September 22 2025 06:59:05
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 6

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Kampfgruppe na Východě
1stCL_Jiricek
lochness napsal:

...Nicmene si myslim, ze jsme tam pak travili strasne moc casu. Dovedl bych si predstavit, pokud bude slusne pocasi, ze bychom kanony mohli pouzivat, ale s tim ze tanky budeme nicit delsimi davkami, maximalne na 3 opakovani. Dele bych se nad cilem nezdrzoval - tady bych prosil nazor stihacu.


To asi nepůjde generalizovat, jak dlouho trávit nad cílem. Samozřejmě, že čím méně, tím lépe. ALe když už jsme vážili celou tu cestu a všechna ta rizika, tak už bych to nad cílem neuspěchával. Můj osobní názor (a podotýkám, že na TAW jsem pořád nováčkem na frontě) je tento:

1) nevíme-li či netušíme-li o nějakém rusovi nad cílem, raději tam strávit pár vteřin navíc a trefit, než to uspěchat.

2) víme-li o malém množství rusů nad cílem (které cover dovede navázat), máme dvě možnosti:

a) bombry čekají, cover zahání. Pak mají bombry klid na práci ale s předpokladem, že na cestě už jsou povolané ruské posily.
b) bombry jdou do toho s tím, že přečíslení rusové se snad k ničemu nedostanou.

3) víme-li o velkém množství rusů nad cílem:

a) bombry otáčejí domů a cover se snaží rusy zadržet
b) bombry jdou do toho s tím, že nastává velká hurá akce, kde se každý druhý rus zaměří na bombr a dává tím coveru prostor prosadit se


Včera jsme zvolili 2.a) a vyšlo nám to. Ale klidně nemuselo - rusové si mohli povolat posily a Stuky by tam na ně defacto jen čekaly s oslabeným coverem. Dle mého nejde paušálně rozhodnout, zda volit možnosti a) či b). Myslím, že jak velitel bombardérů tak velitel coveru by měli mít svaté právo rozhodnout (za obě skupiny), zda být zbabělejší či zda útok urychlit. Tedy jak bombaréry tak stíhači by měli mít právo rozkázat:

- návrat domů
- vyčkávat
- urychlit to nad cílem (dát méně útoků, hodit všechny pumy najednou)
- opustit cíl

Nechal bych to na rozvahách a intuicích velitelů. Jen je potřeba si jasně říct, který model se zrovna realizuje.

Ohledně urychlení útoku Stuk bych neurychloval útok samotný, to je vždy na škodu přesnosti. Počet útoků bych nechal na aktuální míře strachu :) Intuice funguje. Spíše se dá zapracovat na odletu a rychlosti zformování (používali jsme kdysi odlet jiným než návratovým krusem - např. 90° od návratovky - a v jistý okamžik provedli zatáčku domů. Všichni opozdilci si zatáčku zkrátí dle potřeby a jsou ve formaci rychleji než při přímočarém dojíždění. A všichni letí na plný plyn od oblasti boje. Je dobré to mít rozmyšlené dopředu, třeba i s otočným bodem, ať cover ví, kde Stuky u země při odletu hledat.

Ale včera mi to - při uvážení že šlo o neslétanou skupinu - přišlo úplně v pořádku.
 
Baron
1stCL_Jiricek napsal:
To asi nepůjde generalizovat, jak dlouho trávit nad cílem. Samozřejmě, že čím méně, tím lépe. ALe když už jsme vážili celou tu cestu a všechna ta rizika, tak už bych to nad cílem neuspěchával.


Ak prideme nad ciel a nevidime ziadneho nepriatela, je lepsie zautocit. Samozrejme za predpokladu, ze sme v pozicii vhodnej na utok, v opacnom pripade suhlas s Jirickom. Ak sa budeme dlhsie zdrziavat nad cielom, je velka pravdepodobnost, ze na nas padnu Rusi, alebo nas posle k zemi flak.

