Arte, a kolik z těch lidí z komunity na ty materiály má právo k užití? A mají takové právo k užití, které jim umožňuje to předat třetí osobě ke komerčním účelům? Myslíš, že Jásoňovo kucí jsou Neználci, kteří jsou v oboru noví a tyhle všemožné podklady nemají či si je neumí obsatarat? Jak myslíš, že by Jásoň měl komunikovat, aby to přispělo k .. nevím, asi prosperitě projektu? Skutečně si myslíš, že větší komunikace s nějakou internetovou komunitou vede k lepším firemním výsledkům? Totiž ve většině případů je jakákoli internetová komunita velmi toxické prostředí. A třeba kupříkladu Jásoň dřívávějc komunikoval víc a vedlo to jen k nenávistným postům, které pak zaplevelí fórum, že se z něj nedá nic použít a lidi to jen odrazuje. Víš co, radit úspěšnému manažerovi, který má za sebou reálné výsledky, to chce buď hodně velké koule, nebo hodně velké know how. Tak si vyber, co platí pro tebe.
Německé archivy jsou přístupné všem, takže tam je to jednoduché. Asi u spojeneckých letadlech je možná potřeba nějaký papír, ale nevidím v tom nic složitého. V dnešní době jde spousta věcí řídit a vyřídit na dálku ..
No jasně. Chápu kam tím míříš, ale tohle je cesta do pekel každé firmy. Neposloucháš? fajn hráči přestanou mít zájem. Jednoduše stačí udělat nějakou votaci o co je největší zájem samozřejmě s tím čeho jsou oni schopni dosáhnou a vyhnou se takhle úplně zbytečné práci navíc, kterou ocení možná tak pár jedinců z mnoha.. Ten planeset je u některých letadle zbytečný. Na co proboha tam máme nějakou V1 zbytečná práce s výdaji navíc ..
Vzpomeň si jak si na začátku jeli to svoje nesmyslné odemykání modifikací, skinů atd. spousta lidí na to nadávala. Jaké se vedly spory ohledně 190 kvůli tomu dost lidí odešlo. Jestli chtějí prosperovat musí poslouchat platící zákazníky tečka.
Stejný problém mělo WOTko a ty jejich další arkádo tituly co mají. Chtěli si jet svoje a lidi to štvalo, takže to poznali na výdajích. Když už pochopili, že tudy cesta nevede a začali naslouchat komunitě hned se to otočilo, ale takhle to je u každé hry a xkrát o tom bylo psáno tolik článků .. Navíc oni jsou dost vázání na těch pár nadšenců co tu je. O to by měli naslouchat víc.
Já netvrdím, že je Jason pako.
Tak zrovna ta V1 mě potěšila, a pro mě i pro spoustu dalších lidí, kteří to opravdu lítají online je to asi tak jediné letadlo z celé druhé světové války, které má smysl dělat čistě jako AI
Chystam sa do spitfira V (seafire asi holt tak lahko nebude ani tu ani v clode). Chcel by som nake cs skiny. Su v tom velkobaliku co zbiera cassius? Pripadne ma viete nalinkovat kde su? Pamatam si naky z 313tej od paegasa. Mnoho stesti ci Goebbels.. nepamatam
Arte, G-14 už tam právě je . Proto to mé postěžování si . Pozdní G-6 se až na úplné drobnosti (v simu neaplikovatelné) rovnají G-14 .
Tady je vidět, že ji vůbec nelítám
No to jsou opravdu zvědav kolik lidí na online bude nahánět nějakou V1 .... ta je opravdu důležitá )) Srandu bude až to bude nechtěně sestřelovat letící letadla.
Jinak co se týče rychlosti vývoje nových letadel, tam sem z toho taky takový rozladěný a ten Jasoňův plačící post mě dostal... Nějak sem čekal, že za ty roky si udělaj nějaký nástroje a hlavně se s nima naučej a budou ty letadla sypat rychleji než na začátku, opak je však pravdou. BoBp trvala rekordně dlouho a letadla chodila rekordně pomalu. A to nevidím žádný rozdíl ve kvalitě zpracování mezi Lagg-3 a P-51D (aktuálně první a poslední letadlo ve hře). Jasně, s tím BoBp a hlavně amerikama přišlo spousta nových věcí, které museli nasimulovat, ale sakra s BoN se vracej časem zpět, větší polovina letadel budou modifikace stávajících (ikdyž chápu, že to znamená že využijou třeba jen 10% a 90% toho letadla budou muset stejně udělat od začátku), ale i tak už budou dělat něco, co už dělali dřív a tak nechápu, proč zas pláče a vymlouvá se, že to bude trvat ještě dýl.
Já jim těch 10 babek navíc klidně zaplatím, ale jestli to zas bude trvat 2 roky+, než ty letadla budem mít ve hře, to mě bude sr... štvát.
