November 27 2024 00:30:44
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 2

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna !!!Locked!!!
Hans-Assi
Z jiného soudku:-) Používáte HDR nastavení? Jaký má vliv na výkon?
 
Tapi
Dlouho jsem HDR používal, ale už nepoužívám. Bere výkon a také na můj vkus příliš zesvětluje scénu (musel jsem nastavovat vyšší gammu, aby všechno nebylo příliš světlé, navíc jsem měl TN LCD, což je samo o sobě důvod světlých a málo kontrastních barev). V případě IPS LCD je HDR vizuálně lepší.

Pozn. V případě IL-2 in-game HDR nastavení se samozřejmě nejedná o pravé HDR, pouze o technologii, která tmavá zákoutí renderované scény zesvětlí resp. diferencuje lépe stupně šedé a černé - typicky v BF 109 kokpitu se podívej dolů do rohů a máš-li HDR, vidíš vše co je kolem pedálů, pokud HDR vypneš vidíš v rozích dole černou tmu).
WARBIRDS-BLOG.CZ
http://www.warbir...
 
burnes
Art napsal:

CSW_Cassius Chaerea napsal:

Dravé mládí máte na WT a dalších skoro simulátorech v hojném počtu. A proč? Protože je to pro mladí cenově dostupné a "úser friendly", než BoX. A tu komunitu si mladí umí udělat taky i bez staříků.


Nemyslím si, že to je čistě o financích. Většinou ti pitomci do toho vrazí ještě víc než kdyby si koupili čtyři AAA tituly za 2000 Kč ... Dle mého jim jde spíše o to pohodlí a "jednoduchost" nemusíš nic řešit klikne cvakneš a držím a ničíš .. pak se najde skupinka, kterou to přestane bavit ta jednoduchost a to pohodlí a začnou se pídit po něčem jiném, ale těch je bohužel málo.

Rudidlo

Jasný, ale ten můj příspěvek ohledně podpory FS a jeho engínu byl spíše bláhový než-li reálný Úsměv))

Ve WT jsem létal, jezdil a chvilku i plaval a mám tam dost kamarádů a známých a je to o pohodlnosti , ale i penězích. WT je takovej instantní simulátor, ono to asi i jinak bejt nemůže protože ( jak jsem někde četl) jeho vývojáři sim nehrajou. Hodně lidí říká že je to SUPER protože ke to zadara, že je tam hodně letadel a velká komunita, když se zeptám proč když je simulatorovej letec nejde létat opravdovej sim tak bejvá odpověď dal jsem do toho moc peněz, ten opravdovej sim je moc zdlouhavej. Ono v WT stačí na letišti zmacknout I a motor se nastartuje a člověk si nemusí delat z ničím starosti, jen přidá plyn a po startu zasáhne podvozek. S tou haldou letadel je taky docela sranda, protože vývojáři dělají letové vlastnosti stylem pokus/omyl , zrovna nedávno jsem letěl s Re 2000 a v utažených zatáčkách mě utočila kořistní IL 2, ono celkově to přidávání kořistích letadel je na facku. A ta komunita v tom jejich instantsimu je taky nic moc
 
Baron
WT lietam/tankujem/lodickujem ešte stále. Treba ovšem povedať, že aj keď je hra "zadarmo", nie to až taká pravda. V podstate WT nemá zmysel hrať bez prémiového účtu (zvlášť na vyšších leveloch) , a to stojí peniaze. V poslednej dobe (asi tak rok) napr. v tankoch od V levelu a vyššie stretávam hlavne prémiové stroje - XM1, T55AM, Leopard1A1A so 120 mm delom a podobne. Stoja 59,99 €. O prémiových vrtulnikoch ani nehovorím. Iste sú tam aj lacnejšie a drahšie moduly, bývajú zľavy. Píšem to len ako poznámku o hre zadarmo, ktorá vyjde hodne hodne draho. Iste je to platba dobrovoľná a hratelne to je aj bez prémiového účtu a bez prémiových modulov.

P. S. Zámerne sa nevyjadrujem k vernosti "simulácie" vo WT.
Hals - und Beinbruch!
 
rudidlo
burnes napsal:
Ve WT jsem létal, jezdil a chvilku i plaval ...