1stCL_Jiricek napsal:

1) nevíme-li či netušíme-li o nějakém rusovi nad cílem, raději tam strávit pár vteřin navíc a trefit, než to uspěchat.


Suhlas.


1stCL_Jiricek napsal:
2) víme-li o malém množství rusů nad cílem (které cover dovede navázat), máme dvě možnosti:

a ) bombry čekají, cover zahání. Pak mají bombry klid na práci ale s předpokladem, že na cestě už jsou povolané ruské posily.
b ) bombry jdou do toho s tím, že přečíslení rusové se snad k ničemu nedostanou.


a) je spravne s ciastocnou kombinaciou b ) Zo strany bombarderov by nebolo najstastnejsim riesenim cakat, ze stihaci uplne vycistia nebo nad cielom. Ak su nepriatelski stihaci viazani v boji, vtedy je cas na bombardovaci utok. V konecnom dosledku zadny strelec ma zbran, a da sa ciastocne vyuzit ako pomoc pre stihaca, ked sa ten priblizi aj s nepriatelskou stihackou.

1stCL_Jiricek napsal:
a ) bombry otáčejí domů a cover se snaží rusy zadržet
b ) bombry jdou do toho s tím, že nastává velká hurá akce, kde se každý druhý rus zaměří na bombr a dává tím coveru prostor prosadit se


Dovolim si doplnit c) bombry otacaju a idu bombardovat sekundarny ciel (vyber ciela este pred startom, nech sa nemusia bombery dohadovat, kam vlastne pojdu)


1stCL_Jiricek napsal:
Včera jsme zvolili 2.a) a vyšlo nám to. Ale klidně nemuselo - rusové si mohli povolat posily a Stuky by tam na ně defacto jen čekaly s oslabeným coverem. Dle mého nejde paušálně rozhodnout, zda volit možnosti a) či b ). Myslím, že jak velitel bombardérů tak velitel coveru by měli mít svaté právo rozhodnout (za obě skupiny), zda být zbabělejší či zda útok urychlit. Tedy jak bombaréry tak stíhači by měli mít právo rozkázat:

- návrat domů
- vyčkávat
- urychlit to nad cílem (dát méně útoků, hodit všechny pumy najednou)
- opustit cíl

Nechal bych to na rozvahách a intuicích velitelů. Jen je potřeba si jasně říct, který model se zrovna realizuje.


Suhlas, to by malo byt vyhradne na rozhodnuti velitelov. Pri cieli by rozhodoval velitel bomberov (tak ako vcera Loch zahlasil, ze mame odbombardovane a ideme domov) mimo cielovej oblasti rozhoduje velitel stihacov.
Upravil/a Baron dne 11-11-2016 11:50
Hals - und Beinbruch!
 
Baron
Mozno by stalo za uvazenie pouzit na tankove kolony Ju-88. Maju vacsiu nosnost ako Ju-87, su rychlejsie a ak by leteli 4 Ju-88 v nizkom lete, mali by byt schopne vyhladit celu kolonu na jeden prelet. Samozrejme zavisi od nakladu a presnosti mierenia, ak by ale kazdy vzal 4x 500, to je same o sebe 16 poltonovych bomb. To by pri odhode na 25 ms malo pokryt celu kolonu, rozbuska na 15 sekund. Ak by sa k tomu vzali i 50ky (potom samozrejme najnizsie mozne ms), tak z kolony by nemalo zostat nic.
Hals - und Beinbruch!
 
1stCL_pbarry
Baron napsal:

Mozno by stalo za uvazenie pouzit na tankove kolony Ju-88. Maju vacsiu nosnost ako Ju-87, su rychlejsie a ak by leteli 4 Ju-88 v nizkom lete, mali by byt schopne vyhladit celu kolonu na jeden prelet. Samozrejme zavisi od nakladu a presnosti mierenia, ak by ale kazdy vzal 4x 500, to je same o sebe 16 poltonovych bomb. To by pri odhode na 25 ms malo pokryt celu kolonu, rozbuska na 15 sekund. Ak by sa k tomu vzali i 50ky (potom samozrejme najnizsie mozne ms), tak z kolony by nemalo zostat nic.