Já osobně zase o nová letadla ani mapy moc nestojím (řečeno s trochou nadsázky, ale v zásadě to tak vidím). Přijde mi i jako fandovi WWII, že toho už ve hře je dost, co mi poskytne zábavu na hodně dlouho, POKUD bude v simu i kvalitní funcionalita pro SP a MP.
Proto bych mnohem raději než addony uvítal razantní práci na dotažení základní funkcionality a na optimalizaci, tj. odladění bugů, net kódu a rendering enginu (možná nový engine, nebo jeho zásadní vylepšení), aby vše šlapalo svižně a hladce. A následně zkvalitnit SP i MP a dodělat pořádně BoBP mapu.
Ale chápu, že musejí vydělávat, takže práce na novém obsahu je "nutným zlem". Hlavně aby našli člověkozdroje na dotažení toho, co je pro hru klíčové.
Základní funkcionalita a optimalizace v tý hře je. Každej kdo tvrdí něco jinýho, je buď zaslepenej, nebo lže, nebo tomu nerozumí, nebo si to představuje jak hurvínek válku, nebo je škarohlíd, nebo nikdy nezkoušel CloD Tím netvrdím, že tam spousta věcí nechybí a spousta věcí není špatně, ale je potřeba se na to koukat trochu objektivně...
Mě hra šlape svižně a hladce na 10 let starém PC (i5-2500k @4,6GHz, 8GB ram DDR3) s 5 let starou grafikou (GTX 980ti) v rozlišení 2560x1440 na nejvyšší možné detaily a kvalitu obrazu, celkově max nastavení všeho, co de. FPS v průměru tak kolem 60, jasně, rezerva už tam moc není, brzdí to aktuálně hlavně CPU, ale stejnak...
Stejně tak ta hra za těch kolik (6 let?) prodělala dost razantní vývoj a změny, kdo nevěří, tak si pusťte třeba nějaký video na youtube z nějaký konkrétní mise/mapy s nějakým konkrétním letadlem zhruba tak z roku 2014 a poté si zalítněte úplně to samé dnes. Kdo nevidí rozdíl, je slepej...
Jasně hot_dogu, nepopírám progress, makaj na tom soustavně a vylepšujou. Mě osobně to ale už měsíc ku**vsky trhá při MP a někdy i v SP. Moje nároky jsou ale asi větší než tvoje. 60 FPS je pro mne při používání TrackIR a rychlém rozhlížení nekoukatelné (Pro trackIR vyžaduju min 100-120 FPS a bez mikrostutteringu, který nyní vzniká - ale pouze při pužití TrackIr). Navíc mám WQHD LCD.
Nicméně i dříve, když jsem dal v kariéře na max air density, tak rozhlížení přestalo být plynulé (a to mám Hi-end PC). Takže jakmile je ve hře více AI objektů, už engine nestíhá (pravděpodobně nestíhá CPU a zpomaluje grafiku) a projevuje se to na plynulosti hry. Optimalizace výpočtů AI je proto podle mně nutná (otázkou ovšem je, zda je vůbec možná).
Bugy typu pilot stojí v kokpitu za letu mi problém nedělají, na ty časem přijdou a odstraní...
Potíž každého reálného sw produktu je v tom, že má historii. Cokoli, co je větší než příklady z učebnice, jsou softy, kde se vývoj počítá klidně na leta. Za ty leta se velmi často změní zadání. Přijdou požadavky, se kterýma se nepočítalo. Přijdou technologie, které tenkrát na začátku nebyly. Některé z původních myšlenek začnou překážet. Ale už je v tom nainvestováno mraky peněz. A tak se kára tlačí dál.
Jak z toho ven? Udělat to celé znovu. Celé od první řádky. Aha, to jsou další leta vývoje. Mezitím se párkrát změní zadání, technologie, trh. Jup. Jsme zas na začátku.
No takže prostě úplně všechno, co je trochu větší, má svá temná zákoutí. Hry, protokoly, operační systémy, informační systémy ... všechno.
Lze za pomoci dostatečného balíku peněz s tím úspěšně válčit a inovovat, žehlit a přežehlovat. Ale ten balík peněz musí být alespoň lehce obézní až opulentní. A opulence a BOS nejedou úplně ve stejném kupé.
Jinak vyjádření Jasona na zvednutou cenu je zde kdyby to někoho zajímalo.Ta vaše V1 ho bude stát ještě nějaké ty nervy navíc .."Two additional twin-engine AI planes, V-1 which is also flying object, difficult coastline to build, several boats and ships are planned, quite a few vehicles are planned. Plus two original twin-engine playable aircraft. We're trying to add a couple people to the team also and find a couple replacements for people who have left the team. It all adds up to more time than usual which means more money needed."