Pod prezdivkou BurnesOldMan?
 
http://silicon-remarks.blogspot.com
CSW_Cassius Chaerea
Já třeba znám hru, kde P-47 stoupe pomaleji než Pe-2, ačkoli má silnější pohonnou jednotku a je lehčí. Dokonce znám hru, která simuluje výkon motoru Klimov 105 s neomezenou bojovou dobou. A kde gardové letadlo P-39 je nasimulováno jako nekonkurence schopné letadlo ke svým sovětským protějškům.
Upravil/a CSW_Cassius Chaerea dne 29-11-2019 10:01
 
burnes
Baron napsal:

WT lietam/tankujem/lodickujem ešte stále. Treba ovšem povedať, že aj keď je hra "zadarmo", nie to až taká pravda. V podstate WT nemá zmysel hrať bez prémiového účtu (zvlášť na vyšších leveloch) , a to stojí peniaze. V poslednej dobe (asi tak rok) napr. v tankoch od V levelu a vyššie stretávam hlavne prémiové stroje - XM1, T55AM, Leopard1A1A so 120 mm delom a podobne. Stoja 59,99 €. O prémiových vrtulnikoch ani nehovorím. Iste sú tam aj lacnejšie a drahšie moduly, bývajú zľavy. Píšem to len ako poznámku o hre zadarmo, ktorá vyjde hodne hodne draho. Iste je to platba dobrovoľná a hratelne to je aj bez prémiového účtu a bez prémiových modulov.

P. S. Zámerne sa nevyjadrujem k vernosti "simulácie" vo WT.

O tom jsem právě psal, hra je zadara a hráči jsou tam v tom za tisíce ( i já jim nějaké peníze poslal).
Věrnost simulace o tom nemá cenu psát, ona to simulace ani není, pouze reálka s vypnutým instruktorem a venkovním pohledem
 
burnes
rudidlo napsal:

[quote]burnes napsal:
Ve WT jsem létal, jezdil a chvilku i plaval ...


Pod prezdivkou BurnesOldMan?[/quote
Původně pouze Burnes a poté co jsem potkal hráče s nickem BrutusOldman a založil s ním takovej srandaklub Senior Klub jsem se přejmenoval na BurnesOldman, takže ano jsem to já
 
Art
Tapi napsal:

Dlouho jsem HDR používal, ale už nepoužívám. Bere výkon a také na můj vkus příliš zesvětluje scénu (musel jsem nastavovat vyšší gammu, aby všechno nebylo příliš světlé, navíc jsem měl TN LCD, což je samo o sobě důvod světlých a málo kontrastních barev). V případě IPS LCD je HDR vizuálně lepší.

Pozn. V případě IL-2 in-game HDR nastavení se samozřejmě nejedná o pravé HDR, pouze o technologii, která tmavá zákoutí renderované scény zesvětlí resp. diferencuje lépe stupně šedé a černé - typicky v BF 109 kokpitu se podívej dolů do rohů a máš-li HDR, vidíš vše co je kolem pedálů, pokud HDR vypneš vidíš v rozích dole černou tmu).

Takže i když mám IPS monitor, který HDR nepodporuje, tak tato funkce ve hře ji nepotřebuje?
 
Hot_Dog
CSW_Cassius Chaerea napsal:

Já třeba znám hru, kde P-47 stoupe pomaleji než Pe-2, ačkoli má silnější pohonnou jednotku a je lehčí. Dokonce znám hru, která simuluje výkon motoru Klimov 105 s neomezenou bojovou dobou. A kde gardové letadlo P-39 je nasimulováno jako nekonkurence schopné letadlo ke svým sovětským protějškům.


Cassi, ty mě nebudeš mít rád, ale neber to sobně, jen v rámci konstruktivní diskuzeMrknutí

P-47D:
minimální vzletová hmotnost 5 164Kg
Standartní vzletová hmotnost 6 503Kg
Maximální vzletová hmotnost 8 163Kg
Výkon 5 minut 2600HP
Výkon 15 minut 1900HP
Výkon neomezeně 1600HP
Nosná plocha křídel 27,87m2!!!

Pe-2:
minimální vzletová hmotnost 6 643Kg
Standartní vzletová hmotnost 7 685Kg
Maximální vzletová hmotnost 8 701Kg
Výkon neomezeně 2x1200HP
Nosná plocha křídel 40,50m2!!!

