Pekne, je tam jedna drobna nepresnost, nastaveni pixel density neni kvuli antialiasingu - na to jsou mnohem efektivnejsi metody. Problem je ten, ze aby mohla byt optika headsetu lehka a levna, je udelana tak, ze ma chyby, ktere se kompenzuji v softwaru. Jinymi slovy, obraz se umyslne pokazi, aby ho optika pokazila zpet do co nejlepsiho stavu. A protoze se, mimo jine, obraz warpuje, tak headset nema 1:1 zobrazeni pixelu z rendrovane sceny jako monitor. Aby tedy na nekterych mistech nechybelo prilis mnoho pixelu, dat a kvality, tak se radeji vykresluje vic. Jeste tam jsou dalsi vlivy, proc to delat, alespon u nekterych headsetu, tohle je zaklad.
Já si teda myslím, že VR je to na co ti starší z vás celej život čekali.Tak jako já. Po 20 sekundách ve VR v Bf-109 jsem věděl, že na monitoru jsem dolítal. A to jsem měl původní Oculus Rift ! Teď mám Rift S a není co řešit. Je teda pravda, ze hraju jen SP
Upravil/a Andy dne 30-10-2019 20:20
Osobně VR moc fandím, ale musím přiznat, že jsem právě prodal svůj Rift S po 3 měsících používání. Počáteční nadšení a WOW efekt pomalu zevšedněl a začalo mne čím dál tím více vadit příliš malé rozlišení displaye, Tak jsem se vrátil k LCD a užívám si překrásné grafiky a létám zase s TrackIR. Ale pevně doufám, že nejdéle za 2-3 roky si budu moci pořídit opět VR, ale tentokrát už s mnohem kvalitnějším rozlišením
Osobně VR moc fandím, ale musím přiznat, že jsem právě prodal svůj Rift S po 3 měsících používání. Počáteční nadšení a WOW efekt pomalu zevšedněl a začalo mne čím dál tím více vadit příliš malé rozlišení displaye, Tak jsem se vrátil k LCD a užívám si překrásné grafiky a létám zase s TrackIR. Ale pevně doufám, že nejdéle za 2-3 roky si budu moci pořídit opět VR, ale tentokrát už s mnohem kvalitnějším rozlišením
Já myslím, že rozlišení už ani problém není. Spíš hardware, kterej by to utáhl. Takovej HP Reverb bude asi už co se rozlišení týká celkem super.
Jinak ano, WOW efekt se obrousí, ale pocit, že sedím v kokpitu mám po roce pořád stejnej.
Já myslím, že rozlišení už ani problém není. Spíš hardware, kterej by to utáhl. Takovej HP Reverb bude asi už co se rozlišení týká celkem super.
Jinak ano, WOW efekt se obrousí, ale pocit, že sedím v kokpitu mám po roce pořád stejnej.
Pravda HW to chce. Rift S mi i na 1080Ti a cpu 5GHz šel v combatu pod 75 FPS a tudíž se přeplo na ASW a nepřítele jsem pak viděl dvojitě, někdy i trojitě (ghosting) Ale ani s 2080Ti by se žel nepořešilo bídné vykreslení terénu a rozpoznávání letadel... To chce holt větší rozlišen, ale tím zase více vzrostou nároky na HW...
Reverb sice vyšší rozlišení má, ale zase je ostrý jen uprostřed a čím dál od středu, tím je obraz rozmazanější. Navíc má velmi malé FOV, takže ta ostrost je dost plošně omezená pouze na střed displeje headsetu.
Podle mne, dokud tu nebude foveated rendering (kamery snímající pohyb očí a dynamicky vykreslující plné rozlišení pouze na té části displeje, kam se oči dívají), tak VR rendering scény nebude ani s top HW zároveň plynulý i dostatečně detailní a ostrý, ale buď pouze plynulý s neostrým obrazem nebo opačně s ostrým obrazem, ale s kolísajícím a nízkým FPS.
EDIT: Jinak ten pocit, že sedíš v kokpitu, to plně souhlasím, ten je naprosto super... A samotný kokpit je i v Rift S překrásný a dostatečně detailní a ostrý (mluvím teď pouze o WWII letadlech). Problém je holt hlavně s tím, co je vidět (nebo spíše co není vidět), kolem letadla.
Upravil/a Tapi dne 30-10-2019 22:00
Já myslím, že rozlišení už ani problém není. Spíš hardware, kterej by to utáhl. Takovej HP Reverb bude asi už co se rozlišení týká celkem super.
Jinak ano, WOW efekt se obrousí, ale pocit, že sedím v kokpitu mám po roce pořád stejnej.
Pravda HW to chce. Rift S mi i na 1080Ti a cpu 5GHz šel v combatu pod 75 FPS a tudíž se přeplo na ASW a nepřítele jsem pak viděl dvojitě, někdy i trojitě (ghosting) Ale ani s 2080Ti by se žel nepořešilo bídné vykreslení terénu a rozpoznávání letadel... To chce holt větší rozlišen, ale tím zase více vzrostou nároky na HW...
Reverb sice vyšší rozlišení má, ale zase je ostrý jen uprostřed a čím dál od středu, tím je obraz rozmazanější. Navíc má velmi malé FOV, takže ta ostrost je dost plošně omezená pouze na střed displeje headsetu.
Já mám ASW vypnutý. Nechávám framy ať si skáčou sem a tam od 40 do 80 podle situace. Jsem ze staré školy, pamatuju doby kdy jsem hrál Red Barona 3D na 14 FPS, takže mě jen tak něco narozhází. :-) . Ten 3D kokpit ve VR mě osobně ale absolutně okouzlil. Ve Šturmovikovi navíc teď vylepšili spotting letadel v dálce a musím říct, že mě tím velmi potěšili.
