... Od začátku je to Snakesem celé podané chybně. A to je to, o čem píšu. Následná Hot_dogova snaha to nějak narovnat nemá hlavu a patu právě proto, že vychází ze zavádějího začátku. Nepomůže tomu ani to řádkové rozporování mých vět. ...
Proti tomuhle se musím ohradit. Chybu (nevím, jestli záměrnou nebo ne) jsi v překladu té zprávy udělal ty. Chybu takovou, která vede k jinému pochopení té situace, která je v té zprávě popsaná. Tu zprávu znám velmi dobře. Celou. Ne jen tři čtvrtiny stránky, co postoval Art. (i když ona ta zpráva není moc dlouhá )
A interpretace se dopouštím, jak už jsem psal, ne jen na základě tohoto, ale na základě mnoha testů a popisů chování stodevítky.
A nemusí se chodit ani moc daleko. Třeba hned na další odstavec té zprávy. Popisuje se tam, že se zkoušelo, jestli se 109 udrží za Hurricanem. Zajímavá je ta pasáž o "... diving turns in high speeds... " a o ".. climbing turns after diving..." s výsledkem " … In climbing turns after diving the weight on the elevators and ailerons of the 109 was so great that the pilot was unable to complete the maneuvre, and in the diving turns he was unable to follow the Hurricane for the same reason."
Doufám, že už jsem dostatečně vysvětlil, o co se ve své interpretaci opírám. Všechny dobové reporty čtu velmi pozorně a mám k nim respekt. To mě vážně učit nemusíš Pan S/Ldr Halahan píše, že se domnívá, že poloha těla skloněného více dozadu s nohama výš je hlavním důvodem, proč piloti 109 nezažívají blackout. A já se snažím poukázat na to, že ta domněnka nemusí být správná a dávám k tomu argumenty a citace.
Tahle správa vznikla velmi brzy. Na samém počátku konfrontace mezi RAF a Luftwaffe. V žádné pozdější zprávě o kořistních letounech jsem podobnou úvahu neviděl. Testy o kterých píše ta zpráva provedli piloti Sqn. No.1 ve Francii. Později byla tahle 109 poslána do Anglie a stala se nejspíš předmětem toho rozsáhlého a známého testu R.A.E. Nikde ani zmínka o vyšší toleranci Géček. Leda je tam popsáno to, že poloha dozadu skloněného těla s nohama nahoře je velmi unavující.
A to s těmi plytly cementu jsi vůbec nepochopil. Nepřirovnávám zvedání břemene k odkrvení mozku vinou přetížení... bože
Upravil/a 310_Snakes dne 31-01-2020 01:18
k tem geckum:
-ta kniha sice je od Priceho, ale nejak nemam duveru k tomu, ze by zmena vysky chodidel mela efekt >1G. Je treba najit, kde se informace vzala.
-anti-G obleky zacala jako prvni pouzivat FAA. Ale nedelejte si iluze, ze vsechny anti-G obleky jsou si rovny, prvni generace byly o hodne horsi nez dalsi. Rozdily konstituci pilota hraly vetsi roli, nicmene valku vyhrava prumer, a ten anti-G oblek zvedne.
-kdyz porovnavate odolnost pilota, je treba nejen porovnavat maximalni Gcka, ale i treba jak rychle se k nim dojde. Mam podezreni, ze pokud se ve hre odolnosti skutecne lisi, bude to spis timto nez absolutnim maximem. To jeste neznamena, ze zohledneni rychlosti, jakym ty gecka nalozite, je ve hre naiplementovano spravne. Zajimavy test by byl premapovat citlivost joysticku a zkusit to zaletnout s jednim strojem s obema extremy.
-dvacet stupnu sklonu operadla dela velmi malo odolnosti, ale znatelne zhorsuje schopnost pilota dlouhodobe sledovat okoli. Teprve u vetsiho sklonu zacina vetsi efekt, ale dozadu uz se nepodivate vubec.
-nezapominejte, ze kdyz nalozite Gcka, tak letadlo typicky leti na nejakem kladnem uhlu nabehu, ktery se pricte ke sklonu operadla. Tenhle efekt bude maly u vybirani stremhlaveho letu, ale muze byt [relativne] znatelny v boji blize padove rychlosti.
-v tom testu, jehoz kus sem dal Art, dalsi odstavec popisuje vic chovani vyskovky v boji a trochu krmi domnenky a teorie o mene geckach diky silam ve vyskovce.
