Takže je to jako v 90. létech 20 století, kdy se každý simulátor zaklínal realistickým letovým modelem. Nic moc se nezměnilo. Ve skutečnosti stále chybí potřebný výkon PC + software, který by to v reálném čase rozhýbal.
Akorát dnešní výkon CPU/GPU stačí na to aby lépe nasimuloval iluzi profesionálního letového modelu. Hezký no.
Takže je vlastně úplně jedno co člověk létá, zdali: DCS World nebo IL-2 Sturmovik Battle of x nebo Rise fo Flight. Všechno je to jen lepší iluze.
Není to tak úplně. Aby byl FM realistický, nemusí se počítat na úrovni mechaniky kontinua. Pro smysluplnou věrohodnost se klidně může použít ten Newtonovský model, pokud obsahuje dostatečný počet prvků, které mají smysluplně přesné charakteristiky a které spolu smysluplně přesně interferují.
Co se týká iluze, no tak to je naopak úplně pravda. Jako pokud opravdu neletím, tak to je iluze. S tím ale nemá detail simulace co dělat. Prostě sedím doma na židli a čumím do monitoru či mám na hlavě nějakej ten kyblík s virtuální realitou. Tedy je to iluze z definice.
S tím přístupem k simulaci mechaniky kontinua je to tak, že už v devadesátých letech existoval sim Flight Unlimited od firmy Looking Glass. A tenhle sim počítal FM z nějaké takové hrubé mechaniky kontinua. Asi to byl dost hrubý model a nedá se srovnávat s těma simulacema, jak je provádí Gryzlov, ale přesto jim to lítalo. Dosáhli celkem slušné věrohodnosti chování, ale ne už tak výkonové věrohodnosti. V našcih simech je ale výkonová věrohodnost snad ještě důležitější než věrohodnost chování, takže to asi není pro naše bojování použitelné.
No a na závěr. I ta mechanika kontinua je jen fyzikální představa. Ne fakt to není tak, že se takto tekutiny chovají. Je to sofistikovaná představa, která má k sobě matematický model a numerické řešení. Je to udělatelné tak, že výsledky jsou velmi blízko realitě. Ale ani toto není realita. I toto je iluze reality.
super, potreboval bych zjistit nasledujici: gamepad ma dva motorky vibraci, vetsi a mensi. Je to vyuzite v DCSW? Treba Viggen ma dva stupne vibraci pri velkem uhlu nabehu, alespon na G940. Diky moc.
EDIT: @AJaromir, diky, ale jde mi tu o pomerne specifickou vec s tristasedesatkou
LesniHU napsal:
super, potreboval bych zjistit nasledujici: gamepad ma dva motorky vibraci, vetsi a mensi. Je to vyuzite v DCSW? Treba Viggen ma dva stupne vibraci pri velkem uhlu nabehu, alespon na G940. Diky moc.
Nejde mi to, při velkém úhlu náběhu se vibrace nevytvářejí .. DCS nereaguje. Mám tam zaškrtlé FFB a ani po restartu nic. Zkoušel jsem v 1.5 Viggen a Mig-21 a v 2.1 P-51D. A nic ...
Preventivně jsem to zkusil v jiné hře která je přímo designovaná na x-box ovladač, jestli ten joy vůbec jde a v Residen Evil to normálně reaguje, silné + slabé vibrace.
// edit, dnes ještě zkusím jiné moduly, četl že některé jako Mig-21 to neumí ...
Nicméně u Mustafa bych to očekával ...
Meanwhile, I found the solution for 360 gamepad to rumble in DCS. Works only on some planes though, e.g. ED planes by default. Mig21 and Huey modules either contains no Forcefeedback scripts, or they just don't work with the simple rumble.
A very important aspect of creating a realistic navigation systems is accounting for magnetic variation. Over the past week, the team has been implementing this. We now have a Magnetic Azimuth Detector (MAD)and Magnetic Variation implemented as part of the Mission Computer (MC) 1 code. Note that the MAD is actually a separate system that provides data to the Air Data Computer (ADC), which in turns sends the data to the MC. For the two Mission Computers, we are essentially creating them virtually. This allows us more accuracy, particularly in regards to failures.
This will now allow proper magnetic heading differences (true heading vs magnetic heading and will be available on the HSI.
Realistic magnetic and true heading computations for DG/SLAVE/COMP INS are also in progress.
This is all in parallel to getting the INS Waypoint systems up and running, a crucial item of the Early Access release.
DCS World
Fixed bug that caused aircraft AI crash during avoidance maneuvers.
