Tohle vypadá docela libově, od jakéhosi šikovného chlapíka Ciriboba:
*** FOR 1.5 or 2.0: Make sure all human players are in separate groups / flights ***
Example Missions Thread: http://forums.eagle.ru/showthread.php?p=2621619
For a VSAAF mission we wanted to be able to use of the flyable C-130 mod to deploy troops and vehicles to the battlefield. I then thought it would be great if we could actually use the sling load cargo for something useful in this mission so I created a new script dubbed Complete Transport and Logistics Deployment that makes Hueys and Mi-8s a deadly addition to the battlefield.
This script is a rewrite of some of the functionality of the original Complete Combat Troop Transport Script (CTTS) by Geloxo (http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=108523), as well as adding many new features.
The script supports:
Troop Loading / Unloading via Radio Menu
AI Units can also load and unload troops automatically
Troops can spawn with RPGs and Stingers / Iglas if enabled.
Different troop groups can be loaded. The groups can easily be modifed by editing CTLD. By Default the groups are:
AT Group
AA Group
Mortar Group
Standard Group
Vehicle Loading / Unloading via Radio Menu for C-130 / IL-76 (Other large aircraft can easily be added) (https://www.digitalcombatsimulator.c...ase_id=1196134)
You will need to download the modded version of the C-130 from GitHub (JSGME Ready) that fixes the Radio Menu
Coloured Smoke Marker Drops by Helis (Using Radio Menu for marking )
Extractable Soldier Spawn at a trigger zone
Extractable soldier groups added via mission editor
Unit construction using crates spawned at a logistics area and dropped via Simulated Cargo Sling or Real Cargo Sling
HAWK AA System requires 3 separate and correct crates to build
HAWK system can also be rearmed after construction by dropping another Hawk Launcher nearby and unpacking. Separate repair crate can also be used.
BUK AA System requires 2 separate and correct crates to build
BUK system can also be rearmed after construction by dropping another BUK Launcher nearby and unpacking. Separate repair crate can also be used.
KUB AA System requires 2 separate and correct crates to build
KUB system can also be rearmed after construction by dropping another KUB Launcher nearby and unpacking. Separate repair crate can also be used.
HMMWV TOW
HMMWV MG
HMMWV JTAC - Will Auto Lase and mark targets with smoke if enabled
SKP-11 JTAC - Will Auto Lase and mark targets with smoke if enabled
Mortar
Stinger MANPAD
Igla MANPAD
BTR-D
BRMD-2
FOB Building
Homing using FM Radio Beacon
Easy Beacon Creation using Mission Editor plus Beacon Naming
Radio Beacon Deployment
Ability to deploy a homing beacon that the A10C, Ka-50, Mi-8 and Huey can home on
Pre loading of units into AI vehicles via a DO SCRIPT
Mission Editor Trigger functions
Preload Troops into Transport
Spawn Extractable Zones at a zone
Activate / Deactivate Pickup Zone
Change Remaining Groups For a Pickup Zone
Unload Transport
Auto Unload Transport in Proximity to Enemies
Count Crates in Zone - Works for both crates added by the Mission Editor and Crates spawned by Transports
Count soldiers extracted to a zone (the soldiers disappear)
Count Extractable GROUPS in zone
Advanced Scripting Callback system
Ano, funguje to na bázi skriptů uložených v misi. Není třeba nic instalovat nebo konfigurovat. Vše se řídí skrz rádiové menu. Akorát místo beden se objevují gazíci.
To znie skoro ako docela dobry zaklad pre nieco ako vikendovu specialku v DCS!
Já právě chci vyzkoušet jestli je pěchota po vysazení schopna samostatného boje, zatím to vypadá to že ano.
Specka by mohla být vypečená, vzhledem k tomu že je možné ovládat i pozemní jednotky včetně pěchoty.
Nevíš Jaromíre jestli to počítá i zátěž neseného objektu? Např když naložím Hawk system do Huey tak pak řízení by mělo odpovídat zhruba té váze?
To urcite tak fungovat bude -- to uz vedeli stare naskriptovane kampane. Je na to jednoduche volanie v skripte/v Mission Editore, nieco ako "setInternalCargo(<hodnota v kg> )".
Upravil/a falkon dne 11-04-2016 15:03
Zátěž objektu se zatím nepočítá. Dá se to tam v nastavení zapnout, ale záměrně je to vypnuté, protože je ve hře nějaká chyba, která kvůli tomuto způsobuje pád hry. Až ji opraví, bude možné simulovat i hmotnost nákladu.
Co je tedy třeba k tomu, aby se do multiplayer mise přidala možnost vyzvedávání pilotů ?
(tohle bych ale osobně velice rád viděl jako oficiální kód, aby pak případný tvořič mise jen nastavil trigery, že když v té a té vzdálenosti sedne helikopotvora, tak sestřelný pilot k ní za tak a tak dlouho stihne doběhnout a naložit se. Fyzicky. Jak ten běh, tak i to naložení :)
)
A neumí tohle udělátko "zpřístupnění" statického letadla ? Opět v MP. Jakože dokud se nesplní nějaká podmínka, tak je letadlo jen jako statika Jakmile dojde ke splnění, letadlo se zpřístupní v rosteru a pilot / hráč si do něj může vlézt.
A odletět.
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Module 1 : User module : « Hello world » -> module1a
Module 1 : Adding a dynamic display -> module1b
Module 1 : dynamic display replacement with a specific user Menu -> module1c
Module 1 : Adding a menu visible and available in some cases -> module1d
Module 1 : Add a submenu and a player specific variable -> module1e
Module 2 : DCS Interactions and User Trigger Management -> module2a
Module 2 : User Triggers management with a Flag -> module2b
Module 2 : User triggers with time Management -> module2c
Module 3 : Mission data for groups and dynamic group creation -> module3a
Module 4 : Core Events management -> module4a
Module 4 : pickup zones Management -> module4b
Module 4 : Multi-language management -> module4c
Module 5 : Race management -> module5a
Obsahuje celkem 158 nových objektů (tříd) pro snadné vytvoření logistických i bojových misí, rozšíření menu, triggerů a mnoho dalšího ...
Je tam taky modul, který ze statického AI udělá po splnění podmínky lítatelné ? (myšleno v MP)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
a šlo-li by to udělat tak, že by bylo jen dočasně zamknuté/nedostupné ? :)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.