitem není přetížení, ale utržení proudění, pak má obecně výhodu díky nižšímu plošnému zatížení RAF.
Samozřejmě argument, že je to špatně, protože letadlo nelze utrhnout, jelikož dřív nastane blackout, není dobrý.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 04-02-2020 16:36
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Jde mi o to, že nemáme smysluplnou možnost jak měřit G v simu. Pokud to nezveřejní hra ve formě jako měl třeba CloD či snad IL2, to je přes DeviceLink, tak skutečně můžeme jen celkem hrubě hádat. Ani následování trajektorie pro získání relativních výsledků není úplně použitelné. Sice to dá nějaký náznak, jak si na tom ty letadla stojej, ale dost hrubej a bez čísel. Možná kdyby někdo udělal smysluplnou metodiku a dostatečný počet pokusů, že by se to dalo vzít jako statisticky věrohodné číslo.
Ale samotný fakt, že Tempest či Spit vytáhnou při stejné rychlosti vyšší G než Bf či FW, ten mi přijde jako zcela na místě, když maj tý spojenecký lítadla menší plošné zatížení. Nakonec jak jinak to taky vysvětlit?
Tím vším chci říct, že pocity jsou pocity, ale měření nemáme jak udělat. A bez měření jsou to dohady. Tak snad přesvědčit vývojáře, jestli nenaznačí vzorečky a konstanty implementace. ... No to si myslím, že to dřív nějak změříme, že? |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 04-02-2020 17:03
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
to jako ze Übermensch snese vice gecek? |
|
|
|
1stCL_Werner |
Přidané 04-02-2020 17:50
|
Uživatel
Příspěvek: 720
Založený: 21.08.10
|
Rumcajs napsal:
Jde mi o to, že nemáme smysluplnou možnost jak měřit G v simu. Pokud to nezveřejní hra ve formě jako měl třeba CloD či snad IL2, to je přes DeviceLink, tak skutečně můžeme jen celkem hrubě hádat. Ani následování trajektorie pro získání relativních výsledků není úplně použitelné. Sice to dá nějaký náznak, jak si na tom ty letadla stojej, ale dost hrubej a bez čísel. Možná kdyby někdo udělal smysluplnou metodiku a dostatečný počet pokusů, že by se to dalo vzít jako statisticky věrohodné číslo.
Tacview
1st Czech Lions - Resistance is futile...
|
|
|
|
CSW_Rannisokol |
Přidané 04-02-2020 18:01
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 489
Založený: 26.06.18
|
1stCL_Werner napsal:
Rumcajs napsal:
Jde mi o to, že nemáme smysluplnou možnost jak měřit G v simu. Pokud to nezveřejní hra ve formě jako měl třeba CloD či snad IL2, to je přes DeviceLink, tak skutečně můžeme jen celkem hrubě hádat. Ani následování trajektorie pro získání relativních výsledků není úplně použitelné. Sice to dá nějaký náznak, jak si na tom ty letadla stojej, ale dost hrubej a bez čísel. Možná kdyby někdo udělal smysluplnou metodiku a dostatečný počet pokusů, že by se to dalo vzít jako statisticky věrohodné číslo.
Tacview
To ale nevíš, při jaký hodnotě se přesně začneš uspávat, když to přehráváš zpětně. |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 04-02-2020 18:23
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
ehm, a to by byl takovy problem, pokud je to tak dulezite, vzit vysokorychlostni kameru, ktera je dnes v kazdem druhem telefonu, stopky, ktere jsou dnes na kazdych digitalkach, hupnout do letadla,naklonit o 90 stupnu a pritahnout? Nafilmovany kurs, rychlost a cas pak kopnout do excelu, spocitat stupne za sekundu a pretizeni? |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 04-02-2020 18:33
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Übermensch ne, ale überstroj prej ano. Já to neměřil, ale kolegové tady razí teorii, že "výhodnější poloha" pilota Luftwaffe je simulována.
