November 27 2024 02:32:07
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 4

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna !!!Locked!!!
LesniHU
No po 3000 hodinach stravenych takovym zpusobem bych chtel ten motor videt. Videl jsem fotky motoru z audi, ktere jelo dlouhou dobu na jednicku. Bylo to takove roztavene. Ne, automobilove motory na to stavene nejsou.
Ale jinak ano, jisteze je uroven neporovnatelna, ale hlavne v efektivite. Ty stare motory take dokazaly nabehat dost, nejvic by nam asi rekl RR Meteor, kdyby nekdo dokazal najit provozni statistiku. Stodevitky nevim, Merlin ma v servisnim manualu filtr oleje po padesati hodinach a dalsi veci az pri sto hodinach.

Neexistence limitu muze mit jednoduchy duvod, kdyz neni palivo, ktere by umoznilo pouzit vyssi plnici tlak, neni duvod tento rezim rozepisovat do manualu. Treba. Gryzlove, jsi tu?
 
ZVP Zdenek
porovnávat podmínky leteckého a automobilového motoru ? na "německé dálnici" kde je stejně co pár minut 120ka ? dost mimo....nicméně stačí se podívat na průměrnou a maximální spotřebu kteréhokoli os. auta. ihned je jasné že v autech motory běží v průměru ne na polovinu, ale na zlomek max. výkonu. výkony kolem 1/2 max jsou jen krátkodobé...prostě zcela mimo ...
Die Tschechen sind die lachende Bestien
 
Rumcajs
U Německých motorů je jednoduchý důvod. Neměli vzácné kovy. Neměli jak to legovat. Proto tak krátké servisní intervaly. Proto byli pozadu stran kompresorové techniky.
To mi připomíná Alesterufer, ne snad?
 
Rumcajs
ZVP Zdenek napsal:

porovnávat podmínky leteckého a automobilového motoru ? na "německé dálnici" kde je stejně co pár minut 120ka ? dost mimo....nicméně stačí se podívat na průměrnou a maximální spotřebu kteréhokoli os. auta. ihned je jasné že v autech motory běží v průměru ne na polovinu, ale na zlomek max. výkonu. výkony kolem 1/2 max jsou jen krátkodobé...prostě zcela mimo ...
Jistě, typické využití automobilového motoru je, že většinu času běhá na 10 - 20% výkonu. Nicméně si vem nějakého toho litrového přeborníka na Severní smyčku a testuj to tam. Přijdeš na to, že to jede a jede a jede ... a nic se neděje.
 
ZVP Zdenek
ani tam nemůžeš jet na plný plyn pořád....občas dokonce půjdeš i na brzdy. takto srovnávat nelze. když už tak automobilový motor zabudovaný třeba do UL.
Die Tschechen sind die lachende Bestien
 
CSW_Cassius Chaerea
Hot_Dog napsal:

https://www.docdr...manual.pdf Tady třeba nějak překlad do angličtiny. Nikde se tam nepíše o tom, že by pilot nemohl používat 1050mmHg/2700rpm po neomezenou dobu...

No obráceně, ono se tam nepíše, že můžeš používat plný tah po neomezenou dobu...nebo jsem si toho nevšiml.

Za to tady ti radí: "když se ti to začne hřát...stáhni plyn." a že se to kurňa hřálo.
YouTube Video




A to je ten problém Klimovu, motoru, který ve verzi 105 měl 810kW a Jakolev ze speciálně upravené zkouškové verze motoru VK-105PF dostal až 913 kW - motor na tomhle výkonu prý vydržel pracovat celých 103 hodin, než se zničil, viz Triumf a Tragedie. Jenže situace u běžných motorů prostě neumožňovala držet plný tah, aby jsi motor neupekl. Pro vysoký tlak a neustále přehřátí, z něj furt někde kapal volej a životnost byla velice krátká. Piloti, jak je i z videa patrné, byli instruování aby drželi výkon motoru dle teploty vody a oleje. Nic takového jako: "dej plný plyn a do přistání na plynovou páku nešahej", neexistovalo.

