September 22 2025 12:38:23
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 4

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna 2016
1stCL_pbarry
Brano napsal:

Tak z Dzejsna vyslo,ze Albert alias LOFT uz na BoX nerobi. Vraj presiel na iny projekt.Hmm...


A to je dobře nebo jo?
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
 
barryk.webz.cz
Brano
Jo Pff
 
Baron
Toz - som zvedavy co z toho vylezie. Úsměv

Len tak na okraj - po poslednej aktualizacii je pre mna Fw-190 nelietatelny. Netoci, nestupa, je pomalsi ako bol predtym, na utiahnuty obrat mozem zabudnut (hned som vo vrtaku) atd atd atd. Nie som si isty, ci nie je chyba u mna (tzn. v rucickach a nozickach). Mate podobnu skusenost s aktualnym Wurgerom?
Hals - und Beinbruch!
 
magot
že by se blýskalo na lepší časy? Ale toho měli vyhodit hned z kraje ... jestli už na to není příliš pozdě ...
 
1stCL_Fucida
Baron napsal:

Toz - som zvedavy co z toho vylezie. Úsměv

Len tak na okraj - po poslednej aktualizacii je pre mna Fw-190 nelietatelny. Netoci, nestupa, je pomalsi ako bol predtym, na utiahnuty obrat mozem zabudnut (hned som vo vrtaku) atd atd atd. Nie som si isty, ci nie je chyba u mna (tzn. v rucickach a nozickach). Mate podobnu skusenost s aktualnym Wurgerom?


Ovladatelnost Fw 190 mi přijde OK, ale stoupavost a rychlost mě taky zarazily...budu to muset proměřit ještě trochu detailněji, ale to, jak brutálně mi dnes odstoupával Friedrich, to bylo divný...
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
606_JuLB
Baron napsal:

Toz - som zvedavy co z toho vylezie. Úsměv

Len tak na okraj - po poslednej aktualizacii je pre mna Fw-190 nelietatelny. Netoci, nestupa, je pomalsi ako bol predtym, na utiahnuty obrat mozem zabudnut (hned som vo vrtaku) atd atd atd. Nie som si isty, ci nie je chyba u mna (tzn. v rucickach a nozickach). Mate podobnu skusenost s aktualnym Wurgerom?


Najprv som myslel že si sa pomýlil a máš na mysli La 5. Netočí, nestúpa, vrtákuje prv než LaGG a rýchlosť to stratilo úplne. Časom porovnám so staršími dátami.

Zdá sa, že opäť neohlásené prekopanie FM na oboch stranách frontu.

Navyše včera mi mechanik nabil na polovicu letu slepé, na ukážkový útok z nízkej 6 a bf 109 s podvesami ani nereagovala, nič neodletelo, neiskrilo, nedymilo. Ani v statoch nič. Neskôr útok na 111-ku , ktorá už zareagovala podľa očakávania.Šklebící se
i.ibb.co/DRFjqCp/JulB.png
 
Ajvn
No vida.
A potom, že nejde hrabat do FM.
Akorát hrábli odborníci nějak vedle.
 
CSW_RH_Killer
Fuči co ti na tom Fw přijde ok? Příklad: padám za nepřítele rychlostí asi 600km/h, lehce vybírám a ono mě to bez varování kopne do vývrtky? Jako proč? Chová se to jak splašenej kůň, neletí to, nestoupá to, energii to nedrží. Dá se s tím lítat a beru si ho, ale nejsem přesvědčenej, že to byla taková paštika. Mrknutí Ten je všechno, je né nebezpečnej.
 
Brano
Kolega z ZG26 Klaus Mann robil nejaky testiirung po vydani zaplaty. Moj Posledny prispevok som hodil jeho cifry do grafu s farebnymi ciarkami. Je tam PDF priloha na scucnutie free of charge Úsměv
http://forum.il2s...ntry376930
 
1stCL_Fucida
Killer napsal:

Fuči co ti na tom Fw přijde ok? Příklad: padám za nepřítele rychlostí asi 600km/h, lehce vybírám a ono mě to bez varování kopne do vývrtky? Jako proč? Chová se to jak splašenej kůň, neletí to, nestoupá to, energii to nedrží. Dá se s tím lítat a beru si ho, ale nejsem přesvědčenej, že to byla taková paštika. Mrknutí Ten je všechno, je né nebezpečnej.