Taky říkám, že si to můžeme celkem bez problémů změřit .
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Hot_Dog |
Přidané 04-02-2020 19:02
|
Diskutující
Příspěvek: 4034
Založený: 15.10.14
|
Vyzývám všechny, kteří se tady zapojili do diskuze o G ve hře, aby mi odpověděli následující otázku:
Četli jste aspoň toto? https://forum.il2...ent=807735 |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 04-02-2020 19:04
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Moc díky za ten tactview. Jsem to tedy hned zkusil. Jen kraťoučký test. Začátek v 8000m, dive někam k 700km/h, zahájit záznam, přitahovat páku. Během cca 6 vteřin to dotáhnout do blackoutu. Jakmile blackoutnu, pustím páku a ještě pár vteřin nechám záznam. Celý track má cca 15 vteřin.
Tempest: usíná při 6G
FW 190: usíná při 6.5G
Tedy takto jednoduše a letmo s možností, že by opakovaný test ukázal jiná čísla, se zdá, že rozdíl je 0.5G.
Ještě jednou díky Wernere za odkaz na ten Tactview. |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 04-02-2020 19:09
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
@Hot_dog: taky díky za ten odkaz. Jak už fórum moc nesleduju, tak mi to uniklo.
K tomu dodám jen, že u mě byla rychlost růstu G asi 1G/s. Tedy během 6s jsem to dotáhnul na těch 6. Ovšem neumím to udělat úplně identicky v FW i Tempestu. I kdybych to měl v ruce, každý letadlo reaguje trochu jinak. |
|
|
|
Ajvn |
Přidané 04-02-2020 19:15
|
Diskutující
Příspěvek: 2485
Založený: 30.05.07
|
Ale četl jenomže to jsou suchopáry.
Co nevyzkouším neexistuje. |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 04-02-2020 19:37
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Tak jsem ještě přezkoumal ty záznamy. V tempestu jsem byl na blackoutu za 6 vteřin. Bylo to při 6G. FW 190 A8 ale reaguje na páku jinak, při stejném pohybu páky lezou G pomaleji. Takže jsem se do blackoutu dostal až po 9 vteřinách na 6.5G. A nebyl ten růst úplně rovnoměrný. Takže může také být, že ten rozdíl je hodně způsobený dynamikou růstu G. Ta křivka, co postoval Hot_dog, je v oblasti běžně užívaných manévrů celkem nestabilní - jako malá odchylka vyvolá velkou změnu výsledku. |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 04-02-2020 19:57
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
1stCL_Fucida napsal:
Übermensch ne, ale überstroj prej ano. Já to neměřil, ale kolegové tady razí teorii, že "výhodnější poloha" pilota Luftwaffe je simulována.
Taky říkám, že si to můžeme celkem bez problémů změřit . Kdyz odmerim sklon operadla z nakresu, tak to dela 11.9° ve FW a 12.2° v Tempestu...
@Hot_Dog: cetli, jenze diskutujeme o tom, jestli je to jako ve skutecnosti, a ne jestli je to tak, jak vyrobce tvrdi. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 04-02-2020 20:20
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
jj, ostatně myslím, že jsi to tady už odkazoval...nebo to byl někdo jiný?
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Hot_Dog |
Přidané 04-02-2020 20:21
|
Diskutující
Příspěvek: 4034
Založený: 15.10.14
|
Jo, byl sem to já... já jenom ze zvědavosti:-) |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 04-02-2020 20:23
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
LesniHU napsal:
Kdyz odmerim sklon operadla z nakresu, tak to dela 11.9° ve FW a 12.2° v Tempestu...
Já nemyslel změřit sedadlo, ale jak je to implementováno .
Mně je celá tahle problematika už trošku volnější, než by byla třeba před deseti roky. A vlastně asi i tehdy by mi to nervy úplně nervalo.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|