Díky LesníHU, souhlasím ve všem, jediné v čem se trochu lišíme je, jak si myslím, že je to nasimulované ve hře (na základě testů jiných a vlastní online zkušenosti). O tom, že nezáleží na hodnotě aktuálního G ale časovém průběhu jak se k němu dospělo vím, vývojáři to rovněž vědí a mají dle jejich slov implementované, ale testy které zde někdo prováděl s tímto víceméně počítají a rovněž se snaží tento vliv eliminovat, moje zkušenost z online je pak výsledkem nespočtu střetů za poslední tři měsíce a víc jak 200 hodin (to je fakt hrůza:-) od doby co to zavedli, a z toho se snažím udělat si nějakej průměrnej obrázek oproštěnej těch rozdílových vlivů a pocitově mi to vychází tak, že ty testy jiných na ofiko fóru, který tohle tvrděj to potvrzuje...
Upravil/a Hot_Dog dne 31-01-2020 01:41
Dobře Snakesi. Tak mi tedy přibliž, jaks to s tím pytlem cementu a zvedáním myslel. Připomínám, žes to napsal v přímé souvislosti s pilotem befka a jako reakci na blackout. Díky.
Stran interpretace. Chyba je v tom, že se na základě chování stodevítky pouštíš do závěrů ohledně blackoutu pilota. Jak moc tuhne výškovka s blackoutem nemusí až tak souviset. Respektive zkus vysvětlit jak přesně. V tom textu není ani náznak takové vazby.
Doměnky? Jistě, ale ty píšeš "rozhodně není". To není respekt k dobovému reportu. To je promítání vlastních přání.
Dál připomenu, že já se nijak nevyjadřuji k tomu, kolik G snese pilot befka a kolik hurriku. Ani se s váma nehádám ohledně implementace v BOSku. Ani netvrdím, že vyšší poloha nohou něco dramatického znamená.
Jinak díky. Debata je na místní poměry překvapivě konstruktivní.
Dál připomenu, že já se nijak nevyjadřuji k tomu, kolik G snese pilot befka a kolik hurriku. Ani se s váma nehádám ohledně implementace v BOSku. Ani netvrdím, že vyšší poloha nohou něco dramatického znamená.
Rumcajsi mám dvě otázky:
1/ Proč připomínáš něco co od tebe zatím ani nepadlo. Krátká paměť nebo další faul ?
2/ Jestliže se k problému "nevyjadřuješ, nehádáš, netvrdíš" tak proč prostě nedržíš hubu když k hlavním bodům diskuze buď nemáš co říct, nebo se nechceš vyjadřovat.....?
Dál připomenu, že já se nijak nevyjadřuji k tomu, kolik G snese pilot befka a kolik hurriku. Ani se s váma nehádám ohledně implementace v BOSku. Ani netvrdím, že vyšší poloha nohou něco dramatického znamená.
Rumcajsi mám dvě otázky:
1/ Proč připomínáš něco co od tebe zatím ani nepadlo. Krátká paměť nebo další faul ?
2/ Jestliže se k problému "nevyjadřuješ, nehádáš, netvrdíš" tak proč prostě nedržíš hubu když k hlavním bodům diskuze buď nemáš co říct, nebo se nechceš vyjadřovat.....?
Díky
Zdendo, v těch mých příspěvcích je napsáno přesně, k čemu a proč se vyjadřuji. Úplně stačí, když si je přečteš. Faul je fuj fuj slovo, to ti maminka říkala, ne? No a co se týká držení huby, tak navrhuji, abys šel nám ostatním blbcům příkladem. Rád se poučím, jak se to správně dělá.
No dokud maminka žila tak říkávala "moudřejší ustoupí". Nicméně pokud si ji i nadále budeš brát do huby, tak přes ni prostě párkrát dostaneš a bude klid Vzhledem k tomu že ji, jak sám uvádíš, neumíš zavřít i když nemáš čím nebo necheš do diskuze přispět a potřebuješ ukázat jak se to dělá tak to asi bude nejlepší řešení...
A poučení z toho všeho..včera jsem nebyl schopen se Spitem dokroutit Befko, protože jsem furt viděl černě..příště si na toho syčáka vezmu P47 a třeba to klapne
... Pilot befka nepřitáhlo víc v dajvu, protože nemohl, protože tu páku neutáhl... To znamená, že asi vyvíjel veškerou, nebo minimálně dost značnou sílu co mohl, aby jí k sobě přitáhl co to šlo. Při zvedání pytle podobně vyvíjíš sílu...
A jakou to má souvislost s blackoutem, no naprosto známou, při zatnutí svalů dochází k lepšímu žilnímu návratu, cévy v nohou se nemůžou naplnit krví zdaleka tak moc, protože se tam ta krev přes ty svaly nevejde, srdce se rozbuší víc a pomáhá dodání kyslíku do mozku, a mnoho dalších vlivů na kardiovaskulární systém v tom okamžiku má zatnutí svalů...