Takže to, že P-47D na nominální režim stoupá hůře než peška je IMHO naprosto OK. V závislosti na konkrétním naložení je to OK i pro combat režim na P-47D... Nekonkurence schopnost P-39 je subjektivní... To že ruský motory maj svůj nejvyšší výkon jako nominální je historicky správně, rusáci jim prostě nepovolili nějaké "Combat režimy časově omezený", protože se báli, že by na to ruský mužik lítal furt. To že téhle skutečnosti hra nechutně!!! využívá, aby zvýhodnila ruské letouny (stejně tak jako princip řídíme se přesně údaji prototypů, co sou na papíře) je pravda, sem si jistý, že je to záměrNaštvaný
 
CSW_Cassius Chaerea
Doprdele proč Američani nedělali tak dobrý motory jako Sověti... Máš k té pohádce o zázračném Klimovu nějaký zdroj?

A proč teda nikdo objektivně v té P-39 nelétá?
 
Art

Ve WT jsem létal, jezdil a chvilku i plaval a mám tam dost kamarádů a známých a je to o pohodlnosti , ale i penězích. WT je takovej instantní simulátor, ono to asi i jinak bejt nemůže protože ( jak jsem někde četl) jeho vývojáři sim nehrajou. Hodně lidí říká že je to SUPER protože ke to zadara, že je tam hodně letadel a velká komunita, když se zeptám proč když je simulatorovej letec nejde létat opravdovej sim tak bejvá odpověď dal jsem do toho moc peněz, ten opravdovej sim je moc zdlouhavej. Ono v WT stačí na letišti zmacknout I a motor se nastartuje a člověk si nemusí delat z ničím starosti, jen přidá plyn a po startu zasáhne podvozek. S tou haldou letadel je taky docela sranda, protože vývojáři dělají letové vlastnosti stylem pokus/omyl , zrovna nedávno jsem letěl s Re 2000 a v utažených zatáčkách mě utočila kořistní IL 2, ono celkově to přidávání kořistích letadel je na facku. A ta komunita v tom jejich instantsimu je taky nic moc


Vím o čem mluvíš na WT jsem začínal a ze začátku vývojáři slibovali úplně něco jiného. Arkáda měla být jen jako bonus a více se měli věnovat módu HISTORY (nebo jak to bylo) a simulátor.. nevím jak to je teď, ale ty poslední dva módy šly do kytek a díky a partě lidí z klanu přešel na Il2, protože mě to začal ten jejich FM dost **** a hlavně to jejich nesmyslné přidávání dalších letadel do hry a to nejdůležitější ty jejich sliby, že tam nebudou žádné protosračky ... bohužel nic z toho nedodrželi a já jsem rád, že už to nehraji. Hra bez duše .. Je to škoda občas jen tak na myši ten mód history mě docela bavil.
Upravil/a Art dne 29-11-2019 11:17
 
Art
Naše P47 D- 28 je celá nějaká prokletá. Co se mi povedlo zjistit na fóru, tak má nějaký třetí typ vrtule a nemá bohužel Hamilton, takže stoupavost je asi správně a celkově i rychlosti jsou asi ok, ale jak píše Cassi, také mě přijde líná až moc a to její zrychlení mě přijde hodně pomalé. Měli vzít jinou verzi Déčka.. Letadlo je celkově takové neohrabané a když se dívám na youtube kde je staré video "Jak létat s P47" pociťuji velký rozdíl. Ale jsou to jen moje pocity.
Prý jsou hlavně na vině nesmyslné limity motorů a kvůli tomu naše P47D dost trpí. Celkově by je mohli zvednout na 10 minut u všech letadel a byl by klid. Nevíte jak to bylo v reálu zda šlo opravdu zlikvidovat motor? Někdo by je vypnul úplně a bojím se, že by se nám tu vrátil starý IL, kde jsem to u spojeneckých letadel nenáviděl ..
Dále to může být 150 oktanovým palivem, které asi nemá.
Co se týče klapek, tak tam je prý největší kámen úrazu a klapky brzdí až moc dobře víc než by měly. Není to jen u P47, ale více to zvýhodňuje lehká letadla .. (bohužel).
Někdo tam i postnul zajímavé video o divu mezi P47 a Spitym kde padají současně a P47 nezískává žádnou výhodu. Jak je to prosím v reálu? Někdo se ohání, že to je ok a někdo že ne.
 
