To je strašná bestie. Je tu někdo, kdo při rychlosti větru do 10 m/s dokáže miga bezpečně zvednout desetkrát z deseti pokusů a stejně často s ním i sednout, aniž by se mu při dobržďování netočil jako čamrda? Je to horší než Dora v DCS :-)
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Proč ne, rád. Ale stejně bych rád slyšel odpověď na tu otázku.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
MiG 3 zamyká ostruhu přitažením páky.
Před 150 km/h je třeba začít páku povolovat, ale s citem.
Při přistání je třeba ostruhu zase zamknout, takže když poklesne rychlost, zas přitáhni.
No a chce to cit do směrovky. Schválně, už sis dneska myl nohy?
No, problém trochu je, že ostruhu nezamyká jen páka, ale taky pedály. Když je směrovka uprostřed, je zamknutá, když se
vychýlí tak o 20 procent, odemkne se.
Nohy jsem si myl. Ani to není tak dávno.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Dělám to takhle (ne že bych na to přišel sám, vyčetl jsem to na oficiálním fóru, ale funguje to. Tak v polovině pokusů :-) .
Start:
Klapky na 20 procent (je potřeba nastavit omezovač, ukazatel za kniplem)
Trim výškovky 20 procent plus.
Držet brzdu a otevřít přípusť na 80 procent. Pustit brzdu a a držet směrovku tak na polovině pedálu doleva, aby se mrška šinula po dráze rovně. Vyrovnávat velmi jemně kormidlem směr. Pokud nefouká ostrý vítr zprava, nevychylovat ZA ŽÁDNOU CENU kormidlo ani o píď doprava.
Udržet směr (to je asi to nejtěžší) a pomalu přitahovat knipl, až se ta bestie odlepí.
Přistání:
Klapky naplno dolů (opět třeba nastavit omezovač, tentokrát na 100 procent).
Sednout na tři body tak kolem 180 km/h, při 150 km/h přitáhnout knipl k sobě a začít brzdit. Nedotýkat se pedálů.
Jenže se mi éro tak třikrát ze čtyřech pokusů nakonec po dosednutí roztočí a urazím třeba stabilizátor výškovky. Což mne štve.
P.S. Jo, směs má být u miga prakticky pořád na 50 procentech. Tuším, že asi do tří tisíc metrů. Podle toho, co se psalo na fóru, sedá se prakticky bez plynu. Tedy myslím.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
To je chyba, jak chceš mít cit, když nohy nejsou cítit? Samozřejmě se to nesmí přehnat, protože kdyby to bylo tak tvrdé, že by se ti chtělo napsat "cýtit", pak už by to nefungovalo.
Mig 3 ve stávající reinkarnaci je prostě nestabilní mrcha. Ale jak je v BOSku zvykem, je to úplně přesný model až do doby, kdy 777 změní názor. V aktuálním patchi něco provedli a s většinou letadel se přistává moc hezky. Odhaduju, že v dalším patchi dorovnaj další splašené koně. Ono reálně jsou letadla konstruovaný tak, aby se s nima dalo přistát a nezabít se. Kdyby to byl takhle nejistý business, nikdo by s tím nelítal (už proto, že většina pilotů by svižně vymřela), nikdo by to nepovolil k provozu a k produkci. Takže bych se s tím moc netrápil, dost možná trénuješ něco, co vlastně trénovat nemusíš.
U Migu 3 je bohatost směsi kombinovaný ovladač. Máš tam polohy "země", "výška" a "forsáž". Když to vrazíš úplně dopředu, je to nejen bohatá směs, ale i boost na plnícím tlaku. Těch 50% je tedy reference na polohu páky, kdy je vlastně plná bohatost a normální neboostovaný maximální plnící tlak. Od 3000 metrů se začíná ochuzovat.
Saburo, od tří tisíc nastavuješ směs na "výšku" čili snižuješ od 50 procent směrem k nule. Ale bacha, aby sis nevypnul motor.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
AM-35A ma dvojrychlostny jednostupnovy kompresor M-100.Hranica vyskovosti je cca 6000m.Takze hrat sa so zmesou pod len ak chcete usetrit palivo. Ostruhove kolecko sa neodomyka potlacenim paky,ale vychylenim smerovky o 10° co su 2/5 celkoveho vychylenia (25°). Andrej Petrovic pisal na fore,ze sa pozru este raz na podvozok MiGu. Nieco tam zrejme nesedi. Inac pristavat s bocnym vetrom nad 10m/s sa moc neodporuca. Ak to umoznuje letisko,radsej proti vetru. Snad to upravia do dalsieho apdejtu.
Je to tak, Brano, to o tom zamykání nastavením pedálů tu už padlo.
Akorát mne trochu mate, že Han psal v DD # 137, že po dosednutí a poklesu rychlosti zhruba na 100 km/h je třeba přitáhnout knipl úplně k sobě (- When speed is 100 km/h: pull the stick fully backward, hold your brakes, keep rolling straight forward).
Je to kvůli tomu, aby mig nešel na čumák, nebo to má také něco společného s ostruhou?
Rumcajsi, pomalu tomu přicházím na chuť/kloub. Jsem na sebe moc pyšný, jestli chování miga při startu a přistání zase změní, tak tu u mne mají utrum.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Pritiahnutie pod 100km/h je aby si pritlačil kolečko na zem a malo aspoň nejakú adheziu a tým aj smerové vedenie. Najmä ak máš bočný vietor. Zamknuté kolečko zdvihnute vo vzduchu veľmi nesoferuje.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Myslím že to přistání bude (aspoň u mě to pořád platí) největší oříšek u pilotáže miga. Po dosednutí to ještě v klidu udržím, nechám vyběhnout a snažím ze do toho už moc nehrabat, ale téměř vždy při dobrzdění se otočím o 180° v rychlosti už pod 100 km. Tak že asi dělám něco špatně, a nebo se na to soudruzi budou muset ještě podívat
Je vždy velmi užitečné stát proti nepříteli, který je připraven zemřít pro svou vlast. Znamená to totiž, že máte oba společný cíl. (Generál Tacticus)
Dtto. Všechno ostatní už jde, ale ta pirueta po přistání je tam zatím vždycky. Ale podle všeho to jde i bez ní.
YouTube Video
A dokonce i za silného větru.
YouTube Video
Jdu trénovat.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Vonte, možná zkus nechat letadlo aspoň trochu pod plynem, aby ti proud vzduchu šel kolem směrovky. Mohlo by to pomoct. Ale já MiGa nemám, tak nedokážu posoudit.
som uplne one...povedzme ze si chcem kupit mig-3 (il2 1946 BOS uz mam)
ked kliknem na eshop stranku tak tam vidim ku kupeniu len 2 hry ziadne osobitne lietadla
som uz stary a sprosty pilot,poradte kamarati
dakujem
a stary a sprosty
uz vidim colector planes
tam su tie eroplany
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.