Jak píše Tapi, mám podobný problém, ale díky bohu než až tak velký. Když je letadlo na zemi spadnou fps klidně o 40 až 60 dolů proč? Nic tam není nic se tam neděje a Trackir se začne škubat mírně. Když jedu vše na full a pevninu dám jako Sharp, tak jsem rád, že vidím letadla proti zemi, špatně se vykreslují .. atd. atd.
Jasně hot_dogu, nepopírám progress, makaj na tom soustavně a vylepšujou. Mě osobně to ale už měsíc ku**vsky trhá při MP a někdy i v SP. Moje nároky jsou ale asi větší než tvoje. 60 FPS je pro mne při používání TrackIR a rychlém rozhlížení nekoukatelné (Pro trackIR vyžaduju min 100-120 FPS a bez mikrostutteringu, který nyní vzniká - ale pouze při pužití TrackIr). Navíc mám WQHD LCD.
Nicméně i dříve, když jsem dal v kariéře na max air density, tak rozhlížení přestalo být plynulé (a to mám Hi-end PC). Takže jakmile je ve hře více AI objektů, už engine nestíhá (pravděpodobně nestíhá CPU a zpomaluje grafiku) a projevuje se to na plynulosti hry. Optimalizace výpočtů AI je proto podle mně nutná (otázkou ovšem je, zda je vůbec možná).
Bugy typu pilot stojí v kokpitu za letu mi problém nedělají, na ty časem přijdou a odstraní...
Co máš Tapi za pc?
Mě to jelo na phenomu 60 - 100 FPS. (Vše na max)
Na i9 to jede stabilně 144 FPS (zatížení procesoru 19% a grafárna 12%), zrovna včera jsem na to koukal a divil se jak to málo vytíží hw ..
Jedinej problém jsou ty lagy, když se vlítne nad město, tak mě to jednou krátce škubne.
saldy napsal:
Umím si představit, že BoN může být klidně posledním dílem série, třeba do Pacifiku se ani nikdy nedostaneme a bude vymalováno.
No jestli jsou nyní finančně na hraně se strategií copy/ paste, a na větší vývoj nemaj, tak pacifik asi nebude ..
ono zbastlit minimálně dvě letadlovky, za každou stranu minimálně dvě letadla, nějaký tu mapu s ostrovy (nejdejbože aby měli útesy, to je prej velkej problém..), tak maj rok v prdeli.
A pak si blonďáci pacifik nekoupěj a můžou se jít klouzat
Lesníku, můžou přidat bombardéry, Fw-200, Do-217, He-177, Do-24 atd....
Můžou přidat krásnou hornatou mapu Itálie, další stroje makarónů, můžou pridat nacht jägery.
Jenže to by je stálo moc programování a úsilí něco nového vyvinout. Radši se budou držet strategie ctrl-c + ctrl-v.
njn, ale proc? Pro Baby Blitz? Pro kolik lidi by to bylo?
A hlavne, proc misto toho neudelat nektera nebo vsechna "B": B17, B24, B25, B26? Hlavne 25 a 26 a dalsi, pouzivana jako takticka, ne strategicka, aby se to dalo pouzivat.
Art napsal:
LesníHU Tak to jsem zase jiného názoru. Jsem raději když to bude co nejpřesnější, ale nemyslím si, že tohle zrovna vyjde co největší náklady. Je tolik publikací dochovaných modelů a i letadle co stále létá, že stačí jen požádat a spousta lidí mu to dodá. Navíc co si tak pročítám fóra hodně lidí chce spíše kvalitu než kvantitu.
No prave, procitas fora, kde si vybrana tisicovka lidi honi sebevedomi. Potrebujes 100k maminek, ktere to koupi ratolestem k vanocum. To je ten rozdil. Forum neni reprezentativni vzorek zakazniku.
Tech poslednich par procent 'kvality' nepodcenuj, ta jsou nejnarocnejsi, nejdrazsi a pokud na nich trvas, casto musis odpiskat celou vec, kdyz se tech par poslednich procent nedotahne ke tve spokojenosti. Parkra jsem zkusil dohledat neco, o cem se treba zminoval dobovy pilot, a i kdyz jsou dostupne dobove manualy k danemu letadlu a desitky publikaci, tak se nepodari, ani nahodou. A to je normalni stav.
Art napsal:
No to jsou opravdu zvědav kolik lidí na online bude nahánět nějakou V1 .... ta je opravdu důležitá )) Srandu bude až to bude nechtěně sestřelovat letící letadla.
no my jsme je kdysi nahaneli online docela dost, ale ilustroval jsi muj minuly bod. Online neni vsechno. Online neni ani vetsina. Pokud je online vetsina, tak jsi vyplytval potencial takovehle hry. V celkovych prodejich hraje online komunita malou roli.
saldy napsal:
Umím si představit, že BoN může být klidně posledním dílem série, třeba do Pacifiku se ani nikdy nedostaneme a bude vymalováno.