Su-24/Su-24MR: corrected coordinates of refueling probe.
Corrected afterburner effect.
ME. Trigger zones name will be automatically add the number in the name string if there are already exist the zone with same name.
VR. Disable applying of scale GUI option in VR mode.
Corrected the PNG format screenshot generation.
AI fighters will not be launch the AA missiles off angle limits.
BRU-42 and GBU-12 weight correction.
The sky blinking at low water settings corrected.
HAI Ka-27 will able to find the ship for landing.
Fixed crash on AAA when relative altitude of target is negative.
VR. Aspect Ratio setting will not breaks ingame overlays.
UH-1H Crash landing on cruiser / ship flight.dll fixed.
AI Fw 190D-9 engine seems indestructible fixed.
DCS Flaming Cliffs
F-15C. HSI Distance will now be working.
DCS NS430
Approach and departure procedures should not be loaded by default.
Direct-to earlier WPs in a flight plan should re-calculate normal leg distances.
Inverting a flight plan should first remove all submode navigation waypoints.
Removing approaches no longer works.
Activating an approach should automatically enable direct-to the selected IAF.
After choosing an arrival, we should get a popup for transition if a choice exists.
Arrivals should only appear once in the popup scroll window, transitions are chosen separately.
DCS CA
SA-19 Tunguska will not automatic tracking target in missile channel. Player have to manually tracking target with optical sight.
DCS C-101 by AvioDev
Changes not included in last 2.2.0 update::
Removed static sound heard occasionally due to radio markers. This sound can still be disabled/enabled with MK knob and/or main volume knob in intercom panel.
Single mission names appear now in DCS interface list.
Corrected mirror disabling, folding and initialization according to “Mirrors” option in UI.
Fixed crash with dynamic weather enabled.
Corrected several control input names.
Fixed TACAN RMI pointer not rotating when channel 00X is set.
Fixed some cockpit labels lightning.
Boarding ladder, wheel chocks, GPU and pilot’s helmet appear now correctly when viewed by others in MP.
Others can now view pilot head up and down movement in MP.
Changes already present in last 2.2.0 update, which are new for 1.5.8:
Added warm up time (10 seconds) for TACAN.
Increased TACAN acquisition time up to 2 seconds.
Fixed ADI/HSI/RMI still being operational without electric power.
Adjusted animation speed of ADI runway symbol.
Adjusted HSI minimum brightness.
Fixed animation of “eyelid” that surrounds the ADI attitude sphere.
Fixed IFR hood model (front part was missing).
Fixed cockpit label AIR CONDITIONING.
DCS Ka-50
Ka-50: Crash on loading mission with taking of or landing on ship fixed.
2018-01-26 UPDATE
Fixed crash with Weapons.dll.
Fixed bug when server list becomes empty when user stays in Main Menu some time.
Fixed crash when plane collides with balloon.
Serverlist sometimes doesn't show all the servers - fixed.
F-14B LANTIRN POD zaměřovací a naváděcí systém pro nízké lety, tzn. bude asi i Bombcat a teoreticky by mohl umět JDAM a GBU-12.
Ovšem ovládání LANTIRN má v pazourech RIO, ale bomby odhazuje pilot, čili to bude pěkná schíza když by si člověk chtěl hrát se vším Upravil/a magot dne 26-01-2018 15:47
LesniHU napsal:
super, potreboval bych zjistit nasledujici: gamepad ma dva motorky vibraci, vetsi a mensi. Je to vyuzite v DCSW? Treba Viggen ma dva stupne vibraci pri velkem uhlu nabehu, alespon na G940. Diky moc.
Nejde mi to, při velkém úhlu náběhu se vibrace nevytvářejí .. DCS nereaguje. Mám tam zaškrtlé FFB a ani po restartu nic. Zkoušel jsem v 1.5 Viggen a Mig-21 a v 2.1 P-51D. A nic ...
Preventivně jsem to zkusil v jiné hře která je přímo designovaná na x-box ovladač, jestli ten joy vůbec jde a v Residen Evil to normálně reaguje, silné + slabé vibrace.
// edit, dnes ještě zkusím jiné moduly, četl že některé jako Mig-21 to neumí ...
Nicméně u Mustafa bych to očekával ...
Meanwhile, I found the solution for 360 gamepad to rumble in DCS. Works only on some planes though, e.g. ED planes by default. Mig21 and Huey modules either contains no Forcefeedback scripts, or they just don't work with the simple rumble.
Jak zjistím, jestli mám 1.5.8 OB nebo release ?
V zákl. menu mám jen 1.5.8.xxxxx
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.