Vlastnosti US stihacek
|
LesniHU |
Přidané 25-09-2006 21:18
|
Stařešina
Příspěvek: 5861
Založený: 30.09.05
|
WT_Schmouddle napsal:
Původně jsem sem měl připravené pojednání o tom jak kompresibilita u P38 začíná někde u 0,78 M a že nespolehlivost motorů byl výmysl pilotů, kterým byla v prvních verzích P38 zima a museli si vymyslet důvod proč se mohli vrátit z mise bez vojenského soudu...
Bohužel nám v práci vypadl na chvíli proud a celé to šlo do kytek tak místo toho Googlujte a čtětě (keyword: P-38 compressibility).....
Nevim, kde jsi 0.78 slysel. Nejoptimistictejsi hodnota, se kterou jsem se setkal, byla 0.68 pocatek kompresibility a 0.74 maximum, kdy jeste ma pilot dost sily na udrzeni letadla v primem letu.
Z manualu P38:
dive limits 290mph IAS @ 30000ft
360 IAS @ 20000ft
420 IAS @ 10000ft
(coz odpovida asi .67 machu)
Taky se to zhorsovalo s pribyvajicimi 'gecky'. Pro 30000ft byl limit asi
3G, pro 20000ft 4.5G.
Kdyz vezmu maximalni rychlost 685km/h@7800m (udaj o P38J z il2c), coz je asi .63 machu, vychazi mi zasoba pro manevrovani v te vysce neco pres 50km/h TAS (k tomu navic omezeni asi na 4G). Zadna slava, ze.
Klapky na pozdejsich strojich situaci moc nezlepsovaly, ale pridavaly
ovladatelnost prave v tech nejvyssich rychlostech.
WARNING
Although the dive recovery flaps greatly im-
prove the diving characteristics of the. airplane,
dangerous buffeting and nose heaviness will
still be encountered at diving angles above 45°
if the diving speed is allowed to exceed the
placard limits by more than 15 to 20 mph. (rychlost<->mach jsem prevadel pomoci grafu, takze to nemusi byt 100% presne).
Je treba samozrejme dodat, ze vsechny vykonne stihacky druhe svetove valky se s kompresibilitou potykaly (a v ilovi tim trpi pokud vim jen dve). Ale u P38 to bylo na znatelne nizsich rychlostech nez u vetsiny ostatnich, coz spolu se slusnymi vykony ve velkych vyskach, kde je rychlost zvuku nizka, prinaselo vazne problemy.
Rychlosti, kdy v ilovi u P38 zacina kompresibilita, jsem netestoval, mnozi tvrdi, ze jsou blbe, slysel jsem i verzi, ze je to v jedne vysce dobre, ale protoze je to navazane na rychlost a ne na machovo cislo, tak je to ve vsech ostatnich spatne (to by celkem podporovalo teorii, ze engine ila vubec nezna rychlost zvuku).
Pokud jde o nespolehlive motory, vseobecne se uvadi, ze na vine byly trochu jine vlastnosti paliva pouzivaneho v Britanii (coz se casem vyresilo), a vytapeni kabiny skutecne bylo nedostatecne (coz se u novejsich verzi vyresilo). |
|
|
|
Joe Hallenbeck |
Přidané 25-09-2006 21:23
|
Uživatel
Příspěvek: 1781
Založený: 22.04.06
|
A proto davam prednost Britskym mašinam
313_FlyBoy
RY-C
|
|
|
|
1stCL_Bumik |
Přidané 25-09-2006 21:42
|
Uživatel
Příspěvek: 756
Založený: 14.02.06
|
Joe Hallenbeck napsal:
A proto davam prednost Britskym mašinam
Ale fuj......dyt skoro vubec neleti...... |
|
|
|
Joe Hallenbeck |
Přidané 25-09-2006 22:27
|
Uživatel
Příspěvek: 1781
Založený: 22.04.06
|
1stCL_Bumik napsal:
Joe Hallenbeck napsal:
A proto davam prednost Britskym mašinam
Ale fuj......dyt skoro vubec neleti......
