Lítej s BF těm to zapoměli nasimulovat, nezatmívá se jim ani vůbec. (pokud nebudeš vyloženě chtít.) A dělej v příštím petchi už jim to možná dají taky.
Prostě musíš mít k tomu přístup jako kdysi ve WT. Lítej s tím co zatím nezkurvili.
Hoši dneska v BoX jakekoliv beefko v pohodě (díky "G-tolerancím" utočí jakéhokoliv jaka lavinu či spita. Což je blbost. Ale ve starém šturmu jakékoliv beefko nemělo při kroucení jakoukoliv, ani tu byť jen NEJMEŠÍ šanci proti lavině, jaku a spitu. Což byla taky blbost.
Jeden testovací pilot napsal toto:
Wing loading is high, even for a WW2 fighter. Leading edge slats automatically drift out during increased angles of attack to mimic a larger wing. It works brilliantly. On paper, the Bf109 should not be able to stay with a Spitfire in a turn. In the real world, half of the German aces claimed they were always able to stay with Spitfires and Hurricanes in turns. How is this possible? The Bf109 accelerated stall behavior was far more benign than its competitors, allowing pilots to play at the edge of control without penalty. At any speed and G load, slight relaxation of the stick instantly returned the stalled wing to normal flight. Lesser aircraft could not risk flying at the edges of their superior theoretical performance without losing more control than the Bf109.
No jo, jenomze "aces" - jinymi slovy, rikaji to ti nejlepsi, kteri navic meli stesti a valku prezili. Esa na druhe strane budou rikat to same, jediny rozdil bude, ze to asi budou rikat uplne vsichni.
Nepotřebuju dělat ufo zatáčky v ufo rychlostech. Mně by stačilo, kdyby můj Tommy vydržel stejná G jako jeho protivník Hermann. A ne, že se hned při náznaku přetížení, začne odebírat do říše snů..
Tommy vydrží to co Hermann, jenom se Tommy musí přestat snažit, aby se knipl v zatáčkách stal součástí žaludku ....
Upravil/a 2JG26Bus dne 03-02-2020 22:53
To se Ti to kecá když se Ti nezatmívá.
Ale serte na to. Ve starém šturmu byly UFA laviny, nýčko jsou to befiny.
Vyhlašuji meziplanetární anketu o největší UFO.
Jako první je nominováno: BF-109 E.
1. Je naprosto stabilní antikomižlák.
2. Kroutí na pětníku. V klidu přeblafne išaka. Přivést ho v bojove utažené
zatáčce do vrtáku nedokáže ani 6ti letý začátečník.
3. Nezatemníš jej. Pokud. tak k tomu potřebuješ hodně vynalézavosti.
4. Výzbroj? Rotačáky s kterými překrojíš i Titanik.
5. Motor z F-16
Prostě super éro pro Bonda.
Ve starém šturmu bylo to co popisuju PŘESNĚ NAOPAK.
Xindl pro hvězdnou pěchotu.
Ještě pořád si myslíte, že si hrajete na simulátory? HOVNO hrajeme si
s kyblíčkama na písečku.
2JG26Bus napsal:Neboj, hned v dalším patchu Vám to "opraví" a budete moct zase dělat ufo zatáčky v ufo rychlostech ....
Nič také sa neplánuje.
Tak to je ale velká škoda!
Nezlobte se, ale můj povzdech ke stavu BoX... k diskuzi a zamyšlení, pokud vám to bude stát za to....Současné nastavení fiziologie pilota v BoXu nepovažuju za krok k reálnějšímu zážitku. Je pravda, že před touhle úpravou byl BoX spíš trochu moc benevolentní jak na toleranci Géček tak na přežívání pilota. Ale v celku to nějak fungovalo a mezi letadly byly rozdíly.
Ale to, jak je to teď, je úplně postavený na hlavu. Zcela to maže rozdíly v ochotě jednotlivých typů letadel točit zatáčku. Jediným jmenovatelem je teď limit G a je úplně jedno, jestli sedíte ve Spitu, stodesítce nebo v Pešce nebo v Thunderu. Záleží pouze na tom, jestli sedíte jak "na hajzlu" nebo se válíte na kanapi s nohama nahoře a nebo jestli k tomu máte na sobě ještě upnutý prádlo. Něco jako plošné zatížení, kritický úhel náběhu, síly v řízení atd. tedy konstrukční charakteristiky každého typu tu nehraje téměř žádnou roli.