Ano, o tom jsme ještě včera diskutovali s Jiříčkem, když jsme hledali nejvhodnější letadlo na ničení tanků. Teoreticky umožní zničit každému stroji čtyři tanky. Ovšem - i s pětikilama je potřeba zachovat bodovou přesnost. Té se ale nedosáhne jedním průletem nad kolonou.

Mířené odhozy potom na Jučku chtějí určitý cvik.
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
 
barryk.webz.cz
Baron
Pravdu máš, zvlášť keď letí samotná 88. Ak ich letí viac, rozptyl tých padajúcich bômb by mohol mať želaný výsledok. Môžeme vyskúšať Úsměv
Hals - und Beinbruch!
 
lochness
Jiricku, nez jsem docetl vsechny body, dostal jsem pocit toho co popisujes posleze. Verim, ze nejvyhodnejsi je v oblasti cile okamzite komunikace velitele bombru i stihacu a adhoc rozhodnuti.

Co se urychleni utoku tyka - nemyslel jsem odflaknout utoceni. Spis jsem mel na mysli to, ze ja mam treba s kanony tendenci na jeden utok vystrelit jednu davku. Coz konci vetsinou nulou killu a dlooouhou aktivitou nad cilem.
Takze spis bych privital jeden zniceny tank na jeden utok pri spotrebovane cele davce streliva, nez abychom opakovali 12x utok (extremni situace). Podobne pri pumove vyzbroji.
kogm.bluefile.cz/banner/ban_loch.jpg
 
Deschain
Trochu z jiného soudku, poslední dobou začínám bejt trochu nespokojenej s TAW, nechci sice kluky z LG pranýřovat nicméně běží asi 4tá kampaň pořád jim to laguje, pořád je server pro 64, mezi každou kampaní jsou tři až čtyři týdny pauza (zdůvodněné změnami které nepřichází), atd.

Nevím jestli jste zaregistrovali Random Ded expert, to je dle mého názoru asi nejlepší čeho se nám teď může dostat (mimochodem propagované samotnými tvůrci IL kteří na serveru spolupracují v jednom z předchozích DD), zde je proč:


-jedná se o 24/7 nahozený server, kde každá mise má přímý dopad na misi další
-zde ukázka briefingu, vidíte cíle, směry útoku, kurzy (což na mapě moskvy je super) key position jsou body které pokud dobyjete v příští misi se ve váš prospěch posune fronta, dobyjte dostatečný počet těchto pozic = vyhrajte mapu
i935.photobucket.com/albums/ad196/Jan_Pataki/IL-2%20%20Sturmovik%20%20Battle%20of%20Stalingrad%2011.12.2016%20-%2011.36.23.01_zpsfa2iasg6.png

-můžete jednu mapu letět za rusy, jednu za němce což má výhodu v případě jednostranného rozložení sil
-velice propracovaný statistiky a systém doplňování letadel (zaregistrujete sebe a svůj squad a v něm sdílíte letadla, ty doplňujete buď úspešnou bojovou mísí nebo supply letem, např: celý squad má deset letadel vy poletíte zásobovací heinkel a celý squad bude mít k dispozici 12 letadel)
-ukázka systému ohodnocování pilotů http://72ag-ded.r...GT/?tour=1
-ukázka dynamické mapy
https://ctrlv.cz/...
-momentálně se to překlopilo z bety do normálního buildu takže aktualizují pravidla které dodám až budou venku

už sem to lítal vy asi taky, a přijde mi to daleko lepší než taw, když nic jinýho tak realizační tým je daleko větší (lidí co vytváří mise a programují TAW má bohužel jen Kathona) a server kvalitnější

PS: 12 pešek bez lagů zde (sice to nepoznáte z obrázků ale prej to nelagovalo Šklebící se)
nsa38.casimages.com/img/2016/11/12/161112125110482477.jpg
Upravil/a Deschain dne 12-11-2016 11:56
 
1stCL_Jiricek
Deschain napsal:

...Nevím jestli jste zaregistrovali Random Ded expert...