Máme poláru přímo od Focke-Wulfu a dle slov lidí z BoSu se té poláry drží. Polára byla rozporována, ale já osobně s tím rozporováním nesouhlasím, resp. mu nerozumím. Pokud se proudění u Bf 109 má trhat při cca 19,5 - 20°, u La-5 dokonce při 23°...a u Fw 190 při pouhých 15,5°, tak to pro Fw 190 není z tohoto pohledu ideální. K tomu musíme přičíst fakt, že plošné zatížení křídla Fw 190 je vyšší, než u jakékoliv další stíhačky této éry. Aby křídlo vygenerovalo dostatek vztlaku pro kompenzaci vyššího plošného zatížení, musí chtě nechtě jít na vyšší úhel náběhu a nám se tak opět zmenšuje ono spektrum mezi aktuálním úhlem náběhu a těmi kritickými 15,5°, kdy dojde k odtržení proudění.

Tzn. ano, Focke-Wulf se má odtrhávat relativně brzy. Ostatně jako jedno z mála letadel byl schopen tzv. high-speed stallu, tedy odtržení proudění na vysoké rychlosti, což je přesně ten stav, který popisuješ.

Osobně si nejsem jistý, jestli nejsou nějaká další letadla modelována až příliš optimisticky. Například Lavočky (a LaGGy) používají obdobné profily a ne až tak odlišné křídlo (lichoběžník), jako Fw 190 (NACA 230xx), tak bych očekával, že minimálně beze slotů (LaGG) bude odtržení proudění nastávat při podobných úhlech náběhu. Ale je to na hlubší myšlenku, kterou chci rozvést s kluky více kovanými v tomto oboru.

Jiná věc jsou ale výkony Focke-Wulfu, tam to musím ještě hodně proměřit, ale včerejších 542 km/h v nulové výšce na letním Stalingradu mě moc neuspokojilo.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 16-08-2016 13:21
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
CSW_RH_Killer
Dík za odpověď. Já si tedy z toho beru ponaučení, že se nemá padat z výšky, nemám dělat zatáčky, nemá cenu stoupat, nesmím potlačit ani dělat jinej manévr a na útěk můžu zapomenout. Šklebící se No ale i tak do něj polezu dál.Mrknutí
 
Bergreichenstein
Killer napsal:

Dík za odpověď. Já si tedy z toho beru ponaučení, že se nemá padat z výšky, nemám dělat zatáčky, nemá cenu stoupat, nesmím potlačit ani dělat jinej manévr a na útěk můžu zapomenout. Šklebící se No ale i tak do něj polezu dál.Mrknutí


Ahoj, nevím jestli to byl jen můj lamy blud, ale přišlo mi, že občas mi ve FW rozhodil sandál i vír vzduchu od nedaleko letícího stroje. A to jsem neletěl úplně pomalu, nicméně vzápětí jsem to už nezvladatelně kroutil dolů do stepi...

Jinak coby dlouhodobej pasivní čtenář tohohle fóra zdravím všechny vespolek.
Upravil/a Bergreichenstein dne 16-08-2016 16:09
 
Brano
Ak chcete robit nake erprobung tak na jesennej/podzimni/autumn mape Stalingrad alebo Moskva. Tam su nastavene standardne podmienky atmosfery.
 
1stCL_pbarry
Bergreichenstein napsal:

Ahoj, nevím jestli to byl jen můj lamy blud, ale přišlo mi, že občas mi ve FW rozhodil sandál i vír vzduchu od nedaleko letícího stroje. A to jsem neletěl úplně pomalu, nicméně vzápětí jsem to už nezvladatelně kroutil dolů do stepi...

Jinak coby dlouhodobej pasivní čtenář tohohle fóra zdravím všechny vespolek.


Je to tak, nějaký bug. Obvykle při útoku na bombr, chytíš kuličku někam do trupu (asi), kde ti zničí generátor gravitace a letadlo začne mnohem víc plandat. Je to pak jako řídit letající koberec.
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
 
barryk.webz.cz
Rumcajs
Zkusil FW 190 A3 v aktuálním BOSku a při testu pádovky v čisté konfiguraci se mi propadl při 180km/h IAS. Půlka nádrže, 4 kanony s municí. Bývávalo již poněkud lépe. Posledně, co jsem to zkoušel, to bylo, tuším, při 165km/h IAS.
Zkrátka se zdá, že sága rodu Wurger pokračuje jak jihoamerická telenovela. Lítat se s tím dá. Trefit se s tím taky dá. Jako stíhačka je to poněkud impotentní.
Nicméně mi taky přišlo, že Jaky jsou taky nějak "slabší". A že veskrze máme zas jednou slušnou nadvládu Bf 109 nad čímkoli. Lítal jsem včera zas prasomlejn a bylo volno u modrých a s Befkem jsem se cítil mnohem líp než posledně s Jakem.
Non est specifica
 
1stCL_Fucida
Rumcajs napsal:
Zkusil FW 190 A3 v aktuálním BOSku a při testu pádovky v čisté konfiguraci se mi propadl při 180km/h IAS. Půlka nádrže, 4 kanony s municí. Bývávalo již poněkud lépe. Posledně, co jsem to zkoušel, to bylo, tuším, při 165km/h IAS.