Mira
Jsem se v tom trochu ztratil. Tím zvýhodněním, myslíš to, že můžu valit na plný kotel neomezenou dobu ? Jen si hlídat teploty. Pokud je nejvyšší výkon jako nominální historicky správně, jak by to tedy mělo fungovat ? Já vždy myslel, že nominální výkon je ten, na který můžu létat bez omezení času. Sorry za dotaz, ale moc se v těchto věcech neorientuju.
 
rudidlo
burnes napsal:
Původně pouze Burnes a poté co jsem potkal hráče s nickem BrutusOldman a založil s ním takovej srandaklub Senior Klub jsem se přejmenoval na BurnesOldman, takže ano jsem to já

A kam zmizel Brutus nevis?
 
http://silicon-remarks.blogspot.com
Hot_Dog
Mira napsal:

Jsem se v tom trochu ztratil. Tím zvýhodněním, myslíš to, že můžu valit na plný kotel neomezenou dobu ? Jen si hlídat teploty. Pokud je nejvyšší výkon jako nominální historicky správně, jak by to tedy mělo fungovat ? Já vždy myslel, že nominální výkon je ten, na který můžu létat bez omezení času. Sorry za dotaz, ale moc se v těchto věcech neorientuju.


Tím myslím to, že kdyby američani (nebo britové, nebo němci) postavili úplně ten samej motor jako postavili rusáci, tak by dali úplně ten samej nominální režim po neomezenou dobu (otáčky vrtule, plnící tlak), jako maj rusáci, protože by jim to při danejch podmínkách vycházelo prostě stejně. Jenže americký inženýr by na tom motoru povolil ještě o něco větší tlak a otáčky, řek by pilotovi, že když bude v průseru, může to použít, ale maximálně na 5 minut, protože jinak je ten motor nadměrně zatěžován, ale samozřejmě, pokud je člověk v průseru, tak ten motor bude nadměrně zatěžovat i po delší dobu, a on to samozřejmě vydrží. V rusku prostě tenhle zvýšený režim nepovolili a když dáš páky u vrtule i přípusti dopředu, nepustí tě to nad hranici nominálu...

Je to stejný jako omezovač rychlosti na autě, v kamionech... Buď tam ten omezovač dáš a nedovolíš řidiči jet rychlejc, nebo ho tam nedáš a budeš věřit řidiči, že ho použije jenom když to bude opravdu nutné... Všechny národy věřili svým řidičům, rusáci u některých motorů ne!
 
Rumcajs
Jaký test dajvu to byl? Motorový nebo bezmotorový?

Jen aby bylo zřejmé, jak to je. Tedy poněkud triviálně a zjednodušeně.

Na letadlo působí gravitační síla a tah motoru a to obojí ve směru dolu. Proti působí aerodynamický odpor a dynamická síla způsobená zrychlením. Poněkud zjednodušeně je tah motoru rovný odporu na maximálce na daný režim a v dané výšce. Tedy ve chvíli, kdy letadlo dosáhne rychlosti, která je rovná maximální rychlosti ve vodorovném letu, se tyhle dvě síly kompenzují. Takže v tu chvíli je to souboj zrychlení versus gravitace. Lépe řečeno v tu chvíli je to vlastně volný pád, protože aerodynamika je právě kompenzována tahem motoru. Maximálka těchto stíhacích lítadel je vesměs dost podobná. Takže ten bod volného pádu je taky podobný. No a podstatné je, že u volného pádu nezáleží ani na hmotnosti ani na ničem jiném. Zrychlení směrem dolu je přesně gravitační zrychlení.

Zas druhý krajní případ je nulová rychlost. Zde je aerodynamický odpor nulový, ale tah motoru je nenulový a urychluje letadlo směrem dolu. Tedy počáteční zrychlení letadla směrem dolů bude dáno gravitačním zrychlením a poměrem tah / hmotnost. Tohle je ten paradox. Letadlo s lepším poměrem výkonu ku hmotnosti bude mít počáteční akceleraci lepší a to i v případě, že je lehčí. Ta akcelerace směrem dolu se bude z počáteční hodnoty dané gravitačním zrychlením a tah / hmotnosti snižovat směrem k pouhému gravitačnímu zrychlení. Do dosažení rychlosti odpovídající maximálce v horozintále povede letadlo s lepším poměrem výkon / hmotnost. Vezmeme třeba ten Spit, jednou s plnýma nádržeme, podruhý s prázdnýma. Ten s prázdnýma bude mít počáteční akceleraci směrem dolu lepší.