Taky nejsou na litani ale na dogfight
313_FlyBoy
RY-C
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 25-09-2006 23:14
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10830
Založený: 26.01.13
|
LesniHU, jaké je to druhé ilovské letadlo, které s tím má mít problémy? Já znám právě jen P38..resp. o něm to vím.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
WT_Schmouddle |
Přidané 26-09-2006 10:09
|
Uživatel
Příspěvek: 1984
Založený: 02.10.05
|
Hu:
To bude ono, ten údaj co mi zůstal v hlavě bude 0,78M = P-38 je neřídítelná.
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
wolf00 |
Přidané 26-09-2006 11:46
|
Nováček
Příspěvek: 54
Založený: 08.07.06
|
jedine us stihacky co v to napadaji je p47 The Jug nebo p51 mustang ... am pravdu? |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 26-09-2006 19:58
|
Stařešina
Příspěvek: 5861
Založený: 30.09.05
|
1stCL_Fucida napsal:
LesniHU, jaké je to druhé ilovské letadlo, které s tím má mít problémy? Já znám právě jen P38..resp. o něm to vím. No prece BI-1 :-). A u nej (nebo u ni? u toho? jak to ma byt?) skutecne prid klesa a neda se zvednout, narozdil od P38, kde je to vlastne jen mala ucinnost vyskovky a prid jde v pohode zvednout trimem. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 27-09-2006 00:31
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10830
Založený: 26.01.13
|
LesniHU napsal:
1stCL_Fucida napsal:
LesniHU, jaké je to druhé ilovské letadlo, které s tím má mít problémy? Já znám právě jen P38..resp. o něm to vím. No prece BI-1 :-). A u nej (nebo u ni? u toho? jak to ma byt?) skutecne prid klesa a neda se zvednout, narozdil od P38, kde je to vlastne jen mala ucinnost vyskovky a prid jde v pohode zvednout trimem.
jo tooohle
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Hugo Baskerville |
Přidané 19-06-2008 14:34
|
Nováček
Příspěvek: 18
Založený: 21.03.07
|
Tak si to tu hezky čtu a:
-Komprese u lajta nastávala při 0,68 mach, což je asi tak 800km/h TAS u země, ve velkých výškách dokonce míň. Vzhledem k tomu, že ve velkých výškách lajt zrychlil a kritická rychlost se snížila, bylo nelehké v těchto výškách bojovat.
-komprese nastávala hodně skokem, žádné postupné zvyšování sil v řízení vlivem tlaku vzduchu, ale prostě přestala fungovat. Jakékoloiv zvýšení síly na výškovku nemělo účinek.
-komprese se projevovala potlačováním nosu, což ještě zhoršovalo situaci. Jeden profesor aerodynamiky mi řekl, že to bylo způsobeno převrácením smyslu sil výškovky. Pilot se snažil vybírat let a přitom vlastně potlačoval. U p47 toto převrácení výškovky za kritickým číslem je zaznamenáno.
-vyřešit kompresi se podařilo až zavedením "střemhlavých brzd". Ty se musely aktivovat před vstupem do střemhlavého letu a na vysokých rychlostech měly tendenci nos zdvihat. Na středních rychlostech byl tento jev málo znatelný. Rozhodně nedokázaly přetlačit pilotovu snahu potlačit stroj(jak tomu bohužel je v il2). Tyto brzdy patrně také brzdily, ačkoliv to nejsou přímo střemhlavé brzdy. Je otázka jak moc. Vzhledem k tomu, že pilotiu popisovali, že občas zapoměli vytažené "brzdy" a nevšimli si toho, patrně to nebylo nijak tragické. Tyto brzdy rozhodně nepomáhaly manévrovat(jak se často používají v il2)
-problém s motory byl v chladiči. Piloti nebyli zvyklí z jiných strojů nějak vychytávat chladič a nechávali je naplno otevřené, což vedlo k zamrznutí oleje a selhání motoru při manipulaci s plynem. Správná manipulace s chladičem tyto poruchy eliminovala.
-ještě jeden problém s motory způsobovalo odlišné palivo používané Brity v Anglii, což se ale brzo vysvětlilo.