Já mám ASW vypnutý. Nechávám framy ať si skáčou sem a tam od 40 do 80 podle situace. Jsem ze staré školy, pamatuju doby kdy jsem hrál Red Barona 3D na 14 FPS, takže mě jen tak něco narozhází. :-) . Ten 3D kokpit ve VR mě osobně ale absolutně okouzlil.
ASW ON/OFF je výběr mezi dvěma problémy: buď ghosting, nebo trhání celé renderované scény. Někomu se dělá zle, když mu celá scéna trhá. Mně ne, ale tak nějak mi subjektivně přišlo, že ghosting je menší zlo. Ale těžko soudit, obojí dost znepříjemňuje virtuálnímu pilotovi život
Já mám ASW vypnutý. Nechávám framy ať si skáčou sem a tam od 40 do 80 podle situace. Jsem ze staré školy, pamatuju doby kdy jsem hrál Red Barona 3D na 14 FPS, takže mě jen tak něco narozhází. :-) . Ten 3D kokpit ve VR mě osobně ale absolutně okouzlil.
ASW ON/OFF je výběr mezi dvěma problémy: buď ghosting, nebo trhání celé renderované scény. Někomu se dělá zle, když mu celá scéna trhá. Mně ne, ale tak nějak mi subjektivně přišlo, že ghosting je menší zlo. Ale těžko soudit, obojí dost znepříjemňuje virtuálnímu pilotovi život
Zas na druhou stranu, když se někomu dělá zle v leteckým simulátoru, tak je to tak nějak v pořádku ne ? To je vyšší forma simulace lítání . Mě naštěstí nikdy blbě nebylo, ale když se s kámošem ta Mi-8 v DCS roztočila , tak měl co dělat :-).
Mě VR taky nic nedělá, ale třebas manželka to pár minutách už raději vzdává a je jí ve virtuálním letadle blbě. Ale zase holce (11 let) bývá v autě blbě stejně jako manželce, ale ve VR hrála většinu her včetně simů v pohodě a bez problémů.
Já DCS (Mi-8) hraju asi 3/4 roku a celou dobu zoomuju. Je tam asi 2x zoom nebo tak něco.
Pro Oculus v nastavení nějaká možnost budou, můžeš poskytnout nějaké detaily používání zoomu proti monitoru?
Pomocí modu lze statečně vynutit zoom, ale za cenu ztráty IC pro multiplayer: https://forums.ea...p?t=242134
Haptic gloves (pro DCS a Prepare3D)https://www.senso...
Tohle řešení už mi přijde hodně cool (až na tu cenu tedy). Rukavice vypadají lehoučce, zdá se že nijak neomezují ruku a hlavně je možno v nich držet reálný joystick a zároveň klikat ve VR kokpitu na tlačítka a přepínače.
Key technical features comprise low latency localization (<30ms) from hand to HMD, truly mobile operation, high pin-point accuracy, unobtrusive lightweight form factor, tracking hands beyond your field of view, multi-user capability and long battery life.
Mě VR taky nic nedělá, ale třebas manželka to pár minutách už raději vzdává a je jí ve virtuálním letadle blbě. Ale zase holce (11 let) bývá v autě blbě stejně jako manželce, ale ve VR hrála většinu her včetně simů v pohodě a bez problémů.
Vím, že kinetóza může dělat problém při používání VR brýlí. Ale nemůže za velkou část těch problémů "jen" nekorigovaná dioptrická vada při používání VR brýlí? Já sám používám asi 2 roky FPV brýle, což jsou v podstatě VR brýle používané pro pilotování RC modelů při pohledu "z kokpitu" RC modelu letadla a některé FPV brýle lze připojit k PC a používat i jako VR brýle. A ze své vlastní zkušenosti vím, že jsem musel vystřídat troje různé FPV brýle, než jsem našel ty, které mým už vetchým očím "sedly". Jinak mě při létání bylo špatně, bolela mě hlava, měl jsem závratě, prostě klasické příznaky kinetózy. Při nákupu dvou posledních typů FPV brýlí mně ale příznaky kinetózy jako mávnutím kouzelného proutku zmizely. Do některých FPV brýlích se dají před displeje zasunout i dioptrické vložky. Takže podle mě za všechny problémy s nevolností nemůže jen kinetóza a dají se tedy teoreticky i řešit.
Vím, že kinetóza může dělat problém při používání VR brýlí. Ale nemůže za velkou část těch problémů "jen" nekorigovaná dioptrická vada při používání VR brýlí? Já sám používám asi 2 roky FPV brýle, což jsou v podstatě VR brýle používané pro pilotování RC modelů při pohledu "z kokpitu" RC modelu letadla a některé FPV brýle lze připojit k PC a používat i jako VR brýle. A ze své vlastní zkušenosti vím, že jsem musel vystřídat troje různé FPV brýle, než jsem našel ty, které mým už vetchým očím "sedly". Jinak mě při létání bylo špatně, bolela mě hlava, měl jsem závratě, prostě klasické příznaky kinetózy. Při nákupu dvou posledních typů FPV brýlí mně ale příznaky kinetózy jako mávnutím kouzelného proutku zmizely. Do některých FPV brýlích se dají před displeje zasunout i dioptrické vložky. Takže podle mě za všechny problémy s nevolností nemůže jen kinetóza a dají se tedy teoreticky i řešit.
Je to možné, oči by se měly vejít do sweetspotu, což zejména u dítěte s malým IPD může být problém...
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.