Zaregistrovali, hromadně ještě netestovali. Je pravda, že nabízí více symluplného vyžití pro level - bombardéry. Já mám jen obavu, že jestli jsou všechny cíle v okruhu key-pointu, tak to bude jeden velký prasomlýn. Ale otestujme.
 
Deschain
1stCL_Jiricek napsal:

Deschain napsal:

...Nevím jestli jste zaregistrovali Random Ded expert...


Zaregistrovali, hromadně ještě netestovali. Je pravda, že nabízí více symluplného vyžití pro level - bombardéry. Já mám jen obavu, že jestli jsou všechny cíle v okruhu key-pointu, tak to bude jeden velký prasomlýn. Ale otestujme.


vždycky jsou aktivní dva nebo tři ty keypointy, které jsou dost vzdálené ten screen briefingu je jeden ze dvou aktivních momentálně naopak oproti taw kde jsme vlastně mohli letět jenom tanky nebo letiště tady je na výběr ze 4 cílů a víc

zde obrázek jednoho z cílů, ideálka na lvl bombing

imagizer.imageshack.us/v2/2328x1310q90/923/70Vgpc.png
Upravil/a Deschain dne 12-11-2016 16:17
 
CSAF_Tistar
My pomalu přecházíme na RANDOM EXPERT+ a přijde mi to lepší jak TAW.

Ve čtvrtek jsem já a Shephard se štukama s vámi neletěli, protože jsem měl všechny rozbitý a ve stíhačce jsem akorát návnada Úsměv tak jsme si udělali dloouhý let na továrnu s level bombingem a poškodili ji.

Jinak na tankovou kolonu se mi dost osvědčil Ju-88 a 4x 500, ve dvou ji pak lze celkem rychle zničit.

Pokud poletíte i příští čtvrtek, snad se už přidám Úsměv
 
1stCL_Punkey
TAW skončilo.

Já sice ve čtvrtek nebudu, ale navrhoval bych Vám jít na DED. Ještě jsem tam neletěl, tak ať se taky dozvím něco nového Mrknutí
 
Deschain
update: systém doplňování letadel, nejsou ještě pravidla tak víceméně odhaduju:

po připojení dostanete kredity (třeba 1000) na stránkách máte kolik stojí jaký letadlo ( např: bf 109 se základem 250, bf 109 s 250kg bombou 300) takže vemete základní bf 109 když s ním budete patrolovat a nic neuděláte a vrátíte se na aktivní letiště vrátí se vám těch 250 (+ asi 0,5xpočet minut) tzn skončíte třeba s 1030 kredity, pokud o něj přijdete zůstane vám 750 kreditů, pokud něco zničíte (ve vzduchu nebo na zemi) dostanete nějaký plusový body a pokud přistanete přičte se vám hodnota letadla + bonus

-letadla jsou různě drahá (cena letadel na statistikách záložka payload na levém okraji stránky)
-pokud létáte ve squadu kredity i letadla sdílíte

edit: zde statistiky, pozor pravidla nejsou ještě aktualizovaná, mimochodem je většinou dost silná ruská převaha, včera další nálet 12+ pešek ve formaci chtělo by to nějaký německý piloty
http://72ag-ded.r...
nsa38.casimages.com/img/2016/11/12/16111211294781357.png
 
CSAF_Tistar
Co takhle cíl na příští čtvrtek? - enemy HQ na DED serveru (Random expert+), je to mega komplex Šklebící se ten bysme nemuseli minout

[img]https://s16.postimg.org/tbe20z8dv/307960_screenshots_20161113193323_1.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]https://s16.postimg.org/58x863rqr/307960_screenshots_20161113193517_1.jpg[/img] is not a valid Image.
 