...tak cosi do začátku
Upravil/a Hugo Baskerville dne 19-06-2008 14:35
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 19-06-2008 16:28
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10830
Založený: 26.01.13
|
Hugo, vždyť o problému P38 na výškovce už jsme mluvili. Tam nedošlo k reverzu výškovky, ale k posunutí aerodynamického středu vzad (tak se děje v transsonických rychlostech) => zkrácení ramena od výškovky => klopení + ztráta ovladatelnosti na výškovce. Reverz a posun aerodynamického středu jsou pokud vím dvě odlišné věci.
P47 není P38. Mohl bys mě odkázat na zdroj, kde je v souvislosti s P47 zmíněn reverz výškovky? Já se doteď dočetl jen o flutteru na křidélkách.
Problémů s motory měl P38 dosti a zatím jsem tedy neviděl, že by je někdo shrnul především do špatné obsluhy. Regulovatelné klapky chladiče měla většina pístových letounů té doby. Americké stíhačky snad úplně všechny?
PS: U P38 jsem by mě pořád zajímalo, na jakém principu pracovaly ty aerodynamické štíty. Asi cestou do Kostelce budu muset vyslechnout mého řidiče, Herr Gryzlova
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 19-06-2008 16:34
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
3BAP_Cassius Chaerea |
Přidané 19-06-2008 18:05
|
Diskutující
Příspěvek: 2854
Založený: 30.09.05
|
Alfréde do klubu a cestou mi vysvětlete princip aerodinamických štítů na lighthningu.
Sorry za OT. |
|
|
|
3IAP_Dryjo |
Přidané 22-06-2008 11:22
|
Uživatel
Příspěvek: 507
Založený: 09.12.07
|
1stCL_Fucida napsal:
LesniHU, jaké je to druhé ilovské letadlo, které s tím má mít problémy? Já znám právě jen P38..resp. o něm to vím.
Ze by Mig-3? |
|
|
|
Hugo Baskerville |
Přidané 22-06-2008 12:01
|
Nováček
Příspěvek: 18
Založený: 21.03.07
|
Až já to najdu, tak to sem postnu...až to najdu |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 22-06-2008 12:44
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10830
Založený: 26.01.13
|
To máš nejdřív najít a pak až rozvířit diskusi
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Paulus |
Přidané 29-06-2019 18:43
|
Diskutující
Příspěvek: 2291
Založený: 26.03.08
|
Piloti nejsou schopni plně ovládat dva typy stíhaček F-35
https://www.novin...-f-35.html
základna Loc: 49°43'52.703"N, 16°26'5.3"E
|
|
|
|
magot |
Přidané 29-06-2019 19:17
|
Fusioner
Příspěvek: 17632
Založený: 19.06.08
|
Na mimi bazaru, by se ty zprávy ujali a maminky by mohli řešit kterej že ten tryskáč je nejvíc nejlepší, ale tady to je komické .. |
|
|
|
Aces_Wild |
Přidané 29-06-2019 20:15
|
Diskutující
Příspěvek: 4050
Založený: 06.08.15
|
Duševně zaostalý jedinec postuje s tématem vlákna nijak nesouvisející článek (jeho značná omezenost mu zamezila si nejprve přečíst o čem debata je), navíc z bolševickýho serveru (garance kvality zajištěna), v 11 let starém vlákně...
Gratuluji Paulusi! V blbosti si postoupil o další úroveň. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 29-06-2019 20:35
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10830
Založený: 26.01.13
|
Bez těch osobních invektiv prosím.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
ukulele |
Přidané 29-06-2019 21:31
|
Uživatel
Příspěvek: 1769
Založený: 21.03.15
|
I ten Paulusův příspěvek mi příjde hodnotnější než Magotovo kvokání v absolutně každém vlákně.
Navíc i v reálném životě se často vidí tato situace. Když slaboch v životě potká někoho o kom si myslí, že je slabší, tak se na něj okamžitě začne vytahovat.
Vždy se najde pár hrdinů co si kopnou když je příležitost
Upravil/a ukulele dne 29-06-2019 21:39
|
|
|