No jestli jsou nyní finančně na hraně se strategií copy/ paste, a na větší vývoj nemaj, tak pacifik asi nebude ..
ono zbastlit minimálně dvě letadlovky, za každou stranu minimálně dvě letadla, nějaký tu mapu s ostrovy (nejdejbože aby měli útesy, to je prej velkej problém..), tak maj rok v prdeli.
A pak si blonďáci pacifik nekoupěj a můžou se jít klouzat
Vetsi problem vidim jinde, pokud si budou malovat, ze udrzi presnost podle svych meritek, tak podle me neudelaji nic. Jednak byla spousta dokumentu znicena, cimz myslim dokonale znicena (jestli si pamatuji spravne, tak napriklad Jamato je vlastne neznama lod - stavela se v utajeni, vykresy byly dokonale zniceny a ted je na dne...), a take na jeji cteni potrebujete nekoho, kdo umi japonsky. Starojaponsky, lepe receno, coz diskvalifikuje i vetsinu Japoncu, protoze japonstina je jazyk, kde vsechno ma vice vyznamu a tehdy se z duvodu utajeni psala spousta veci v jinotajich. Oni v tom maji tradici.
No a vysledkem bude, prinejlepsim, ze tam budou ty dve letadlovky a tri letadla a cele to bude o nicem, takze to koupi zase jen par nadsencu. Proc to bude o nicem? Protoze si nikdo pri vyvoji nepolozil otazku, jake *zazitky* vam ta hra ma prinest.
Před pěti lety mě na BoXu nejvíce vadilo:
- Slabý DM model, někdy i horší než u starého Šturma.
- Servery pro málo lidí.
- Málo lidí na serverech.
- Neschopnost hry mít několik desítek letadel pohromadě, aniž by to hráčům (serverům) nekolabovalo.
- Neexistence přihlašovací fronty na servery a neustálé vykopávání.
- Hloupý systém osobních skinů, národních znaků a číslování. Na zimních mapách defaultní zelené skiny.
- Hloupý singleplayer.
- Mapa přes celou obrazovku.
- Neviditelná letadla a podivné zobrazování dotů a pozemních cílů.
- Cena hry
No a po pěti letech, z těhle pro mě zásadních problémů které mi kazí dojem z hry, byl odstraněn jen ten singleplayer, který už je asi hratelnější.
Mapy, letadýlka a další píčovinky jsou pro mne až sekundární záležitostí.
Upravil/a CSW_Cassius Chaerea dne 27-11-2019 14:09
Arte, tebe ve starým šturmu smetl výbuch V-1, když ses ji pokoušel sundat nebo proč ta averze? Vždyť jich bylo vyrobeno a odpáleno tisíce, takže podle mě tam rozhodně patří.
V MP ve starým šturmu se V-1 jak stíhaly tak i ničily na zemi včetně ramp, nevím proč by to nemělo fungovat i tady. Navíc odhaduju, že ani jejich zdroje vývoj V-1 příliš nezatížil.
Čtyřmotorové bombry bych tam taky rád viděl, i pořádně rozsáhlou mapu, ale použitelná by stejně byla jen na speciálky pro hodně narušené jedince (jo počítám se mezi ně) - nedělám si iluze, že by většina kupujících prahla po 8 hodinových výletech nad Berlín a zpět
Klidně ať začnou postupně a časem "polidští" B-25 a B-26.
Mapa kanálu, ač by se mi líbila ještě aspoň o trošku větší, poslouží na západě na hodně rozsáhlé období bojů - takže základ je a teď to můžou začít sypat
Jo, taky bych bral nové letadlo co 14 dní, ale na druhou stranu jsem rád, že není třeba platit prémiák a člověk má částečně na výběr, co si koupí a co ne.
A jsem sakra rád za nadšence, jako je Jason, protože existují jistě lepší taškařice, ve kterých se dají točit prachy, než je uspokojování leteckých simulantů.
Jasně hot_dogu, nepopírám progress, makaj na tom soustavně a vylepšujou. Mě osobně to ale už měsíc ku**vsky trhá při MP a někdy i v SP. Moje nároky jsou ale asi větší než tvoje. 60 FPS je pro mne při používání TrackIR a rychlém rozhlížení nekoukatelné (Pro trackIR vyžaduju min 100-120 FPS a bez mikrostutteringu, který nyní vzniká - ale pouze při pužití TrackIr). Navíc mám WQHD LCD.
...
Na microsuttering pouzivam vertikalni synchronizaci. Jinak lagy pri prihlaseni novych hracu do hry existovaly uz ve starem sturmu a z povahy toho co vse se po siti prenasi pri doplneni noveho stroje do mapy za behu je urcity lag pochopitelny.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.