Deschain
já nevim jak jsou na tom serveru seřízení střelci, jednou mi vyřaděj dvě ze tří zbraní, jednou mi rozstřelej nádrž, nemám ani čas vyskočit...doufám že mi takhle budou střílet v ju 88
 
1stCL_Jiricek
Zahájili jsme průzkumy bojem na Random Expert. Atmosféra a cíle jsou moc pěkné. Co je na houby jsou ty minilagy. Sem tam to na půl vteřinky zamrzne, což zejména v boji nebo v manévru dost kazí nejen náladu.

Jak jinka fungujou ty "kredity" na letadla? Pochopil jsem to tak, že když na to mám kredit, vezmu si éro a letím. Když ho vrátím, vrátí se mi i kredity. Když ho nevrátím, nevrátí se mi kredity. Což zřejmě nefunguje, protože vřera jsme udělali tuto bilanci:

1) jeden sestřel, RTB = 1000->1380
2) jeden sestřel, KIA = 1000->1010
3) 0 sestřelů, RTB = 1000->1270
4) 2 sestřely, 4 pozemáky, 1 KIA, 1 RTB = 1000->1122

Navíc - letěli jsme F-4 za 1128 kreditů, takže jsme na ni vlastně nikdo neměli mít... Moc to nechápu.
 
Rumcajs
Ne Expert serveru je prima, že člověk sice má nějaké ty kredity, za které si pořídí letadlo, se kterým letí a když přijde vo kredity, tak musí zásobovat. Ale ...

1) Vždy jsou nějaký dvě letiště cca 10 km od sebe, takže jedno zásobování je na pár minut.
2) Úspěšný návrat na letiště zvedne bodové konto.
3) Zničení cílů taky zvedne bodové konto.
4) I když to neskončí zrovna slavně, stejnak člověk o nic nepřijde.

Nezná sice přímo matematiku za tou logikou, ale povedlo se mi, že jsem se prokecal k sestřelu. Zkrátka letíme s Deschainem, kecáme a najednou mě něco sundalo. Tak jsem s tím praštil někam do pole. Při tom jsem to letadlo docela slušně rozsekal a převrátil na záda. A ve finále mi to napsalo, že jsem nouzově přistál a mám 50% bodů. Takže jsem nemusel zásobovat. Ani jsem těch 100 km nešel pěšky. Chci říct, že ty pravidla nejsou až tak strašný, aby to člověka odrazovalo, jako to bývavalo dříve, že jeden furt zásoboval.
Non est specifica
 
1stCL_Jiricek
No dobře. Ale pokud při totální ztrátě nepřijdu o kredity, které jsem do letadla vložil, tak to celé nějak ztrácí smysl, ne?
 
Rumcajs
1stCL_Jiricek napsal:

No dobře. Ale pokud při totální ztrátě nepřijdu o kredity, které jsem do letadla vložil, tak to celé nějak ztrácí smysl, ne?
Ztráta asi bude, když přistaneš na cizím území, nebo když tě zabijou. Případně totální škoda, když vyskočíš. Asi.
Non est specifica
 
606_JuLB
1stCL_Jiricek napsal:

No dobře. Ale pokud při totální ztrátě nepřijdu o kredity, které jsem do letadla vložil, tak to celé nějak ztrácí smysl, ne?


Mne po výskoku nad cudzím územím (a zajatím) vzalo kredity a plnú taxuSmutný
 
606_Druindin
jo a zdá se mi, že letadla zdražujou dle toho jak jsou používána - oblíbená. V pátek byl yak za 500+ v sobotu 600+, neděli 700+ a dneska se na to bojim podivat (1000+) Úsměv
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

13-09-2025 17:59
Ahoj, jak bych si s vámi mohl zalétat? Kdy, kde a jak? Létal jsem BOS solo a ted si na TAW trosku osvojil i engine mgmt a navigaci jen podle mapy. Sám ale nemám šanci. Létám za spojence.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

38,080,666 návštěv