Zkuste si Pešku s plným nákladem bomb a plnými nádržemi - v horizontální zatáčce po klesání (cca 450 - 470km/h) se uspíte. Úplně! ne jen zešednutí obrazu. A-20 to samý - tam jsem už musel vyvážit dost na ocas. Aspoň že v He-111 v plné palbě vám jen zešedne obraz a při vyšší vstupní rychlosti do zatáčky zatleskáte křídly.
Při dostatečné rychlosti prolítne prvních 270° zatáčky stejně třeba Jak i plně naložená A-20. Ta má sice mírně pomalejší nástup, ale prostě v ní usnete stejně.
Další věc co mě štve je, že od patche už primárně nesvádím online souboje s protivníkem, ale s nespadnutím do blackoutu. Obyčejný zvrat když chcete spadnout na někoho pod sebou vás snadno pošle do limbu. Jenže piloti se ve vzpomínkách nebo v Combat reportech (téměř) nezmiňují o blackoutech, i když popisují několikaminutový boj po kterém padali únavou. Pokud někde najdete zmínku, pak je to popis situace, kdy vybírají dajv velmi vysokou rychlostí. Dle Jásoně by ale blackout měl být jejich denní chléb. Minimálně piloti Spitfirů a Hurricanů by dle reality BoX měli spát několikrát během jediné zatáčky a piloti Befek i několikrát za let. A v popisech bojů by bylo "... jak jsem se propumpoval zatáčkou... abych neusnul"
V BoX se ve Spitu uspíte i při sudovém výkrutu při 250 -270mph.
Pořád jsem přemýšlel, proč se ve všech testech kořistní techniky jako jeden z důležitých parametrů porovnávala i schopnost zatáčet, když ve skutečnosti závisí pouze na upnutých trenkách případně na rasovém původu pilota. Ty zatáčky se při porovnávacích testech nedělaly jen na malých rychlostech. Byly to komplexní situace včetně simulovaných soubojů a ty se asi nelítaly se staženým plynem. Žádná zpráva z takových porovnávaček, pokud si pamatuji, nezmiňuje nic k blackoutům. Je jedno z jaké strany konfliktu ta zpráva je.
Jak je možné, že některé typy se do dějin zapsaly perfektními vlastnostmi v zatáčce? Co třeba takové Zero? Když poletí 350-400km/h Wildcata za sebou se nezbaví. Křidélka zatuhlá a zatáčka? ... zapomeň...
Místo vyšší realističnosti to nové nastavení blackoutů spíš naplno odhaluje, jak je FM v BoXu daleko od chování reálných letadel. Myslím si, že piloti se neuspávali proto, že by nechtěli nebo protože je to nepříjemné nebo protože by vydrželi klidně 14g. Letadla jim to v běžných podmínkách nejspíš nedovolovala. Ať už vinou příliš vysokých sil v řízení ve vysokých rychlostech a nebo třeba vinou vysokého plošného zatížení a ztrátě vztlaku při vysokých úhlech náběhu.
Přijde mi, že letadla jsou příliš poslušná a po posledním patchi v podstatě všechna stejná. Išak, Emil, Jak, Spit, Tempest .... všichni pojedou stejnou zatáčku při stejné rychlosti limitovanou pouze zčernáním obrazu. Před patchem se letadla uměla občas projevit nějakým tím "stallem" případně i vývrtkou. Teď nic!
Doufám, že s tím něco udělají. Stav před patchem byl jeden extrém z pohledu blackoutů, teď je to druhý extrém. Jen tenhle mi přijde víc mimo....
Já tu modrou posedlost Tempestem nechápu. Na servru CB lítá nějakej Faucon, kterej furt plače jakej je Tempest ufo a dost modrejch to tam horlivě potvrzuje. Přitom sám vozí až 5 sestřelů za let v písťáku a ve šwalbe si dovez i 11 kousků.
Pak si vezme to" Tempestí ufo" a je rád že v tom sundá jednoho němce, než ho z toho vyndaj. Ale v brečení samozřejmě nepřestane.
Tady se to dočte člověk taky. B-U.S.y zkoušel sis ho? Jestli ne, tak bych pro tebe měl výzvu
To se Ti to kecá když se Ti nezatmívá.
Ale serte na to. Ve starém šturmu byly UFA laviny, nýčko jsou to befiny.
Vyhlašuji meziplanetární anketu o největší UFO.
Jako první je nominováno: BF-109 E.
1. Je naprosto stabilní antikomižlák.
2. Kroutí na pětníku. V klidu přeblafne išaka. Přivést ho v bojove utažené
zatáčce do vrtáku nedokáže ani 6ti letý začátečník.