Třetí krajní případ je dosažení maximální rychlosti v dajvu. To je kdy se tah a gravitační síla vyrovná s odporem. V tu chvíli už je zrychlení směrem dolu nulové, rychlost klesání se stane konstantou. Zde je jasné, že když se vezme třeba ten Spit s plnýma nádržema proti Spitu s prázdnýma nádržeme, ten s plnejma dosáhne vyšší rychlosti, protože je težší.

Jo, je to tak, samotná váha letadlu v počáteční fázi motorového dajvu moc nepomáhá. Význam začne mít po překročení rychlosti horizontální maximálky. Počáteční akcelerace je ale dána poměrem výkonu a hmotnosti, kde tedy P 47 neexceluje.

Je to celé poněkud zjednodušené, ale snad je z toho zřejmé, že není důvod, aby P 47 byla v počáteční fázi dajvu rychlejší než Spit.
 
Hot_Dog
CSW_Cassius Chaerea napsal:

Doprdele proč Američani nedělali tak dobrý motory jako Sověti... Máš k té pohádce o zázračném Klimovu nějaký zdroj?

A proč teda nikdo objektivně v té P-39 nelétá?


Protože američani a britové samozřejmě dělali lepší a výkonější motory, i Allison i Merlin ze stejné doby mají výrazně víc než těch 1200HP u M-105... Jenže v příručce k M-105 nebylo časové omezení pro nejvyšší režim 2700rpm a 1050mmHg a ve skutečnosti opravdu pokud to mužík uchladil, tak na to moh letět klidně hodinu, motor to vydržel. U spitfiru bylo napsáno stoupejte na +9lb a 2850rpm, maximálně 30 minut, tak to do tý hry namodelovali tak, jak sem říkal, zcela záměrně, aby zvýhodnili rusy, ano... Ve skutečnosti, kdyby pilot spitu rovněž stoupal 30 minut na režim +12lb 3000rpm, motor by to taky vydržel, jen by měl menší životnost. Takže na tvou otázku, k pohádce o klimovy je zdroj třeba příručka pilota k Yaku-1, tam žádný omezení pro tenhle jeho maximální řrežim není....

Edit: Já tady sakra neobhajuju ruský motory, byly to největší sra...ky ze všech, ale prostě že mohl běžet na maximální režim po neomezený čas je historicky správně jak reálně, tak z příručky... To že americký motory nemohly běžet neomezeně na maximální režim je dle příručky taky korektní, reálně by na svůj maximální režim vydržely asi méně v celkovém počtu hodin než M-105 (Zároveň by při tom podávaly taky výrazně vyšší výkon), problém je v tom, že kdyby se pilot rozhodl že nedodrží těch 5 minut z příručky a nechal ten režim běžet hodinu, stejnak by s největší pravděpodobností ten motor neoddělal. Jenže takle, kdyby ten motor použil 3 lety po sobě, už by byl asi na odpis... A to je přesně to, kde se vývojáři zcela záměrně rozhodli jít cestou "Budem se držet příruček!" protože to zvýhodní ruský mašiny...
Upravil/a Hot_Dog dne 29-11-2019 12:39
 
burnes
rudidlo napsal:

burnes napsal:
Původně pouze Burnes a poté co jsem potkal hráče s nickem BrutusOldman a založil s ním takovej srandaklub Senior Klub jsem se přejmenoval na BurnesOldman, takže ano jsem to já

A kam zmizel Brutus nevis?

Bohužel nevím, ale snažím se zjistit. Toho dostat do BoSka by bylo super
 
Mira
Zarazilo mně, jak jsi napsal, že toho hra nechutně využívá, aby zvyhodnila ruské letouny. Můžu se zeptat jak přesně jsi to myslel, to využívání? Že nemůžu odpálit motor ? Ale podle toho co píšeš, to tak v realu bylo. Nebo ten motor, šel oddělat i na ten nominální výkon, defacto maximální, což už hra nesimuluje. Jsem z toho volaaký zmetěný Úsměv Příklad - Jak1 bude mít povoleno 100%plnícího tlaku a otáčky vrtule dejme tomu 30minut..

Edit : byl jsem pomalej Úsměv
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,050,217 návštěv