Pádová rychlost Fw 190 v čisté konfiguraci činila cca 180 - 210 km/h. Pádová rychlost v přistávací konfiguraci pak 160 - 180 km/h (v závislosti na hmotnosti). Takovéhle pádové rychlosti má Fw 190 v BoSku minimálně několik posledních měsíců a jsou naprosto historicky korektní. Také to, že se trhá i na vysoké rychlosti je opět historicky naprosto korektní a Focke-Wulf tím byl známý. To letadlo není stavěné na souboje na vysokých úhlech náběhu a při nízkých dopředných rychlostech. Tam jej až příliš hendikepuje relativně malé křídlo a vysoká hmotnost. Focke-Wulf exceluje na středních a vysokých rychlostech.

Stoupavost se zdá také být (stejně jako pádové rychlosti) také v naprostém pořádku. Nicméně je to veličina, která se opravdu špatně měří, takže nepřesnost měření je vysoká. Měřeno při optimální rychlosti stoupání, tj. 280 - 300 km/h.
Realita:
2 km - 2,3 [min]
4 km - 4,8
6 km - 7,6

BoS (zdejší verze má +50 kg oproti měření předchozího):
2 km - 2,2
4 km - 5,0
6 km - 8,0

Pokud sedí graf, kterou zaslal Brano, pak nelze mít ani příliš velké výhrady k maximální rychlosti, protože náš Fw 190 dosahuje 650 oproti 660 uváděným v datasheetu, ovšem komentovaným, že chyba měření této veličiny může být 3%.


Dle mého názoru je současný Fw 190 namodelovaný rozumně* a mně osobně se s ním létá dobře. Leží zde ale samozřejmě otázka, jak moc rozumně jsou modelovaná ostatní letadla. Nemůžete ale po vývojářích chtít, ať vám z Focke-Wulfu udělají nějakou kroutivou bestii...pak už by to prostě nebyl Focke-Wulf.


*krom zcela nesmyslně nastaveného omezení životnosti motoru
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
1stCL_Fucida
Killer napsal:

Fuči co ti na tom Fw přijde ok? Příklad: padám za nepřítele rychlostí asi 600km/h, lehce vybírám a ono mě to bez varování kopne do vývrtky? Jako proč?


Leonard "Kit" Carson, za války bojoval na P51 proti Fw 190, později testoval oba německé tažné koně:

Vysokorychlostní odtržení proudění pod přetížením bylo trochu brutální a mohlo znamenat fatální hendikep v boji. Pokud bylo letadlo při vysoké rychlosti přitaženo silou 2G (nebo vyšší při přidaném plynu), tak se v levé či pravé zatáčce levé křídlo silně propadlo a letadlo se bez jakéhokoliv varování přetočilo na záda.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
magot
"gryf" byl zřejmě v tom přitahovat jednak velmi velmi s citem (a že 2G má člověk v páce raz dva) a to v úplné rovině, ani náznakem nezavadit o křidélka ..
 
Ajvn
No a co ta Lavočka?
Právě jsem si ji chtěl koupit. Má to cenu nebo je hodně zmršená?
I když ja si ji koupím stejně...
 
Brano
Nie je zmrsena,vykon pada pri prepinani preplnovania na urovni hranice vyskovosti,trafit sa s tym deflekcne je nad Jedi schopnosti kvoli vysoko polozenemu pricelu a nasosu vzduchu do motora a ak nevies nastavit chladenie dvigatela na letnej mape tak tvoj polet skonci velmi rychlo. Je to masina narocna na CEM (complete engine management) Jedine co jej chyba je simulacia vyfukovych plynov v kokpite co sa ale da kompenzovat na veceru konzumovanym chilli con carne vypustanym v uzavrenej miestnosti.
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

13-09-2025 17:59
Ahoj, jak bych si s vámi mohl zalétat? Kdy, kde a jak? Létal jsem BOS solo a ted si na TAW trosku osvojil i engine mgmt a navigaci jen podle mapy. Sám ale nemám šanci. Létám za spojence.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

38,083,839 návštěv