Když už to tedy má bejt polopaticky vysvětleno - přímá souvislost zvedání pytle a blackout...
Teď už si děláš legraci Rumcajsi, že jo? Zapomeň prosím na pytle cementu. Všem se omlouvám za zřejmě těžko pochopitelnou poznámku s tím zvedáním.
A abych neodpovídal na něco jiného, raději se zeptám : Ptáš se mě, jak souvisí (ne)schopnost provedení manévru na vysoké rychlosti vinou velmi vysokých sil v řízení s přetížením a blackoutem pilota?
Ne, ptal jsem se na to, jak moc se liší pilotáž Hurriku od Befka z toho fyziologického pohledu na věc. Zas jen naznačím, že to je přesně takto podáno v tom předchozím příspěvku. Já chápu, že pilot Befka musí dát víc síly do páky, nebo si dokonce pomoct trimem. Ale pilotáž Hurriku taky není bez sil, navíc ty G pak působí na oba a dost možná budou pro svalovou zátěž a tepovku atp. rozhodující. Tedy jak moc je to jiné pro Hurripilota? Je k tomu podklad, nebo je to nějaká víra?
To ujištění, jestli jsem pochopil správně otázku, byla reakce na tohle.
Rumcajs napsal:
...
Stran interpretace. Chyba je v tom, že se na základě chování stodevítky pouštíš do závěrů ohledně blackoutu pilota. Jak moc tuhne výškovka s blackoutem nemusí až tak souviset. Respektive zkus vysvětlit jak přesně. V tom textu není ani náznak takové vazby.
A to, jestli si děláš legraci bylo na
Dobrá a on pilot Hurriku nezatíná svaly? Nemá zvýšenou tepovou frekvenci? Nemá při těch G a té zátěži taky mnoho vlivů na kardiovaskulár?
Ptáš se na něco, na co odpověď znáš. Dostáváme se už daleko od původní debaty. Z mobilu se mi píše dost nepohodlně. Nechal bych to na později.
Tohle nemá cenu, cokoliv tady napíšeme, tak rozneseš na kopytech (pomocí těch argumentačních faulů abych to řekl jednoznačně).
a to že, jsem vysvětloval spojitost mezi zatínáním svalů a blackoutem, PROTOŽE SES NA TO PTAL, a když to vysvětlím a ty, abys něco napsal úplně moje slova překroutíš a interpretuješ si je tak, že já si myslím, že pilot hurriku je tam relaxovanej a nezatíná svaly "na prázdno" (V TOM PŘÍPADĚ BYCH ALE PAK PŘECE PŘIZNAL, ŽE PILOT HURRIKU JE NA TOM DÍKY TOMU HŮŘ, KDYŽ SE NAD TÍM ZAMYSLÍŠ, a tak hloupej skutečně nejsem), tak na to jinak reagovat nebudu, protože ať cokoliv napíšu, ty mi to rozneseš...
PS: A pro tvou informaci, nejprve ses tady posměšně vyjadřoval k souvislosti zvedání cementu a blackoutu, a ať ti jako vysvětlíme, jak to myslíme, takže si vůbec neměl tucha o tý spojitosti mezi tím, a když to vysvětlímne, tak to začneš interpretovat jako jasnou věc, ale já jí podle tebe najednou jako blbec používám jen na jedno letadlo (a znova opakuji, tak hloupej opravdu nejsem, protože implementací toho pouze na befko bych přiznal: PILOT HURRIKU DE BLACKOUTU DŘÍV, PROTOŽE JE TAM RELAXOVANEJ). Aha, takže z něčeho co neexistuje, je najednou něco, co rozhodně existuje, jen já to úplně blbě pochopil, a jako blbec si myslím, že pilot hurriku to nemá a tím vlastně sám škodím svojí vlastní teorii...
Upravil/a Hot_Dog dne 31-01-2020 11:00
Prosím vás, vy tři pánové tam. Je to domněnka, protože se domníváme, nikoli doměnka protože se... co já vím... doměváme. Děkuji.
Tady příklad od jiného testovacího pilota co dostal možnost proletět zrestaurovanou 109G:
Entering the cockpit is similar to putting on a bespoke suit. The fit and ergonomics are way ahead of the time. The seating area seems to have a perfect human size shape carved out of a steel ingot. At 1.8 m and 87 kg, this aircraft is a perfect fit. The pilot never has to brace to prevent body movement during maneuvers. Feet are raised. Knees are raised. Seat is reclined. The geometry of the 4-point seat belt attachment is perfect for emergency negative G flight. Get ready to laugh at G forces. Let all the Spitfire pilots burst their blood vessels straining in their upright seats. Did you think this anti-G posture was invented with the F16?
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.