September 20 2025 23:47:51
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 12

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna !!!Locked!!!
Mira
A já aspoň zjistil, k čemu je na pedálech ve Spitu ta výš položená šlapka Úsměv
 
Ajvn
Ja mám fakt pocit, že se mi ve spitu zatmi později než v lavině nebo v jaku.
Před časem jsem měl dotaz zda jsou namodelované dvoupatrovéÚsměv pedály. A baron odpověděl ,že hej...
 
310_cibule
Ajvn napsal:
Před časem jsem měl dotaz zda jsou namodelované dvoupatrovéÚsměv pedály. A baron odpověděl ,že hej...


Tohle mi zůstalo utajeno (myslím jako historicky). Jak to v reálu fungovalo? A v BoX to znamená, že pilot vydrží větší G, ale asi se to nijak nezapíná, není animováno, nebo tak něco?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
Ajvn
Nic se nezapíná. Jenom mám takový pocit.Úsměv
Třeba by nám to mohl Baron nějak "upřesnit".
 
Baron
Pretoze nie je namodelovany pilot v kabine (z pohladu osoby), nie je vidiet ako prelozi nohy na pedaloch na inu polohu. Tot vsjo. Úsměv
Hals - und Beinbruch!
 
310_cibule
A jak to tedy fungovalo v reálu?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
Ajvn
Ja Ti nějak nevím. Četls někdy někde o tom jak pilot spitu popisuje, že si homem honem , když byl napaden, přehazoval nohy do prvního patra?Šklebící se
 
Hot_Dog
Hlupáci ty Briti, oni jim tam do těch letadel dávali vychytávku, o které věřili, že zvýší odolnost proti G, (i já tomu věřím, otázka je o kolik?), na základě toho, že si mysleli, že to němci maj líp, dokonce to dost možná začali dávat do těch letadel na základě toho reportu, kterej sme tu o pár stránek zpět probírali, ale vůbec to nepoužívali... No hlupáci Briti, hlupáci...Šklebící se

Před vstupem do souboje byl u každého letadla nějaký cheklist toho, co se má udělat, kterej měli ty piloti samozřejmě v hlavě, z výcviku ... Něco jako nasadit masku, zapnout zaměřovač, zapnout vytápění zbraní (pokud bylo), utáhnout povolené pásy (pokud k tomu mělo dané letadlo systém), zvednout nohy na druhý stupeň pedálů, ..., ..., teď netuším co měl z toho zrovna spit, ale checklist před vstupem do souboje byl, ale hlupáci Briti, prostě ty nohy nezvedali a nezvedaliŠklebící se
Upravil/a Hot_Dog dne 02-02-2020 00:57
 
310_cibule
Prosím, může mi to někdo vysvětlit? To ty pedály byly vyšší, dvojnásobek chodidel, nebo jak?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
Hot_Dog
Ne, vypadaly nějak takle (když si vygooglíš obrázky třeba "spitfire rudder pedals" najdeš spoustu jinejch fotek) A nebo proč si nepustíš hru a nepodíváš se ve hře, jak vypadaly...

i.pinimg.com/originals/b3/42/02/b34202aa58cf693bfee492f16a0a424b.jpg
Upravil/a Hot_Dog dne 02-02-2020 09:47
 
606_Druindin
[img]http://spitfiresite.com/wp-content/uploads/2010/07/05tot_static_001-640x480.jpg[/img] is not a valid Image.
https://www.pinte...8/?lp=true
 
606_Temp
Jen si tu ještě odložím myšlenku co jsem semtam četl v biografiích, že si piloti při začátku souboje pouštěli do masky vyšší koncentraci kyslíku. Jestli to mělo vliv na okysličení krve a vyšší odolnost při uspávání nebo jen probrání a lepší koncentraci netuším. To by mohl nastínit někdo, kdo se třeba profesně zabývá fyziologií.