3. Nezatemníš jej. Pokud. tak k tomu potřebuješ hodně vynalézavosti.
4. Výzbroj? Rotačáky s kterými překrojíš i Titanik.
5. Motor z F-16
Prostě super éro pro Bonda.
Ve starém šturmu bylo to co popisuju PŘESNĚ NAOPAK.
Xindl pro hvězdnou pěchotu.
Ještě pořád si myslíte, že si hrajete na simulátory? HOVNO hrajeme si
s kyblíčkama na písečku.
Mně se třeba dost zamlouvá ten týpek Otto_bann..dokud lítal s K4 tak to celkem krájel, ale stejně měl na foru pořád připomínky. Pak si vlezl do P51 a myslím, že prokoukl sestřelu pořád vozí celkem dost, ale s tím přežívámím už to taková sláva není..
Upravil/a Mira dne 04-02-2020 09:26
Ale no tak! Brečí červení stejně jak modří. Já se rád svezu i ve vašich strojích a pak mám na to jinej pohled. K tomu usínání: byl jsem si taky jistej, že s Bf ukroutím všechno, ale za poslední dva dny mě na malý rychlosti ukroutil Spit a dokonce P-38. Na druhou stranu sem zas neukroutil G-14 s podvěsama v Mustangu. Ve 190D jsem několikrát chcíp jen při prudším náklonu na křidýlkách. Ve 190A nikdy. Je snad nějaký rozdíl mezi FW na stejný rychlosti? Nebude to blbě jen na červený straně.
Já bych všechny ty internety a počítače zakázala. Věra Pohlová, 72 let, důchodkyně.
Dovolil jsem si trošku zkrátit tvou citaci . Jsem rád, že přestože ukazuješ svou rozezlenost, tak argumentuješ vlastně fakticky, nikoliv jen emocemi. Jenže na všechno, co uvádíš, existuje i zcela opačná filosofie.
1) kontrukce letadel: Stíhací letadla za druhé světové války vydržela okolo 8 - 12 G. Průměrný člověk jde do háje při trošku trvalejších 6 G. Limit za WW2 už tak nebyl na letadle, ale na pilotovi. Hodně unavujících je ale mnohem méně, než těch 6 G. Vezmi si jen takovou hloupou zatáčku na 3G (což už fakt není málo), jestli ruka člověka váží 8 kg, pak ta 3G udělají dalších 16 kg. No a teď schválně jak dlouho udržíš těch 16 kg + další kg taháním za tu páku. 10 vteřin? 30 vteřin? Minutu?
2) memoáry: Ty razíš teorii, že v memoárech se nepíše o blackoutech, protože nenastávaly. Jenže tak nějak taktně pomíjíš druhou stranu mince - že to může být tím, že se do nich piloti NECHTĚLI dostat. Já si vzpomenu snad na dvě zprávy o blackoutu. Jednu od Helmuta Lipferta (tam si nejsem jistý, jestli ji nemotám s něčím jiným) a druhou hodně detailně popsanou od Walthera Dahla (ten krásně popisuje, jak "přišel o zrak", ale pořád si uvědomoval sluchem praskání konstrukce. A popisuje to skutečně jen jednou a že to pro něj bylo něco mimořádného).
Když se podíváš prakticky na jakékoliv guncamy (myslím teď ty, kde se ten vpředu aktivně bránil) a (pomineme-li, že velká část z nich, je zpomalená), tak ty manévry nijak extrémně ostré nejsou. Ostatně nemohu nezmínit Erica Browna po kontaktu s původním Šturmem (simem), kdy vyloženě říkal něco ve stylu: "Ale takhle ostře se s tím nelétalo". Dokonce pak vznikl nějaký profil ovládání nastavený přímo "Dle Erica", který měl ukazovat, jak se ta letadla reálně na nebi pohybovala. No, tehdy to bylo hodně vláčné a už to určitě bylo ovlivněné tím, že starý pán byl prostě...starý pán...přesto ta disproporce byla šílená (v blahé paměti cca na 30%).