Verze VK-105PF-2 pak byl extrém extrému, kdy se pro výkon snížila citelně výškovost a zvýšil se teplotní režim motoru. Jakolev musel pak radikálně vylepšit chlazení motoru, což vedlo k prodlévám v zavedení Jaku-3. Ale ani zde neplatila "neomezenost", prostě sis musel hlídat teploty, aby si neupekl motor.

Klimov 105 (a jeho modifikace) sériové výroby byl kvalitou zpracování vzdálené zkouškovým a rozhodně svým pilotům neumožňovali si je honit na maximálním plynu.
 
CSW_Cassius Chaerea
Jak-9 je fakt mé oblíbené letadlo, ale že by stálo za 30 dolarů ve slevě...to tedy ne. Tak nějak cítím zase od tvůrců takovou klasickou sprosťárničku na hráče.
 
Hot_Dog
Cassi, ok, hřál se, nemohl fyzicky běžet celou dobu na plný výkon, protože by to teplotně nevydržel. No možná mohl, pokud bylo venku -30°C. To já beru, problém je, že prostě v tom manuálu ty režimy nebyly, a proto opakuju dokola, že toho hra nechutně využívá a sem si jist, že je to od nich čistý kalkul a je to takle udělané schválně, protože to zvýhodní ty jejich mašiny...

Jenom aby sme si rozuměli, mě to samozřejmě taky štve, radši bych aby tu ruský křápy byly křápy jako ve skutečnosti a ne křápy jenom napůl (a to prosím přesto, že je jako povětšinou pilot červených taky létám, aspoň bych si pak víc vážil, když s tím něco sestřelím), ale bohužel maj to udělaný takle, a pokud to maj udělaný takle, tak pak je ok, že na danym režimu ta peška stoupá líp jak ta P-47, viz ty údaje o výkonech a hmotnosti, co sem poslal i přes to, že LesníHu napsal, že ta nosná plocha nehraje až tak roli...
 
1stCL_Fucida
LesniHU, když jsme u těch aut: Máš pořád tu 325i? :-)

Cassi, btw: i já myslím, že jsi s HotDogem ve shodě :-)
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
1stCL_Werner
Rumcajs napsal:

Zde připomenu, že stodevítky měly snad 12 letových hodin do výměny motoru.


Rumcajsi trochu zdravýho rozumu. Kdyby se musel měnit motor po 12 hodinách, jsou letky po 2 týdnech bojů uzemněný.

Po prvních 12 hodinách byla nařízená první prohlídka motoru, s tím že se měly vyčistit případně vyměnit filtry a semtam něco domazat. Přičemž se hlídalo hlavně jestli není ve filtrech velký množství pilin, protože ten motor si teprve sedal.
Další servisní hodiny byly 25, 50, 100 a 200 hodin, s rozšiřující se oblastí kontroly.
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
Rumcajs
1stCL_Werner napsal:

Rumcajs napsal:

Zde připomenu, že stodevítky měly snad 12 letových hodin do výměny motoru.


Rumcajsi trochu zdravýho rozumu. Kdyby se musel měnit motor po 12 hodinách, jsou letky po 2 týdnech bojů uzemněný.

Po prvních 12 hodinách byla nařízená první prohlídka motoru, s tím že se měly vyčistit případně vyměnit filtry a semtam něco domazat. Přičemž se hlídalo hlavně jestli není ve filtrech velký množství pilin, protože ten motor si teprve sedal.
Další servisní hodiny byly 25, 50, 100 a 200 hodin, s rozšiřující se oblastí kontroly.
Nojo no. Jsem to někde četl. Čísla z roku 1944. Bohužel už nevím, kde to bylo. Zkusím to někde vyštrachat.
 
Rumcajs
Nemůžu najít info k Bf 109, ale zde je něco k německé situaci 1944. https://ww2aircra...st-1229320
Píšou tam o tom, že u 190 se podařilo zvednout životnost na 20 hodin. Co si pamatuji, má to souvislost právě s nedostatkem vzácných kovů pro legování. Skutečně jsem četl, už nevím kde, že v 1944 byl servisní interval do výměny motoru u Bf 109 těch asi 12 letových hodin. Krom toho jsem se na vojně potkal s maníkem, který na stodevítkách sloužil těsně po válce a ty motory měnil.
 