Podle mě je hlavně nešťastně nastavená ta hodnota při kolika G se pilot vlastně začne natvrdo uspávat. Kdyby byla třeba o 1 G výš, tak nám piloti tolik nespí a letadla by alespoň více vrtala. Teď ani letadlo urvat nejde, protože dřív spíe.
Už jsem tu nedávno nastínil tuhle věc. Až přijdou japonci se svými kroutivými letadly a jejich piloti zjistí, že vlastně neutočí ani fokáče, protože budou spát ještě daleko před limity svých letadel, tak bude hodně žlutých slz.
 
http://no606.ic.cz/
Hot_Dog
Tím, že si pustíš víc kyslíku do masky si rozhodně víc neokysličíš krev... Saturace krve kyslíkem se v normálním stavu sama o sobě pohybuje někde cca mezi 95-99%, a to že není 100% není zapříčiněno nedostatkem kyslíku v plicích, ale jinými vlivy...

PS: A opravdu si zvyšovaly koncentraci kyslíku, nebo si jen pouštěli více kyslíku (vzduchu) do masky? Každopádně bych to spíš viděl jako preventivní opatření pro nějakej průser + vyšší fyzické vypětí...
Upravil/a Hot_Dog dne 02-02-2020 10:46
 
Rumcajs
Ale tahle debata uspí ukroutí ... kroutivá nekroutivá letadla. Kroutivá letadla mají tu výhodu v kroucení na nízkých rychlostech. Každá stihačka z WW2 uspí pilota, když na to má dostatečnou rychlost. Ale pokud se člověk pustí do zatáčkového souboje někde na pádovce, pak ho asi neuspí žádné letadlo. Kdyby bylo kroucení v pomalých zatáčkách převažujícím stylem boje a rozhodovalo válku, tak by i Němci dělali kroutivá letadla. Jenže to tak přeci nebylo.
 
Mira
Vím, že je to jiný výrobce, ale koukám že do Tempesta už tyto pedály nemontovali..
 
606_Temp
Takže při malých a středních rychlostech působí 6 G jinak, než 6G při velkých?
V red Bull Race dávají krátkodobě i přes 12G ( 12G je max co mají povoleno) a jinak 10G. Mají sice opravdu trénink, ale zase nemají žádné antiG obleky a ani dokonce kalhoty.
Je tedy OK, že v BOXu je jen polovina?
 
http://no606.ic.cz/
CSW_Cassius Chaerea
krátkodobě je kolik vteřin? Dvě?
CSW
Investice do likvidace ruských okupantů, kterou zařizuje Olexij a jeho tucet špinavců: 670100-2210248265/6210
 
magot
606_Tempik napsal:
Až přijdou japonci se svými kroutivými letadly

Těm se budou vyhejbat jak čert kříži, dokud to půjde. Letadlovky a karibský enviroment to bude pro jejich peněženku nepopulární ..
 
606_Temp
3 vteřiny na 12G
v těch akrobatických letadlech vás dnes i za bakšiš provezou a s váma mají limit 7 G. Lidi jim nespí, spíš si nablijou za triko.
Upravil/a 606_Temp dne 02-02-2020 10:55
 
http://no606.ic.cz/
Hot_Dog
Mira napsal:

Vím, že je to jiný výrobce, ale koukám že do Tempesta už tyto pedály nemontovali..


Míro, já teda nevím, ale když si vyggoglím obrázky "tempest cockpit", a prohlídnu si ty, kde jsou vidět pedály, tak tam opět vidím dvoustupňovéMrknutí
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

13-09-2025 17:59
Ahoj, jak bych si s vámi mohl zalétat? Kdy, kde a jak? Létal jsem BOS solo a ted si na TAW trosku osvojil i engine mgmt a navigaci jen podle mapy. Sám ale nemám šanci. Létám za spojence.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

13-07-2025 19:07
Pro zajímavost: Na území česka se v minulosti v hradních příkopech medvědi nikdy nepoužívali. Bylo to neekonomické.

38,062,070 návštěv