3) na jakých přetíženích se v simu vlastně pohybujeme? Nejrychlejší (ustálená) zatáčka, kterou provede takový Fw 190 (tedy nijak extra točivé letadlo), probíhá při 280 km/h za cca 23 vteřin. EDIT: Což dělá 2,4 G (díky Zdeňkovi za opravu). A to se pořád bavíme o pitomý ustálený zatáčce na 280 km/h, ne o nějaké "tak mi ho třeba urvi" na 400 km/h, nebo nedej bože Achtung, Spitfire!, nebo její alternativa: "Hilfeeeee!!!", kdy na 600 km/h vytrimuješ na prdel a doufáš, že i poté, co se probereš z bezvědomí, se udrží nýty v křídle.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 04-02-2020 11:01
Fučido, průměrný člověk vydrží 6G ? Já myslím že kancelářské krysy spíš méně, letečtí akrobati naopak více.... a piloti WWII snad tedy taky... co se týče memoárů starých pánů...už po 14 denní dovolené se pilotům nenápadně vytrácely do podvědomí zaryté návyky takže se stávalo že situace kterou zkušený pilot normálně řešil nezvládl kvůli dvoutýdenní pauze (syndrom návratu z dovolené). přihlížet tedy k názorům lidí co létali reálně ale před desítkami let může být taky úplně mimo. Zatáčka kterou jsi nastínil (280 km za 23 sec) je cca 2,1 G. Většina letadel BOS/M/K/BP má sustained zatáčku kolem 2G... Sám vidíš že z té rezervy ke ztrátě zraku máš ještě hodně velký kus.... přesto s tím piloti mívají problém... podle mne by vše jednou pro vždy vyřešila možnost zobrazit si okamžité přetížení v G na instrument panelu, klidně jen na NORMAL obtížnost. Ať si to každý v SP aspoň osahá a dostane do krve jak vlastně vypadá 3, 4 , 5 a 6 g zatáčka. A protože nám chybí fyziologický vjem přetížení, tak by mohl pilot dřív a víc a častěji funět, hekat, prdět...aby pilot tušil jak blízko/daleko je od max. G v boji (kdy už ty G na instrument panelu mít nebude).... IMHO nějak takto by si lidi potom zažili co mají dělat, spíš než studovat knížky a snažit se je nějak interpretovat ve hře. Jinak mně osobně zatmívání přijde asi trochu přehnané ale postupně jsem si zvykl. Zpočátku se to ale nedalo...Chybí prostě všechny vjemy z reálného světa, blbě se to pak odhaduje...
Upravil/a ZVP Zdenek dne 04-02-2020 10:28
@Snakes. Vzdálenost mezi FM v BOSku a reálem nemáme jak smysluplně změřit. Tedy s vyjímkou některých úplně banálních hodnot jako je maximálka. Rozdíly tam jistě jsou. Každá simulace je přibližná a často v krajních polohách až nepřesná či blbě. Ale není úplně snadné to kvantifikovat.
Co ale víme zcela jistě je to, že mezi skutečným letem a virtuálním letem je rozdíl v G, které pilot prožívá. Tedy zatímco za letu to fakt prožívá, ve virtuálu na židli to fakt neprožívá. A to je možná nejzásadnější rozdíl mezi skutečným a virtuálním lítáním. Ovšem hned po tom, že ve skutečnosti se člověk nerespawnuje po prvním nepovedeném pokusu o přistání.
ZVP Zdenek napsal:Zatáčka kterou jsi nastínil (280 km za 23 sec) je cca 2,1 G. Většina letadel BOS/M/K/BP má sustained zatáčku kolem 2G...
Ahh, máš pravdu, díky za nakopnutí. Zaměnil jsem průměr za poloměr a chyba byla na světě Přišlo mi to nějak moc, ale v kontrolním výpočtu se mi povedlo chybu "zahladit".
Vychází to na 2,4 G, u točivějších letadel se u ustálené zatáčky dostaneme na 3G (+/-). Tak teď si jen změřit zatáčky ve Šturmovi a říct si, jak moc se blížíme k magickým 6 G .
Vychází to zhruba takhle:
200 km/h, 6 sec zatáčka (60°/sec) - toho už asi s ničím nedosáhneme
300 km/h, 9 sec zatáčka (40°/sec)
400 km/h, 12 sec zatáčka (30°/sec)
500 km/h, 15 sec zatáčka (24°/sec)
600 km/h, 18 sec zatáčka (20°/sec)
700 km/h, 21 sec zatáčka (17°/sec) - tohohle už asi taky nedosáhneme
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 04-02-2020 11:07
Fučido jak to počítáš ? Mně podle vzorce v*v/r vychází 2,1. r=284,71m, v=77,78 ms. Ty další hodnoty máš taky o nějaké desetinky vyšší.... Navíc zaměníš li poloměr s průměrem tak ti vyjdou výsledky nižší, ne vyšší.... Máme jiné vzorce...Ale na desetinách nezáleží, ve hře od nuly do x (6G?) stejně nevíme že se něco děje...jen krajina ubíhá do boku
Upravil/a ZVP Zdenek dne 04-02-2020 11:21
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.