1stCL_Fucida
To se Rumcajsi týká Fw 190 C. Neúspěšného prototypu, z něhož dalším vývojem vznikl Ta 152.

Běžné motory na Fw 190 A/F/G se měnily standardně po 200 hodinách (co si pamatuju).
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
1stCL_Werner
Rumcajsi je to o FW 190 C. A my tu řešíme motory, ne turbokompresory.


Tak až najdeš, kde jsi to četl tak to sem hoď.
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
1stCL_SaBot
OT: kdyz uz porovnavat kam se "motorova" technologie posunula, tak motory motorek.

kW/L 150 (atmosfera), vaha motoru kolem 70kg
pri cca 200kg pohotovostni hmostnosti a 130Nm kroutaku je to docela rachot Úsměv
Jezdi se ve spektru 2/3 otacek motoru a drzi to Úsměv
Zere to teda dost gumy Šklebící se
 
Rumcajs
Myslím, že jsem to někde četl v tištěné formě. Na netu toho moc není, alespoň ne v smysluplně dostupné formě. Ale zde se třeba mluví o dokumentu z 1942 http://kurfurst.o...e1942.html, kde se říká, že některé motory musely na částečnou generálku po 50 hodinách. Motory s novějšími písty pak po 100 hodinách.
Generálka se prováděla tak, že se sundal motor a odvezl se a nasadil se jinej motor. Bf 109 bylo dělaný tak, že výměna motoru byla rychlá operace.
Nikde ale nemůžu najít žádná čísla k tomu 1944. Najdou se maximálně zmínky o tom, že se kvalita snižovala díky těm chybějícím drahým kovům na slitiny.

edit: zde se pak píše o částečné generálce také po 100 hodinách.
http://www.warbir...mp;t=65280
 
Baron
Len pre zaujímavosť - predobjednávky BON a collector planes (Jaky 9 + Hurricane) niekoľkonásobne prekročili očakávania. Prajem pekný deň.
Hals - und Beinbruch!
 
CSW_Cassius Chaerea
Baron napsal:

Len pre zaujímavosť - predobjednávky BON a collector planes (Jaky 9 + Hurricane) niekoľkonásobne prekročili očakávania. Prajem pekný deň.
Já to těm šmejdům přeji, vydat stejné letadlo za dvě cifry, to prostě musí vyjít, to si prodlouží existenci aspoň o tři měsíce. Pak třeba vydají za dvacet dolarů Jak-9D a mají zase na chvilku vystaráno. Konečně budou mít čas opravit všechny ty dětské nemoci, co se s BoXem táhnou od začátku a nebo získají čas na vyprodukování tak originálního letadla jako je Bf 109 G6 late.
Upravil/a CSW_Cassius Chaerea dne 30-11-2019 08:48
 
ZVP Zdenek
Baron napsal:

Len pre zaujímavosť - predobjednávky BON a collector planes (Jaky 9 + Hurricane) niekoľkonásobne prekročili očakávania. Prajem pekný deň.



....takže na vás vy blbečci sereme....Cool pochopil jsem to správně ?
Die Tschechen sind die lachende Bestien
 
Rumcajs
ZVP Zdenek napsal:

Baron napsal:

Len pre zaujímavosť - predobjednávky BON a collector planes (Jaky 9 + Hurricane) niekoľkonásobne prekročili očakávania. Prajem pekný deň.



....takže na vás vy blbečci sereme....Cool pochopil jsem to správně ?
Tos zjevně pochopil špatně. Jednak Baron nic neprodává, ani není zaměstnancem té firmy, ani z toho nebere provize, takže nepatří do skupiny lidí, která by na tebe mohla hypoteticky srát. No a především nikdo na nikoho nesere. A díky tomu, že na nás neserou, jim ty prodeje jdou. No a asi si Baron tak zlehka přátelsky šťouchnul do těch, co hlásají cosi o předraženosti a neschopnosti a vůbec naprosté nemožnosti toho simulátoru. Patříš snad do té skupiny lidí?
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,050,553 návštěv